20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146110 ganger)

0 medlemmer og 7 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #375 på: 16. Juli 2018, 11:25 »
Spørs hva man vil med en eier. Ønsker man at klubben skal være trygg finansielt, men aldri vinne noe så er MA en god eier. Vi er en av få klubber som har godt med overskudd de siste årene, og som ikke er avhengig av tilskudd fra en rik eier. Egentlig synd at de finansielle styringsreglene ikke er enda strengere fordi jeg tror vi da ville ha kommet godt ut av det.

MA har i tillegg faktisk klart å få tak i Benitez, og det synes jeg han har fått for lite kred for. Vi kunne endt om med både bedre og verre eiere enn MA. At det finnes verre eiere synes jeg det er verdt å ha i bakhodet. Leeds, Sland, Villa og Blackburn har ikke akkurat trukket vinnerloddet.

Når det er sagt har det vært kjekt med en eier som er villig til å satse litt. Jeg krever ikke at vi skal bli som City og Chelsea, men litt satsing hadde vært gøy. Vi har en klassemanager, som klarte å rykke opp med en vesentlig svakere stall enn Houghton hadde. Med litt ressurser er jeg overbevist at vi likevel kommer ut bedre ut enn både Everton og West Ham som kommer til å bruke mye mer enn oss.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #376 på: 16. Juli 2018, 11:52 »
ALLE fotballklubber ønsker selvsagt å vinne noe. Et eller annet. Nesten så man savner InterToto-cupen vi vant i 2006, bare fordi vi vant noe.... Men vi hadde vel ratt slitt med å kvalifisere oss til den også.

Når det gjelder Benitez, er det mer hans egen fortjeneste enn Ashleys på at han sitter i managerstolen. Han skal visstnok ha tatt kontakt med Newcastle, med et ønske om å være manager.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #377 på: 16. Juli 2018, 12:17 »

Når det gjelder Benitez, er det mer hans egen fortjeneste enn Ashleys på at han sitter i managerstolen. Han skal visstnok ha tatt kontakt med Newcastle, med et ønske om å være manager.

Etter det jeg har lest tok MA kontakt med Benitez etter Napoli - jobben. Han takket naturligvis nei pga Real Madrid. Da Benitez fikk sparken i Real var det han som tok kontakt med MA. Dog tror jeg ikke han hadde gjort det om det ikke var for at MA hadde kontaktet ham tidligre.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #378 på: 16. Juli 2018, 13:16 »
Det skal jeg ikke si noe om, men det jeg har hørt er at Rafa kontaktet Ashley FØR han fikk sparken i RM (dog visste han at det kom til å skje, og ønsket derfor å sette i gang prosessen mot en McClaren som også var i hardt vær).

Uansett; vi kan være enige om at vi må fremvise større ambisjoner hvis vi skal holde på, eventuelt tiltrekke oss den type managere som Benitez. Selv om jeg tviler på at vi er i nærheten av å være ferdig med overganger, bør både ins and outs skje med litt mer tempo.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #379 på: 16. Juli 2018, 14:13 »
Kan godt være noe slikt er planen. Kan si mye rart om Ashley, men en knakende god businessmann det er han!
Blir nok rekord 🤪😎
Kan vi ikke bli enige om å skyte og begrave denne misoppfatningen en gang for alle? Mens de fleste andre toppklubber i England har flerdoblet verdien sin de siste 15 årene så står vi på stedet hvil. Hvordan er det egentlig mulig i en tid hvor pengene strømmer inn i fotballen som aldri før? Ashley tok over en klubb med enormt potensial, men han har skuslet det bort.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #380 på: 16. Juli 2018, 14:30 »
Ser me er linka til Rondon. Det er ikkje til å hoppa i taket for akkurat. Eg vel likavel å sjå positivt på det. Det er kunn på grunn av Rafa. Alt med Ashley er negativt. Med dagens tropp kom me på ein 10.plass. Takka vera Rafa. Med Rondon og kanskje 3 til inn som Rafa vil ha, so har me forsterka stallen og bør kunne greie topp 10 endå ein sesong. 

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #381 på: 16. Juli 2018, 15:32 »
Målet må være topp 9 i år.
Spår at vi kommer høyere enn Westham som har gått over en milliard i transferkroner.
Rafa og New er nok ikke på langt nær ferdig. Men med strålende keeper, kenedy, KI inn så er vi forsterket i forhold til august i fjor.
Og tipper vi får 2-3 til som forsterker oss. Townsend? Rondon? Loftus?
Tenker som nevnt tidligere her at de venter/ser ann litt til de store har handlet ferdig. Så plukker vi fra dem til fin pris. God business+ man kan få bedre spillere enn klubben egentlig kan få tak i. Og håper jo at Rafa kan dra noen større navn som vasques i real. Hadde vært en drøm. Og en 10 x upgrade på Townsend

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #382 på: 16. Juli 2018, 16:05 »
Kan godt være noe slikt er planen. Kan si mye rart om Ashley, men en knakende god businessmann det er han!
Blir nok rekord 🤪😎
Kan vi ikke bli enige om å skyte og begrave denne misoppfatningen en gang for alle? Mens de fleste andre toppklubber i England har flerdoblet verdien sin de siste 15 årene så står vi på stedet hvil. Hvordan er det egentlig mulig i en tid hvor pengene strømmer inn i fotballen som aldri før? Ashley tok over en klubb med enormt potensial, men han har skuslet det bort.

For meg ubegripelig at noen syns Ashley er en "trygg eier finansielt"...... Nok andre klovneiere som blir nevnt over her, men er få av de større klubbene i England som har hatt så dårlig utvikling under perioden med Ashley som Newcastle. Skrevet mange artikler om det, også delt i dette forumet. 

Helt enig med Pontare.
« Siste redigering: 16. Juli 2018, 16:22 av Geordie »
No fate but what you make

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #383 på: 16. Juli 2018, 16:08 »
Hvor har man dette om at klubben avventer til toppklubbene er ferdigkjøpt for så å kjøpe billig fra dem fra? Det kan godt hende at vi ender opp med å kjøpe stallfyll fra toppklubbene sent i vinduet, men jeg tror det i så fall er mer tilfeldig enn planlagt. Benitez har jo gjentatte ganger uttrykt ønske om å gjøre ferdig handlingen tidlig, før oppkjøringen starer.

Det spekuleres jo blant annet i at Ashley ikke vil investere i kjøp for Benitez før han vet at Benitez blir værende, mens Benitez, på den andre siden, ikke vil signere ny kontrakt før han får spillerene han mener er nødvendig. Når vi i tillegg kjenner til historien med knallhard forhandling/skambud og at man bruker så lang tid på å dra i land en signering, så heller jeg heller mot å tro at manglende signeringer på nåværende stadie er en konsekvens av sistnevnte, mer enn at vi skal være så smart å kjøpe billig stallfyll senere.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #384 på: 16. Juli 2018, 16:46 »
Et innlegg til i forhold til diskusjonen over før jeg gir meg:

https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/uk/Documents/sports-business-group/deloitte-uk-deloitte-football-money-league-2006.pdf

I sesongen 2004/2005 var Newcastle klubben med 12. (!!!!) høyeste omsetning i verden, med 128,9 mill pund. Langt foran klubber som f.eks. Tottenham og Everton.

I 14/15 sesongen, den siste med Newcastle i PL hvor regnskapet er klart, omsatte klubben for 129,7 mill. En økning på "hele" 0,8 mill pund siden 04/05.
 
Spurs omsatte for 355 mill (en økning på ca 250 mill!!!), Leicester 271, West Ham 213, Southampton 212, Everton 199.

https://www2.deloitte.com/ch/en/pages/press-releases/articles/top-20-clubs-in-the-deloitte-football-money-league.html

Newcastle har vært elendig styrt, både sportslig og økonomisk.

Over til hva tråden egentlig handler om, ser vi linkes til flere spillere i dag. Joshua King igjen, sammen med Origi fra Liverpool.

En nykommer på ryktebørsen: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/talksport-claim-nufc-are-prepared-to-meet-18m-asking-price-to-sign-world-cup-playmaker/

Helt ukjent for undertegnede?

To unggutter linkes også: http://www.nufcblog.co.uk/2018/07/16/nufc-eye-deals-for-gavin-bazunu-and-david-strelec-top-young-striker-also-set-to-sign-report/

Bazunu hauses som en veldig lovende keeper. 
« Siste redigering: 16. Juli 2018, 17:14 av Geordie »
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #385 på: 16. Juli 2018, 17:11 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon. Når det er sagt ønsker vi alle at klubben blir solgt snarest.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #386 på: 16. Juli 2018, 17:23 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon. Når det er sagt ønsker vi alle at klubben blir solgt snarest.

Det forrige styret gjorde også mye rart, og økonomien var skral etter Graeme Souness-perioden hvor klubben svei av mye penger på schit. Men bortsett fra påstander fra Ashley og Llambias, har jeg ikke sett noen beviser på at klubben var nær konkurs før Ashley tok over? Om noen har det, legg gjerne ved linker her. Jeg finner det ikke?

Uansett, klubben burde vært i en mye bedre stand, både sportslig og økonomisk, enn hva vi ser i dag.


Noen kommentarer på spillerne som er linket i dag? Ref mitt forrige innlegg?
« Siste redigering: 16. Juli 2018, 17:41 av Geordie »
No fate but what you make

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #387 på: 16. Juli 2018, 18:46 »
For å hive meg litt på diskusjonen her. Er veldig viktig å gi Benitez så mye som mulig av det han ønsker. En slik manager er langt utenfor NUFC sin rekkevidde om han plutselig skulle gi seg. Vi snakker faktisk om en (mine øyne) verdensklasse manager. Kanskje den beste i verden på det taktiske og defensiv organisering.
Sist vi hadde en lignende manager var med Sir Bobby Robson.


Angående overganger så er det mer spennende spillere som blir linket idag. Joshua King hadde vært glitrende å få inn. Rask, sterk og vet hvor målet står.
Origi kan være bra. Slitt veldig i LFC og har ikke virket helt komfortabel i PL til nå.
Spilleren fra Uruguay vet jeg null om, men det er jo ikke tvil om at den posisjonen (nr 10) trengs alternativer/forsterkninger på.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #388 på: 16. Juli 2018, 21:03 »
Føler du glemmer noe veldig vesentlig. Newcastle var på randen til konkurs. Uten Ashley hadde vi trolig vært i 4-5 divisjon sammen med Wimbledon.
Nei. Dette er tull, med mindre du klarer å belegge påstanden med noen gode kilder. Gjeld er ikke lik konkurs...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #389 på: 16. Juli 2018, 22:04 »
Ashley-apologeter er like irriterende som kommunist-apologeter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida