20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299480 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #150 på: 17. Jan. 2018, 08:46 »
Mike Ashley er stadig det verste som har skjedd i moderne tid i Newcastle United. Og det blir ikke bedre.

Kan ikkje verte meir einig.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #151 på: 17. Jan. 2018, 09:03 »
Mike Ashley er stadig det verste som har skjedd i moderne tid i Newcastle United. Og det blir ikke bedre.

Støttes! Mannen er ufyselig!
No fate but what you make

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #152 på: 17. Jan. 2018, 10:23 »
Hei! ikkje snakk ufint om nufc sin redningsmann!  ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #153 på: 17. Jan. 2018, 10:25 »
Ja. Fine regnskap, god kommersiell utvikling og feiende flotte sportslige resultater. Vi har altså gått fra et nivå hvor vi kunne sammenligne oss med LFC og Tottenham til å være sjanseløse på overgangsmarkedet mot klubber som Soton, Hammers og Watford. En eneste stor suksesshistorie!  :-*

Benson, skjønte forøvrig at du antakeligvis ikke er seriøs :P

http://www.telegraph.co.uk/football/2018/01/17/now-newcastle-amanda-staveleys-failed-attempt-hustle-mike-ashley/

Bra artikkel av Luke Edwards som forsåvidt setter Ashleys handlinger nå i et langt bedre lys enn hva først tenkt. Mye tyder på at Staveley ikke nødvendigvis var så seriøs, eller så pengesterk som rykter skal ha det til, og at hun dessverre har hatt det mer i kjeften enn noen andre plasser.

Men som Edwards avslutter med: det eneste riktige er at en klubb som har blitt utkonkurrert av Hudderfield i markedet sålangt nå bruker penger slik at vi spiller PL-fotball neste sesong. Alt annet vil være dypt uansvarlig.
« Siste redigering: 17. Jan. 2018, 14:18 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #154 på: 17. Jan. 2018, 22:32 »
Tror Staveley har både penger nok og var seriøs, men at kjeften var litt for stor. Som Edwards påpeker, trodde nok hun kunne få klubben langt billigere enn hva som er tilfellet.

Selvsagt er en PL-klubb i så god økonomisk stand som Newcastle verdt 300+ mill, uten tvil. Selv med forsterkningene som må til. Jeg skjønner Ashley godt, og forstår at han trakk seg. Et bud på så lang tid virker ikke veldig samarbeidsvillig, og måtte til slutt trekke ut pluggen.
Men vi får håpe at PCP fortsatt er interesserte, høyner budet etter en liten stund, eller at det kommer inn noen andre som er litt raskere på labben! For jeg gleder meg vilt mye til Ashley forsvinner!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #155 på: 18. Jan. 2018, 08:05 »
https://www.theguardian.com/football/2018/jan/17/reuben-family-newcastle-takeover-amanda-staveley

Denne er interessant. Virker som det ble lagt inn et bud i nov/des. Basert på hva jeg leser rundt hevder Ashley det aldri kom noe bud. Skal man tro Staveley og versjonen i Guardian ble det lagt inn et bud som de aldri fikk noe klart svar på.

"Staveley’s representative said there was an agreement with the Reuben family, and there had been no need to engage further with them since December, or for them to commit any funds, because no further progress had been made with Ashley."
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #156 på: 18. Jan. 2018, 12:47 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/amanda-staveley-pcp-capital-partners-14171163

Ikke at Chronicle har vist de har særlig med "inside info", men er vel ting som tyder på at siste ord ikke er sagt i denne saken. Kom igjen Amanda, få investorene med på et høyere bud, og få banka dette gjennom!

Skal jeg prøve meg som spåmann, tror jeg imidlertid fint lite skjer før klubben enten har sikret plassen i PL, eller rykket ned. Da snakker vi i beste fall april måned, og 3-4 måneder til med usikkerhet og spekulasjoner.

Ikke bare Ashley som blir "exhausted"!   >:( >:( >:(
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #157 på: 19. Jan. 2018, 00:01 »
Staveley: "I’m very much still interested in buying Newcastle and our bid remains on the table." #NUFC

Staveley: "Newcastle would be run as a business but we want it to be a successful, thriving business that is an absolute integral part of the city." #NUFC

Staveley: "Rafa is doing an incredible job. We want Rafa to be part of this project." #NUFC

Lov å fortsette å håpe 😜
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

kjotpuck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #158 på: 19. Jan. 2018, 06:44 »
Chris
£300m, first bid, November 2: £200m on completion. £50m July 1 2018, £50m July 1 2019 — neither paid in the event of relegation. Benítez to stay as manager. Penalty clauses in the event of HMRC fine.
£350m, second bid, November 10: £150m on completion. £50m January 1 2020 £50m January 1 2021 £50m January 1 2022 £50m in the event of qualifying for the Champions League. Benítez to stay as manager. Penalty clauses in the event of relegation and HMRC fine.
£250m, third bid, November 17: £250m payable in full. Benítez to stay as manager. No clauses


Dette kommer fra en jeg kjenner i newcastle. Er vel snakk om budet/budene som kom inn.

kjotpuck

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #159 på: 19. Jan. 2018, 06:58 »
Slik jeg ser det er det ikke så langt unna alikevel.
Ser for meg at 300 mil no clauses burde seal the deal.

Og hvis de først har vært på 250 tror jeg de vil og skal prøve 300 også.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #160 på: 19. Jan. 2018, 07:37 »
Jeg tolker det slik at Ashley faktisk ikke er keen på å selge klubben, men driver et spill.
Den mannen der er det værste som har hendt klubben.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #161 på: 19. Jan. 2018, 08:22 »
Chris
£300m, first bid, November 2: £200m on completion. £50m July 1 2018, £50m July 1 2019 — neither paid in the event of relegation. Benítez to stay as manager. Penalty clauses in the event of HMRC fine.
£350m, second bid, November 10: £150m on completion. £50m January 1 2020 £50m January 1 2021 £50m January 1 2022 £50m in the event of qualifying for the Champions League. Benítez to stay as manager. Penalty clauses in the event of relegation and HMRC fine.
£250m, third bid, November 17: £250m payable in full. Benítez to stay as manager. No clauses


Dette kommer fra en jeg kjenner i newcastle. Er vel snakk om budet/budene som kom inn.

http://www.nufcblog.co.uk/2018/01/19/revealed-full-details-of-the-three-bids-staveley-pcp-submitted-to-buy-nufc-from-mike-ashley/

Bekreftes her. Kilde er The Times.

Noen forteller ikke sannheten her, og jeg vet hvem jeg tror på av de to partene. Det er ikke Ashley.
« Siste redigering: 19. Jan. 2018, 08:25 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #162 på: 19. Jan. 2018, 08:38 »
Ashley har aldri vært spesielt glad i sannheter, og det er isåfall ikke første gang han regelrett lyver til media.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #163 på: 19. Jan. 2018, 08:56 »
Tenk at det går an å være så ond som Ashley. Det har ofte blitt spekulert i hvordan han har klart å bli en såpass suksessrik businessmann her inne. Grunnen er nok at han ikke har noen skrupler og ikke noe moralsk kompass. Han gir faen i alle de supporterne han skuffer og det at han holder klubben tilbake. Trist.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #164 på: 19. Jan. 2018, 09:02 »
http://www.skysports.com/football/news/11678/11212919/amanda-staveley-remains-keen-to-buy-newcastle-united

Her og påstås det at Ashley fortalte Staveley at han hadde fått 2x bud på 350 mill i desember. Lite som tyder på at det stemmer, med mindre noe foregår under radaren.

"In December, Newcastle's lawyers informed Staveley that they had received two separate bids of around £350m - and that their negotiations were progressing well. That was the last time the two sides held any talks."
No fate but what you make