20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: overganger  (Lest 15503 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
overganger
« på: 08. Juli 2015, 07:46 »
ser ut til å bli tidenes overgangsvindu

de jeg vil si er over 50 prosent sjanse for at går gjennom
vidal på vei til real
ramos kanskje på vei til united, kanskje hummels
pogba på vei til city
sterling på vei til city
delph på vei til city
schneiderlin på vei til united
schweinzteiger muligens til united nå
de gea til real
clyne til liverpool
benteke til liverpool
han serbiske midtbanespillern på inter 20 år ca, til liverpool, helt syk spiller
ødegård lån til celtic
stones fra everton til chelsea
begovic til chelsea
chec til arsenal
depay til manu
austin til newcastle
cabaye til palace
downing til boro
de bruyne til city
lloris til unied?
casillas til porto
pirlo til usa
tevez til boca?
remy til west ham
dzeko til roma
borini til lazio
glen johnson til stoke
jovetic til inter
og sikkert mye annet vi ikke aner

minst en tredel sjanse:
illramendi kan fort havne i liverpool
griezman i chelsea
higuain i united
zlatan i ac milan

er jeg på bærtur?

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #1 på: 11. Juli 2015, 01:43 »
Tidenes overgang kan det ialfall bli for liverpool som ser ut til å få over 600 millioner for ein stk drittunge.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #2 på: 11. Juli 2015, 08:19 »
Syns den der Sterlingsagaen har fått alt for mye oppmerksomhet. Er ikke sjeldent at dette skjer, men hver gang det er en Liverpoolspiller så er det i media 24/7 og et svik mot fotballen.
Liverpool, som hentet Joe Allen etter at BR sverget at han ikke kom til å hente spillere fra Swansea (noe som likevel gagnet Swansea), og har raidet Soton hvor f. eks Lovren også oppførte seg som Sterling gjør nå, hadde fortjent at de ikke klarte å få de latterlige 500 millionene de krever for Sterling nå for at han så går gratis til City neste år. Jævla drittklubb

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #3 på: 11. Juli 2015, 12:08 »
Syns den der Sterlingsagaen har fått alt for mye oppmerksomhet. Er ikke sjeldent at dette skjer, men hver gang det er en Liverpoolspiller så er det i media 24/7 og et svik mot fotballen.
Liverpool, som hentet Joe Allen etter at BR sverget at han ikke kom til å hente spillere fra Swansea (noe som likevel gagnet Swansea), og har raidet Soton hvor f. eks Lovren også oppførte seg som Sterling gjør nå, hadde fortjent at de ikke klarte å få de latterlige 500 millionene de krever for Sterling nå for at han så går gratis til City neste år. Jævla drittklubb

Hvem trener er så dum at han sier hvem han skal kjøpe eller kjøpe fra og ikke...?
Og hvorfor skal man ikke raide en klubb for gode spillere om de er billige og er verdt hver krone? Kritiserer du oss for å ha raida Montpellier med Cabella og Mbwia da?  Eller Ajax for De Jong og Anita?... 500 millioner er billig for en så god spiller som Sterling. Han er ikke bare muligens ligaens nest beste spiller, men også ekstremt ung og kan bli uendelig god... Er City som er en drittklubb som har en eier som leker seg med penger og ødelegger all fair konkurranse. Det samme kan sies om Chelsea. Kanskje om United etter Adidas avtalen... Men ikke Liverpool og Arsenal,,,,

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #4 på: 11. Juli 2015, 12:32 »
500 millioner er billig for en så god spiller som Sterling. Han er ikke bare muligens ligaens nest beste spiller, men også ekstremt ung og kan bli uendelig god.

Nei.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #5 på: 11. Juli 2015, 12:33 »
+10 boris!  ;D
No fate but what you make

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #6 på: 11. Juli 2015, 14:27 »
For min del sliter jeg med å plassere Sterling blant topp 15-20. En av de mest hypa og overvurderte spillerne i løpet av de nesten 20 årene jeg har fulgt med på fotball. Er MINST tre spillere på Liverpool jeg også ser på som bedre, garantert 4 med Firmino.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #7 på: 15. Juli 2015, 04:44 »
Sterling hadde en formsvikt ifjor men viste i store perioder i siste sesongen til Suarez, og alltid vist i perioder hvor ekstremt god han kan være. Og da ser jeg bort fra alderen. Han er allerede ekstremt god, men tar man alderen  betraktning er jo fyren verdt en del... Utenomsportslig kanskje litt risky,,,

Vi kan si det sånn at det er vanskelig å si hvem som er best, siden vi har en god keeper, en god sentral midtbane, en god spiss. Men la is Cortouis, Matic, Schweinsteiger, Hazard, Aguero, Ivanovic, Azcullietta, er de beste i alle andre posisjoner. Utover dette har ikke PL noen verdensklassespillere. Coutinho kan ble ekstremgod, men på en annen måte enn Sterling. Var nok bedre enn han ifjor pga denne formsvikten jeg nevnte. Og det skal sies at Sterling begynte ikke prestere virkelig før siste halvdel av sesongen Suarez hadde siste året sitt i liverpool. Så statistikk før dette blir litt urettferdig da fyren var såpass ung...

Sterling hadde kostet mye mer om han ikke hadde kort tid igjen av kontrakten,,,, da kunne Liverpool krevd astronomiske summer... Med tanke på at James kosta 700? Bale 700? Så er jo dette en kjempepris...

15-20 som er bedre enn Sterling? Hvem i all verden er det? Si at det er 1 keeper i verdensklasse i Chelsea, 2 backer i verdensklasse i Chelsea, et par midtbanespillere i verdensklasse, Matic og Schweinsteiger, 1 ving Hazard, 1 spiss Aguero,,,7 er jeg oppe i, og blir overrasket om du ikke må opp med navn som er helt på jorde for å nå 10 eller 15

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #8 på: 15. Juli 2015, 10:40 »
Ok. La oss ta de etter posisjoner. Courtois, de Gea, Cech, Lloris. Ivanovic. Kompany, Terry. Azpilicueta. Matic, Henderson, Toure, Carrick, Ramsey. Coutinho, Hazard, Silva, Cazorla, Di Maria, Eriksen. Costa, Aguero, Rooney, Sturridge, Kane.

Kom opp i 24. Er sikkert noen flere også. Dette er spillere som har vist både mer stabilitet og høyere toppnivå enn Sterling i løpet av de par siste sesongene. Noen slet med skader og til dels formsvikt (Kompany, Toure, Di Maria, Sturridge) mye av forrige sesong, men var såpass gode året før at de må tas med.

Sterling har alderen på sin side i forhold til de fleste av disse, men å legge så mye penger på bordet for en som ikke har utrettet mer er en enorm gambling. Er en grunn til at så godt som alle eksperter roser handelen fra Liverpool sin side.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #9 på: 21. Juli 2015, 14:06 »
http://www.ibtimes.co.uk/aston-villa-striker-christian-benteke-set-liverpool-medical-1511833?

Ser ut til at Sterling-pengene har fått bein å gå på. Tipper Villa ringer rett til Sir Les når denne evt. er i boks.

Imidlertid må jeg si +32 mill pund for Benteke er overpris etter min vurdering, men det er ikke noe nytt det i Liverpool-leiren.
« Siste redigering: 21. Juli 2015, 14:08 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #10 på: 21. Juli 2015, 16:15 »
Enig i det, men har nok litt med at han er en "proven goalscorer" i PL, Villa vil ikke selge og Liverpool ville sikkert ha handelen kjapt i havn. De har en del penger, og om de må betale litt mindre mye senere i vinduet, er det vel bedre å få han på plass tidlig.

Spent på hvordan han gjør det. Kan være knall, men kan å falle igjennom.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #11 på: 21. Juli 2015, 19:21 »
Sturridge-Ings-Benteke-Balotelli er ganske brukbart på papiret.
« Siste redigering: 21. Juli 2015, 19:43 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #12 på: 21. Juli 2015, 23:46 »
Tror fort det blir mer enn ganske brukbart på banen også. Trenger å stramme opp forsvaret sitt også, men det kommer sikkert. Dog håper jeg det blir nok en ræva sesong for de.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #13 på: 21. Juli 2015, 23:59 »
Ok. La oss ta de etter posisjoner. Courtois, de Gea, Cech, Lloris. Ivanovic. Kompany, Terry. Azpilicueta. Matic, Henderson, Toure, Carrick, Ramsey. Coutinho, Hazard, Silva, Cazorla, Di Maria, Eriksen. Costa, Aguero, Rooney, Sturridge, Kane.

Kom opp i 24. Er sikkert noen flere også. Dette er spillere som har vist både mer stabilitet og høyere toppnivå enn Sterling i løpet av de par siste sesongene. Noen slet med skader og til dels formsvikt (Kompany, Toure, Di Maria, Sturridge) mye av forrige sesong, men var såpass gode året før at de må tas med.

Sterling har alderen på sin side i forhold til de fleste av disse, men å legge så mye penger på bordet for en som ikke har utrettet mer er en enorm gambling. Er en grunn til at så godt som alle eksperter roser handelen fra Liverpool sin side.

De Gea tok jeg ikke med da jeg trodde han var på vei til Real, noe jeg tror ikke blir noe av...
Kompany har vært meget svak den siste tiden... Toure også...Carrick og Ramsey er stabilt gode men jeg mener en Sterling i form er mye nærmere verdensklasse..Silva har også vært svakere enn tidligere..Cazorla er en god spiller men langt fra det lille ekstra Sterlng besitter,,,Costa er ingen verdensklassespiss,,, hadde en flying start men er ikke helt der oppe med Aguero etc.  Og Kane???? En avarage spiss med en god sesong, ingen ekstremkvaliteter...Mer stabil og høyere toppnivå 2 siste år? Du mener altså Kane har høyere toppnivå?,,, Sterlng hører hjemme i en storklubb det gjør ikke Kane.. Ingen tvil om at Sterling har et ekstremt toppnivå.. At han har vært lite stabil er jeg enig i... Men husk at han er ung,,, Sterling bynte bli god midt i siste sesong til Suarez, og man kunne ikke forvente at han var god før det da han var ekstremt ung.... Hadde riktig nok en formsvikt og måltørke ifjor, men det har vel alle innimellom spessielt sååpass unge folk på et lag som ikke fungerer...Viste jo mot oss hvor ustoppelig han er til tider....

At Liverpool gjorde en god deal er godt mulig,,, Sterling viste stjernenykker avbildet med noe rusmidler eller noe,,, og ville ikke signe ny kontrakt,,,
Men samtidig kan City ha gjort en god deal, da de har ubegrenset penger, trengte engelske spillere,,så de tapte ikke akkurat stort eller risikerte ikke stort,,og kunne nok betalt opp mot milliard hadde ikke kontrakten til sterling vært såpass kort igjen av,,,,

Liverpool blir nok ingen realistisk tittelkandidat,,, En klar 5 plass,,,
Sterling kan ikke erstattes direkte,,, de kan kun hente spillere fra nest øverste hylle,, evt store talenter,,,
dee har såpass stor stall nå etter salget av suarez at mer stalfyll gjør dem ikke vesentlig bedre,,,
Men Ibe gjør at savnet av sterling blir redusert betraktelig,,,

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: overganger
« Svar #14 på: 22. Juli 2015, 00:02 »
en morsom ting er at llorente ser ut til å være på vei til real... why???? en hodespiller som er elendig med beina og er vel 3 valg i juve etter morata og mandzucich... må være mest uforståelige overgangen i sommer,,,

og at benteke er ung, utrolig god, virker proffesjonell sammenlignet med feks ballotelli,,, litt overpris ja,, men skal de finne en direkte erstatter til sterling er kanskje benteke den beste spilleren de kan hente som kan gå rett inn i laget,,, slik de prøvde hente sanchez da suarez dro,,,