20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44654 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #15 på: 25. Jan. 2008, 10:03 »
John Arne Riise har vaert en god spiller i mange aar for Liverpool. Naa er han utkonkurrert av Fabio Aurelio som absolutt ikke er en mye bedre spiller enn Riise. Riise er meget offensiv i spillestil men har i denne sesongen faatt stramme toyler paa hvor ofte han faar lov til aa loepe opp paa venstrekanten. I stedet har han vaert benyttet paa venstre midtbane i noen kamper, noe som absolutt har vaert bra. Det faktum at han fortsatt har faatt spille i 26 kamper med 3 maalgivende (Beste assiststats i Newcastle er N'Zogbia med 4 assists og Emre med 3 assists) i aar i motsetning til Aurelio som har spilt "bare" 16 kamper viser at Liverpool fortsatt anser han som en god spiller. Greit han ikke har hatt ballen i nettet i aar, men med en toppscorer (Martins) med 6 maal i serien i aar og med 1,17 maal i snitt pr kamp saa maa det proves nye ting.

Desverre er han paa hell i karrieren men jeg tror fortsatt han kan vaere et godt alternativ i Newcastle med sitt offensive kanspill. Personlig er offensivt kanspill noe jeg har savnet i Newcastle i aar i stedet for langballene til Sam. 

For de som lurer, jeg er veldig glad i statistikk  ;)

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #16 på: 25. Jan. 2008, 11:14 »
Huff, kjem Riise til Newcastle så veit eg ærlig talt ikkje kvar eg skal gjere av meg. Tør nesten ikkje tenke tanken. :-X

Det verste er at han ikkje er noko særlig god lenger, svak defensivt, men redda seg inn på et par fine mål i året, nei takk til han. Når det er sagt trur eg neppe dette skjer, han kjem ikkje til å forlate anfield før han blir kasta ut av klubben, evt får tilbud fra Man U. Newcastle kjem han ikkje får eg håpe.

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #17 på: 25. Jan. 2008, 11:27 »
Nei, det er tull. Hvis vi ser bort i fra de to kampene vi ble slakta i United og Pompey har vi sluppet inn 29 mål, det er mindre enn feks Villa som ligger på 6 plass. Med de to kampene så har vi sluppet inn 39, noe som er gjennomsnittlig i PL. Problemet til Newcastle har ikke vært to stoppere, men laget i sin helhet! Og vi HAR en soldig stopper, vi har FAYE! 

Herre! du kan jo ikke se bort ifra kamper selv om vi har blitt knust i de to kampene. Hvis Faye er så solid, hvorfor har han da spillt så lite på stopper plass? Synes du trekker merkelige konklusjoner her.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Øyvinden

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2637
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #18 på: 25. Jan. 2008, 11:31 »
Nei, det er tull. Hvis vi ser bort i fra de to kampene vi ble slakta i United og Pompey har vi sluppet inn 29 mål, det er mindre enn feks Villa som ligger på 6 plass. Med de to kampene så har vi sluppet inn 39, noe som er gjennomsnittlig i PL. Problemet til Newcastle har ikke vært to stoppere, men laget i sin helhet! Og vi HAR en soldig stopper, vi har FAYE! 

Herre! du kan jo ikke se bort ifra kamper selv om vi har blitt knust i de to kampene. Hvis Faye er så solid, hvorfor har han da spillt så lite på stopper plass? Synes du trekker merkelige konklusjoner her.

Har du sett Faye i aksjon i det heile tatt?? Grunnen til han har spelt lite stoppar er fordi han har spelt defensiv midtbane en del, i tillegg til å ha slitt en del med skader.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #19 på: 25. Jan. 2008, 11:38 »
John Arne Riise har vaert en god spiller i mange aar for Liverpool. Naa er han utkonkurrert av Fabio Aurelio som absolutt ikke er en mye bedre spiller enn Riise. Riise er meget offensiv i spillestil men har i denne sesongen faatt stramme toyler paa hvor ofte han faar lov til aa loepe opp paa venstrekanten. I stedet har han vaert benyttet paa venstre midtbane i noen kamper, noe som absolutt har vaert bra. Det faktum at han fortsatt har faatt spille i 26 kamper med 3 maalgivende (Beste assiststats i Newcastle er N'Zogbia med 4 assists og Emre med 3 assists) i aar i motsetning til Aurelio som har spilt "bare" 16 kamper viser at Liverpool fortsatt anser han som en god spiller. Greit han ikke har hatt ballen i nettet i aar, men med en toppscorer (Martins) med 6 maal i serien i aar og med 1,17 maal i snitt pr kamp saa maa det proves nye ting.

Desverre er han paa hell i karrieren men jeg tror fortsatt han kan vaere et godt alternativ i Newcastle med sitt offensive kanspill. Personlig er offensivt kanspill noe jeg har savnet i Newcastle i aar i stedet for langballene til Sam. 

For de som lurer, jeg er veldig glad i statistikk  ;)

Selvfølgelig er Riise mer enn god nok for Newcastle, og at han er på hell i en alder av 27 år synes jeg er en tullete påstand! Da tror jeg heller det er misunnelses og janteloven som vanlig som er den sterkeste motfaktoren........  ;)

Bortsett fra denne sesongen har Riise vært en av Livepools mest brukte spillere, og også en av de mest stabile. Jeg tror at noe av grunnen til at han ikke har levert som vanlig denne sesongen er på grunn av Benitez stadige ruleringer på laget, og at han har få muligheter til sine gode offensive løp fra backposisjon som er hans gode varemerke.

Jeg håper Riise kommer til NUFC. Det er en backtype som passer Keegan særdeles bra, han er offensiv, har gode innlegg, bra skuddfot (målene vil også komme med tillit og offensive muligheter), er sterk og han har bra fart.

Det er heller ikke mange ukene siden Riise temmet C. Ronaldo kraftig i en seriekamp for Liverpool. Og det at Riise er "over the hill" i en alder av 27 år!?! tenk dere om et par ganger før dere kommer med en slik påstand! Tror Riise har mange gode år igjen på fotballbanen og sikkert 4-5 år igjen på toppnivå minst, om han holder seg skadefri som vanlig!!!

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #20 på: 25. Jan. 2008, 11:38 »
ja, har sett faye en del. Han har vært brukbar, men han har spillt lite. Hvis det er fordi han har vært skada, så er jo saken forståelig. Er ikke alt for ofte han har spillt deffensiv midt heller, for der har butt spillt så og si alle kampene.

Problemet med Riise er at han trolig vil slite benken hvis han kommer til castle. Enerique er bedre enn riise
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #21 på: 25. Jan. 2008, 12:07 »

Selvfølgelig er Riise mer enn god nok for Newcastle, og at han er på hell i en alder av 27 år synes jeg er en tullete påstand! Da tror jeg heller det er misunnelses og janteloven som vanlig som er den sterkeste motfaktoren........  ;)


Mente selvfolgelig aa skrive at karrieren hans i LIVERPOOL er paa hell. Det kommer yngre spillere inn som har mer potensiale og som presterer like bra som Riise men er 4-6 aar yngre, noe som kan medfoere mindre spilletid for Riise.

Hadde vaert kult om Riise kom til Newcastle og flytter inn i nabolaget. Kona misliker fyren  :)

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #22 på: 25. Jan. 2008, 12:20 »
ja, har sett faye en del. Han har vært brukbar, men han har spillt lite. Hvis det er fordi han har vært skada, så er jo saken forståelig. Er ikke alt for ofte han har spillt deffensiv midt heller, for der har butt spillt så og si alle kampene.

Problemet med Riise er at han trolig vil slite benken hvis han kommer til castle. Enerique er bedre enn riise

Det er tydelig at du ikke følger så veldig mye med på Newcastle hvis du ikke vet hvorfor Faye ikke har spilt ved flere anledninger, det er enda mer tydelig når du sier at han vært "grei". Men unntak av Beye har vel Faye vært vår beste spiller denne sesongen og overlegent bestemann i midtforsvaret.

Og jeg ser selvsagt ikke BORT i fra de to kampene. Men det virker som om du tror det kun er forsvaret sin skyld at vi slipper inn 6 mål i en kamp, det er keeperen, forsvaret og midtbanen som må ta delt ansvar for et slik resultat! Skal vi da bytte ut hele røklet da??

Det jeg prøver å si er hvis hele laget hadde fungert hadde vi aldri gått på de store tapene, dermed ville vi kanskje hatt 7 mindre mål i ræva. At vi slipper inn mange mål betyr ikke nødvendigvis at forsvaret er dårlig.
« Siste redigering: 25. Jan. 2008, 12:38 av kesse »

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #23 på: 25. Jan. 2008, 12:38 »
Problemet med Riise er at han trolig vil slite benken hvis han kommer til castle. Enerique er bedre enn riise

Mener du virkelig det? Hva har Enrique gjort i sin karriere som gjør han bedre enn Riise? Hvor ofte så du han spilte kamper for Villareal?
Synes du er langt ut på viddene her, ikke bare i dette men med den diskusjoenen med kesse også!!

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #24 på: 25. Jan. 2008, 13:35 »
På meg virker det ikke som om ripsgard har sett en eneste kamp i hele år. Argumentene holder ikke vann overhodet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #25 på: 25. Jan. 2008, 14:50 »
Det kan nesten se slik ut. Enrique har absolutt potensiale til å bli den komplette venstreback. Han har alle fysiske forutsetninger og har god fart og fint venstrebein. Men en kan fortsatt se at han tilvender seg tempoet i England, og han faller tidvis enda igjennom der. Riise er en god venstreback, som er mer enn god nok til å forsvare en plass i stallen vår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #26 på: 25. Jan. 2008, 15:32 »
Riise er da ein meget middelmodig back. Summen er i tillegg latterleg. Nei takk.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #27 på: 25. Jan. 2008, 16:09 »
Riise er vel en bedre back enn hva vi har hatt på denne siden av århundreskiftet. Beye kan vel kanskje snart måle seg dog.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #28 på: 25. Jan. 2008, 16:17 »
Det skal ikkje mykje til da! ;D Synst vi bør satse på Jose Enrique.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: John Arne Riise
« Svar #29 på: 25. Jan. 2008, 16:29 »
John Arne Riise er den siste spilleren jeg vil se i NUFC-drakta. Jeg kommer med en vurdering av ham utifra det jeg har sett til ham i LIVERPOOL: Han er ingen spesielt god back, og er alt for mye med opp, noe som gir store huller bakover på banen. Grei teknikk har han, men han overvurderer seg selv der, og roter derfor bort ballen særdeles mye.

Skyter altfor mye fra sin kantposisjon i situasjoner der han burde ha gått for innlegg i stedet. Scorer meget sjelden på disse. Venstreslegga er det kraft i, men den er ikke særlig treffsikker. Dessuten er han så handlingslammet som det går an å bli når han blir presset til å ty til høyrefoten... han EIER ikke høyrefot for å si det mildt, og gjør ALT han kan for å unngå å bruke den. Selv i situasjoner der han kun trenger å gjøre simple pasninger. Uten venstrebeinet er han ubrukelig som fotballspiller.

Dessuten er han altfor dyr. Overpriset til de grader! En annen grunn er at jeg ikke tåler trynet på ham. For ikke å snakke om: HVA skal vi med ham!? Vi har mange kompetente venstrebacker. Vi har Enrique, vi har Beye, vi har Zoggy, samt en del andre spillere på reservelaget som sikkert kan steppe inn.

Beste argumentet mot Riise er dog utvilsomt norsk media. Jeg ville rett og slett ikke orket å lese overskrifter som "Riise tapte mot Arsenal", "Riise scoret da Newcastle tapte" osv. Vi kommer til å bli omdøpt til "John Arne Riises Newcastle", selv om han aldri skulle få spille. Og i motgang, kommer de til å fokusere på hvor fantastisk Riise er, og at han er altfor god for klubben osv. At han rett og slett er overlegen de andre NUFC-spillerne. Norsk media har jo allerede omdøpt Carew til "Kongen av Aston Villa" eller noe sånt.

Alle jeg kjenner som holder med Liverpool jubler forresten over nyheten om at Riise er på vei bort, så han kan ikke ha gjort sakene sine så bra der nede.
« Siste redigering: 25. Jan. 2008, 16:31 av geordie-olav »