20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shola Ameobi  (Lest 220582 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #15 på: 08. April 2007, 23:21 »
Shola Ameobi er en middelmådig fotballspiller. Er det en ting klubben vår har nok av, så er det nettop middelmådige spillere... Ameobi hadde kanskje gjort suksess i Championship... hvorfor ikke satse litt høyere? Hvis vi skal vinne sølvtøy nytter det ikke med slike spillere!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #16 på: 09. April 2007, 00:24 »
Shola Ameobi er en middelmådig fotballspiller. Er det en ting klubben vår har nok av, så er det nettop middelmådige spillere... Ameobi hadde kanskje gjort suksess i Championship... hvorfor ikke satse litt høyere? Hvis vi skal vinne sølvtøy nytter det ikke med slike spillere!
Enig i dette, men akkurat denne sesongen har jeg savnet han av mangel på andre skadefrie alternativer. Jeg mener Ameobi er en bedre spiller enn Sibierski, og en bedre spiss enn Dyer, selv om sistenevnte har fungert greit som vikar på den plassen. Men i fremtiden ser jeg helst en sterkere kandidat til å konkurrere om spissplassene i NUFC enn Ameobi!

localhero

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 296
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #17 på: 09. April 2007, 00:43 »
Shola Ameobi er en middelmådig fotballspiller. Er det en ting klubben vår har nok av, så er det nettop middelmådige spillere... Ameobi hadde kanskje gjort suksess i Championship... hvorfor ikke satse litt høyere? Hvis vi skal vinne sølvtøy nytter det ikke med slike spillere!
Enig i dette, men akkurat denne sesongen har jeg savnet han av mangel på andre skadefrie alternativer. Jeg mener Ameobi er en bedre spiller enn Sibierski, og en bedre spiss enn Dyer, selv om sistenevnte har fungert greit som vikar på den plassen. Men i fremtiden ser jeg helst en sterkere kandidat til å konkurrere om spissplassene i NUFC enn Ameobi!

enig der, han kunne sikkert vært grei å ha som backup, men savner at klubben henter inn backup av enda sterkere kaliber..
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #18 på: 09. April 2007, 14:52 »
Ameobi er en veldig god spiller, syntes nå jeg. En perfekt spiller å ha som 3.valg.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #19 på: 09. April 2007, 20:22 »
Ameobi har vært litt opp og ned, men han blomstret for alvor i fjor vår. Jeg tror Ameobi kan blomstre mer når han endelig slipper å leve i skyggen av Shearer. For den skyggen har ikke noen spisser i Newcastle trivdes i. Bare spør Chopra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #20 på: 10. April 2007, 12:30 »
Ameobi er ikke godt nok som annet enn back-up. Shola Ameobi er en middelmådig spiss, ikke noe mer. Eneste grunnen til å holde på han er at han fyller opp den egenproduserte kvoten UEFA krever.

Han kommer aldri til å bli den spilleren noen trodde han skulle bli for noen år siden.
Carr har altfor få landskamper for England!

Martins1337

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 16
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #21 på: 10. April 2007, 12:34 »
Ameobi er ikke godt nok som annet enn back-up. Shola Ameobi er en middelmådig spiss, ikke noe mer. Eneste grunnen til å holde på han er at han fyller opp den egenproduserte kvoten UEFA krever.

Han kommer aldri til å bli den spilleren noen trodde han skulle bli for noen år siden.

Word! Ameobi hadde aldri i verden vært i a-lags troppen til noe annet Premier League lag (med unntak av Watford og Wigan)! Det er jeg helt sikker på

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #22 på: 14. April 2007, 15:51 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2059435,00.html

Et tegn på at Roeder ikke kommer til å hente inn en ny spiss i sommer?
Uff hvorfor kan ikke bare innse at Ameobi aldri kommer til å bli god nok
Hver gang jeg ser gjøken med nr 23 på ryggen løpe ut på St'James får jeg lyst til å heie på bortelaget
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #23 på: 14. April 2007, 16:23 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_2059435,00.html

Et tegn på at Roeder ikke kommer til å hente inn en ny spiss i sommer?
Uff hvorfor kan ikke bare innse at Ameobi aldri kommer til å bli god nok
Hver gang jeg ser gjøken med nr 23 på ryggen løpe ut på St'James får jeg lyst til å heie på bortelaget

Er helt enig med deg! Men, faktisk denne sesongen har jeg savnet han grunnet altfor få alternativer på topp. Men han er langt fra god nok om vi skal opp blant de beste. Da må det isafall et under til!

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #24 på: 15. April 2007, 06:16 »
Ameobi har vært litt opp og ned, men han blomstret for alvor i fjor vår. Jeg tror Ameobi kan blomstre mer når han endelig slipper å leve i skyggen av Shearer. For den skyggen har ikke noen spisser i Newcastle trivdes i. Bare spør Chopra.

Nå havner han vel i skyggen til Martins og Owen til neste år, det er vel ikke stort bedre... Og å spille sammen med Shearer burde vel kanskje gjort han til en bedre spiss, ikke til en dårligere en ?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #25 på: 15. April 2007, 10:55 »
Ameobi er jo ganske mye bedre enn Sibierski da, det skal han ha. Så enig med deg der Frode ;)
Men så lenge spillere som Sibbe, Ameobi, Ramage og Bramble er i klubben så undergraver det våre egne ambisjoner om å være et topp 6 lag
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #26 på: 16. April 2007, 20:52 »
Men Shola har da vært delaktig når vi har blitt både nummer tre og fire. Hvorfor skal han være det store hinderet til en topp 6-plassering nå plutselig? Ameobi var en av de som skjøt oss til sjuendeplass og etterhvert UEFA-cup forrige sesong.

Greit nok, Ameobi er ikke verdensklasse. Men han er god nok til å være en del av et Newcastle-lag, som prøver å ta steget tilbake til toppen av PL.

Ameobi er en god avslutter, han har rimelig god teknikk og er forholdsvis god på hodet. En spiller helt på det jevne. Hans største styrke er hans selvtillitt. Han har blitt avskrevet av supportere i mange år. Men han har aldri greid å gi kritikerne rett på alle punkter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6199
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #27 på: 17. April 2007, 22:04 »
Ameobi scoret i dagens reservelags seier mot Boro. Det ble hele 5-1 til Newcastle som stilte et "meget sterkt lag" på reservelagsnivå.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #28 på: 18. April 2007, 13:14 »
Jeg velger å legge mer vekt på at Andy Carrol scoret 3 mål. Denne gutten imponerer kraftig, og er en spisstype vi mangler. En stor, sterk targetman som er glimrende på hodet. Har vi spart masse penger gjennom å uvikle vår egen Dean Ashton istedet for å kjøpe ham?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Sv: Shola Ameobi... er han et så stort talent som han selv mener
« Svar #29 på: 18. April 2007, 14:59 »
Men Shola har da vært delaktig når vi har blitt både nummer tre og fire. Hvorfor skal han være det store hinderet til en topp 6-plassering nå plutselig? Ameobi var en av de som skjøt oss til sjuendeplass og etterhvert UEFA-cup forrige sesong.

Greit nok, Ameobi er ikke verdensklasse. Men han er god nok til å være en del av et Newcastle-lag, som prøver å ta steget tilbake til toppen av PL.

Ameobi er en god avslutter, han har rimelig god teknikk og er forholdsvis god på hodet. En spiller helt på det jevne. Hans største styrke er hans selvtillitt. Han har blitt avskrevet av supportere i mange år. Men han har aldri greid å gi kritikerne rett på alle punkter.

Joda selvfølgelig. Jeg sier ikke at Ameobi er helt håpløs heller. Men skal vi ta med alle spillerne vi hadde når vi havnet på 3 plass så må da alle innrømme at det rusk og rask
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic