20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet - Januar 2019  (Lest 49241 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #240 på: 31. Jan. 2019, 18:44 »
Newcastle defender Josef Yarney, 21, has joined National League side Chesterfield on loan for the rest of the season.

The defender made 21 appearances on loan at Morecambe earlier this campaign.


5. divisjon. Blir vel neppe noe ut av denne spilleren. Samme divisjon som Gateshead.
« Siste redigering: 31. Jan. 2019, 18:50 av Geordie »
No fate but what you make

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #241 på: 31. Jan. 2019, 22:45 »
Merkelig at vi slipper Murphy uten at det blir hentet inn ein erstatter ja... Må gjøres for å få budsjettet til ashley til å gå opp?
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #242 på: 31. Jan. 2019, 22:54 »
Langt fra perfekt vindu, må sies. Mangler stadig annen spisstype.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #243 på: 31. Jan. 2019, 23:07 »
Typisk Newcastle under fat-Mike! Det snakkes heftig om 2-3 spillere inn, og vi ender opp med 1.. Er det snakk om 3-4 inn portene, ender vi opp med 2!

For all del, jeg hadde ikke troa på en eneste inn dette vinduet, så er veldig fornøyd med to. But still!
Sku gjerne hatt en ving og en spiss i tillegg. Helst en SM som er bedre enn hva vi har pdd også.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #244 på: 31. Jan. 2019, 23:24 »
Ser ut som det blir Crystal Palace(!) som stikker av med Batshuayi. Her burde vi vært!

asim187

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 104
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #245 på: 31. Jan. 2019, 23:49 »
Helt enig. Hadde vært helt top med han

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #246 på: 01. Feb. 2019, 00:48 »
Sterkt terningkast 4 dette vinduet her. Vi henter en spennende angrepsspiller i den posisjonen vi plages mest! Får i tillegg dekning på venstreback. Ki og Shelvey er snart tilbake, men vi skulle hatt en midtbane til. Spiss var alltid urealistisk, og med Almiron inn kan vi dytte Perez på topp som er et mye bedre alternativ enn Joselu om Rondon blir skada.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #247 på: 01. Feb. 2019, 01:57 »
Ingen fan av Bolasie, ass. Dvs det er sinnsykt morsomt å se han på en god dag, men selv på en god dag er han latterlig ueffektiv og det blir bare lenger og lenger mellom de gode dagene.

Morsom spiller som kan underholde, men uten å skape de store farlighetene.

Er ganske uenig med deg... Nå antar jeg du snakker om den Bolasie før skaden. Everton gjorde en rekord dyr signering, og han har et helt sinnsykt potensiale, og er en spiller som kan gjøre det helt på egenhånd en dag resten av laget sliter. Everton hadde neppe punget ut 350? millioner på en såpass dårlig spiller... Minnet om Zaha, som var et angrep alene, og hadde ikke forundret meg om han tok enda et steg opp og havnet i en av de aller største klubbene...Til sammenligning har ikke Zaha trukket særlig interesse fra de større klubbene, så fotballforståelsen og potensialet og kvaliteten totalt sett til Bolasie ble av Everton ansett som muligens enda større...

Men er totalt uenig i at vi skal prøve oss på Bolasie. Etter skaden har han vel ikke fått sjansen engang i Everton er karrieren har tatt mange steg ned. Kan ikke klandre Bolasie for dette, med en så lang skade. At en klubb som Anderlecht lukter på han, tyder på at det er der nivået hans ligger. Da satser jeg heller litt mer på å utvikle Murphy eller noe. Vil ende opp som en squad player som stopper utviklingen til Murphy og koster penger i form av overgangssum og lønn, og sikkert vil bli vanskelig å bli kvitt, når karrieren hans neppe kommer opp til samme nivå som tidligere....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #248 på: 01. Feb. 2019, 03:29 »
Ja, gjorde nok ikke en god nok jobb med å få frem det i innlegget mitt; men har også skjønt at kjøpesum er inkl gjeld til Ashley (derfor jeg mener at £300m isolert sett ikke er en for høy sum).

Ellers kan man lese på den berømte ryktebørsen at Samaris visstnok skal ha blitt tilbudt en ny kontrakt i Lisboa. I et håp om at han blir. Skjønner ikke hvorfor Benfica ikke bare kansellerer lånet, men blir spennende å følge den saken på DLD.
Limbombe var ikke med i kamptroppen til Nantes i cupkampen onsdag kveld, så det kan jo virke som om det er en overgang (LES: lån 🙄) på ferde der også.

Ser at West Ham prøver å overbevise Chelsea om å la Batshuayi spille de siste mnd av sesongen for dem, i stedet for Valencia. Ikke hatt stor suksess i Valencia, men hadde ikke hatt noe i mot om vi hadde prøvd oss med er bud der. Eventuelt sendt Kenedy på første buss tilbake til Stamford Bridge, og tatt i mot Batshuayi i stedet. Da kunne Joselu godt få dra til Kina!

Batshuayi og Rondon vil neppe bli brukt som en spissduo. Høres ikke ut som en god kombinasjon. Veldig lite fart og kreativitet. Ville heller hatt en mere "10er type" bak Rondon i en 4-2-3-1. Eventuelt satset på Batshuai som ensom spiss. Jeg er stor fan av Rondon og tror han kunne utrettet mye for større klubber, selv om han ikke er den spillertypen de aller største lagene som styrer enhver kamp pleier å stille med.

Med 2 slike spisser, ville vi endt opp med en gammeldags 4-4-2, som jeg ikke er så fan av, og jeg tror spillermaterialet vårt, og generelt moderne fotball ikke er så tilpasset. Eventuelt en diamant formasjon. Da ville Richy blitt ofret for å få en 3er på midtbanen med Ki/Hayden inn, og wildcard/jokern vår Kenedy ikke hadde vært til noe nytte. Ser ikke på dette som noe bra endring i det hele tatt, spessielt med tanke på at Dummet ikke virker spessielt god offensivt, slik Yedlin kan være en hel side på egenhånd. Sist jeg så et lag lykkes med en diamant var Real Madrid. Men vil heller kalle Benzema en 10er/falsk9er, som er meget tilbaketrukket og involvert i spillet, samtidig som Real hadde de råeste offensive backene i verden for å kompensere for manglende klassiske vinger, som rktignok er umoderne i dagens fotball.

Rondon en av de bedre oppspillspunktene/pressende spissene man kan finne, som i tillegg skaper variasjon i ethvert angrepspill, der man kan slå langeballer/ innlegg/og bruke de mer raske  vingene som er "feilbente" og går innover til å variere. Er en grunn til at Frankrike hev inn Giroud konsekvent, samme med Tyskland og Gomez. De fikk muligheter til å angripe med fler variasjoner da de ikke klarte å spille seg igjenom, og dette så Tyskland allerede første kampen i sist Em, da de hadde antatte verdensklassespillere i angrep, men ikke klarte spille seg gjennom Ukraina. Når man ser alle klassespillerne Tyskland har offensivt, som er raske/kreative/gode avsluttere, og de ender opp med Gomez "viser" dette fordelen av å ha en slik spillertype. Vil tilføye sesongen Bayern vant the trieble da Mandzucic var spiss, og skapte denne variasjonen, og gjorde Bayern fantastiske fremover.

I tillegg vil vi nok gjerne bruke denne nye Atlanta 10eren som en 10er. Han er slik jeg har skjønt veldig rask, arbeidsom, og meget god pasningsfot. Arbeidssom nok til å spille sentral midtbane muligens(i en slags Shelvey rolle, med en god deffensiv Diame/Hayden type ved siden av seg), selv om jeg har hørt han defineres som en 10er. Skal visst være nokså svak, og ikke en spessielt god tackler eller noe god i markeringsspillet defensivt, selv om han kompenserer dette litt med fart og arbeidskapasitet, slik mange City spillere forsvarte seg, til tross for at ble ble sett på som typiske 10ere/vinger med manglende markeringsegenskaper/tacklingegenskaper/styrke. De Bruyne og David Silva er spillere som jeg anså som typiske 10ere, men City viste at ekstrem arbeidskapasitet, og høyt press i førsteforsvaret med lynraske vinger som vandt ballen mer enn noen andre vinger i PL.

Og med Diame og Shelvey tilbake, ser jeg for meg at det kanskje er Perez sin 10er rolle som er "mest i fare" av disse 3. Shelvey og vår nye 10er vil bli for veikt defensivt, så vi er avhengig av Diame på midten. Han har faktisk vunnet flest tacklinger i hele PL i år.


Da ser jeg ikke hvorfor vi skulle sendt Kenedy tilbake og holdt Rondon/Batshuai på benken. Ville heller hatt Kenedy som et Wildcard/Joker, og en bra spiller å ha i rotasjon med Atsu evt ved skade på Richy. Også et alternativ på venstreback. Ville da vært mer aktuelt å sende Rondon tilbake om man skulle velge å satse på Batshuai, men har ikke blitt imponert av Batshuai Mens Rondon fungerer knallbra om dagen...Og er også en spiller jeg virkelig har sansen for. Jeg tar pr dags dato Rondon fremfor Batshuai, både på sikt og slik formen deres er nå.

Dessuten er jeg i tvil om man kan sende en spiller tilbake fra lån, og hente en ny en.....(Mulig dette er lov, men har mine tvil). Dessuten ville vi nok måtte kompensert WBA alle pengene de hadde i forventet inntekt, da de kunne lånt han ut et annet sted, i tillegg betalt Chelsea potensielt ganske store summer for å låne Batshuai....
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:07 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #249 på: 01. Feb. 2019, 03:40 »
Bedre vindu enn forventet, men grøsser ved tanken på en Rondon skade. Ayoze og Muto kan bekle spissrollen, men mister mye av råskapen til Rondon.

Ville kostet mye å hente en spiller som ikke ville fått oss til å grøsse ved å miste Rondon. Vil verdsette han til 20 mill pund minst. Mest undervurderte spiller i PL, selv om man reduserer målsnittet hans.

Og en tilsvarende god spiss ville neppe vært så happy for å sitte mesteparten av tiden på benken så lenge Rondon er frisk. I tillegg om vi skulle hatt en god reservespiss, måtte nok dette vært en som kan bekle flere posisjoner for å holdes både fornøyd og få jevnlig spilletid for å holdes varm. Det finnes neppe noen "råskap/targetman" spisser som ligner Rondon som kan bekle mer enn nettopp denne spissrollen. Joselu er litt "samme spillertype" man kan slå innlegg etc på, i tillegg er ikke Benitez fremmed for å bruke andre spisstyper som de 2 siste sesongene med Gayle. Han elsker spisser som jobber knallhardt, og det får han i spessielt Mutu, og med vår nye 10er vil nok også Perez være et godt spissalternativ, som jeg også mener trenger spilletid, da jeg ser noe spennende ved han...
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:13 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #250 på: 01. Feb. 2019, 03:55 »
Sky Sports: Jacob Murphy is currently undergoing a medical at West Brom ahead of a loan deal. #NUFC

MÅ bety at vi får inn en ving? Har vel ikke tenkt å bruke Almiron på kant?

Med ny venstreback på lån, gir dette langt mer rom for å få Richy tilbake på kanten(eller Kenedy som også har blitt brukt som venstreback). I tillegg skal vi ikke glemme at vi har Muto, og ja, Almiron åpner for at han selv, eller Perez kan hives ut på kanten. I tillegg syns jeg det er "krise" hvor lite Murphey blir satset på. Er vel Benitez sitt dyrste kjøp før dette januarvinduet. Han trenger et utlån og spilletid. Tror ikke vi punget ut så mye for han om det ikke er noe talent i gutten.

Hører forresten Batshuai hadde kostet 160 000 pund i uken. En spiller som har scoret 8 mål i hele Chelsea karrieren. Også hatt et misslykket låneopphold i Valencia. I tillegg et 2 millioner loan fee, og 1 million pund til for å sette opp dealen. Dette har skremt vekk mange klubber. I løpet av en sesong ville dette vært ca 10 millioner pund, for en spiller som har vært flopp både i Chelsea og på utlån. La si Batshuai hadde kommet på en 4 års kontrakt, ville han kostet 40 millioner pund ca. Jeg hadde maks gitt halvparten... (Forutsatt at vi virkelig trengte en spiss, men anser Rondon som en megaundervurdert spiller, som fungerer best som ensom spiss).
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:18 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #251 på: 01. Feb. 2019, 04:10 »
Lån igjen?

Spesielt, da tror jeg Mike virkelig har troa på å få solgt klubben i sommer.

https://mobile.twitter.com/NUFC360/status/1090943380991954945


"Lån igjen?". Jeg tolker innlegget ditt som at du er skuffet over at vi ikke kjøpte denne spilleren. Hva tilføyer reservevenstrebacken til Monaco oss på sikt, nok til å punge ut en overgangssum?....Ser heller at vi venter med å bruke overgangspengene på å kjøpe en klassevenstreback, og løser denne skadekrisen "gratis" med å bruke siste lånet på lånekvoten vår... Vi låner han fordi både Haidara og Dummet er skadet, mens vi gjærne vil ha Kenedy og Richy som alternativer på kantene......Når Haidara(har delvis mine tvil) og Dummet er tilbake tror jeg neppe denne lånespilleren som er reserve i Monaco vil heve oss vesentlig, og anser det derfor som en god løsning å låne han istedet for å kjøpe han. Mulig han er en brukbar ving, om det skulle være nødvendig, nå som Murphey er lånt ut, og kommer tilbake igjen når lånet er over..

Men å kjøpe reservebacken til Monaco ville tilføyd oss null på sikt, og med dagens skadesituasjon, er en "gratis spiller" frem til sommervinduet bare bonus. Pr dags dato er Benitez tvunget å spille en formasjon jeg ikke har sett lignende. Richey skjøvet ned fra høyreback til venstreback, med en stopper inn for Dummet gjør at vi spiller en 5-2-2-1 med Atsu som venstreving, Perez som 10er, og Yedlin som høyreving og høyreback.

Men skjønner delvis hva du mener. Å låne 2-3 spillere siste sesongene tyder på grådighet for å ikke punge ut for klassespillere som kan gå direkte inn og heve laget. Dette gjør laget til et korthus. Ingen kontinuitet i spillertroppen, og bare nødnøsninger i håp om at Benitez skal unngå nedrykk billigst mulig...

Vvil tilføye at i januar er det ofte dyrt og vanskelig å finne spillere. Er mer skuffet over sommervinduene, der vi har gått i pluss, solgt spillere som Merino, og knapt hentet spillere....

Er forøvrig enig i at en venstreback som virkelig hever oss er noe av det første vi trenger. Kanskje også en ving. Kenedy virker ha et stort potensiale, men har i det site virket veldig slurvete. Så utkjøpsklausulen slik jeg har skjønt det på 25 millioner er kanskje ikke verdt det. Får håpe disse 2 posisjonene blir forsterket med noen klassespillere i 15-20 millionerklassen minst i sommer. Og at Rondon blir kjøpt permanent hvis ikke er det krise på spissplass....
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:34 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #252 på: 01. Feb. 2019, 04:21 »
Bedre vindu enn forventet, men grøsser ved tanken på en Rondon skade. Ayoze og Muto kan bekle spissrollen, men mister mye av råskapen til Rondon.

Og hva hadde du tenkt å gjøre hvis Rondon blir skadet? Punget ut 20 millioner pund for Carroll så vi har en targetman i backup? Antyder innlegget ditt som at du savner et spisskjøp av en targetman eller noe.... Hvor mye er vi villig til å bruke på en avarage targetman som er "dårlig nok" til å akseptere å benken så lenge Rondon er frisk. Jeg ser ikke løsningsforslaget ditt på "rondon problemet"...Forsåvidt hadde nok ikke Carroll vært så glad for å bli hentet som en benkesliter. Selv om han sliter benken i West Ham nå, så vil nok et klubbskifte for hans del være for å få mer førstelagsfotball..Carroll var bare et eksempel, men å "ikke savne råskapen til Rondon om han blir skadet", skal du se langt etter. Da måtte vi funnet en klassespiss, til skyhøypris, som i tilegg fant seg til rette å sitte på benken 90 prosent av tiden....Lykke til...

Joselu erstatter noe av hodestyrken til Rondon hvis dette er kampplanen, mens Gayle som sagt ble brukt mye som en pressende spiss ifjor, noe spessielt Muto, og også Perez kan gjøre godt. Disse vil også tilføye andre egenskaper Rondon mangler... Benitez er ikke fremmed for å bruke små spisser, men er stor fan av arbeidssomme spisser, noe Muto er ekstrem på. Hva tror du Gayle gjorde i 2 sesonger. Benitez har aldri vært "avhengig" av en targetman...
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:35 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #253 på: 01. Feb. 2019, 04:29 »
The Chronicle
?Verified account @ChronicleNUFC
1m1 minute ago

Steve Bruce set to sign Aarons AND Lazaar for #swfc.

Godt å bli kvitt de i så fall.

What?????????????????!!????

Godt å bli kvitt Aarons? Har du fulgt med mesteparten av de kampene Aarons har spilt? Mye skadeplaget dessverre, men et av de største talentene vi har hatt de senere årene. Var til tider linket til Arsenal og City, og var såpass god, at jeg bare ventet på å miste han..... Dessuten... Hvorfor er det "godt å bli kvitt han"?... Han er et wildcard/en joker på vingen, et stort potensiale(hvis ikke skadene har ødelagt han), og vi får neppe noe for han. Blir han kvitt skadeproblemene og viser noe av det potensialet vi har sett er han en klassespiller.... Jeg ble faktisk lei meg da jeg så han var på vei vekk, og er nå utrolig lettet over at dette kun er snakk om et lån. Godt å bli kvitt han? Du prater som han lager trøbbel i spillergruppa, hever skyhøye lønninger, eller vi får enorme overbetalte overgangssummer fra PSG/City.... Vi sparer null, og får null for å selge Aarons pr dags dato. Skjønner ikke at du ikke har sansen for han. I 3 av de siste 5 kampene jeg har sett han har han vært fenomenal. Herjet da vi slo ut City fra Cupen. Herjet da vi slo Spurs 5-1 med 10 mann. Og har sansen for at vi har en egenutviklet spiller. En kul spiller, som kun har vært utheldig med skader. Tror de fleste her inne har stor sans for Aarons som et par sesonger tilbake var regna som et av de mest spennende talentene i PL.

Ja greit, han har vært mye skadet. Vært på utlån i Italia, noe jeg skal innrømme at ikke aner hvordan gikk. Men at vi tør å låne han ut nok en gang tyder på at han begynner å bli kvitt skadeproblemene, og Benitez muligens ser noe i han. Tviler ikke på at han kunne krigd om en plass på laget, men Benitez vil nok sørge for at han får mest mulig spilletid, og misstenker han stoler mer på de rutinerte spillerne som er mer samspilte nå som vi ligger i faresonen for å rykke ned. Vil også tro det er ekstra vanskelig for en unggutt å få vist seg fram og utviklet seg på et lag som sliter.
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:48 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #254 på: 01. Feb. 2019, 04:39 »
Langt fra perfekt vindu, må sies. Mangler stadig annen spisstype.

Annen spisstype? For å vrake Rondon i enkelte kamper der vi skal "kontrolere"? Eller som reserve? Syns Rondon bør være bankers uansett motstander, og vil også nevne at Mutu, Ayoze er helt andre spisstyper.
« Siste redigering: 01. Feb. 2019, 06:39 av garyspeedfan »