20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Russisk fotball  (Lest 1538 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Russisk fotball
« på: 27. Sep. 2008, 08:58 »
Leste igjennom en artikkel i Dagbladet igår om russisk fotball, tvilsomme eiere, korrupsjon, rasisme, hooligans og generelt dårlig supporterkultur. Jeg anbefaler alle og lese igjennom denne artikkelen å si hva dere synes om den russiske fotballen, tilstanden og holdningene ikke bare supporterne og den vanlige mann i gata mener men også personer høyt oppe i fotballforbundet.

Et lite utdrag:
FØR ZENITS UEFA-cupfinale mot Glasgow Rangers i Manchester i mai, fokuserte britisk presse på det russiske fotballforbundets manglende evne til å straffe rasistisk oppførsel blant supporterne. Og når vi konfronterer journalist Bobrov med kritikken, forstår vi hvor dypt problemet stikker.

- Mange av supportene roper «apekatter, dra hjem» til de svarte spillerne. En del hvite menn på tribunen kaster bananer også. Noen av klubbene har en slags uoffisiell policy på at de ikke har svarte spillere, og for å være helt ærlig kan jeg ikke klandre dem. Vi har så mange svarte spillere her nå, og de oppfører seg utrolig dårlig, sier han som om det skulle være den største selvfølgelighet.

- Jeg mener ikke bare på banen, men i det vanlige. De svarte spillerne kommer fra en annen kultur. Jeg kan egentlig ikke kalle dem mennesker. Jeg vet det er rasistisk, men jeg kan ikke kalle dem mennesker. Jeg har hørt historier om hvordan de afrikanske spillerne har oppført seg når lagene har vært på treningssamling. De forsøpler. Etterlater seg kyllingbiter under senga. Tyggegummi. Papir. Alt mulig. Og de nekter å lære russisk.

- Nå er du fordomsfull.

- Nei. Du kan godt kalle oss en rasistisk nasjon, men sånn er det bare.

I LOKALENE til fotballforbundet viser Malosolov at heller ikke han har forstått, eller akseptert, problemet.

- Jeg tror det er et konstruert problem. Selvfølgelig har vi et problem hvis ikke supporterne oppfører seg som de skal, men det er ikke så ofte de gjør det.

Våre kilder sier imidlertid noe helt annet. Det er ikke lenge siden en del av Zenit-tilhengerne ropte «Sieg heil» for å støtte laget sitt.



Hele artikkelen kan dere lese HER.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Russisk fotball
« Svar #1 på: 27. Sep. 2008, 12:16 »
Bespyelig. Rett og slett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida