20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arbeidsgruppe mot NUSSC  (Lest 128701 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #705 på: 18. Aug. 2008, 20:29 »
Jeg har heller ikke kropp som selger, men MY GOD jeg kan være ekshibisjonistisk.. Siden jeg er finnmarking så ligger jeg gjerne på et reinskinn forat et bål i en Lavvu. (Nei, jeg er ikke full i dag)  ;D ;D

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #706 på: 18. Aug. 2008, 21:43 »
 Litt tilbake til topic,/
Har gjennomgått SBF's møteprotokoller angående denne saken. Kan ikke i min villeste fantasi tenke meg at noen andre supporterklubber/ledere har vært diskutert så mye i SBF's styre tidligere. Og jeg tror heller ikke det vil skje i fremtiden. Kun CW som kan klare en slik bragd.
Her er et utkast av møtereferatene:

Sitat fra: SBF's styremøter i perioden 16/10/07-03/03/08
Møte 16.oktober 2007
Sak nr 2 Nytt fra klubbene (Inkl. Newcastle saken)
"2)   Det er kommet to forespørseler om å starte supporterklubber for Preston og Hayes & Yeading. Begge vil få tilbud om å bli med som samarbeidspartner siden det er for seint å bli tatt som medlem på årsmøtet. Styret diskuterte situasjonen i Newcastle etter oppslagene i Aftenposten."

Møte 19.Nov.2007
Sak nr 7 Christian Weiseth og Newcastle
"7)   Christian Weiseth og Newcastle. Styret diskuterte saken og avventer til det kommer noe konkret. "

Møte 8.Jan.08
Sak nr 6 Redegjørelse fra Christian Weiseth
"6)   Christian Weiseth har på oppfordring kommet med en redegjørelse om Newcastle Uniteds supporterklubb til styret. Han har lovet at supporterklubben nå vil bli tilgjengelig på telefon og internett."

Møte 03.Mars.2008
Sak nr 6 Christian Weiseth
"6)   Styret får fortsatt henvendelser vedrørende Newcastlle og Christian Weiseth. Enighet om at styret kaller inn Christian Weiseth til et møte for å få en del avklaringer. Ray og Andrè følger opp."

Og der stopper all referanse angående saken... Har vært avholdt møter etter dette, men ikke noe referanse ang. saken. Regner med de da ikke er ferdige med saken. Ser også for øvrig at div. klubber risikerer å bli kastet ut av unionen pga for lav aktivitet (jfr medlemsblad ol.). Da ser man kanskje også hva som er viktig i den verden der... Tragisk! (PS! vil nok komme mer tilbake til saken på bloggen snart).

For de som vil lese alle møtereferatene finnes de på: http://www.supporterunionen.no/downloads.php?cat_id=8

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #707 på: 18. Aug. 2008, 21:54 »
Kan jo være CW har greid å forklare saken med løgn som høres sannsynlig ut for SBF da de kalte han til møtet. Mannen er jo tross alt smart. 

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #708 på: 18. Aug. 2008, 22:05 »
Ja den tanken har slått meg også...

Edit: neste møte er satt til 2.sept. så kan jo hende det kommer opp da.
Årsmøtet er forøvrig i November, hva med å søke om opptak da? I alle fall på tide å komme i dialog med SBF. En annen ting er vel kanskje at det bør foreslås endringer i vedtektene til SBF på årsmøtet ang deres krav til supporterklubbene.
« Siste redigering: 18. Aug. 2008, 22:09 av Ulf »

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #709 på: 18. Aug. 2008, 23:35 »
Først og fremst så kan vi ikke bli godkjent av SBF fordi vi ikke har medlemskontingent ref.SBF's reglement §3 bokstav c) "[..]Klubbene skal kunne dokumentere at de har minst ti medlemmer ved søknadstidspunktet. Medlemskapet blir gjort gyldig når medlemskontingenten er betalt"

Vi må betale medlemsavgift til SBF etter fastsatt avgift. Ikke tro vi får noe gratis. Da mener jeg det er bedre å bli godkjent av klubben direkte. Vi får mye reklame der når vi står som "offisiell godkjent supportergruppe". Det kommer side på nufc.co.uk etterhver med godkjente grupper. I tillegg må alt føres regnskap med. Alt annet har vi oppfylt for å bli godkjent av SBF.

Var litt for at vi prøver å overta for newcastle.no men med den veksten vi har sett det siste halve året så går det oppover med newutd.no og vi driver det vel egentlig ganske effektivt?? Eller? Why change a winning team? Når Ulf i tillegg har ordnet en blogg som kan være vår "offisielle bloggeside" så begynner det virkelig å bli bra.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #710 på: 19. Aug. 2008, 08:28 »
Er enig i dine tanker. Eneste gode grunnen for oss å være med i SBF, er i mine øyne samarbeidet de har med C+. C+ har jo ALDRI Newcastle-fans i studio, vistes senest i søndagens kamp. Det til tross for at jeg har gjort en avtale med Dag Solheim om at han kan kontakte flere personer som jeg har gitt han tlf.nr og epostadressen til. Alle disse er regelmessige inne her. Avtalen var at vi kunne få komme i studio å snakke om NEWCASTLE UTD, så lenge den pågående tvisten med CW ikke ble tema. De ønsket ikke å bli en del av den saken - forståelig nok!
Han skrev i mail til meg at de hadde forsøkt forgjeves å komme i kontakt med NUSSC i forbindelse med studio-besøk uten noe tilfredsstillende tilbakemeldinger. Da er det vel rimelig forståelig at de gir F...

Nå har jeg byttet datamaskin siden den tid, så den korrespondansen har jeg dessverre mistet. Men mulig noen av dere jeg var i kontakt med har den fortsatt eller?

Jeg tenker jeg blir å skrive et "åpent brev" til SBF og C+på bloggen og sende de link til saken. Så får vi se om de kommer med tilbakemeldinger...

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #711 på: 19. Aug. 2008, 09:48 »
Godt forslag. Newcastle vises vel ikke så fryktelig mange ganger på C+ i denne sesongen men de få gangene vi er på skjermen hadde det vært greit å hatt noen der å snakke om klubben.

Men i kontakt med C+ må det ikke komme fram at det er noen konflikt men heller det at vi er et alternativ. I det øyeblikket det snakkes om uenighet/konflikt med supporterklubben så frykter jeg at vi (igjen?) er på sidelinjen.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #712 på: 19. Aug. 2008, 12:16 »
Newcastle vises en del på C+. Ble hvertfall vist mye i fjor, men gangene det er med supportere er ikke så ofte. Leste at canal + skulle bruke supportere mer i programmene så kan være noen muligheter.

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #713 på: 20. Aug. 2008, 23:51 »
Hei Ulf. Jeg har noe av korrespondansen din på email, men har virusproblemer. Vil ikke sende noen emailer før jeg har reboota maskina. (emailen ligger på min gmail-adresse), så den berøres ikke av recovery'n jeg skal kjøre om litt.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #714 på: 21. Aug. 2008, 23:51 »
ja takk Bjørni - det ville vært til stor hjelp.

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #715 på: 11. Sep. 2008, 14:50 »
av ren nysgjerrighet gikk jeg inn på den siden dere vet... Øverste "nyhet" var det RYKTES at Kevin Keegan er ferdig i Newcastle.

Her drives det aktivt gitt...

Wroom

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 704
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #716 på: 27. Mai 2009, 01:30 »
Bump!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Arbeidsgruppe mot NUSSC
« Svar #717 på: 06. Juni 2009, 01:05 »
sikkert kvalitetskontrollen som tar så lang tid..