20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem bør vi beholde og hvem kan vi kjøpe ?  (Lest 1413 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mhei

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 1
    • Vis profil
Hvem bør vi beholde og hvem kan vi kjøpe ?
« på: 27. Juli 2006, 14:58 »
Jeg er av den oppfatning at for mye kjøp og salg ødelegger kontinuiteten i et lag. Nå har vi bare (pr. nå) kjøpt én spiller i sommer, og jeg mener at da går det an å hente ca. 3-4 til, uten at det tar for lang tid for laget og de nye spillerne å tilpasse hverandre. Dessuten er det også et par spillere jeg gjerne hadde sett forsvant; De har prestert for dårlig, i tillegg til at vi kan få litt penger i kassa til kjøp.


Tar først for meg lagdelene slik de er pr. nå (27/7):

Keepere: Given er jo en klar ener, jeg mener han er topp 3 i PL. Harper en brukbar nr. 2, men nå har det jo gått rykter (hvor mye skal man legge i dem?) om at han kanskje er på vei til en annen klubb. Hvis han vil bort, bør han jo selges, ingen vil ha misfornøyde spillere i stallen. Men i utgangspunktet synes jeg vi bør beholde de vi har her, 3.keeper er også god nok. Hvis Harper går bør vi hente en ung keeper som backup.

Forsvar: Høyrebacken er bra, Carr med evt. Taylor/Ramage som backup. Som midtstopper bør vi bruke Taylor eller Bramble sammen med en etablert stopper som kan gå rett inn og styrke laget. Forsvaret har vært vår akilleshæl en god stund nå, dette må ta slutt! Taylor og Bramble er relativt unge og urutinerte, og begge sammen kan fort bli utrygt. Moore er en brukbar backup vi bør beholde. Boumsong har vært svært skuffende, og bør selges så snart som mulig, mens vi enda kan få litt penger for han. Elliott ser jo ut til å gå gratis til en annen klubb, det er OK for meg, for å si det sånn. På venstrebacken har vi vel bare Babayaro. For meg er dette prioritet 1 (foran spiss) å få tak i, og helst bør vi fjerne fyren fra hele stallen. Hva er det han kan egentlig?? Nei, kjøp en ny her, og kanskje en yngre backup-back også.

Midtbane: Her har vi mange unge, sultne, kreative og lovende spillere. Bør ikke prioriteres å hente noen her, sålenge vi ikke selger noen først. Har jo vært spekulert i Butt, Faye og Milner, og forsvinner noen må de erstattes. Har sansen for Malbranque, men synes ikke han er verdt å punge ut masse for sålenge vi har den midtbanen vi har. Ser for meg en midtbane med Solano-Parker-Emre-Duff, med N'Zogbia, Butt og Milner som spennende jokere.

Angrep: Luque er vel egentlig ingen ren spiss, så sånn sett sliter vi ganske kraftig her. Owen skadet lenge, og selv om Ameobi er bra, har vi få andre. Muligens må vi handle to spisser, og da ser jeg helst at vi henter én som er etablert, som vi vet kan score mål på høyt nivå, og én som er ung og lovende. Vi må iallefall ikke finne på å selge noen av de vi har!


Så var det aktuelle kjøp. Her har jeg tatt for meg hvert av lagene i PL, og sett på hvilke spillere som jeg synes bør vurderes. Det finnes jo såklart mye bra i utlandet, men vet vi egentlig om disse passer inn i PL? Risikoen er lavest når vi kjøper spillere som er prøvd på dette nivået før.

 - Gael Clichy (Arsenal, 20 år): Hurtig, offensivt god venstreback. Akkurat det vi trenger! Dog spørs det om Arsenal lar han gå, særlig om Cole selges.

 - Gabriel Agbonlahor (Aston Villa, 19): Uortodoks spiss, kom innpå i noen kamper i fjor og viste bra saker. En spiller for fremtiden!

 - Ryan Nelsen (Blackburn, 28 ): Har vært svært god for Blackburn siden han kom dit (i fjor?), og er typen vi trenger for å tette midtforsvaret. Viktig for Blackburn, så det kan hende han blir dyr...

 - Wayne Bridge (Chelsea, 25): Stabil og trygg venstreback. Nå har jo Chelsea solgt Del Horno, så de må iallefall hente inn en ny før Bridge kan være aktuell igjen.

 - Joseph Yobo (Everton, 25): Sterk midtstopper. Også han er veldig viktig for klubben sin, så har mine tvil om de går med på å selge.

 - Sylvain Distin (Man.City, 28 ): Midtstopper eller venstreback. Hurtig, taklingssterk og plasseringssikker. Spilte jo i Newcastle før, men nok engang er jeg skeptisk til om City vil gi slipp på sin beste spiller.

 - John O'Shea (Man.United, 25): Midtstopper eller back. Har stagnert noe, men han har vist mye bra. Enklere å få tilslag på enn spillere som er stjerner i sine lag.

 - Matthew Taylor (Portsmouth, 24): Offensiv venstreback, gode innlegg og høy innsatsvilje. Nå ser det jo ut som Portsmouth satser, så her må det nok legges mye penger på bordet.

 - Jermain Defoe (Tottenham, 23): Rask og avslutningssterk, dette er typen spiss som du er garantert mange scoringer når du benytter. Særlig med Duff og Solano på kantene  :)

Listen min var mye lengre før, men endel spillere falt utenfor nåløyet, av diverse grunner...
Liam Ridgewell (Aston Villa, 22 år, stopper): Noe treg.
Gary Cahill (Aston Villa, 20, stopper): Vi har allerede unge midtstoppere.
Steven Davis (Aston Villa, 21, midtbane): Vi har Parker...
Kevin Nolan (Bolton, 24, offensiv midtbane): Virker noe ustabil.
Luke Young (Charlton, 27, høyreback): Vi har Carr, han er ikke like god som Young, men god nok.
Darren Bent (Charlton, 22, spiss): Nettopp signert ny kontrakt. Dessuten har jeg mine tvil om han kommer til å fortsette der han slapp ifjor, kunne fort blitt en flopp.
Shaun Wright-Phillips (Chelsea, 24, høyreving): Blir for dyr å kjøpe, og Chelsea vil jo ikke gå med på noe lån uten at vi lover å kjøpe han etterpå.
Tim Cahill (Everton, 26, offensiv midtbane): Kan ikke tenke meg at Everton går med på å selge han.
Steed Malbranque (Fulham, 26, offensiv midtbane): Er forsåvidt OK, men synes han har laget en del bråk utenfor banen nå, og det har vi hatt nok av fra før av...
Scott Carson (Liverpool, 20, keeper): Hadde nok aldri akseptert å sitte på benken i en mindre klubb enn Liverpool.
Joey Barton (Man.City, 23, midtbane): Som sagt, vi har Parker.
Ruud van Nistelrooy (Man.United, 30, spiss): Er det bare jeg som ser det, eller ser det ut som han er over toppen? Var slapp i VM. Tull å betale over £10m for en spiller på 30+.
Yakubu (Middlesbrough, 23, spiss): Nok i dyreste laget.
I tillegg kunne hele laget til West Ham (nesten iallefall) vært med her, veldig spennende lag! Men som Portsmouth ser det ut som de satser ganske hardt nå, og vil nok aldri gi slipp på spillere som A.Ferdinand, Konchesky, Reo-Coker & Benayoun.

Så får vi håpe at Roeder og Shepherd hører på meg  :D

VepsoO

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1520
    • Vis profil
Hvem bør vi beholde og hvem kan vi kjøpe ?
« Svar #1 på: 27. Juli 2006, 15:32 »
Er forsåvidt enig med deg at en ny venstre back hadde vært noe, og Bridge hadde vært knall, ellers kunne jeg tenkt meg Jankulovski eller Salihamidzic (100 % garantert feil skrevet).

Er litt uenig med deg at vi trenger ny midtstopper. Synes Moore viste i VM og i de siste kampene på våren at han er tryggheten vi har lett etter. Taylor bør da så absolutt brukes som hans makker. Mens Bramble er en god nok backup. I tillegg har vi Bomsen som kanksje kan bli god igjen.
Men hvis vi hadde fått inn en ny Nesta uten å måtte sprenge bankkontoen så hadde jeg ikke sagt nei takk.

Midtbanen er vel god nok. Men får vi inn SWP på lån så hadde det ikke gjort så mye.

Er fullstendig enig med deg at vi trenger 2 spisser, der den ene er i verdensklasse å regne. Owen kan vi ikke regne med i år. Luque er god nok til startellveren hvis han finner formen. Ameobi lager faktisk noen mål nå og da, men har mine tvil om at han noen gang vil bli 20-goal-a-season man. I tillegg så ser det ikke ut som om talentene(??) i stallen, som Finnigan og Carroll blir gode nok med det første.

Klose eller Drogba hadde vært drømmen. Men synes fortsatt vi kan gå for Kuyt eller Defoe da det virker litt mer realistisk.

 - Og velkommen til forumet skal du være  :wink:
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic