20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146093 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #165 på: 07. Juni 2018, 10:46 »
Vi ser jo også av landskampene at Joshua King hadde vært en forsterkning for oss. Så får jeg heller anskaffe meg ei pute til å ha foran ansiktet hver gang han blir intervjuet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #166 på: 07. Juni 2018, 13:23 »
King, Ajer og Berge er alle spillere som ville ha forsterket oss relativt mye, og gitt oss en del å bygge på i fremtiden. Dessverre er det vel bare King som er aktuell av de. Berge og Ajer blir nok veldig dyre (i vår målestokk).
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #167 på: 07. Juni 2018, 21:50 »
Skandinavere blir vel fort høyt priset hvis de er unge og slår til i mellomstore ligaer. Skal vi ha noen nordmenn i Newcastle, må vi gå litt utenfor det som er vår policy, om vi har noen. De bør vel egentlig hentes før de blir for gode. Men det er vanskelig. Spranget fra Norge og rett til PL vil i de aller fleste tilfeller være for stort. Men siden Ajer er blitt så voldsomt i vinden vil jeg bare sinat jeg tror hans fremtidige makker er i Stavanger, men blir eid av Molde.
Leo Østigård har vært enorm for Viking i vår. Jada bare OBOS og milevis fra PL. Men dette blir en spesiell spiller til slutt om han ikke møter for store hinder.
Enorm pondus i duellspillet og en fantastisk pasningsfot. Kanskje PL eller en annen stor liga om ikke for mange år.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #169 på: 08. Juni 2018, 13:33 »
Vårrengjøring: https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/newcastle-united-confirm-201819-retained-list

For det meste ukjente spillere for min del, men litt typisk Newcastle at spillere som Yasin Ben El-Mhanni og Stuart Findlay, som tidvis har blitt hauset, ikke utvikler seg til noe som helst. Vært en del av de i senere år.

Mye rykter om dagen, typisk nok for silly season! Lite konkret dessverre, slitsomme greier dette.

- Bas Dost igjen.....
- Skrtel, nei, nei, nei....
- Brahimi, http://www.nufcblog.co.uk/2018/06/08/report-reveals-the-highly-rated-talent-nufc-could-be-about-to-pinch-from-north-east-rivals/ Spennende? Ser en resirkulering av Coloccini-sangen her :)
- Bolasie, http://www.nufcblog.co.uk/2018/06/07/nufc-linked-with-exciting-move-for-premier-league-winger-sure-to-get-bums-off-seats-at-sjp/

« Siste redigering: 08. Juni 2018, 14:16 av Geordie »
No fate but what you make

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #170 på: 08. Juni 2018, 17:34 »
Herlig å være journalist hvis alt en nå gjøre er å endre dato på interesse for Bas Dost for 20. overgangsvindu på rad.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #171 på: 09. Juni 2018, 10:11 »
Er vel noe tidlig enda, men tror dette vinduet også blir like kjipt som tidligere :(
Håper det kommer noen type «Fabinho» overganger av type helt ut av ingenting. Rykter om Bas Dost var spennende i 2012.

Virker også som salg av Mitro og Sels også kommer til å skje etter VM nå.

Ser Huddersfield bruker 17,5 millioner pund for en forsvarsspiller og Ashley lever enda i troen på at 10 millioner pund er mye penger i dagens fotball.


garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #172 på: 09. Juni 2018, 10:43 »
Newcastle skal ha omsetning 7ende høyest i PL, og med tabellplasseringen i PL, ser jeg ingen grunn til at vi skal kunne matche lag som West Ham på overgangssummer og ambisjoner. Benitez krever midler for å bli, og selv Ashley skjønner nok at det er bedre å ha satse litt, berge plassen, og holde på Benitez for å ikke gå på en ny smell...

Når det gjelder spillere som Yaya Toure og Pastore, er dette spillere litt "over the top", som muligens krever en del lønn, og ikke minst vil svekke utviklingen til spillere som Murphy, Merino, Hayden, etc. Føler ikke sentral midtbane og ving er der vi har størst behov for forsterkninger, og er heller ikke fan av å hente spillere i 30 årene. Hent spillere i 25 års alderen og nedover, vi kan bygge laget vårt på, spillere på vei opp til en god verdi.

Bas Dost er en klassespiss.Benitez elsker spillere med ekstrem spisskompetanse, og dette er en av de bedre hodespillerne i Europa og er i tillegg ekstremt målfarlig. Definitivt den posisjonen vi trenger forsterke mest.

Skulle gjerne sett nye backer også. Fins sikkert mange spennende spilllere jeg ikke har oversikt over...

Grealish går nok neppe til oss. Spurs har lagt inn et monsterbud. Men han hadde vært fantastisk om det hadde vært mulighet.

King er spennende, bedre enn det vi har, og sikkert ikke alt for dyr. Ajer er også meget spennende. Fossum virker som et kjempetalent. Når vi diskuterer norske spillere.

Shakiri har en utkjøpsklausul på 12 mill, men er visst større klubber som Liverpool ute etter han. Skal vi bruke han keeperen jeg ikke husker navnet på vi lånte, eller satse på enda en? Butland kan fort ende i en toppklubb om de ikke får fra øverste hylle, men om det ikke sklle skje, så ser jeg ikke helt Butland gidde være i Championship. En fantastisk keeper for oss. Swansea har en klassestopper i Mawson, men kan fort gå til en større klubb. Shawcross er også en spiller som neppe har så lyst å spille Championship. Er mange spennende spillere ute vi ikke vet om, som sikkert Benitez og speiderteamet vårt har oversikt over. Men vi burde klare markere oss mer som den klubben med 7ende størst omsetning. Hva skjer med Carvalho. Burde gå til en PL klubb snart. Fantastisk spiller som har vært linket til West Ham bla, og dermed burde være realistisk for oss...

Og ser heller at vi henter spennende spillere som kan utvikle seg, fremfor avarage spillere som ikke kan ta oss opp et nivå i PL.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #173 på: 09. Juni 2018, 15:28 »
Skal vi bruke han keeperen jeg ikke husker navnet på vi lånte, eller satse på enda en?

Antar du mener Dubravka? Han signerte for Newcastle for noen dager siden, +/- 4 mill pund.

Er jo Colbacks fulle rett å sitte å ruge på den fete kontrakten i Newcastle, men kjenner jeg blir irritert på han! https://www.nottinghampost.com/sport/football/transfer-news/nottingham-forest-target-jack-colback-1656757

Tipper det ender med nok en låneavtale før han stikker på free transfer neste sommer.

Viser at disse eviglange kontraktene Newcastle har operert med er bare tull. En spiller som slår til vil uansett begynne å mase om en bedre kontrakt selv om det er igjen 3 år på avtalen, og en mislykka/uønsket spiller som Colback, Haidara, Saivet mfl. vil bare sitte å ruge på kontrakten lengst mulig.

Ser jo det samme i Sunderland nå, sitter på en drøss dyre og dårlige spillere de ikke blir kvitt.

Bør være spesielle årsaker som gjør at det gis noe mer enn 4 års kontrakt, mener nå jeg. F.eks. spillere som har bevist at de holder mål, eks. Lascelles.
« Siste redigering: 09. Juni 2018, 15:51 av Geordie »
No fate but what you make

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
No fate but what you make

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #175 på: 09. Juni 2018, 20:11 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-lining-up-sign-marcus-14764760

Hadde vært knall!

Det hadde det! Men kommer aldri til å skje.. Tipper Martial (som også hadde vært fantastisk) forsvinner, og at Rashford blir.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #176 på: 10. Juni 2018, 20:30 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-linked-16million-salomon-rondon-14766316

Venta på'n. Passer vel profilen man hevder Rafa har sikta seg inn på, stor og sterk spiss. Ingen upris for 16 mill pund, og en oppgardering av Gayle/Joselu (ikke mye), men må si jeg håper på noe bedre.

Thiago Maia?? Noen med noe info om han?

http://www.nufcblog.co.uk/2018/06/10/local-reporter-reveals-four-english-talents-nufc-are-tracking-and-it-sounds-like-two-could-sign/

Sier ikke nei takk til noen av de, men realistisk med maks 1 av de? Som det står, Osborn har vi blitt linka til før, kanskje den mest realistiske?
« Siste redigering: 10. Juni 2018, 20:39 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #177 på: 10. Juni 2018, 21:30 »
Thiago Maia var jo en stortalent på FM for ikke mange sesonger siden, hvis jeg ikke husker helt feil. Defensiv midtbanespiller, spennende hvis vi hadde kjøpt han!

Lunken til Rondon, men kjenner jo PL. Problemet er jo at vi ikke kommer til så veldig mange innlegg pr. kamp, og det er litt der problemet ligger i mine øyne. Joselu ville nok ha scoret flere mål, hvis kvantitet og kvalitet hadde økt  hva innlegg angår.

De unge spillerne kjenner jeg heller ikke så mye til. Men virker som om Edwards er ansett som et stort talent, og Spurs-fansen vil beholde. Ben Osborn er sikkert tiltenkt en rolle som Mbembas erstatter i så fall.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #178 på: 10. Juni 2018, 23:01 »
Vil overhodet ikke ha Rondon. Det siste vi trenger er en spiller som ligger omtrent på samme nivå som det vi allerede har. Det vi trenger er et soleklart førstevalg på topp.

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #179 på: 10. Juni 2018, 23:41 »
Ben Osborn er sikkert tiltenkt en rolle som Mbembas erstatter i så fall.
Du tenker på Ben Gibson, midtstopper på boro - nei takk, ser klumsete ut og ein nedgradering.
Ben Osborn derimot er ein ving på Forrest me har snust på før. Veit han har litt skadehistorikk og ikkje sett han spille, men sikkert spennende. Men 23 år og har tilgode og vise noko.
Då virke da meir interessant med Maddison og/eller Josh Murphy syns eg.
Venter i spenning...