20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?  (Lest 9418 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #30 på: 28. April 2017, 08:20 »
Jeg tror først og fremst at man kan tenke på hvilke spillere som passer for Rafa. Det er jo laget i helhet som teller, og når Danny Simpson vinner Premier League kan f.eks. Paul Dummett være en bra back for oss om vi hadde hatt en Mahrez-type på venstrevingen.

Det er også meningsløst å tenke på at vi skal kjøpe en hel ny stall, men heller fokusere på å kvitte oss med de 6-8 svakeste spillerne våre og bytte de ut med 6-8 spillere som vil være blant våre aller beste.
Det er utrolig gode poeng. Spillerne må passe inn i systemet. Når det er sagt, har jeg sett store svakhetstegn defensivt hos Dummett denne sesongen. Han kan være veldig god defensivt mot svake lag, men blir til de grader avslørt mot hurtige, driblesterke vinger. Spent på hva som skjer med Kevin Mbabu. Virket veldig lovende de kampene han fikk. Synd han ikke fikk vist seg i Championship, men mulig han har gjort det bra i Sveits?

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #31 på: 28. April 2017, 09:52 »
Helt enig at vi ikke må bytte for mange, Milburn. Leicester er et unikt tilfelle da og Simpson hadde sin karrieres evigvarende streak. I år har han vært tilbake på sitt vante nivå (de kamper jeg har sett). Jeg synes det er vanskelig å se noe stort potensial i Dummett. Men grei som backup.

En ting jeg lurer på er om Rafa kan finne på å legge om til 3-5-2. Det er jo hot right now. Han er opptatt av defensiv soliditet og det er en ganske så dynamisk formasjon. To spillere jeg tror særlig kunne tatt steg i en slik formasjon er Yedlin og Mitrovic. Yedlin fordi han har stort potensiale fremover og Mitrovic fordi jeg tror han kunne hatt meget godt av en spisspartner. Han har mange gode egenskaper men tror dessverre aldri han kan bli en stabil målscorer i formasjonen vi brukte i år. Det blær særlig tydelig i Preston-kampen synes jeg. Hadde flere gode muligheter som ble skuslet vekk. Tror han og Gayle kunne vært friske sammen på topp og ekspedert innlegg fra Yedlin og Shaw(?) Ritchie er vel den eneste av de jeg mener vi bør satse på til neste år, som ville lidd litt i en sånn formasjon.
« Siste redigering: 28. April 2017, 09:54 av lefsen »

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #32 på: 28. April 2017, 18:43 »
Dummett har svakhetstegn ja, så ser han helst som en backup. Kan bekle stopperplassen også som er positivt. Han er jo vår beste local lad på seniornivå. Usikker på hvordan Lazaar sin fremtid er, var jo glimrende i Palermo til tider. Mbabu tror jeg ikke har spilt så veldig mye i Sveits, som forøvrig holder et veldig svakt nivå. Så kanskje 2 nye backer trengs? Luke Shaw tror jeg aldri vil skje, altfor dyr og kan fint være aktuell for andre toppklubber.

3-5-2 er også interessant, men historisk sett så er Rafa VELDIG glad i 4-2-3-1 både for et kompakt sentralledd, men også for å doble opp på kant offensivt og defensivt. Så ser ikke på det som helt sannsynlig, men nå har jo til og med Wenger brukt 3-5-2 så man vet aldri.

Også enig angående Mitrovic. Han er defintivt ikke en spisstype som passer til Rafa, men kan være en veldig god spiller i slutten av kamper hvor vi må pumpe ballen inn i boks. Han er fremdeles, i mine øyner, en av Europas beste boksspillere om han får kvalitetsinnlegg. Det skjer bare altfor sjeldent. Likevel ung, så håper vi beholder han. Men om vi skal generere penger med salg så er nok han dessverre et hett salgsobjekt for oss.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #33 på: 09. Mai 2017, 11:23 »
Ser at ingen har nevnt at engelske lag må ha 8 såkalte home grown spillere i stallen. I Europa må man i tillegg ha 4 spillere fra eget akademi. Dummett og Darlow er med andre ord veldig grei å ha.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #34 på: 09. Mai 2017, 14:09 »
Jeg nevnte det vel i innlegget mitt tidligere i tråden.

Vi har per nu Darlow, Elliot, Lascelles, Dummet, Hanley, Clark, Hayden, Colback, Ritchie, Shelvey, Aarons, Murphy og Gayle som er egenutviklet i nasjon. Da har jeg ekskludert Ameobi og de som ikke spiller så mye (Sterry blant annet).

Der er det 13, men litt tvilsomt at samtlige blir med videre.
Men her har jeg skrevet litt om det tidligere, samt at det blir strengere etter hvert. http://newutd.no/derfor-gikk-vi-for-to-engelskmenn/
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Gundersen18

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
  • Black and white army!
    • Vis profil
Sv: Hvem skal ut, hvem skal beholdes?
« Svar #35 på: 10. Mai 2017, 13:47 »
Ut:
Selz, Krul, Haidara, Hanley, Anita, Gamez, COLBACK, Gouffran, Ameobi og Murphy.

Nå vet jeg ikke hvordan Rafa vil bruke Perez, men han kan jo bli brukt både på off. midt og spiss. I og med at vi kun spiller med 1 spiss må vi ha inn minst 1 spiss utenom Mitro og Gayle. Det er dårligst dekning på midtbanen og vi må derfor ha minst to sentrale, en off midt og noen kantspillere.

Potensielle inn??:

Gylfi Sigurdsson - hadde vært fantastisk i en off. midt rolle. Shelvey som def playmaker og Gylfi som off playmaker.
Luke Shaw - finner han formen vet vi at han er god.
Youri Tielemans - ung og god sentral midt som bare kan utvikle seg mer.
Alex Oxlade-Chamberlain - kan spille både kant, off midt og sentralt på midten. Med Arsenal ute av topp 4 kan han gå.
Ryan Shawcross - har erfaringen og kjenner PL godt.
Lazar Markovic - Ikke fått spille så mye for Hull i år, og har vært lånt ut de siste tre sesongene. Kompis med Mitro?
Joel Veltman - God for Ajax og kan både spille back og stopper.
Pepe Reina - Gammel men god. Ryktes at Rafa ønsker å hente han.
Kalidou Koulibaly - et monster av en stopper, men er nok på vei til større klubber. (hvis ikke Rafa lokker han)
Tom Cairney - Storspilte for Fulham i årets sesong og kan spille både sentralt og offensivt på midten.
Jetro Willems - skal vi endelig få tak i han? en god og offensiv venstreback.
Joao Cancelo - en ung og god høyreback fra Portugal.
Mario Gomez - Fortsatt en mann som scorer en del mål. Blir 32 år gammel i år, men kan sikkert holde på noen sesonger.
Ciro Immobile - Scorer masse for Lazio om dagen. Hadde et mislykket opphold i BvB, kan han fristes til PL?