20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Dametråden  (Lest 443869 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #525 på: 30. Okt. 2011, 16:42 »
Selvfølgelig - du skal jo få lov til å gjøre det - etter dagens normer i samfunnet er det mange som syns det er helt fint. Jeg  har vokst opp med slikt - og slike forhold er det mange av hjemme.
Jeg personlig ville ikke gjort det da - det er rett og slett ikke noe jeg ville vært komfortabel med.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian T

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2258
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #526 på: 30. Okt. 2011, 16:51 »
Haha ler godt av det som har blitt skrevet de siste sidene. Er helt enig med pleb, når du som 20-åring ikke bare blir sammen med, men også flørter og legger ann på en 14-åring så vet vi desverre hvordan type menneske vi har med å gjøre. Men av ren nysgjerrighet, NeN, visste du hvor gammel hun var da du begynte å prøve deg på henne?

Jeg synes forøvrig ikke alder trenger å ha noe med kjærlighet å gjøre, men nårman bryter loven synes jeg det er en helt annen sak og da bør du som den eldste part være modennoktilåikkeladet fortsette ;)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #527 på: 30. Okt. 2011, 17:03 »
Hughie: at du ikke forstår og komme med bedre betyr ikke at jeg er troll, når det rett og slett blir for mye så er det ikke lett, forstår deg.
Jeg har ikke engasjert meg i denne fanesaken din i det hele tatt. Hva vet du om min forståelse av ditt budskap annet enn at jeg er uenig med deg?

Jeg har jo skjønt at i din bok så er uenighet det samme som at man ikke er i stand til å forstå. Men når du ikke har hørt ett eneste argument om hvorfor jeg er uenig så fortoner jo en slik holdning seg som ren idioti spør du meg.

Jeg har bare gitt uttrykk for at dine metaforer og argumentasjonsmåte vitner om trolleoppførsel. I det ene øyeblikket så er man hjernevasket, i det neste er man for dum til å fatte og forstå, deretter poster du et eller annet kroppsbilde og erklærer at dette må dere tenne på, så hopper du inn i et bilverksted og snakker om at mekanikeren vet best. Det blir jo umulig å ta dette seriøst og det fortoner seg som enten trollerier eller klovnerier.

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #528 på: 30. Okt. 2011, 17:18 »
Kristoffer: greit nok, stopper heller ikke.

Tveit: jeg visste ikke hvor gammel hun var, var en kompis av meg som sa at det var jenter der en plass, og spurte om jeg ville bli med dit, så ble det bare sånn at jeg fikk hennes nummer av min kompis, veldig tilfeldig hele greia, men før jeg møtte henne første gang da visste jeg jo hvor gammel hun var.  Loven driter jeg langveis i.

Hughie :Ett bilde jeg TROR dere liker, så nå ble det at jeg mener dere skal tenne på det?

Synd at du ikke forsto bilmekanikeren, men det er ditt problem det at du ikke forstår.
« Siste redigering: 30. Okt. 2011, 17:20 av NeN »
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #529 på: 30. Okt. 2011, 17:21 »
Hughie :Ett bilde jeg TROR dere liker, så nå ble det at jeg mener dere skal tenne på det?
Det var det eneste du klarte å utlede?  :clap:

Synd at du ikke forsto bilmekanikeren, men det er ditt problem det at du ikke forstår.
Forklar den da.

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #530 på: 30. Okt. 2011, 17:32 »
Du går ikke og forteller en som kan sin jobb om hvordan han skal gjøre det.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #531 på: 30. Okt. 2011, 17:36 »
Du går ikke og forteller en som kan sin jobb om hvordan han skal gjøre det.
Men hva i alle dager har det med jenter på 14 å gjøre?

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #532 på: 30. Okt. 2011, 17:44 »
Var bare det at man går ikke og snakker om ting man ikke vet hvordan fungerer, altså når noen prøver og si at det er pedofilt osv.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #533 på: 30. Okt. 2011, 17:44 »
Hva faen folkens? Så det var 5 nye sider her og tenkte KREM med en gang, så er det bare snakk om barnerov?

Off-topic ffs! Lag en egen tråd til det greiene der, her skal det postes pics osv, ikke snakke om hva som er rett og galt når det kommer til alder.

Må jo seff hive meg på(  :thumbd: ) Jeg liker "unge" jenter. Og med det mener jeg jenter som er 4-5 år yngre enn meg. Jeg er midten av 20-årene og ser ikke noe galt i og date ei på 21. Men er jenta under 16 år, så er det ulovlig, sånn er det med den saken. Snakkes. Back 2 pics itt ffs
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #534 på: 30. Okt. 2011, 17:46 »
Det er også et ganske annerledes sprang når du er i øvre halvdel av 20-årene ned til rundt 20 år kontra 20 år ned til 14 da... :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #535 på: 30. Okt. 2011, 17:50 »
Det er også et ganske annerledes sprang når du er i øvre halvdel av 20-årene ned til rundt 20 år kontra 20 år ned til 14 da... :P

Jaja obv. Og som jeg sa tidligere, ser ikke noe galt i at en fyr(eller ei dame) på rundt 50, finner seg ei dame(eller en fyr) på rundt 30/40.

Men whatever, folk har forskjellig smak! Om en på 30 liker ei jente på 17, ja da gjør han det! Hvem er vi til å dømme?
Same old Shearer, always scoring!

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #536 på: 30. Okt. 2011, 17:54 »
Cheik: så når du er 40 så kaller du dem på 35 unge jenter? hehe,  så er det ulovlig ja, så da er det greit og undertrykke dine menneskelige følelser? barnerov? spar deg.
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

NeN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 138
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #537 på: 30. Okt. 2011, 17:58 »
Det er også et ganske annerledes sprang når du er i øvre halvdel av 20-årene ned til rundt 20 år kontra 20 år ned til 14 da... :P

Jaja obv. Og som jeg sa tidligere, ser ikke noe galt i at en fyr(eller ei dame) på rundt 50, finner seg ei dame(eller en fyr) på rundt 30/40.

Men whatever, folk har forskjellig smak! Om en på 30 liker ei jente på 17, ja da gjør han det! Hvem er vi til å dømme?

Bra sagt thou, hvem er dere til og dømme, er det deres problem hvis en eldre kar er ilag med en 13-14-15 åring :)

Men ok, tilbake til det tråden handler om, poste bilder av jenter, skal komme med ett bilde snart jeg, om noen ikke liker det så er det ikke mitt problem, smaken er som baken right? som jeg, er ikke mange jeg syns var så deilige av de dere har posta her, men unntak av de kineser jentene kanskje, på side, hmm, nå husker jeg ikke lenger.


BTW, må det være kjendiser da?
« Siste redigering: 30. Okt. 2011, 18:01 av NeN »
Da man sluttet og være menneske, når man undertrykker følelser bare pga av regler da har du i mine øyne tapt alt, lykke til din robot.

Hehe, ikke sjangs, ikke sjangs :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #538 på: 30. Okt. 2011, 18:03 »
Haha, det skjønte jeg jo. Skrev det til og med i det innlegget som du mener er et uttrykk for at jeg ikke forstår det.
snakker om at mekanikeren vet best.
Jeg synes bare sammenligningen ikke er særlig treffende. Det er du som mener jeg ikke forstår den selv om jeg har gitt uttrykk for den samme forståelse som deg. Ingen av oss er fagmenn, og begrepsbruken er heller ikke underlagt en enkelt avgrenset betydning (som en viftereim i en bilmotor).

Jeg er enig i at å bruke begrepet pedofili for alle tilfeller av seksuell omgang med mindreårige ikke nødvendigvis er treffende. Medisinsk sett treffer det iallefall dårlig, etter det jeg forstår så handler diagnosen pedofili først og fremst om å tenne seksuelt på barnekropper. Da er det kanskje ikke treffende å si at det er pedofilt å si at man synes en 14 år gammel jente er sexy om hun i utgangspunktet ser ut som hun er 18.

Imidlertid så er begrepsbruken av pedofili blant vanlige lekmenn (eller ikke-mekanikerne om du vil) noe annerledes, og i stor grad utbredt som betegnelse for all seksuell omgang med mindreårige. Det virker du til å ha et problem med, da jeg har inntrykk av at du mener at pedofili kun skal brukes i sin medisinske forståelse. Det skjønner jeg, men du kommer neppe særlig langt med det.  Jeg hørt uttrykk om at man er på barnerov om 65-åringer som er sammen med 25-åringer uten at jeg da antar at man er et barn når man er 25. Fagterminologi får ofte en mindre presis betydning og annen virkning blant lekmenn.

Drite i loven må du gjerne gjøre, men som det største normskapende verktøy vi har i samfunnet så er nok loven respektert av de aller fleste. Det er mange grunner til at man har satt et skille med henholdsvis 16, 14 og 10 år i straffelovgivningen, og den er ikke utelukkende av fysisk karakter. Modning og det å være i stand til å ta avgjørelser kommer ikke nødvendigvis samtidig som "tits and ass". Det er bredere hensyn som i tillegg spiller inn som hvor lenge man skal være barn, det generelle miljøet blant barn og unge osv. Hva en person på 14 år og 22 år føler har i så måte liten relevans, selv om de ønsker å agere på det. Man må operere med en objektiv absolutt grense.

Man kan jo spørre seg hvordan man subjektivt skal håndheve dette i tilfelle man mener at slike objektive grenser er tull? Jeg ser ikke for meg at vi kan operere med en skjønnsbestemt seksuell lavalder der hver enkelt tilfelle skal avgjøres ad hoc av de involverte eller at man går på lensmannskontoret og får sexløyve om kroppen ser voksen ut.

Loven skal respekteres og er nok mye av grunnen til at det i Norge som hovedregel er et stigma å ha seksuell omgang med mindreårige når du selv er en del år eldre, eller om jenta ser ut som hun er 20. Håndhevningen i strafferettslig forstand er likevel ikke særlig streng med mindre man snakker om forhold av mer ekstrem karakter eller der en av partene har anmeldt forholdet.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Dametråden
« Svar #539 på: 30. Okt. 2011, 18:05 »
Hun her er myndig og blir bare bedre med årene  :thumbu: