20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147263 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

AHN

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 114
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #675 på: 02. Aug. 2018, 13:11 »
Skjønner poenget , men ikke helt enig. blir  ikke slik det fungerer i praksis.
Om du eier en bedrift, og en av dine ansatte raner nabobutikken. Bør du fengsles da fordi du har ansatt vedkommende?

1. Charnley gjør akkurat det Ashley ber om, det er ikke tilfelle her at Charnley gjør noe lederen ikke ønsker.
2. Dersom du har en ansatt som enten er inkompetent eller gjør noe ulovlig (raner en butikk) så burde vedkommende sparkes av lederen. Charnleys åpenbare inkompetanse har vært tydelig over flere år, men er fremdeles bestevenn med Ashley. Go figure.
(3. Subjektivt = Begge burde fengsles).
« Siste redigering: 02. Aug. 2018, 13:12 av AHN »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #676 på: 02. Aug. 2018, 13:50 »
Glem Charnley, han er bare en løpegutt for Ashley og Barnes.
No fate but what you make

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #677 på: 02. Aug. 2018, 13:52 »
Skjønner poenget , men ikke helt enig. blir  ikke slik det fungerer i praksis.
Om du eier en bedrift, og en av dine ansatte raner nabobutikken. Bør du fengsles da fordi du har ansatt vedkommende?

Fullstendig feilslått sammenligning. Om leder har en ansatt som ikke er i stand til å levere det han er satt til å levere så er det lederens ansvar å rette på dette. Opplæring, korreksjon eller i ytterste konsekvens omplassering/sparken er alle legitime virkemidler. Det er jo nettopp dette som ligger i lederjobben eller? Kan vanskelig se at eier og styreleder i en bedrift hverken har myndighet eller ansvar over egen bedrift.

Og for å svare på spørsmålet ditt så er selvsagt svaret ja. Både i teorien og tro det eller ei i praksis. Om du lønner noen for å rane nabobutikken for å levere varene til deg så kan og bør du fengsles for dette. Heleri er straffbart, og er det organisert nok så har vi egen lovgivning for dette. Takk og lov! Å argumentere seg frikjent for kriminelle handlinger utført av underordnede har vært forsøkt av alt fra medlemmer av mafiaen til krigsforbrytende statsoverhoder.

Om Charnley for egen maskin går hen og raner banken så er jo det en annen sak, men det er heller ikke relevant for diskusjonen om hans yrkesutøvelse.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #678 på: 02. Aug. 2018, 14:47 »
Vi får bare krysse fingrene for at det kommer en ny eier asap

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #679 på: 02. Aug. 2018, 14:51 »
Vi får bare krysse fingrene for at det kommer en ny eier asap

Det har jeg gjort i 10 år nå. Vetsje kor lenge jeg klarer å krysse fingrene lenger.
Ashley nyter tydeligvis dette.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #680 på: 02. Aug. 2018, 15:01 »
Skjønner poenget , men ikke helt enig. blir  ikke slik det fungerer i praksis.
Om du eier en bedrift, og en av dine ansatte raner nabobutikken. Bør du fengsles da fordi du har ansatt vedkommende?
Haha, du skal ha for at du prøver i alle fall :) Som øverste sjef er du såklart ansvarlig for at dine ansatte gjør jobben sin, og om de ikke gjør det så må du skifte dem ut!

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #681 på: 02. Aug. 2018, 15:02 »
Vi får bare krysse fingrene for at det kommer en ny eier asap

Det har jeg gjort i 10 år nå. Vetsje kor lenge jeg klarer å krysse fingrene lenger.
Ashley nyter tydeligvis dette.

Ja, trur det fort kan vare i 10 år til eg.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #682 på: 02. Aug. 2018, 15:39 »
Det verste er at det kan skje, Igrinde..

Ellers, så er Muto endelig klar og spilleren har fått sin egen tråd!

https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/mutō-completes-magpies-move

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #683 på: 02. Aug. 2018, 16:51 »
Skal visstnok være interessert i N'Soki fra PSG.  Fransk U20 landslagsback (venstre). Prisen sies å være 7mill£.

Dette bare timer etter at Rafa sier at han ikke har peiling på eventuelle overganger, inn eller ut!
Skal Ashley kjøpe 4-5spillere selv kanskje, siden han har mest peiling av samtlige i klubben?🤔

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #684 på: 02. Aug. 2018, 17:35 »
Skjønner poenget , men ikke helt enig. blir  ikke slik det fungerer i praksis.
Om du eier en bedrift, og en av dine ansatte raner nabobutikken. Bør du fengsles da fordi du har ansatt vedkommende?
Haha, du skal ha for at du prøver i alle fall :) Som øverste sjef er du såklart ansvarlig for at dine ansatte gjør jobben sin, og om de ikke gjør det så må du skifte dem ut!
Hahaha.. charnley kan jo være elendig i jobben sin alikevel kan han holde seg så vidt innenfor det Ashley sier. Så lenge han ikke trår over grensen klarer han seg og kan gjøre ræva jobb i årevis. Lure Ashley.

Altså:
Du og en til får jobb som reparatører . Du går hele tiden på dass, tar deg en lur, snakker i tlf osv.. men når sjefen kommer er du tilfeldigvis på plass, mens han andre flittige er på do.
Sjefen vil da syns du er en knallgod arbeider, men han som virkelig arbeider bra , men som var borte da sjefen kom innom blir fulgt litt med på videre.

Tror Charnley er en slik luring. Kler seg riktig, sier de rette ordene, oppfører seg korrekt rundt Ashley. Rett og slett lurer han. Men egentlig er Charnley en forbanna klovn.🤪😎😂
Spar dere for motargumentasjon, dere vet det er sånn 😂
God jul. Ønsker meg både Ashley og Charnley langt ut på en øde øy😎

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #685 på: 02. Aug. 2018, 17:44 »
Sett at ting ordner seg og vi får inn de spillerene Benitez ønsker før vinduet stenger. Hadde jeg vært i Benitez sin posisjon hadde jeg nok likevel pakket sakene mine og funnet på noe bedre. Det holder ikke å si at det gikk bra til slutt, all den tid Benitez tidligere har sagt at han ønsker spillerne inn/ut tidlig, sånn at de kan være med i oppkjøringen også. I intervjuet i går er han også veldig tydelig på at han allerede for 2 måneder siden sa ifra om hva som var nødvendig inn/ut. Det er greit nok at det er flere parter i forhandlingene og at ting kan være kompliserte, men det burde være unødvendig å ende i denne situasjonen gang på gang, rett før vinduet stenger.

Men ikke nok med det, Benitez virker jo å være helt i villrede over hva som skjer av spillere ut/inn for tiden. Bare det i seg selv, at all kontroll er overlatt til personer som gang på gang har vist seg å ikke være til å stole på og at Benitez ikke blir oppdatert fortløpende, kunne vært nok til å pakke sakene og gå. Poenget er, Benitez må jo være tålmodigheten selv. Jeg fatter ikke at vi fremdeles er i besittelse av en av verdens beste managere, når man ser hvilke klovner som styrer klubben.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #686 på: 02. Aug. 2018, 17:54 »
Spoiler (hover to show)

Tror Charnley er en slik luring. Kler seg riktig, sier de rette ordene, oppfører seg korrekt rundt Ashley. Rett og slett lurer han. Men egentlig er Charnley en forbanna klovn.🤪😎😂
Spar dere for motargumentasjon, dere vet det er sånn 😂
God jul. Ønsker meg både Ashley og Charnley langt ut på en øde øy😎

Hvorfor ønsker du Ashley ut da, når det helt åpenbart bare er Charnley som lurer ham? Ikke at jeg tviler på din bedømmelse altså, for du innehar jo tydeligvis sannheten.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #687 på: 02. Aug. 2018, 17:58 »
Fordi han ikke klarer å få fatt i Charnley.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #688 på: 02. Aug. 2018, 18:00 »
Fordi han ikke klarer å få fatt i Charnley.
Er da Barnes som styrer hele showet på St James.

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #689 på: 02. Aug. 2018, 23:19 »
Litt overgangsrykter:

Etter å ha mislykket i januar, skal vi ifølge L’Equipe’s være i samtaler med Lyon om Myziane Maolina. 19-år gammel spiss, som forlanger førstelagsfotball dersom han skal bytte klubb.
http://www.nufcblog.com/2018/08/02/rafa-close-to-signing-striker-after-failing-in-january-window/

Etter at utkjøpsklausulen til Rondon gikk ut i juli, forlanger WBA no opp mot 25mill£ for spilleren😂👏
http://www.nufcblog.co.uk/2018/08/02/west-brom-set-incredible-asking-price-for-salomon-rondon-after-release-clause-expires-report/