20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 327485 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bladerunner

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1335 på: 14. Nov. 2012, 21:16 »
Stem paa Hatem Ben Arfa for aarets maal : the FIFA Puska Award

http://www.fifa.com/ballondor/puskasaward/index.html

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1336 på: 14. Nov. 2012, 22:28 »
Stem paa Hatem Ben Arfa for aarets maal : the FIFA Puska Award

http://www.fifa.com/ballondor/puskasaward/index.html

Stemte såklart Ben Arfa. Men den susaren til Falcao tar vel prisen...!?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1337 på: 14. Nov. 2012, 23:15 »
Zlatan? :P
Same old Shearer, always scoring!

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1338 på: 18. Nov. 2012, 13:44 »
Ben Arfa hadde 7 skudd, 8 nøkkelpasninger og 7 driblinger i dag! Mistet bare ballen 2 ganger også. Bare for å demonstrere hvor mye 7 dribbles og 8 key passes er i denne statistikken:

Flest driblinger og nøkkelpasninger i PL hittil denne runden:
Dribbles      
Hatem Ben Arfa 7
Luiz Suarez 5
Santi Cazorla 4
Antonio Valencia 4
Samba Diakité 4

Key Passes:
Hatem Ben Arfa 8
Samir Nasri 8
Pablo Hernández 6
Nicky Shorey 6
Carlos Tévez 5
Steven Pienaar 5
Rickie Lambert 5

Stangi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 578
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1339 på: 18. Nov. 2012, 14:24 »
Begynner kanskje å frykte at Barfa stikker i Januar. Han må vel se selv at han er for god for dette laget(som vi spiller for tiden) Bare tenk hvor mye han hadde fått til hvis han hadde sluppet alt av defensiv ansvar. Han hadde vært perfekt i en rolle bak spissen(e)
Winning isn't everything, it's the only thing!

Van_Goor

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 139
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1340 på: 18. Nov. 2012, 15:30 »
Hvor kommer denne konstante frykten for at HBA skal stikke med en gang det butter litt imot for laget? Skulle det så være tilfellert at han ikke takler motgang så kan han gjerne dra for min del, men tror vel ikke det styrker han omdømme. Hva skjer om han blir benket over en periode i et bedre lag? Skal han stikke da og? Ja han er en fantastisk spiller som jeg er superfornøyd for å ha i laget, men han er jo ikke hele laget..(selv om det kansje ser sånn ut når vi spiller nå :P ) Hvis det skulle vise seg at ingeting har endret/forbedret seg når vi tar fatt på sesongen 13/14, så er jeg kansje litt mer tilbøyelig til å tro at han kan ønske seg vekk.

Doffi

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2095
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1341 på: 18. Nov. 2012, 17:33 »
Det er faen ikke langt unna at han er hele laget for øyeblikket. Skaper jo alt som er.
lt;3 Newcastle <3

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1342 på: 18. Nov. 2012, 20:00 »
Hvor kommer denne konstante frykten for at HBA skal stikke med en gang det butter litt imot for laget? Skulle det så være tilfellert at han ikke takler motgang så kan han gjerne dra for min del, men tror vel ikke det styrker han omdømme.

Tror kanskje det er verre for omdømme hans om han blir værende i Newcastle sånn som vi spiller nå. Jeg er oppriktig redd for at han drar i januar dersom det kommer et fristende tilbud fra en storklubb. Drar Ben Arfa nå, så blir jeg rett og slett ekstremt bekymret med tanke på det offensive på vårsesongen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1343 på: 18. Nov. 2012, 20:53 »
Har Ben Arfa vært så god at det vil stå storklubber i kø for han nå i januar da? Han var god igår, men har også spilt mange kamper langt under nivået han kan til nå denne sesongen. Startet sesongen bra men dabbet litt av etter det. 2 mål og 2 assist på sine 12 kamper PL kamper denne sesongen.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1344 på: 18. Nov. 2012, 21:59 »
Jeg ser ikke helt den store frykten for at storklubbene skal stå i kø for Ben Arfa.
Det jeg frykter er at vi skal få inn et bud på Cabaye i januar, som er kul umulig for Ashley å avslå. Cabaye er en mann vi virkelig ikke har råd til å miste. Ikke bare i forhold til prestasjonene på banen, men også for trivselen til flere av våre stjernespillere. Risikoen for at det kommer inn et kjempebud på Cabaye er i mine øyne overhengende, og bare tanken gjør meg livredd.

Man kan gjerne si at HBA er alfra omega for at vi skal skape sjanser. Cabaye er i mine øyne alfa omega for at vi i det hele tatt skal ta poeng.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1345 på: 18. Nov. 2012, 22:14 »
Har Ben Arfa vært så god at det vil stå storklubber i kø for han nå i januar da? Han var god igår, men har også spilt mange kamper langt under nivået han kan til nå denne sesongen. Startet sesongen bra men dabbet litt av etter det. 2 mål og 2 assist på sine 12 kamper PL kamper denne sesongen.

Det er kanskje ikke så rart når han blir brukt som deffensiv ving da? Alt vi skaper kommer jo nesten fra han, og jeg tipper han hadde hatt flust med målpoeng dersom han hadde fått litt støtte offensivt og vi hadde fyllt på i boksen når han legger den inn. Han må gjøre mye på egenhånd, og blir tildelt svært mye ansvar både deffensivt og offensivt da det er mange spillere som er ute av form. Er det flere enn Demba Ba som har 4 eller flere målpoeng hittil i laget vårt? Tviler. Når du mener han har produsert lite mål og assists, så har han jo produsert oftere mål og assists delt på spilletid enn flere andre spillere i PL de siste to årene som jeg tidligere har vist stats på.

Jeg har store problemer med å forstå hvorfor du til stadighet klager på at Ben Arfa produserer for få mål og assists fremover på banen. Og Ben Arfa er fortsatt Ben Arfa, like god som forrige sesong med et lag som sliter kollektivt rundt seg. Ser ikke helt hvorfor storlagene ikke skulle ønske seg han, kjenner flere United-fans som har Ben Arfa høyest på ønskelisten som erstatter for Nani.
« Siste redigering: 18. Nov. 2012, 22:24 av Eriksen »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1346 på: 18. Nov. 2012, 22:30 »
Jeg ser ikke helt den store frykten for at storklubbene skal stå i kø for Ben Arfa.
Det jeg frykter er at vi skal få inn et bud på Cabaye i januar, som er kul umulig for Ashley å avslå. Cabaye er en mann vi virkelig ikke har råd til å miste. Ikke bare i forhold til prestasjonene på banen, men også for trivselen til flere av våre stjernespillere. Risikoen for at det kommer inn et kjempebud på Cabaye er i mine øyne overhengende, og bare tanken gjør meg livredd.

Man kan gjerne si at HBA er alfra omega for at vi skal skape sjanser. Cabaye er i mine øyne alfa omega for at vi i det hele tatt skal ta poeng.

Så du mener det er større sjanse for bud på Cabaye enn bud på Ben Arfa fordi Ben Arfa er ute av form? Merkelig, da Ben Arfa hvertfall har vist noen solide kamper, mens Cabaye ikke har vist annet enn et par mål og en pasningsprosent langt under de fleste sentrale midtbanespillerne i PL og har vært helt ute av form. Kan være jeg misforstår, og at du mener at Cabaye er viktigere for laget enn Ben Arfa?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1347 på: 18. Nov. 2012, 22:43 »
Jeg sier ikke at det er fordi Benny er ute av form. Jeg sier det er fordi interessen er synlig større rundt Cabaye, og hans spillertype er mer ettertraktet enn Ben Arfa. Vi fikk bud på Cabaye i sommer, og jeg frykter at noen vil komme tilbake med et forbedret bud i januar. Selv om Cabaye ikke har vært veldig god denne sesongen.

Og ja, jeg mener Cabaye er vesentlig viktigere for laget enn Ben Arfa. Både på og utenfor banen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1348 på: 18. Nov. 2012, 22:55 »
Det skal du få lov til å mene, men jeg tror vi hadde gjort det enda dårligere og spilt enda dårligere uten Ben Arfa kontra om vi hadde manglet Cabaye til tross for Cabayes herlige work rate. Uten Ben Arfa hadde nesten det eneste angrepsvåpenet vårt sånn som vi spiller nå vært måking opp mot Amøba eller Ba, hvor vi uansett ender opp med å miste ballen 99% av gangene. Jeg tror mange her inne faktisk ikke er klar over Ben Arfas impact i dette laget, og at dere først må se oss spille uten ham i et par kamper for å forstå viktigheten av å ha en slik spiller i laget.

Når det er sagt burde vi begynne å bruke Cabaye i samme rolle som Frankrike gjør, i en mer fremskutt playmaker rolle. Spiller jo utrolig bra hver gang for Frankrike og ser ut som en helt annen spiller. Har masse offensive kvaliteter som jeg føler han ikke får vist frem godt nok i NUFC-drakta.

Edit: Som du så fint tidligere i denne tråden sa det:

Og det er ikke sånn at man ikke er klar over problemet. Spørsmålet er bare hva man kan gjøre for å løse problemet. Og det tror jeg er en av Pardews største hodepiner. For uten Ben Arfas kreativitet er det kun en forløsende pasning fra Cabaye, eller et langt utspark fra Krul som kan gi oss scoring. Da er det pokker ikke rart vi sliter.
« Siste redigering: 18. Nov. 2012, 23:38 av Eriksen »

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1349 på: 19. Nov. 2012, 21:16 »
Det er mulig det fremstår som en motsigelse, men jeg mener fremdeles at Cabaye er viktigere for laget som helhet enn Ben Arfa, selv om jeg innser at vi uten Ben Arfa (og Cabaye) mister absolutt alt som heter angrepsspill.

Men Cabaye er så utrolig vitkig for balansen på midtbanen, han er utrolig viktig for at Ben Arfa kan ta flere offensive løp, han er utrolig viktig for at spissene kan få gode baller å jobbe med. Alle blir bedre når Cabaye spiller. Og Cabaye virker som han er en veldig samlende kraft i garderoben.

Forøvrig helt enig i at Cabaye med fordel kan brukes i en mer offensiv rolle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon