20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328587 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1005 på: 18. Feb. 2012, 13:25 »
Spørs hvor og når man utfordrer, og der mangler Barfa mye. Har ikke tall på hvor mange ganger balltap fra hans side har ført til farlige overgnanger for motstanderlaget.

Og hvor mange ganger har ikke en halvrusten Cheik Tiote gjort det samme, bare enda lenger ned på banen, klint oppi vår egen 16?

Stikkordet her er, som med så mye annet, spilletid.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1006 på: 18. Feb. 2012, 13:26 »
Når det gjelder Ben arfa så er det kanskje ikke så rart at han kun har vist glimt, når han strengt tatt bare er tillatt et par innhopp og starter mot ligaens beste lag slik som City ( gikk igjennom hele forsvaret og satte ballen i stanga), United ( skaffet oss straffe og ett poeng), og chelsea...

Kanskje en idè å starte han mot dårligere motstand og gi han en arm rundt skulderen og en klaps på ryggen med en "gå ut der og kos deg" beskjed?

Helt enig her. Hadde vært kult å få sett han mot antatt svakere motstand over tid, fra start.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1007 på: 18. Feb. 2012, 13:27 »
Spørs hvor og når man utfordrer, og der mangler Barfa mye. Har ikke tall på hvor mange ganger balltap fra hans side har ført til farlige overgnanger for motstanderlaget.

Takk. Der sparte du meg for å skrive det jeg hadde tenkt å svare.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1008 på: 18. Feb. 2012, 13:30 »
Spørs hvor og når man utfordrer, og der mangler Barfa mye. Har ikke tall på hvor mange ganger balltap fra hans side har ført til farlige overgnanger for motstanderlaget.

Takk. Der sparte du meg for å skrive det jeg hadde tenkt å svare.

Det samme kan anføres om tiote, som forøvrig ikke tilfører noe offensivt i det hele tatt.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1009 på: 18. Feb. 2012, 13:35 »
Nå er jo du ny her, men jeg har flere ganger tidligere nevnt at jeg synes det eneste som skiller Tiote fra å være et supert anker på midten er nettopp ballmistene han noen gang har. Å sammenligne Tiote og Ben Arfa ut fra offensive bidrag er uansett ganske spesielt.

Gabriel Obertan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 59
  • Obertans Medical at Newcastle
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1010 på: 18. Feb. 2012, 13:40 »
Det var bare for illustrere et poeng, men jeg tilskriver balltapene delvis dårlig bevegelse foran han, delvis det faktum at han ikke har matchtrening, og til sist delvis at han er litt grådig på ballen - enig i det.
Men det er kanskje mer sammensatt enn det du gir inntrykk av. Flere faktorer spiller inn.

Men man må regne med at spillere som HBA forsvinner fra tid til annen fra kamper, gjør en dårlig opptreden eller ikke bidrar så mye. Det er prisen å betale for en world-beater. Silva har jo vært dogshite de siste månedene, uten at han dermed blir droppet. Plutselig drar de et par mål og assists opp av hatten.  Se på Robert, han var jo mye latere enn HBA. Likevel fikk han spille så mye han vil.

Uansett, Ben Arfa er nok ikke i klubben så mye lenger - et slikt talent finner seg nok ikke i å sitte benken bak spillere som Lovenkrants, Shola, Shane Ferguson og Obertan.

Forhåpentligvis får vi 4-5 millioner for han og kan investere de pengene i en grafter til à la Jonas.
Gabriel obertan - arbeidsmoral, hurtighet og teamwork

Bresken

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 396
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1011 på: 18. Feb. 2012, 13:44 »
Greit at Ben Arfa har hatt en del mislykka forsøk på å avansere, men som Rolvsøy er inne på, så må man prøve, og også feile, for etterhvert å lykkes.

Dessuten har Ben Arfa hatt mye mindre tid, og som flere har nevnt har han nok litt ekstra press på seg når han først får sjansen. Dette kan da føre til unødvendige balltap når han prøver å imponere litt mye...

Personlig vil jeg heller se Ben Arfa feile 5 ganger og lykkes 1 gang, enn Obertan som spiller støttepasninger i 8 av 10 tilfeller.

Dette bør riktignok ikke være en diskusjon om HBA vs. Obertan. Kanskje Ben Arfa kan spille litt på venstre kanten også? Jonas trekker jo masse innover, så offensivt ville det ikke vært noen endring sånn sett. Jonas har dog en helt sinnsyk work-rate da, som jeg setter vanvittig pris på.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1012 på: 18. Feb. 2012, 15:00 »
Jeg er personlig veldig enig med deg Rolvsøy, og jeg tror nok rett og slett det går på Pardews safety first-filosofi. Har sagt det tidligere, men jeg er sikker som fy på at både Sir Bobby og King Kev hadde gitt Ben Arfa spilletid. Det er bare å se på hva som skjedde da Dalglish overtok Ginola og når Souness overtok Robert. De ble utfaset på grunn av manglende defensive fibre som de to herrene i større grad så på som nødvendig kontra King Kev og Sir Bobby.
Dessuten lurer jeg også litt på hvordan Pardew gjør det med slike stjernespillere som er vanskelige å hanskes med, gjerne med et høyt ego. Vi veit hvordan det gikk med Mascherano og Tevez, og vi ser jo nå at han også vegres å spille med Ben Arfa.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1013 på: 18. Feb. 2012, 15:26 »
Nå skal det vel kanskje legges til at Mascherano og Tevez i West Ham var tidenes FAIL da. Kulturkræsj ganger 10 millioner.

Mener også å ha hørt at Tevez og Mascherano var svært uvillig til å spille for et lag som overhodet ikke var på deres nivå. Det blir nesten litt som at Messi skulle spilt for Wigan. Det er jo fysisk mulig hvis en eier har nok penger å kjøpe fri Messi fra kontrakten med Barca og får han til usle Wigan. Men Messi er jo hundre tusen ganger for god for Wigan, og medspillerne er ikke i nærheten av hans nivå. Noe som bare vil føre til at Messi biir dårligere og Wigan blir dårligere.

Dessuten er vel ikke akkurat Tevez og Mascherano de mest profesjonelle fotballspillerne på denne jord. Om Ben Arfa er vanskelig å hanskes med, så er Tevez bortimot umulig å hanskes med.

Sånn som jeg har forstått det var det mange årsaker til at Tevez og Mascharano spilte svært lite for West Ham, og det skyldtes ikke bare at Pardew ikke er noen kjempefan av store egoer.

De burde jo aldri kommet til klubben i utgangspunktet.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1014 på: 18. Feb. 2012, 15:28 »
Tevez var vel dog en av de viktiste faktorene til at de ikke rykka ned utpå vårparten, var han ikke?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1015 på: 18. Feb. 2012, 15:29 »
Det er godt mulig, det er ikke jeg i stand til å huske.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1016 på: 18. Feb. 2012, 15:33 »
Han var visst det - fikk ikke sin første start for klubben før Curbs tok over for Pardew. Ser at han trøbla litt i Hammers også på grunn av manglende spilletid under Pardew - men han ble også kåret til Hammer of The Year av fansen for hans bidrag til å redde de fra nedrykk.
Husker uansett at Tevez snakket om Pardew en gang. Sa at han hadde egentlig ikke noe vondt å si om Pardew som person - men han fikk aldri lov å prøve seg skikkelig ifølge han selv.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1017 på: 18. Feb. 2012, 19:44 »
Jeg skjønner i grunnen ikke hvorfor denne diskusjonen har tatt så veldig av. I løpet av den siste mnd har vi manglet Ba, Tiote, Cabaye ( cisse ). Jeg skjønner veldig godt at Pardew har valgt et mer deffensivt kollektiv. Til neste kamp er alle tilbake, og først i de neste 2-3 kampene blir det spennende å se om Ben Arfa kan spille seg til fast plass.  Jeg synes forøvrig han har hatt grei deffensiv innsats i de siste kampene han har spilt.

Med Jonas, Tiote, Cabaye på midten er det fint mulig å gi Ben Arfa mulighet til å være den kreative kraften.
Før i sesongen var Ben Arfa benket pga skadeoppholdet, lagets vinnerform og at han ikke kunne spille høyreving (iflg Pardew).

Når er han skadefri, ingen innehar en soleklar plass på høyrevingen og laget har hatt verierende form. Jeg tror han kommer til å spille mye i kampene fremover, sålenge han gjør sin jobb bakover og ikke velger å ikke drible hver eneste gang han får ballen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1018 på: 18. Feb. 2012, 21:39 »
Jeg tror at Pardew evner å se at ben arfa er bedre en de fleste andre i midtbaneleddet offansivt. Da snakker jeg i egne ferdigheter.

Fotball er mer en ferdigheter og pardew har bygd ett kollektiv. Hvis han tillater å la ben arfa kjøre sin egen taktikk og la resten av laget kjøre pardew sin, så vil alt gå i staver... Pardew har vist frustrasjon ved at ben arfa ikke slipper ballen raskt nok. Problemet er at han mister den for at han skal gjøre alt selv, ikke før at han forsøker å spille de andre god.

Eks. Hvor mange ganger har ben arfa kommet til kanten og valgt å gå bort ballen framfor å slå den inn?

Hvis ben arfa forholder seg til klubbens alle for 1 kultur så vil han gå rett inn i laget. Så lenge han skal bestemme hvordan han selv skal spille fotball utenfor de rammene pardews taktikk gir, da vil han utgå med høye kneløft.

Obertan og raylor er dårligere, men de jobber mot samme mål som pardew og resten av laget. Derfor kommer de framfor ben arfa.

Frihet innenfor klare rammer er det ben arfa må lære seg å spille innenfor. Kvalitene hans er der.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Sebastian

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4239
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #1019 på: 18. Feb. 2012, 21:42 »
Jeg tror at Pardew evner å se at ben arfa er bedre en de fleste andre i midtbaneleddet offansivt. Da snakker jeg i egne ferdigheter.

Fotball er mer en ferdigheter og pardew har bygd ett kollektiv. Hvis han tillater å la ben arfa kjøre sin egen taktikk og la resten av laget kjøre pardew sin, så vil alt gå i staver... Pardew har vist frustrasjon ved at ben arfa ikke slipper ballen raskt nok. Problemet er at han mister den for at han skal gjøre alt selv, ikke før at han forsøker å spille de andre god.

Eks. Hvor mange ganger har ben arfa kommet til kanten og valgt å gå bort ballen framfor å slå den inn?

Hvis ben arfa forholder seg til klubbens alle for 1 kultur så vil han gå rett inn i laget. Så lenge han skal bestemme hvordan han selv skal spille fotball utenfor de rammene pardews taktikk gir, da vil han utgå med høye kneløft.

Obertan og raylor er dårligere, men de jobber mot samme mål som pardew og resten av laget. Derfor kommer de framfor ben arfa.

Frihet innenfor klare rammer er det ben arfa må lære seg å spille innenfor. Kvalitene hans er der.

Der traff du spikeren!