20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 328672 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #855 på: 26. Des. 2011, 19:29 »
Ahh, konge at Ben Arfa fikk seg et mål idag! Få har fortjent det mer!
Måtte målene fortsette å komme, så Leon "søppel" Best kan henvises til benken.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #856 på: 26. Des. 2011, 22:03 »
Hehe. Best kan være god på maksnivået sitt, men er ikke en fyr man stiller med på spissplass dersom man har ambisjoner om de 6-7 øverste plassene i Premier League. Det er jeg enig i .

Men fikk dessverre ikke sett kampen i dag pga flyreise, men hørte Ben Arfa var farlig hver gang han fikk ballen (ref kamptråden). Det kan jeg like.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #857 på: 26. Des. 2011, 22:27 »
Synst Ben Arfa sleit noe jævlig heilt til målet kom. Men bedre enn Best, DET var han!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #858 på: 26. Des. 2011, 22:33 »
Synst Ben Arfa sleit noe jævlig heilt til målet kom. Men bedre enn Best, DET var han!

scoret han ikke 2 min etter han ble puttet på?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #859 på: 26. Des. 2011, 22:34 »
8 minutter. Sleit gjorde han ja - men fortsatt viktig at vi tør spille langs bakken og lar han prøve. Eneste måten han kan spille på seg form og selvtillit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #860 på: 26. Des. 2011, 22:34 »
Uff, kanskje det stemmer. Synest berre det var mykje feilpasningar og styr når han kom på. Kanskje eg forventa meg magi?

ScandinavianMagpie

  • Gjest
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #861 på: 27. Des. 2011, 08:58 »
tingen med Ben Arfa er at han har ett bra skudd, ekstrem teknikk og er uforutsigbar, og god plasseringsevne. alt dette mangler Obertan og Sholadinho.
Men han trenger tillitt for å bli 100% vant til EPL. Han er en type som kan gjøre de magiske tingene i kamper hvor vi stanger mot en mur. Men han er nok også typen vi må tørre å gi frie tøyler på banen. dvs ikke være så kravstore mtp det defensive bidraget.
Uansett er han en jeg vil se på laget hver kamp, og da i 90 minutter!

Håper å se han bak Ba mot LFC.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #862 på: 27. Des. 2011, 11:57 »
tingen med Ben Arfa er at han har ett bra skudd, ekstrem teknikk og er uforutsigbar, og god plasseringsevne. alt dette mangler Obertan og Sholadinho.

Synes at både Jonas og spesielt Obertan løftet seg når Ben Arfa kom inn. Han trekker forsvaret mer mot midten når han spiller der i forhold til de lange ballene som ble pøst opp mot Best. Ballen ble holdt mer langs bakken og de fikk mer rom rundt seg. Obertan hadde jo også en fin assists i et godt angrep.
Begge målene kom jo etter mønsterangrep og herlig spill.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #863 på: 27. Des. 2011, 12:55 »
Fikk ikke sett kampen, men det høres logisk ut Frode.  I tillegg må forsvarerene også støte på ham, for HBA kan jo å avslutte, som allerede påpekt. Dette gir Jonas eller Obertan muligheten til å løpe i det rommet som midtstopperen forlater.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #864 på: 30. Des. 2011, 11:09 »
Mye om Ben Arfa idag.
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/9444691.Pardew_ponders_Ben_Arfa_conundrum/?
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2011/12/30/patience-is-needed-with-hatem-ben-arfa-61634-30031944/?


Jeg synes det er verdt å la Ben Arfa spille selv om han ikke er så god defensivt. Det å ha individualister i laget, spillere som kan åpne opp ethvert forsvar og som alltid krever at motstanderne er på tå hev er jo en kjempefordel å kunne ha offensivt.
Det er jo slike spillere fansen liker å se også og som de trykker til sine bryst. David Ginola var jo en kjempesuksess i NUFC. Laurent Robert hadde også stor suksess i NUFC og en spiller man kunne vente det mest utrolige av. Ladet skuddbeinet fra alle mulige vinkler, både i tide og utide.

Ben Arfa er også en slik spillertype, uforutsigbar som bare det. Istedenfor å bruke dette mot ham bør Pardew heller utnytte dette til lagets beste. Asprilla, Ginola, Robert og Martins er jo spillere som har glidd fint inn i laget og gjort det de er best til, skape trøbbel for motstanderne på ulike måter. Dette synes jeg Ben Arfa også bør få lov til, så får Pardew heller akseptere at ikke alle er like gode defensivt.
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 11:11 av Frode »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #865 på: 30. Des. 2011, 13:21 »
“Hatem is a great player and a great talent,” said Obertan. “I can understand why he can sometimes be frustrating because he looks as though he is not giving everything he has. Knowing him like I do though, that is not the case.

Og den kom fra Obertan.. :ler:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #866 på: 30. Des. 2011, 13:27 »
Og?
Nei.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #867 på: 30. Des. 2011, 13:29 »
Vel, det kjennetegner Obertan ganske mye også det han sier? Og det høres jo ut som om han mener "Ben Arfa gjør sitt beste, men er bare ikke god nok". Selv om jeg skjønner at det ikke er det han mener. :P
« Siste redigering: 30. Des. 2011, 13:34 av thomashaer »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8356
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #868 på: 30. Des. 2011, 15:44 »
Han sier jo ikke det engang..

Han sier at "det kanskje kan se ut som om han ikke gir sitt beste hele tiden, men slik som Gabby kjenner han, veit han at det ikke er tilfelle".
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #869 på: 30. Des. 2011, 19:51 »
Hvordan det kan høres sånn ut må du gjerne forklare meg, thomashear, for det greier jeg ikke helt å forstå. Spesielt med tanke på den oversettelsen Anders nettopp har gitt deg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon