20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hatem Ben Arfa  (Lest 327541 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #165 på: 04. Okt. 2010, 22:51 »
Må da være Bjørn Helge Riise på det bildet? :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #166 på: 05. Okt. 2010, 10:08 »
Byttet var etter sju minutter, men Ben Arfa lå nede allerede etter tre minutter, og ble behandlet i nesten fem minutter før han ble båret av banen. Så sju minutter spilletid mot City er kanskje litt drøyt å si. Tror Ben Arfa ville gitt mye for å ha spilt sju minutter...
Jeg er overhodet ikke uenig med deg, men offisiellt ble han byttet på 7 min :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #167 på: 05. Okt. 2010, 10:25 »
Hehe, offisielt ja. Det er mye rart som er offisielt. Det er det som er problemet. Offisiell statistikk forklarer ingenting, det er bare tall. Uvesentlige tall.
Tallene sier ingenting om hvordan eller hvorfor. Jeg synes det er mer interessant enn hvem, hva, hvor, når.

Ben Arfa ble byttet ut etter 7 minutter. Okey. Men hvorfor ble han byttet ut etter sju minutter, og hvordan kunne det gå til? Statistikken vil si at Ben Arfa bare spilte fire kamper for Newcastle denne sesongen (sannsynligvis). Hvorfor spilte han så få kamper? Det vil ikke historien si noen ting om.

Det er det som plager meg. Og det plager meg en hel del. :P
Om jeg har problemer? Hva tror du? :P
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon


ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #169 på: 05. Okt. 2010, 11:27 »
Hehe, offisielt ja. Det er mye rart som er offisielt. Det er det som er problemet. Offisiell statistikk forklarer ingenting, det er bare tall. Uvesentlige tall.
Uhm...
Var vel egentlig aldri ute etter å forklare noe som helst. Jeg ville bare meddele verden at jeg synes det var litt trist at Ben Arfa til syvende og sist har hatt spilletid som tilsvarer 181 minutter (177 minutter hvis du vil være uoffisiell), noe som tilsvarer mindre enn 2 hele kamper (gjennomsnittlig kamp til nå varer totalt 99 minutter).

Dette er basert på statistikk jeg samler og regner på for meg selv.

For videre forklaringer og teorier må du nok finne noen andre å bryne deg på :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #170 på: 05. Okt. 2010, 14:13 »
Hvis du regner på statistikk fra Newcastle kamper, så blir det helt borti natta om du ikke regner en kamp for å være 90 minutter. Overtid telles ikke som minutter i noen statistikker noe sted. ;)
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

morgan303

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 610
  • Optimist? ja altid
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #171 på: 05. Okt. 2010, 14:18 »
uansett kjip at han blei skadet, håper snåsamannen kan heale han:)

ElvenKind

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2389
  • Mitro!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #172 på: 05. Okt. 2010, 15:05 »
Hvis du regner på statistikk fra Newcastle kamper, så blir det helt borti natta om du ikke regner en kamp for å være 90 minutter. Overtid telles ikke som minutter i noen statistikker noe sted. ;)
I min verden er det fremdeles spilleminutter.

Det er også interessant å se at tendensen er at kampene totalt blir lengre og lengre.

I tillegg er det så mye den ekstra tiden spiller inn på som bytter, mål, kort osv. Når kommer de? Dette er den interessante biten :)

Min statestikk, mine regler ;)
« Siste redigering: 05. Okt. 2010, 15:07 av ElvenKind »
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #173 på: 05. Okt. 2010, 22:53 »
Når Ben Arfa verdsetter fansen, så verdsetter fansen han. Og målet mot Everton hjalp nok også en hel del på.

Han fortjener det!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #174 på: 06. Okt. 2010, 09:47 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/8431382.Ben_Arfa_stays_on_Tyneside/

Er blitt nevnt at Ben Arfa blir i Newcastle og at det medisinske apparate i Newcastle vil ta seg av han. Vanligvis ville lånte spillere dra tilbake til sine respektive lag siden de "eier" spilleren. Men i dette tilfelle ser det ut som Newcastle tid og penger på å hjelpe Ben Arfa tilbake. Dette må jo bety at han vil signere kontrakt med oss til sommeren, håper ihvertfall det.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #175 på: 06. Okt. 2010, 11:18 »
Helt klart et tegn på at klubben ønsker satse på ham permanent, samt at han selv ønsker dette :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

17Parker

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1240
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #176 på: 07. Okt. 2010, 08:43 »
Didier Deschamps has said that no decision can now be made on the player’s future until the summer:


“It’s a great pity,” “He’ll need patience, but he’ll be back at his best level. He had just started with Newcastle. Now we’ll have to wait until the end of the season to see what happens.”

“Personally, I sent Hatem a text after his injury. I didn’t call him because I’m not sure if he would have replied.” “There is an option for Newcastle to purchase him bound to a number of matches.”

“He won’t play them, obviously, but we’ll have to see what Newcastle do.” “There would be no problem for me in him returning to Marseilles, but I don’t think it’s too much in his own plans.”


Jeg er håpefull.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #177 på: 07. Okt. 2010, 14:51 »
http://www.thenorthernecho.co.uk/sport/football/8431382.Ben_Arfa_stays_on_Tyneside/

Er blitt nevnt at Ben Arfa blir i Newcastle og at det medisinske apparate i Newcastle vil ta seg av han. Vanligvis ville lånte spillere dra tilbake til sine respektive lag siden de "eier" spilleren. Men i dette tilfelle ser det ut som Newcastle tid og penger på å hjelpe Ben Arfa tilbake. Dette må jo bety at han vil signere kontrakt med oss til sommeren, håper ihvertfall det.

Ben Arfa sutra seg jo vekk fra Marseille på værste vis, gjekk vel ut ut å trua med å legge opp og? Nekta ialfall å møte på trening igjen før Marseille hadde blitt enig om ein overgang til Newcastle. Han ska vær bra frekk om han då stikke tilbake ein måned etterpå for å bruke opp Marseilles legeressurser  :P
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #178 på: 07. Okt. 2010, 23:03 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-1318056/Andy-Townsends-insight-Bert-van-Marwijks-disgrace-dropping-De-Jong.html

"Bert van Marwijk's a disgrace for dropping De Jong"

"It is a disgrace that Bert van Marwijk has dropped Nigel de Jong from the Holland squad.

There have been lots of tackles worse than De Jong’s on Hatem Ben Arfa this season - his leading leg went straight for the ball. Momentum is what broke Ben Arfa’s leg and that is unfortunate. It is the sort of challenge I have made a thousand times.

He could make that same challenge again all season and he wouldn’t break anyone’s leg. The referee didn’t even stop the game."

"The tackle on Ben Arfa was like the Henry one which saw Bobby Zamora break his leg - there was not much wrong with it."

"He’s there to be physical and competitive and he is brilliant at it. If we take his type of tackling out of Premier League football, we won’t have a product. Are we trying to take tackling out of football?"

"So why was Van Marwijk not outraged enough by the challenge to substitute him straight away for going against the principles of the beautiful Dutch game? And now all of a sudden he has found a conscience. Is he trying to protect his own reputation?"

"He thought he would come home to an open-top bus ride after South Africa but instead he came back to a load of criticism about his team’s physical approach. So now he’s made De Jong a scapegoat."

"And why is De Jong dropped and Mark van Bommel not? Van Bommel made more cynical challenges in the World Cup than anyone else - and Van Marwijk didn’t do anything about that. I hope it has nothing to do with him being married to Van Marwijk’s daughter."
« Siste redigering: 07. Okt. 2010, 23:21 av thomashaer »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Hatem Ben Arfa
« Svar #179 på: 07. Okt. 2010, 23:22 »
Syns heller journalisten er en "disgrace" for å skrive det der..