20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan komme seg til Newcastle?  (Lest 13869 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #15 på: 23. Okt. 2007, 14:36 »
Hva med å reise med Norwegian til Edingburgh? Jeg bruker den ruta når jeg skal hjem til Norge.

laddy

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 245
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #16 på: 10. Des. 2007, 21:30 »
Tok jet2 fra bergen da jeg var over og så Newcastle-juventus i sommer. Meget fornøyd, samme standard som Norwegian. Har tidligere tatt båten fra bergen men synes det blir litt for dyrt og tar litt for lang tid. Det beste alternativet er Klm etter min mening. Tok klm til newcastle i april 04 mot Arsenal og skal bruke Klm igjen når vi drar over til Bolton-kampen. Klm er egentlig det beste alternativet for min del etter at eg flyttet fra bergen.

Selvfølgelig mulig å gjøre det billigere med ryanair eller finne billig-billetter til Bergen, men betaler heller noen hundrelapper ekstra med klm enn å fly til dublin for så å bytte fly og dra over til newcastle.

Ser at tog er nevnt tidligere i posten. Har tatt tog fra edinburg til newcastle noen ganger og det var egentlig veldig dyrt. Snuste litt på priser med fly etter siste togtur og vi kom frem til at det ville vært billigere å fly ruten istedenfor å ta tog..
"The first 90 minutes are the most important"

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #17 på: 10. Des. 2007, 21:41 »
Jeg synes vel egentlig BA er bedre enn KLM....prisen er nogenlunde den samme(ligger på 2200kr og oppover), du må mellomlande...BA har flere avganger og tidene er tilpasset mye bedre, synes jeg....mellomlandingen er på Heathrow forøvrig..

Så hvis du bare vil levere kofferten og ta den igjen i Newcastle, ha en behagelig mellomlanding uten og stresse med bagasjen(fordi den kommer rett frem til newcaslte) så anbefaler jeg BA....Dessuten slipper du dette forferdelige språket deres også.. :P

Det man kan gjøre for å komme veldig billig ut av det hele er og reise med Norwegian fra Gardermoen til Stanstead og med Eayjet derfra til Newcastle.....blir ganske billig, er du heldig kommer du unna med ca. 1500 t/r...

Er det noen som har peiling på togpriser fra edinburgh til Newcastle....for hvis det er sånn rimelig mange avganger og gode priser så skal jeg vurdere det neste gang jeg er over...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #18 på: 10. Des. 2007, 21:45 »
Tok jet2 fra bergen da jeg var over og så Newcastle-juventus i sommer. Meget fornøyd, samme standard som Norwegian. Har tidligere tatt båten fra bergen men synes det blir litt for dyrt og tar litt for lang tid. Det beste alternativet er Klm etter min mening. Tok klm til newcastle i april 04 mot Arsenal og skal bruke Klm igjen når vi drar over til Bolton-kampen. Klm er egentlig det beste alternativet for min del etter at eg flyttet fra bergen.

Selvfølgelig mulig å gjøre det billigere med ryanair eller finne billig-billetter til Bergen, men betaler heller noen hundrelapper ekstra med klm enn å fly til dublin for så å bytte fly og dra over til newcastle.

Ser at tog er nevnt tidligere i posten. Har tatt tog fra edinburg til newcastle noen ganger og det var egentlig veldig dyrt. Snuste litt på priser med fly etter siste togtur og vi kom frem til at det ville vært billigere å fly ruten istedenfor å ta tog..

Sikler også litt på å dra over på Bolton-kampen. Har du en link til hvilket fly-alternativ du skal bruke?
På forhånd takk.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #19 på: 11. Des. 2007, 18:32 »
Skal ikke påberope meg å være noen ekspert her, men British Airways går fra Oslo, gjør de ikke?
Kan ihvertfall ikke erindre å ha sett BA som noe alternativ fra Trondheim.

Selv var jeg veldig godt fornøyd med KLM. Et godt flyselskap, Schipol er en stor, men oversiktlig og trivelig flyplass, og bagasjen går selvsagt direkte til Newcastle. Reisetiden er heller ikke avskrekkende.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #20 på: 11. Des. 2007, 18:44 »
Gardermoen er eneste flyplassen som BA flyr fra/til i Norge....så det er helt korrekt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #21 på: 11. Des. 2007, 18:46 »
Ja, med andre ord. Jeg har ikke stort bedre alternativer enn KLM. Med mindre noen spanderer på meg flyturen til Oslo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #22 på: 11. Des. 2007, 23:43 »
Jeg kan ikke se hva som er så ille med å fly fra Bergen. Der får du tur/returbillett med Jet 2 til ca 700. Hvis du bor i Oslo eller Trondheim og bestiller i god tid kan du jo få fly til samme prisen til Bergen...

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #23 på: 11. Des. 2007, 23:57 »
Enig med André. Ta lavprisekspressen til Bergen, koster ca 500 t/r fra Oslo. Deretter Jet 2 til Newcastle. Ca 700 t/r.

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #24 på: 12. Des. 2007, 07:16 »
Hvor mange dager i uken flyr Jet2 mellom Bergen og Newcastle da? Det er vel ikke altfor mange, såvidt jeg vet....Er det ikke kun Torsdag og Søndag eller noe sånt? Det passer jo slettes ikke med alle kamper det....jeg har blant annet sett en mandagskamp og en onsdagskamp i høst og da nytter det ikke med Jet2 iallefall..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #25 på: 12. Des. 2007, 09:25 »
Flyr fredag og soendag fra Bergen med retur fredager og soendager. Wideroe fra Stavanger er vel heller ikke saa dumt alternativ? Om du er heldig saa kan du faa billett under 2000 t/r.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #26 på: 12. Des. 2007, 18:54 »
Jeg kan ikke se hva som er så ille med å fly fra Bergen. Der får du tur/returbillett med Jet 2 til ca 700. Hvis du bor i Oslo eller Trondheim og bestiller i god tid kan du jo få fly til samme prisen til Bergen...
Kan du fortelle meg hvorfor jeg skal fly/ta buss til Bergen, og fly til Newcastle derfra, bare for å få det hele 500 kroner billigere enn det koster med KLM via Amsterdam? Dessuten flyr Jet2 bare fredag og søndag. Det trenger ikke nødvendigvis passe meg like bra. Synes det er mye lettere å betale 2000 kroner for å fly med KLM via Amsterdam, når jeg uansett ikke kan dra direkte fra Trondheim til Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Åsmund

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2024
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #27 på: 12. Des. 2007, 20:50 »
Trodde de fleste sosialistiske Trondheim studentene gjerne satt flere timer på buss/flyplass for å spare 500 kroner. Kanskje det Andre tenker på?

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #28 på: 12. Des. 2007, 21:40 »
Vel, 500 kroner fra eller til betyr ikke så mye som meg, når jeg uansett må opp i bortimot 2000 kroner for en flytur. Kunne jo bestilt hotell til 500 kroner natta også, men liker en viss standard, selv om jeg er en sosialistisk student fra Trondheim. Eller så er det vel det at jeg er for stolt til å sette mine ben i Bergen by.

Eller så er det noe med det at mange Trondheims-studenter er fra Bergen og Omegn, og dermed liker å sitte på buss i ørten timer, for å komme til Bergen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #29 på: 12. Des. 2007, 21:47 »
Grunnen er vel at jeg ser på det som lettere å fly innom Bergen enn innom Amsterdam. Både kortere og lettere. Det spørs jo selvsagt hvor lenge man ønsker å være i Newcastle, men fredag til søndag synes jeg er ganske greit. Jeg er selvsagt totalt likegyldig til hvor folk reiser fra og hvor mye folk vil betale for det, men for meg synes Bergen å være det letteste og billigste alternativet.