20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle til salgs  (Lest 299503 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #975 på: 17. Juli 2019, 19:32 »
"In the 14 years before Ashley bought the club, Newcastle had eight top-seven finishes, challenged for the title, qualified for Europe nine times - including reaching the UEFA Cup semi-finals in 2004 - and had two FA Cup final appearances as well as reaching two other semis."

Sier litt om utviklingen under Ashley. Sakset fra The Mirror...
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #976 på: 17. Juli 2019, 19:48 »
"In the 14 years before Ashley bought the club, Newcastle had eight top-seven finishes, challenged for the title, qualified for Europe nine times - including reaching the UEFA Cup semi-finals in 2004 - and had two FA Cup final appearances as well as reaching two other semis."

Sier litt om utviklingen under Ashley. Sakset fra The Mirror...

Er skammelig. Men skal sies at det var en dalende kurve før han kjøpte. Helt siden Sir Bobby Robson var manager har pilen gått nedover.  Sheppard og Hall var supportere, de solgte da de skjønte ikke kunne konkurrere med de store. Bare så innihelvetes dumt at de solgte til Ashley😢.

Jeg er nok en av de som har vært supporter lengst her på forumet (1992).
Men nå kjenner jeg at jeg er totalt likegyldig.

Sommeren/våren startet så bra, med skeijk på vei inn. Bunnløse brønner med penger. Vi kunne drømme om å handle på hvertfall nest øverste hylle. Kan ikke fatte at Ashley kan drive slik han gjør. Ødelagt alt. Skjønner faktisk ikke at han kan gå levende på gata.

Jeg bruker glede meg som en unge disse tider. Nye spillere, masse spenning rundt ny sesong. Nå er jeg helt strippa for alt. Tenk da på de flere tusen der borte som har Newcastle som en livsstil. Et gnist som har hold hverdagen enklere. Er skammelig. Nå er Newcastle blitt klassens klovn. En klubb andre ler av og håner. Og ingen , ingen tar oss seriøst😢

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #977 på: 17. Juli 2019, 20:21 »
Enig i det du skriver TooN, men mener kurven dalte rett etter SBR utrolig nok fikk sparken!  men problemet er at vi er forbi det stadiet hvor folk latterliggjør oss. De finner ikke lenger noe glede i å gjøre narr av oss, SÅ ILLE HAR DET BLITT! Uansett hvem jeg snakker med av andre lags supportere, norske som engelske, er det bare sympati å høste. Vi er plutselig en klubb de fleste synes synd på, i en idrett hvor halvparten av moroa for fans er å gjøre narr av alle andre sine klubber.

Og for hva det er verdt; jeg føler meg som en av "de der borte". Føler meg hjemme når jeg kommer til Newcastle, og klubbens tilstand og prestasjoner påvirker i stor grad hverdagen her hjemme også. Sikker på at livet mitt hadde vært bedre hvis jeg ikke visste hvem Mike Ashley hadde vært.......
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #978 på: 17. Juli 2019, 20:53 »
Ja, det skar seg når Freddy Sheperd henta Souness, og ga han en endeløs rekke med pund til en haug med dyre bomkjøp, akkurat som med Gullit.

Interessant lesning her, fra den tiden: https://en.wikipedia.org/wiki/Freddy_Shepherd

Protester da og, mot dårlig styring av klubben. Lite visste de om hvor ille det skulle bli  :-\

Enig med deg Anders, stortrives når jeg er i Newcastle. Deilig by å være supporter i, og de er jo faktisk takknemlige for at de får besøk av fans fra andre steder, i motsetning til byer som Manchester og Liverpool. Drit kjedelig å tenke på at det ikke er noe poeng å dra over igjen før rotta Ashley er borte. Blir for å se Gateshead, Hartlepool eller Blyth Spartans i så fall.



« Siste redigering: 17. Juli 2019, 20:58 av Geordie »
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #979 på: 18. Juli 2019, 15:51 »
Eg har vore i Newcastle ca 10 gonger og det er lika kjekt kvar gong. Hadde sett fram til å reisa bort komande sesong, men det verte ikkje no når det ikkje vart ny eigar likavel. . No er det vel 2 år sidan sist, so eg kan ikkje lova at eg greie holda meg vekke heilt til MA er vekke... Han kan jo verte verande i 12 år til.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #980 på: 18. Juli 2019, 17:51 »
Jeg kan love at jeg skal over før Ashley er borte. Har mål om å dra over minst 1 gang i året, og kan ikke la han ta bort et av de største høydepunktene i året for min del. Kommer dessverre til å kjøpe meg drakt der borte også 😑

Men respekterer i aller høyeste grad de som velger å holde seg borte også, men jeg klarer ikke det.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #983 på: 18. Juli 2019, 21:36 »
Skjønte det som om at det skulle komme en gratis-versjon av artikkelen også.
Er også i papirutgaven for de som har kjøpt den.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #984 på: 20. Juli 2019, 23:33 »
Veldig merkelig vi ikke skal få en historie snart. Enten fra Klubben eller sjeiken.
Oppkjøp har jo aldri blitt avkreftet.
Vi har jo bare dratt egne konklusjoner ut fra at Bruce har blitt ansatt osv..

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #986 på: 21. Juli 2019, 10:42 »
Tynn og veldig liten historie😎 og fra daily Mail 🤪

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #987 på: 21. Juli 2019, 23:31 »
Er det sånn at de må låne penger for å få kjøpe, for så å kjøre gjelda inn i klubben er ikke det spesielt bra. Nå banner jeg i kjerka, men da kan det være det samme... Dra på klubben milliard gjeld med renter, for så å låne penger til dyre spillere.. Da er man helt avhengig av sportslig suksess innen noen år ellers er veien til derby mot sunderland kort..

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #988 på: 22. Juli 2019, 00:13 »
Er det sånn at de må låne penger for å få kjøpe, for så å kjøre gjelda inn i klubben er ikke det spesielt bra. Nå banner jeg i kjerka, men da kan det være det samme... Dra på klubben milliard gjeld med renter, for så å låne penger til dyre spillere.. Da er man helt avhengig av sportslig suksess innen noen år ellers er veien til derby mot sunderland kort..

De færreste som har 3,5 milliard under madrassen.....
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle til salgs
« Svar #989 på: 22. Juli 2019, 07:47 »
Åpenbart at fundsene til denne gruppen ikke var så på plass som de gav uttrykk for tidligere i vår/sommer, skal vi tro på dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida