20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 269833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1695 på: 16. Jan. 2013, 17:49 »
Jeg er enig med deg. Kunne veldig gjerne tenkt meg litt rutine, jeg også. Om ikke akkurat Riise da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

oyosla

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1696 på: 17. Jan. 2013, 12:58 »
Riise burde vere midt i blinken. Rutine er det vi treng no, og sjølv om han har manglar defensivt er han bedre enn Santon
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1697 på: 17. Jan. 2013, 16:05 »
Riise? Nei for pokker heller. Det får da være grenser for hvor lavt vi skal synke.
Én ting er at han ikke passer inn i vår ekstremt rigide transferpolicy (takk Gud for det), en annen ting er at han knapt nok er god nok for Fulham. En tredje ting er at selv om det hadde gjort seg med rutine, så er ikke John Arne Riise riktig mann til å "øse av sin klokskap og erfaring". Jeg har en kompis som er Fulham-fan, og hadde han ikke vært syk hadde han nok hoppet opp og ned i full jubel over at Riise ser ut til å være historie i Fulham. Jeg tror selv Mark Hughes har en høyere status der i gården, enn JAR. Og det føler jeg egentlig sier ganske mye.

Hadde JAR blitt Newcastle-spiller (heldigvis er det totalt fullstendig hinsides urealistisk så lenge Mike Ashley eier klubben) hadde jeg lagt meg i fosterstilling og grått. Lenge og høyt, og jeg hadde ikke tort å lese norske aviser eller følge med på favorittlaget mitt. Jeg hadde gått inn i en dyp, dyp depresjon.

Jeg vil heller ha Jan Jönsson som ny manager enn JAR som ny spiller. Jeg vil heller ha Lee Cattermole enn John Arne Riise. Ja, når vi først er inne på det. Hvorfor ikke Sunderland? Jeg unner ikke min verste fiende å spille for Sunderland, så da passer JAR kjempefint inn der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

gavharr

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 44
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1698 på: 18. Jan. 2013, 07:09 »
Vi trenger jo gode stoppere. Hva med å plukke opp Fredrik Sem Berge?
Kan umulig være for dyr, og han har jo en lys fremtid later det til.  :D

oyosla

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 39
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1699 på: 18. Jan. 2013, 09:58 »
Usikker på om han holder PL nivå endå, men ein spennande spelar. John Carew er vel klubblaus   :nikke:
-Sterkt øl gir store ord-

I gamle stammesamfunn skulle menn slåss. Mannsoverskuddet forsvant på den måten. Det er begrenset hvor mange som kan brukes til jordbruk, jakt og avl.

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1700 på: 18. Jan. 2013, 10:59 »
Usikker på om han holder PL nivå endå, men ein spennande spelar. John Carew er vel klubblaus   :nikke:

Carew, ikkje søren! Gammal feit skådespelar.. Riise kunne vært ei kortsiktig løysing ut sesongen + evt. neste år i Championship ..

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1701 på: 18. Jan. 2013, 11:09 »
http://www.lequipe.fr/Allos-v2/Allo_TRANSFERT.html Synes Haidara virker spennende! :) Kan han være klar? Linken er i alle fall fersk og kilden er ganske troverdig.

Tror faktisk Hangeland er tilgjengelig for cut-price og han hadde vært den perfekte stopper for oss hvis vi ikke får inn kvalitet ala Mbiwa. Gi mannen en toårs-kontrakt og se han bli en legende ;)

Er Doumbia ute i kulden i CSKA??

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1702 på: 20. Jan. 2013, 20:50 »
Mbiwa OG Hangeland hadde vært noe!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

gavharr

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 44
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1703 på: 12. Aug. 2013, 03:22 »
Ikke Norsk, men utvilsomt en fremtidig storspiller.
Mitt kjære Bodø/Glimt seiler igjennom adeccoligaen for tiden, anført av en senegaleser ved navn Papa Alioune N'Diaye også kalt "Badou".
Min spådom er at han kommer til å ta tippeligaen med storm.
Et helt annet nivå på den gutten enn de fleste i Norsk fotball.

Gi han et år i Glimt, så må jo Newcastle være et perfekt steg opp i karrierestigen  :toon:

Ellers hadde jo ikke Stefan Johansen vært feil. En av få nordmenn jeg tror kan etablere seg i PL med tiden.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1704 på: 12. Aug. 2013, 13:20 »
Hehe. La han nå prøve seg i TL. Men ja, Glimt kommer til å tjene gode millioner på Badou straks han får en sesong i TL. Makan til deilig spiller. Dominerer stort i Adecco, og dominerte også mot Haugesund og Odd i cupkampene. Der er absolutt internasjonalt potensiale over gutten. Dog vanskelig å vite hvor høyt nivå vi snakker.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1705 på: 12. Aug. 2013, 13:34 »
Scoret han + hadde 4 assist i helga?
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1706 på: 12. Aug. 2013, 16:06 »
http://www.an.no/glimt/article6803392.ece

Nei, såpass bra gjorde han ikke. Men du skal ha temmelig dårlig øye for fotball dersom du ikke legger ekstra merke til nr 7 i gult i oppsummeringa fra helgas kamp.

http://www.glimt.no/news/article/1et6qc7wbu3jc15bqsaori05b7/title/malkavalkade

Noen pene scoringer utover her også, selv om denne filmen kanskje i større grad setter Ibba Lajaab i et godt lyst :P

Uansett - Badou er Glimt sin egen Ben Arfa. Utrolig morsom spiller som egentlig er ganske komplett som indreløper i 4-3-3. I tillegg til den strøkne teknikken, drivet med ball og skudd/pasningsfot, har han også en enorm work rate. Syns også han sliter med fordommer fra dommerne i Adecco fordi han forrige sesong slet med disiplinen. Mye unødvendig gule kort i fjor, mens jeg i år mener han får gule kort unødvendig fordi det er han.

Vanskelig å vite hvor langt han har potensiale til å nå. Er tross alt bare Adecco for Glimt. Men han vil bite bra fra seg i Tippeligaen til neste år, det tror jeg i aller høyeste grad. Scoret perlemål i cupen mot to TL-motstandere hvor han dominerte stort.
« Siste redigering: 12. Aug. 2013, 16:18 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1707 på: 12. Aug. 2013, 16:19 »
Var visst Dane Richards som scoret og hadde 3 eller 4 assist :)
Same old Shearer, always scoring!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1708 på: 12. Aug. 2013, 16:29 »
Det stemmer faktisk :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gavharr

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 44
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #1709 på: 23. Feb. 2014, 15:59 »
Mats Møller Dæhli hadde forsterket dette Newcastle-laget...