20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 287472 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #30 på: 12. April 2015, 19:01 »
Selge Krul for Darlow!?!? Har du mistet det?

Ja, nå i denne krisesituasjonen gir det jo mye mening å selge den mest stabile spilleren de siste fem årene. Vi har nok av spillere som ikke er i nærheten av nivået uten at vi skal begynne å selge de få som faktisk innehar det vi trenger.

Selge Krul fordi han er dårlig på tilbakespill og vi får inn en middelmådig championship-keeper.... Håper du ser selv hvor vilt det høres ut.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #31 på: 12. April 2015, 19:07 »
Helt enig. Selge Krul er katastrofe, ihvertfall hvis man forventer at Darlow skal være gud...

Sissoko er kanskje den spilleren i troppen jeg aller helst ønsker at vi beholder. Klassespiller som vil prestere i et lag med en plan.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #32 på: 12. April 2015, 20:04 »
Krul har sine beste år foran seg og er home-grown i klubben. Er den spilleren jeg helst ser blir, eneste spilleren jeg stoler på egentlig.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #33 på: 12. April 2015, 20:09 »
Hehe, jeg vet jeg provoserer litt.  Jeg vil ikke si at Krul har utviklet seg så bra jeg hadde håpet. Hadde han prestert på samme nivå som under gjennombruddssesongen ville jeg aldri  ha solgt ham,men akkurat nå mener jeg at han ikke gjør så mange matchredninger som han gjorde tidligere

Sissoko mener jeg Daniel ikke er en klassespiller ennå. Etter mitt skjønn er han for teknisk  begrenset. Han kan selvsagt utvikle seg enda mer, men per dags dato mener jeg han absolutt er mest giftig på overganger når han får rom. Når han derimot må spille mot etablert forsvar sliter han i større grad.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #34 på: 13. April 2015, 11:44 »
Får en lett ereksjon av å tenke på Krul på White Hart Lane i fjor.. Krul blir nok bare bedre, vil jeg tro, så ser ingen grunn til å selge han uten en erstatter inn.

Sissoko har sine tekniske, og ikke minst taktiske, begrensninger ja. Enig der. Men jeg har flere ganger påpekt at han er best på høyrekanten, noe Pardew fikk mye pes for, men da hadde han tredje flest 'created chances' i hele Premier League - kun slått av Suarez og Hazard. En trio med Cabella - De Jong - Sissoko bak en Mitrovic hadde gjort ereksjonen min fullkommen.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #35 på: 13. April 2015, 18:58 »
Hehe, jeg vet jeg provoserer litt.  Jeg vil ikke si at Krul har utviklet seg så bra jeg hadde håpet. Hadde han prestert på samme nivå som under gjennombruddssesongen ville jeg aldri  ha solgt ham,men akkurat nå mener jeg at han ikke gjør så mange matchredninger som han gjorde tidligere

Sissoko mener jeg Daniel ikke er en klassespiller ennå. Etter mitt skjønn er han for teknisk  begrenset. Han kan selvsagt utvikle seg enda mer, men per dags dato mener jeg han absolutt er mest giftig på overganger når han får rom. Når han derimot må spille mot etablert forsvar sliter han i større grad.

Mest sannsynlig ville vel begge to utviklet seg betydelig bedre hadde de vært en del av et bedre lag/kollektiv?!

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #36 på: 13. April 2015, 19:13 »
Får en lett ereksjon av å tenke på Krul på White Hart Lane i fjor.. Krul blir nok bare bedre, vil jeg tro, så ser ingen grunn til å selge han uten en erstatter inn.

Sissoko har sine tekniske, og ikke minst taktiske, begrensninger ja. Enig der. Men jeg har flere ganger påpekt at han er best på høyrekanten, noe Pardew fikk mye pes for, men da hadde han tredje flest 'created chances' i hele Premier League - kun slått av Suarez og Hazard. En trio med Cabella - De Jong - Sissoko bak en Mitrovic hadde gjort ereksjonen min fullkommen.

Igjen, litt det samme som jeg svarte til Thomas her rett før. Det du toucher innom her når du nevner en treer på topp med Sissoko og Cabella bak en Mitrovic (lest mye posetivt om han men aldri sett fyren sparke en ball eller noe annet for den del) handler igjen om å bygge opp et lag med spillertyper som utfyller hverandre.

Slik det er pr idag, er Newcastle United langt ifra å få til nettop dette. Mike (C)Ashley vil ha unge og billige spillere som kan selges videre med en god profitt. Dette fungerer i utgangspunktet bra det, problemet er bare at det blir aldri noe godt lag av dette. Det vises til at europeiske klubber på kontinentet klarer å skape suksess ut ifra denne formelen, med en head coach og et sportslig apperat som har ansvaret for ny-ervervelser. Det er vel også riktig. Men allikevel, trenerne har som regel NOE de skulle ha sagt, og målet er å bygge et slagkraftig lag betående av spillere med komplementære ferdigheter. Dette er derimot IKKE tilfellet i Newcastle.

Men for å komme litt tilbake til topic her, sommerens overgangsvindu:

Helt bakerst så bør Krul absolutt beholdes. Darlow kan komme inn som backup, Elliott er IKKE god nok.

I forsvaret kan vi vel beholde Coloccini, i mangel på noe bedre, selvfølgelig Janmaat, Haidara er det vel forsatt også håp for, mens Dummett og Taylor kan beholdes under tvil, men med ALT å bevise den kommende sesongen, Ikke minst Taylor, som IKKE bør være et førstevalg før han har bevist at han kan holde seg både "fit" og skadefrie over lengre perioder av gangen.

Av midtbanespillere så bør Sissoko, Colback, De Jong, Tiote, Cabella, Aarons, og under tvil Obertan og Anita(?) beholdes.

Og til slutt så bør vel Cisse, Ayoze og Armstrong beholdes av spisser.

Deretter er det bare å begynne å fylle på med nye spillere, hvorav to solide midtstoppere, og et førstevalg på spissplass bør være absolutte must. LItt usikker på hvor god denne Lascelle(?) som kommer tilbake fra Forest egentlig er, og om han er noe å satse på allerede neste sesong...

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #37 på: 13. April 2015, 19:40 »
Ser gjerne en forsvarsfirer bestående av Janmaat-Colo-Dummett-Haidara neste år. Tror Dummett kan bli en meget god midtstopper med tillitt over tid. Har litt for lite å by på offensivt for backplassen i mine øyne, men vil jo være en mye mer spillende stopper en Willy. Haidara skaper sjanser i de fleste kamper han spiller og om han klarer å holde seg skadefri en hel sesong tror jeg ha kan utvikle seg stort. Har ihvertfall alle forutsetninger.

Utover de fire trenger vi utvilsomt forsterkninger i det bakre leddet i sommer.

På midten er vi nødt til å skaffe oss en offensiv balldistributør. Bare jeg som leker litt med tanken på Stefan Johansen? Ellers føler jeg vi har flere spillere som kan bekle plassene bak spissen i en 4-2-3-1 formasjon. Sissoko, Cabella, Aarons, de Jong, Ayoze og Armstrong kan alle bekle roller her og med bedre service bakfra er dette en sterk lagdel på papiret i mine øyne.

På topp trenger vi selvsagt forsterkninger. Cisse kommer til å score så lenge han får service, men vi trenger flere kort og spille på. Riviere har rett og slett forsøkt og feilet i år og jeg ser ingen tegn på at han skal kunne bli det vi trenger. Ayoze og Armstrong er to flotte talenter, men vi trenger rett og slett en klassespiss inn dersom vi skal begynne å heve oss på øvre halvdel igjen.

Denne 11'eren neste år og jeg starter sesongen som en optimist. Selvsagt forutsatt at vi får inn en trener med grunnleggende taktisk forståelse.

Krul
Janmaat-Colo-Dummett/Lascelles-Haidara
Sissoko-Johansen ;)
Cabella-de Jong-Aarons
Cisse

Benk:
Darlow
Lascelles/Dummett
Colback
Ayoze
Armstrong
Ny spiss.

oyvind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2132
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #38 på: 13. April 2015, 20:17 »
Andymag: En realistisk vurdering.  :) jeg blir dog ikke optimistisk med tanke på dette laget. De jong tror jeg ikke blir det store for oss uansett, og med den skadehistorikken han har hatt de siste sesongene er sjansen forsatt stor for at han holder sykesengen også til neste år.

Lascelles og Darlow tror jeg heller ikke blir kjempe signeringer (da hadde nok Arsenal etc. Kjøpt de for en høyere sum før oss). At de kan bli som James Pearch, Danny Guthrie osv. Kan godt hende, altså god stallfyll for back up om skader inntreffer.

som vi alltid sier når overgangsvinduet starter:" dette er sommeren hvor Ashley virkelig åpner lommeboka". Det har ikke skjedd til nå dessverre. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #39 på: 13. April 2015, 20:48 »
Andymag: Synes ikke Sissoko passer så dypt i banen i det hele tatt. Har ikke hatt en god kamp der. Må enten brukes lengre fremme eller i en treer. Er ikke god nok defansiv eller god nok med ball i beina til å spille der. Vi trenger virkelig en ny sentral midtbanespiller som kan spille sammen med Colback/Tiote/Abeid. Vi er også nødt å bytte ut vingene i dette laget. Hjelper ikke med spiss om ikke han får noe å jobbe med. Gouffran, Obertan, Sammy er alle på tide å bytte ut. Aarons er talent, men vi trenger mer. Er enig at vi har flere spennende til tierrollen.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #40 på: 13. April 2015, 21:56 »
Nja. Spilte jo på midten under vår meget gode periode i år ig jeg sybes han har hatt gode matcher der. Det avhenger mer av hvordan laget er satt opp taktisk enn Sissokos egenskaper, for han har alle forutsetninger til å lykkes der. Hvis han får spille i box-box rollen er han god. Om han må fordele baller går det dårlig. En kombinasjon med en ballfordeler som Johansen kan det da bli veldig bra. Bruker bare Johansen som et eksempel her.

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #41 på: 13. April 2015, 22:48 »
Sissoko spilte ikke i en toer på midten som du har listet opp i den gode perioden. Da var han i en tierrolle eller med tre på midten.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #42 på: 14. April 2015, 07:29 »
Poenget mitt står. Så lenge han får spille i box-box rollen ved siden av en mer komplett spiller enn Colback vil han garantert kunne bekle den posisjonen også. Men jeg er enig i at jeg helst vil se han lenger fremme. Men vil tro at de Jong er tiltenkt den rollen om han er skadefri.

Milburn

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 477
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #43 på: 14. April 2015, 13:30 »
Intensjonen min var en firling på topp med Sissoko, De Jong, Cabella og Cisse / Mitrovic / en spiss. Mye kraft, teknikk, kreativitet og fart i de fire.

Enig med Fluffy angående Sissoko. Han kan ikke spille som en av to "hengende" midtbanespillere, da tror jeg ikke man innser hvor elendig Sissoko er i posisjoneringsspillet (+ forferdelig til å takle, ref gårsdagens kamp).

Sentral midtbane og spiss er jo felt vi må fylle. Man kan egentlig si at vi fremdeles trenger erstattere for Cayabe og Ba, en erstatter for Coloccini og en erstatter for Williamson som skulle kommet den sesongen vi rykket opp.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #44 på: 15. April 2015, 13:34 »
Jeg har ingen illusjoner om hvor dypt klubbtilhørighet stikker i dagens fotball: derfor hadde jeg ikke blitt eitrandes sint om krul og sissoko vil bort til sommeren (janmaat og forsåvidt. Men han blir vel uansett en sesong til) At spillere har ambisjoner må være helt greit. Krul har vært en trofast spiller i mange år og jeg kan godt forstå om han vil videre for å f.eks prøve seg i CL. Det er tross alt klubbens ansvar å matche spillernes ambisjoner. Man høster som man sår. At sissoko går åpent ut på nett og flørter med at han vil bort er ustilig. Men han er da iallefall ærlig. Når vi supportere ikke har troen på klubben, hvordan skal spillerne ha det? Vår misære handler ikke om spillere som "ikke bretter opp ermene". Misforstå meg rett; jeg VIL overhodet ikke miste våre beste menn. Men om de drar, synes jeg det er forståelig.