20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2019  (Lest 103554 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Alan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 83
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #660 på: 09. Aug. 2019, 10:35 »
Jeg er fornøyd med vinduet. Endelig fikk vi fylt opp to hull som har vært store de siste sesongene. Nemlig backene. Vi beholdt våre diamanter på midten og i mål. Syns også vi virker forsterket fremover. Tror dette kan bli en oki sesong.

For ordens skyld, det er det britiske overgangsmarkedet som er stengt. Vi kan fremdeles selge spiller, men da uten mulighet for å hente en erstatter.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #661 på: 09. Aug. 2019, 10:40 »
Positivt, vi har fått dekning på noen plasser det har vært tynt besatt, vi har fått inn spillere med fart og flair, samt spillere med potensiale til å bli virkelig bra. Hayden blir.

Negativt, mistet den beste manageren siden Sir Bobby, og erstattet han med en middelmådighet, kjøpt spillere som vi ikke aner om vil slå til i PL, igjen latt være å bruke overgangsbudsjettet (står igjen +/- 30 mill pund) og med det igjen vist mangel på ambisjoner.

Sunt skeptisk før sesongen. Carroll tilbake? So what? Tipper pubene i Newcastle er fornøyd.
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #662 på: 09. Aug. 2019, 11:10 »
Carroll tilbake var gledelig av rent emosjonelle grunner. Jeg digger jo fyren fra hans forrige periode i klubben, og han er "en av oss". Dermed drømmer jeg selvfølgelig om noen herlige øyeblikk der han stanger inn det avgjørende målet i kamper som vipper. Bare et par slike øyeblikk har rettferdiggjort en slik overgang.

Geordie har ellers helt rett. Dette vinduet forøvrig sementerer Ashleys manglende ambisjoner for oss. Vi har håvet inn også denne gang greit med penger i overgangsummer, og skal ha hatt massevis av penger til rådighet - som kunne vært brukt på å ta ytterligere steg. Vi har netto ikke brukt så voldsomt med penger. Spesielt sammenlignet med andre klubber. Foruten Carroll er der ingen spillere som vi vet har PL-nivå i seg. Blandet med at vi har byttet ut en klassemanager mot en middelmådighet som Geordie perfekt sier (kan hende middelmådighet til og med er snilt sagt) så styrer jeg min glede. Det kan hende vi kan snuse på plass oppunder topp 10 dersom andre lag undervurderer oss og vi har full klaff med nysigneringene våre.

So what? Vi er i samme elendige hengemyr uansett. Det er ikke dette som bør være målet til Newcastle. Men status quo er perfekt for Ashley.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #663 på: 09. Aug. 2019, 11:37 »
Carroll tilbake var gledelig av rent emosjonelle grunner. Jeg digger jo fyren fra hans forrige periode i klubben, og han er "en av oss". Dermed drømmer jeg selvfølgelig om noen herlige øyeblikk der han stanger inn det avgjørende målet i kamper som vipper. Bare et par slike øyeblikk har rettferdiggjort en slik overgang.

Geordie har ellers helt rett. Dette vinduet forøvrig sementerer Ashleys manglende ambisjoner for oss. Vi har håvet inn også denne gang greit med penger i overgangsummer, og skal ha hatt massevis av penger til rådighet - som kunne vært brukt på å ta ytterligere steg. Vi har netto ikke brukt så voldsomt med penger. Spesielt sammenlignet med andre klubber. Foruten Carroll er der ingen spillere som vi vet har PL-nivå i seg. Blandet med at vi har byttet ut en klassemanager mot en middelmådighet som Geordie perfekt sier (kan hende middelmådighet til og med er snilt sagt) så styrer jeg min glede. Det kan hende vi kan snuse på plass oppunder topp 10 dersom andre lag undervurderer oss og vi har full klaff med nysigneringene våre.

So what? Vi er i samme elendige hengemyr uansett. Det er ikke dette som bør være målet til Newcastle. Men status quo er perfekt for Ashley.

+1

navimer

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 253
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #664 på: 09. Aug. 2019, 12:34 »
Carroll tilbake var gledelig av rent emosjonelle grunner. Jeg digger jo fyren fra hans forrige periode i klubben, og han er "en av oss". Dermed drømmer jeg selvfølgelig om noen herlige øyeblikk der han stanger inn det avgjørende målet i kamper som vipper. Bare et par slike øyeblikk har rettferdiggjort en slik overgang.

Geordie har ellers helt rett. Dette vinduet forøvrig sementerer Ashleys manglende ambisjoner for oss. Vi har håvet inn også denne gang greit med penger i overgangsummer, og skal ha hatt massevis av penger til rådighet - som kunne vært brukt på å ta ytterligere steg. Vi har netto ikke brukt så voldsomt med penger. Spesielt sammenlignet med andre klubber. Foruten Carroll er der ingen spillere som vi vet har PL-nivå i seg. Blandet med at vi har byttet ut en klassemanager mot en middelmådighet som Geordie perfekt sier (kan hende middelmådighet til og med er snilt sagt) så styrer jeg min glede. Det kan hende vi kan snuse på plass oppunder topp 10 dersom andre lag undervurderer oss og vi har full klaff med nysigneringene våre.

So what? Vi er i samme elendige hengemyr uansett. Det er ikke dette som bør være målet til Newcastle. Men status quo er perfekt for Ashley.

Enig, desverre gjorde fat mike akkurat nok til å lure de fleste fans i nordøst.. Boikotten blir igjen en fiasko, og skuta fortsetter på samme tomgang bakover inn i fremtiden.
Disse overgangene har potensiale til å hold oss rundt midten av tabellen, ikke mer men kanskje mindre. Nok en gang lurt trill rundt med et oppkjøp og fortsetter med samme middelmådighet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #665 på: 09. Aug. 2019, 12:34 »
Gode innlegg! Ser på flere av de store sidene på FB at mange som tidligere i sommer skulle boikotte nå velger og kjøpe sesongkort allikevel. Men det vitner om at Ashley har gjort noe "rett" denne sommeren ved å vinne tilbake en del folk. Merkelig nok, mtp hva som har skjedd. Vi har handlet litt "stikk fingeren i lufta og håpe på det beste". Kan bikke begge veier. Men trioen Rafa, Ayoze og Rondon var så utrolig viktige for oss i fjor og de har virkelig ikke blitt erstattet som man burde kunne forvente (i et parallellt univers) Okke som; gleder meg maks til søndag. Jeg er fornøyd om vi beholder plassen+Gucci-Maxi blir en ny Ben Arfa+Carroll avgjør et par kamper. Det er ikke høyere våre forventninger kan ligge.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #666 på: 09. Aug. 2019, 16:44 »
Ja det er ganske fascinerende sett utenfra. Kan nok forsette samme opplegget med failed takeover i kvart einaste overgangsvindu så lenge han han lever. Har visst ikkje hørt om historien om gjeteren som ropte ulv ulv der oppe i nordøst ::)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #667 på: 09. Aug. 2019, 18:10 »
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/newcastle-united-name-25-man-squad-and-numbers-for-201920-premier-league-campaign/

Da var troppen ute. Skulle gjerne sett Aarons erstatte Atsu, men ellers greit. Savner også en forklaring på hvorfor Saivet ble fryst ut fra dag en i klubben, særlig nå etter å ha komme til finalen i Afrikamesterskapet.

Ellers en utrolig lettelse å se Colback utelatt.

PS: Også Carroll med nr 7 da! Hva i alle dager...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #668 på: 09. Aug. 2019, 22:06 »
Gler meg til å sjå Almiron ein heil sesong. Sjølv om MA framleis er eigar.

Dette med boikott må vera vanskeleg. Kjenner jo sjølv at etter ei hard arbeidsveka er det godt med helg og endå betre med PL-helg. Noko å sjå fram til (ikkje mykje for oss). Spesielt når du då bur i Newcastle og NUFC betyr «alt». Gå på pub, drikka øl, gå på stadion og gløyma livets bekymringar ei stund. Må vera vanskeleg bestemma seg for å boikotta, uansett kor hardt MA valdteke klubben.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #669 på: 11. Aug. 2019, 14:05 »
Klart det er vanskelig. Det må være nesten umulig. Som du selv sier, du gleder deg til å se Almiron over en hel sesong. Er nok en del folk i Newcastle også som gjør det, men nei, vent: de MÅ boikotte (C)Ashley de, noe som betyr å holde seg borte fra noe av det de elsker aller mest. Og hvor lenge klarer de å holde ut, og hvor lenge MÅ de holde ut? En kamp eller to med dårlig fremmøte på St.James Park er dessverre langt ifra nok til at (C)Ashley bryr seg. Man går jo ikke rundt å håper at klubben man heier på skal gjøre det dårlig, men da ville det i det minste blitt litt lettere å holde seg borte fra stadioen.... Nei, detta er ikke lett.

-skriver han som snart tar en pause fra bading i havet for å se serieåpningen til Newcastle mens han er på ferie, host hark kremt...

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #670 på: 11. Aug. 2019, 19:44 »
Man oppnår ingenting uten å ofre noe.. Men folk må selv bestemme om de er villig til å ofre det som skal til for å få han bort.. Ja takk begge deler funker ikke..

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #671 på: 11. Aug. 2019, 23:03 »
Man oppnår ingenting uten å ofre noe.. Men folk må selv bestemme om de er villig til å ofre det som skal til for å få han bort.. Ja takk begge deler funker ikke..

Ser jo sjøl det er vanskelig å ikke kommentere her inne. f.eks, men sliter med å skjønne meg på supportere ikke klarer å holde seg borte en eneste kamp?

Må jo og stille meg sjøl spørsmålet hvorfor jeg gidder følge med, når jeg vet det er middelmådighet fra ende til annen, og null ambisjoner om å komme noen vei i denne klubben? Hva er vitsen med å følge og støtte en klubb da? Er for glad i klubben og byen til at jeg klarer gi helt slipp, men når ryker strikken? Allerede temmelig likegyldig. Burde vært en festens dag dette, med sesongåpning, nytt rekordkjøp på banen, fulle tribuner og forventninger til sesongen. Jeg er ikke der altså..... :-\

No fate but what you make

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #672 på: 12. Aug. 2019, 12:31 »
Ikke Newcastle relatert:

Some interesting news out of the Basque Country - exciting Athletic Bilbao forward Inaki Williams has signed a NINE-year contract at the San Mames.

The 25-year-old, who was reportedly been interesting a number of Premier League clubs this summer, will now be tied to Bilbao until 2028 and his new contract contains release clause worth a whopping €135m.

Tenk om spillere som Collback, Saivet, Aarons og ikke minst Bruce fikk 9 års kontrakter.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #673 på: 12. Aug. 2019, 13:04 »
Tør ikke tenke tanken.

Bilbao er jo en litt spesiell klubb pga. restriksjonene de opererer under, men 9 år er fryktelig lenge.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2019
« Svar #674 på: 02. Sep. 2019, 18:28 »
https://www.nufcblog.com/2019/09/02/french-left-back-claims-he-could-have-joined-newcastle-this-summer/

Interessant kommentar: “If I had looked at the financial side, I would have gone to Newcastle, but I preferred to look at the sporting aspect.”


Aarons til Wycombe: https://www.thenorthernecho.co.uk/sport/17875427.newcastles-rolando-aarons-joined-wycombe/

Og Lazaar til Serie B: https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/achraf-lazaar-signs-season-long-16854576

Begge bare på lån dessverre. Få ut Colback nå....
« Siste redigering: 02. Sep. 2019, 18:35 av Geordie »
No fate but what you make