20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Leicester voldsomt undervurdert  (Lest 12333 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Leicester voldsomt undervurdert
« på: 22. Aug. 2016, 07:01 »
Hva tror dere om Leicester i år? Blir jo spådd på en 6-8 plass i konkurranse med West Ham og Everton.

Men hva tilsier egentlig at de skal bli dårlige i år? Eneste de mangler fra ifjor er at de solgte Kante,(som de riktignok fikk mye penger for og hentet gode forsterkninger for, som fx den nye spissen deres som er deres tidenes dyreste kjøp gjennomtidene, og virker for meg ekstremgod)...

Greit. På papiret før forrige sesong. En avarage keeper,,,som hadde en outstanding sesong.. Simpson,, en avarage høyreback...Wes Morgan,, som normalt sett skal være en ganske svak midtstopper, og det samme gjelder Huth... Fucks på venstreback er god, men ikke noe unikum.. Drinkwater en god sentral midtbanespiller som kunne fått fast plass på et 7ende plass lag lett... Mahrez som virker som en verdensklassespiller, og Vardy, som er PLs raskeste spiller, jobber knallhardt, målfarlig, og en av de bedre spissene i PL. Så papiret både i år og ifjor, da jeg mener disse spillerne ikke har blitt 10 nivåer bedre ut avdet blå, så er det nok ikke noe særlig som tyder på at de skal gjøre det dårligere enn ifjor,,, eller på den annen side,,, bedre enn da de nesten rykket ned... Og man kan ikke si at Kante alene er så stort tap at han er forskjelll mellom en første og tiende plass...

Leicter har bevist at et godt lag på papiret er ikke alt, og du kommer minst like langt med en god kampplan, innsats, kanskje en bra sammensetning av kvaliteter, og ser ikke helt til tross for at de spiller for spiller ikke ser best ut, at de ikke skulle kunne være med å kjempe i toppen... Vi "som hadde peilig" sa hele tiden i fjor at sprekken ville komme snart, men kom den? Aldri. Og de reiste seg alltid, og fikk aldri en moralsk knekk.. Vant vel ligaen ikke så marginalt heller.. Hvorfor skal vi fortsette å si at "sprekken kommer snart", eller "de hadde bare en god start, med god flyt"  eller "de holder ikke ut hele sesongen"... Alle tok grovt feil, før nesten siste serierunde, da de spådde at de aldri ville klare holde unna...Skal vi være like "dumme" i år, selv om de faktisk har bevist at de er gode nok, og si at de ikke er gode nok?... Hva tror dere om å avskirve dem som ligagullkandidater, mens et lagsom Spurs og Liverpool(no offence, men dette er lag som aldri har vunnet ligaen, og har nok langt større utfordrere)...

Ser for meg at de enten kjemper om gullet, eller forfaller litt...Men vurderer legge noen kroner på dem, med tanke på oddsen er skyhøy, og jeg vil absolutt ikke avskrive dem.  Når folk hevder Everton og West Ham har like gode sjanser,,, som aldri har vært i nærheten av noe ligagull, må jeg si meg uenig...

Men spørsmålet ingen klarer svare ordentlig på? Hva skjedde? Hvorfor gikk de fra et bunnlag til å vinne ligaen, uten å hente noe mer enn Kante..Ikke kom å si at Kante alene kan føre et bunnlag til ligagull.. På papiret kan jeg si de hadde 3-5 kvalitetspillere...Maks et par i verdenklasse... Hva var formelen? Vi brukte til sammenligning en milliard og røyk ned.. Det er hvertfall mulig for "alle", om du gjør det riktig...

Men vil også påstå at jeg tror forstatt ikke hvem som helst kan vinne PL... Tror de hadde den rette kombinasjonen av spillere,,,lagmoral,,,strategi,,, og nødvendige flyten i starten av sesongen...Altså et meget sterkt lag. I mine øyne er et sterkt lag, et lag som får resultater over tid,,, Om de har null stjernespillere, men en perfekt strategi basert på spillernes styrker og svakheter, og jobber hardt nok, og deretter vinner, så er det kvaliteter på mange måter..Storlag ser vi slite med å få resultater, da fx matchen mellom spillere kanskje ikke er perfekt, lagmoralen ikke er optimal..Så å punge ut for en haug med stjerner er neppe så effektivt som man skulle tro...Hva tenker dere? Syns dette er veldig interessant, og har liksom ikke  noe godt selv svar på dette...

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #1 på: 22. Aug. 2016, 12:07 »
Men spørsmålet ingen klarer svare ordentlig på? Hva skjedde? Hvorfor gikk de fra et bunnlag til å vinne ligaen, uten å hente noe mer enn Kante..Ikke kom å si at Kante alene kan føre et bunnlag til ligagull.. På papiret kan jeg si de hadde 3-5 kvalitetspillere...Maks et par i verdenklasse... Hva var formelen? Vi brukte til sammenligning en milliard og røyk ned.. Det er hvertfall mulig for "alle", om du gjør det riktig...

Marginer, på alle måter. Absolutt alt klaffet. Det er mange lag i Premier League med høyt toppnivå, som kan slå hvem som helst de dagene de er i storform. Leicester spilte på dette toppnivået hele sesongen, samtidig som konkurransen var svakere enn vanlig fordi de andre topplagene sviktet. Leicester hadde ikke Europa og de var heldige og unngikk skader på nøkkelspillere, samtidig som motstanderlag ikke klarte å tilpasse seg Leicesters spillestil.

Det er å kaste bort penger å tro på samme flyt over 38 seriekamper i år.

Men vil også påstå at jeg tror forstatt ikke hvem som helst kan vinne PL... Tror de hadde den rette kombinasjonen av spillere,,,lagmoral,,,strategi,,, og nødvendige flyten i starten av sesongen...Altså et meget sterkt lag. I mine øyne er et sterkt lag, et lag som får resultater over tid,,, Om de har null stjernespillere, men en perfekt strategi basert på spillernes styrker og svakheter, og jobber hardt nok, og deretter vinner, så er det kvaliteter på mange måter..Storlag ser vi slite med å få resultater, da fx matchen mellom spillere kanskje ikke er perfekt, lagmoralen ikke er optimal..Så å punge ut for en haug med stjerner er neppe så effektivt som man skulle tro...Hva tenker dere? Syns dette er veldig interessant, og har liksom ikke  noe godt selv svar på dette...
Ranieri implementerte en spillestil som alle spillerne sto bak og fulgte til punkt og prikke. Når man vinner kamper og ikke har et lag med stjernespillere med sterke personligheter som skaper disharmoni så kan et fotballag bli mye bedre enn de 11 enkeltspillerne burde tilsi. Drillo var også flink å få spillerne med på kampplanen sin, han gav enkle oppgaver og hadde en klar filosofi, og utelot også mange gode spillere som ikke passet inn i spillestilen (Skammelsrud feks). Han fikk holde på i 9-10 år før omverdenen begynte å skjønne hvordan mottrekk de kunne gjøre, og da Semb tok over møtte vi lag som spilte på omtrent samme måte som oss (spesielt østeuropeiske lag).
« Siste redigering: 22. Aug. 2016, 12:16 av Pontare »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #2 på: 22. Aug. 2016, 15:19 »
Solgt Kante, Vardy med formdupp siden i våres, slitasje med spill i CL. Tror Leicester kommer til å slite i år.
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #3 på: 22. Aug. 2016, 19:43 »
Ok. Så har alle lag en formperiode, og sine gode kamper. Men Leicter var solid og stabilt gode gjennom hele sesongen og det er en sterkere prestasjon..Du ville garantert sagt det samme ifjor tidlig i seosngen at "det går ikke ann at de vinner"... Nå har vi sett at de kan, og sitter fortsatt og sier at de ikke kan..? Ser du ironien.. At de får spille  i CL er nok et kjempeboost for Leicter, og spørs hvor langt de når. Og hvis du skal bruke som argument at de ikke var i euroopa var det jo ca 15 lag i tilsvarende situasjon som kunne vunnet ligaen ifjor..

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #4 på: 22. Aug. 2016, 21:59 »
Tror rett og slett at Leicester (altså spillerne) hadde en 38-kampers formtopp jeg.. Aldri i verden at de gjentar den bedriften i år. Ofte sier man at en stall er et år bedre og eldre, men usikker på om førstnevnte stemmer for dem.

Moro at de vant i fjor, men skjer ikke i år.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #5 på: 23. Aug. 2016, 01:36 »
Ok. Så har alle lag en formperiode, og sine gode kamper. Men Leicter var solid og stabilt gode gjennom hele sesongen og det er en sterkere prestasjon..Du ville garantert sagt det samme ifjor tidlig i seosngen at "det går ikke ann at de vinner"... Nå har vi sett at de kan, og sitter fortsatt og sier at de ikke kan..? Ser du ironien.. At de får spille  i CL er nok et kjempeboost for Leicter, og spørs hvor langt de når. Og hvis du skal bruke som argument at de ikke var i euroopa var det jo ca 15 lag i tilsvarende situasjon som kunne vunnet ligaen ifjor..

Tidlig i sesongen for konklusjoner, imidlertid viser vel historien temmelig ofte at lag med staller som ikke er vant med spill i Europa, sliter når de kvalifiserer seg etter en god sesong. Var jo slik med Newcastle etter 5.plass-sesongen. Everton et annet nylig eksempel. Endte på 5. plass i 13/14, raste ned på 11. i 14/15 til tross for at de henta f.eks. Lukaku, Eto'o, Barry og Lennon. Kan ikke se Leicester er særlig styrka hittil i sommer med spillerne de har hentet, og mistet en av sine desidert viktigste spillere ved salget av Kante. Tynn stall, mange kamper, tror det blir tøft. Imidlertid, overgangsvinduet er jo ikke over, fortsatt mulig for de å pynte på stallen. Men noen toppplassering for Leicester har jeg svært liten tro på.   
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #6 på: 28. Aug. 2016, 12:43 »
Vi tok vel fx en 3 plass det året vi var i CL og kom nesten til knockout fasen etter ågtt videre ett gruppepsill...

De har dessuten forsterket stallen.. Og,,, vi gikk i fella hele tiden ifjor..."De kan ikke vinne"... Nå sitter vi sier det samme...Etter fått se dem vinne en gang..Hvor mange ganger skal vi si det, før vi tar dem serriøst? Utenom de anntatt 6 beste, så ser jeg på dem som en klar tittelkandidat. Mye etter å ha funnet ut at poengsummen de tok ifjor var langt lavere enn normalen for å vinne i PL, og jeg vil tro at med tanke på at alle har forsterket seg, så vil minst et par slå til... Men ser ikke bort fra at de er en reel utfodrer...Vil forbause meg nesten like mye om Spurs eller Liverpool klarer det,,sånn med tanke på at de må "bryte forbannelsen"... Selv om de skal være soleklart større favoritter, nå med klopp, og pocetinno om har enda eldre stall og fortserket....kommer nok til å sette noen kroner til rundt 100 i odds hvis jeg finner en som gir høy odds...i verstefall er det ikke noe verre en et okey bet... at de ikke har sjans, når vi har sett så mye "rart...blir rart...da kan vi likegodt ta et veddemål her og nå...hvis noen er så sikre...

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #7 på: 28. Aug. 2016, 20:30 »
Eg er gjerne med å vedder om Leicester vinner PL 2016/17 eller ikkje...
Venter i spenning...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #8 på: 31. Aug. 2016, 08:42 »
Gir du meg 90 i odds?...... Får 85 i odds på betfair, sikkert høyere andre steder...Synes dette er i høyeste laget da de er regjerende mestere,,,mens lag som Everton, Westham Tottenham og Liverpool som er rangert likegode /bedre, er større favoritter...Såklart 3 åpenbare favoritter i Manchester lagene og Chelsea, men å utelukke Leicter nok en gang etter å ha driti oss ut ved å si "de kan ikke vinne" allerede en gang, blir etter min mening feil...Om de får Mchartey fra Everton eller Nzonzi de er sterkt linket til har de attpåtil fått en glimrende erstatter for Kante, som jeg føler er det så og si eneste motargumentet mot Leicter....Her er det snakk om 10 andre spillere som gjorde en fenomenaljobb. Mahrez og Vardy årets spillere. Drinkwayer klassemidtbanespiller som burde spilt for england... Schmichel en fantastisk sesong,  og ser ikke bort i fra at han gjentar bedriften... Et forsvar som var solid og kompakt..En strategi, med hurtighet, med baller fra Mahrez mot Vardy, med nærmest nulll ballbesittelse, som viste seg å være genial.. Et lag som har "funnet oppskriften" i motsetning til alle topplagene som har slitt med finne seg selv...Mange storkjøp(som ifjor riktignok og), men så får vi se hvem som slår til, og om det er det som utgjør forskjellen... Det er såklart flere klare tittelkandidater, så sitter ikke her og påstår 100 prosent sikkert at Leicter vinner, men så voldsomt som de blir avskrevet...? På nivå med West Ham liksom?... Og Everton,, som jeg riktignok personlig har troen på kan gjøre en sterk sesong, men ikke noe tittelkandidat...Tottenham og Liverpool har en "forbannelse å bryte" hvis de skal ta ligagull...Leicter "er der allerede"....Så gir du meg 90 i odds? Du regna vel ikke med at jeg ville ha 10 i odds, noe som selv er for lavt for en soleklar kandidat som Arsenal, ikke kan forsvare... Spessielt ikke når bookmakerne ligger på nærmere hundre på Leicester.....

alop123

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 825
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #9 på: 31. Aug. 2016, 12:18 »
Hadde ikkje gitt meir odds enn betfair f.eks. Og ka skulle eg fått i motsatt skala då? 1.01?
Då e det jo såklart ikkje interessant =)
Då hadde det f.eks vært meir interessant med Leicester vs Tottenham eller Leicester vs Liverpool i noe meir 50-50-opplegg...
Men at Leicester skal gjenta bedriften og sloss sammen med Chelsea, Man U og Man City er urealistisk, noe som du ser oddsen til betting-selskapene reflekterer, og som du selv sier - så pleier bookmakerene og ha ein viss peiling...
Newcastle klarte jo på mirakuløst vis å få 5.plass, uten å miste ein eneste spiller (Leicester mista jo ein av sine viktigste i Kantè) men du såg jo ka som skjedde sesongen etterpå. 10 eller 11.plass eller ka det var.
Dette fordi at om du ikkje forsterker så faller du bakover. Du må invistere kun for å stå på stedet hvil, og dette har ikkje Leicester klart, slik Newcastle heller ikkje klarte det etter den super-sesongen.
Europa-spill tar vekk masse av fokuset og er ein hard test for til og med dei bredeste tropper.
Det skal sies at Europa League er meir ugunstig enn CL som Leicester har, men allikevel.
Og berre for å referere til ein annen ting du har sagt i ein annen tråd - Paul Dummet er ikkje ein av våre raskeste spillere!
Ja han blei målt til over 33 eller hva det var i ein kamp i PL i fjor. Men det kunne omentrent samtlige spillere gjort om dei fekk springe alt det dei maktet og hadde blitt målt.
Han hadde aldri f.eks komt i nærheten med ball i bena da han ikkje eiger teknikk.
Men med masse adrenalin etter eit balltap så klarer dei fleste fotballspillere med litt fart og komme opp i denne farten.
Dummet er ikkje ein av våre raskeste spillere, punktum.
Og det kan du jo sjå både på fifa og fm og andre plasser, som du liker å referere til sjølv.
Og er glad me har fått inn ein av serie-a's beste venstrebacker i fjor i Laazar.
« Siste redigering: 31. Aug. 2016, 15:53 av alop123 »
Venter i spenning...

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #10 på: 01. Sep. 2016, 08:44 »
Reflekterer til FIFA? Vil jeg gjerne at du klarer å lete fram..Hehe...Jeg har nevnt at FM er langt bedre database om man vil se hva slags spillertyper og kvaliteter ulike spillere i de største ligaene har enn fifa... Ikke at det er noe direkte fasit da FM kanskje ikke alltid er oppdatert på spillere som har fått et gjennombrudd eller falt litt sammen brått..

Om jeg skulle vedde mot Tottenham eller Liverpool ville jeg fått langt høyere odds på nett, enn om vi skulle gi hver andre 2 i odds...

Ja de har mista Kante, men også forsterket, blant annet med Musa deres dyreste spiller noensinne...

Argumentet at Leicter hadde få kamper ifjor ble brukt for at de vant ja.,.. Jeg vil heller si de var heldige som slapp skader på nøkkelspillere, og kunne flyte på dette.. Å komme hjem fra en god opplevelse i Europa tror jeg ikke er så energiødeleggende at det er vesentlig for om du kan vinne ligaen eller ikke...Er ingen statistikk som viser at lag generelt taper etter en tur ute i Europa, og vil ikke overraske meg om det viser seg at det har en like positiv effekt.. Og om de ryker i gruppespillet, så vil ikke dette påvirke dem i stor grad hele sesongen, så lenge de ikke går langt i cupene...

Tall har hvertfall vist at spurten til Dummet er blant de 10 raskeste i PL forrige sesong....At kun ca 5 spillere har spurtet raskere iløpet av sesongen tyder på at han har en høy toppfart, men muligens ikke det beste rykket..Sier også at jeg gjerne hadde tatt Bertrand elleer Neil Taylor, og ser ikke på Dummet som noen stor klassespiller..

Og jeg har heller ikke avskrevet noen av de 6 antatt beste lagene på noen måte...Men at de skal være så utrolig sjanseløse. De har fortsatt Mahrez Vardy som var deres 2 kandidater til årets spiller... At den 3. store stjernen ifjor Kante er borte er blitt brukt så alt for mye mot dem...Så viktig tror jeg ikke han vil vise seg å være...(Med all respekt for Kante). Vi snakker om (vet mange vil reagere på denne), en av PLs beste keepere. Ikke noe opplagt drømmekeeper om man skal ramse opp de beste, men se hvor mange skudd han reddet ifjor. Ikke døm han på at han i tidligere sesonger ikke akkurat har klart å følge i farens fotspor... Et stopperpar som var som betong. Drinkwater som fortjener plass på england... Og såklart Vardy, med sin enorme hurtighet innsats, vinnervilje, målteft, og Mahrez sin eleganse, nydelige pasninger, avslutninger.. Et sterkt lag, ikke kun et heldig lag med 3 gode enkeltspillere... Her fortjener de "halvgode" langt mer ære for fjorårets suksess enn "de 3 store". Jeg har sett Hellas vinne EM, jeg har sett Porto vinne CL, og lært at det er ingen enkeltnasjoner eller lag som skiller seg så voldsomt ut på kvalitet fra de antatte outsiderne. Blir selvfølgelig høy odds når man allerede har 6 soleklare gullkandidater...Og tottenham som lå ann til å ta en andreplass hele veien til siste sekund, med det yngste av topplagene, og noen solide forsterkninger, har hele 30 i odds, så om du mener Leicester har liten sjans.Så treffer du ikke så veldig oftere på Spurs, som de fleste er enige i at man MÅ regne med. Jeg mener det er mange lag som har gode sjanser til å vinne,,,dermed blir sjansene til alle topplagene redusert, enn om det skulle være fx 2 realistiske gullkandidater..Det har etter min mening aldri vært så stor konkurranse om PL gullet. Liverpool med Klopp.Spurs med Pochetino, Mourinho i Manu, Conte  i Chelsea, City er en naturlig tittelkandidat,,, Arsenal også,, Så at Tottenham er det antatt svakeste av dissse 6 og dermed får utrolig tøff konkuranse om gullet betyr ikke at jeg på noen måte avskriver de... Om en av 90 er så liten sansynlighet, er jo "smaksak".. Stoke har til sammenligning 1000 i odds på betfair og godt mulig enda mer andre steder... Så er ingen tvil hvem bookmakerne mener er outsidern til gullet uten om de 6 naturlige favorittene...Forsterker du ikke faller du bakover? Leicester henta vel kun Kante før forrige sesong, så hvordan skal du forsvare det argumentet...? De har forresten hentet noen spillere hvis du ikke har fått det med deg...Og klart å beholde både Vardy og Mahrez og resten av nøkkelspillerne..

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #11 på: 11. Sep. 2016, 12:25 »
Leicester sliter uten Kante, gitt. Kante var jo en hel midtbane og enda litt til helt alene og tapet av han svekket laget betraktelig. Ser ut som det laget de fleste av oss hadde forventet at de skulle være i fjor. Veldig synd, men håper de kommer sterkere tilbake.
Nei.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #12 på: 16. Sep. 2016, 07:57 »
Med den logikken er jo Chelsea dømt til å vinne ligaen. Hvis Kante er så outstanding...Vil faktisk si at de er en av overgangsvinnerne, etter alle forsterkningene, og at de i tillegg klarte beholde stort sett alt...

Veldig tidlig å si så tidlig i sesongen, etter mange vanskelige oppgjør.. Viste seg sterke i europa nå, tror de kan ha noe på gang...

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #13 på: 16. Sep. 2016, 10:44 »
Eg spår dei midt på tabellen i ligaen eller litt under, men dei kan fort gå veldig langt i CL.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Leicester voldsomt undervurdert
« Svar #14 på: 22. Sep. 2016, 06:51 »
Hvorfor skal ikke Leicester være naturlig kandidat til 7ende plass? Om man ser på de 6 store er det da alt annet enn galskap å plassere Leicester lengre ned enn 7-9 plass... Nå har Everton overbevist som forventa, kanskje mer enn forventa... Så ser hvertfall ingen klarer  kandidater til en 8ende plass...Syns de blir bedre og bedre kamp for kamp...Tapte først mot Hull,, i alle første kamp,,, hadde et tap mot ustopperlige Liverpool borte...Men begynner å komme seg.. Nysigneringene begynner blomstre, og bare synd at Kante sin erstatter ble skadet....