20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fotball-EM 2016  (Lest 24846 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #30 på: 04. Sep. 2015, 12:43 »
Når spilles evt play-off kamper?

Kampene skal spilles i mellom 12. og 17. november.

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #31 på: 04. Sep. 2015, 12:53 »
Slovenia/estland hadde jo heilt klart vore å foretrekke, men som du seier så hadde det vore typisk om vi hadde trukket eit av dei bedre laga

Uenig. Typisk Norge hadde vært å trekke Estland for så å ryke mot dem. Karol Mets spiser spillere som Stefan Johansen til frokost. For ikke snakke om hva Artur Pikk kan finne på...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #32 på: 04. Sep. 2015, 17:25 »
Slik jeg har forstått det så er det en seeding som ligger til grunn for trekningen av play-offoppgjørene, og da er det vel en stor fare for at vi møter ett av de fire høyest rangerte lagene.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #33 på: 04. Sep. 2015, 17:51 »
Pdd er det kun Nederland jeg frykter og til dels Russland. Resten er land Norge bør og kan spille jevnt med.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #34 på: 06. Sep. 2015, 20:21 »
Som beste gruppetreer går vi rett til sluttspillet ja?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #35 på: 06. Sep. 2015, 21:44 »
Stemmer. Var visstnok bare 1% sjanse for det utfallet før dagens kamp.

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #36 på: 06. Sep. 2015, 22:49 »
Beste 3er går vel til gruppe C ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #37 på: 07. Sep. 2015, 07:55 »
Ja, antakeligvis er det Ukraina/Slovakia som får den. Men håpet steg litt i går kveld :P

Island forresten. Bøyer meg i hatten!
« Siste redigering: 07. Sep. 2015, 07:57 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #38 på: 07. Sep. 2015, 11:42 »
Slik jeg har forstått det så er det en seeding som ligger til grunn for trekningen av play-offoppgjørene, og da er det vel en stor fare for at vi møter ett av de fire høyest rangerte lagene.

Vi ligger faktisk godt an mtp. å bli toppseedet, da det er FIFA-rankingen som avgjør hvilke 4 som skal seedes. av de andre lagene som antagelig havner på tredje er overvekten av dem rangert under oss  :)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #39 på: 07. Sep. 2015, 11:57 »
Rekker vi ikke å hoppe noen plasser etter de siste resultatene også? :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #40 på: 07. Sep. 2015, 12:00 »
Jo, vi bør absolutt sprette opp litt etter de siste to kampene, samtidig som at RBK og Moldes kvalik. til EL skal vel ha noe å si for rankingen? Eller har kanskje ikke klubblag/hjemlig serie noe med den å gjøre?

når det er sagt så er jeg langt fra klok på hvilke kriterier som ligger til bunn for rankingen. Har mang en gang klødd meg i hodet av rankingen til Norge.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #41 på: 11. Sep. 2015, 05:28 »
All pratet om Island begynner jeg gå lei... De forteller at de har blitt så gode fordi de startet trene unge... Faktum er at Island har ingen spessielt gode enkeltspillere, men landslaget har fungert i noen enkelte kamper kollektivt. Hva har dette med å begynne å trene tidlig... På papiret er island et svakt lag, og at de "begynte å trene unge" har ikke gjort disse enkeltspillernoe til noe verdensklasse spiller akkurat... De er i en god flyt, og spillerne passer muligens bra sammen som en 11er. Men å si at Islandske fotballspillere har trent seg noe bedre enn andre er jo direkte feil......

Er det bare jeg som syns Diomande fortjener en sjanse på landslaget? Siden King og Søderlund sliter med å score, mens Diomande er vel så rask og sterk.. Og hva med Berisha? Synes han virker å ha "det lille ekstra"  i forhold til en del norske spilere... Har sansen for Johansen, og syns at selv om Ødegård sliter benk i Real, har han gang på gang vært såpassgod for Norge at han nesten burde være selvskreven... Så jo hvordan han herja med england u21... "Skjegget" får litt vel mye oppmerkseomhet for de 2 målene,,, men den iherdige deffensive løpingen, og forsåvidt offensive, må belønnes.. Og at han tilleg klarer komme i farlige scoringsposisjoner i boksen gjør oss svært farlige.. Men ser ikke på han som noen potensiell klassespiller på sikt. Uten ¨å ha sett alt for mye på Eirkem er dette en spiller jeg har sansen for som kan fordele ballen på et mer internasjonalt nivå enn enkelte andre...  Hellamd birde være selvskreven..

Og at ikke man kunne gjort noe med at Riise ikke fikk spille for landslaget pga en betsson reklame da han hvertfall på den tiden var soleklart førstevalg, på grunn av denne niorsk svindling promoteringen. Sørg hvertfall for at vi har med våre viktigste spillere...

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #42 på: 11. Sep. 2015, 11:57 »
Diomande var vel på landslaget sist, men er skadet nå?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #43 på: 11. Sep. 2015, 12:52 »
Det stemmer, ja. Tror vel han kunne vært meget aktuell for startplass ellers.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Fotball-EM 2016
« Svar #44 på: 11. Sep. 2015, 13:34 »
All pratet om Island begynner jeg gå lei... De forteller at de har blitt så gode fordi de startet trene unge... Faktum er at Island har ingen spessielt gode enkeltspillere, men landslaget har fungert i noen enkelte kamper kollektivt. Hva har dette med å begynne å trene tidlig... På papiret er island et svakt lag, og at de "begynte å trene unge" har ikke gjort disse enkeltspillernoe til noe verdensklasse spiller akkurat... De er i en god flyt, og spillerne passer muligens bra sammen som en 11er. Men å si at Islandske fotballspillere har trent seg noe bedre enn andre er jo direkte feil......

Er det bare jeg som syns Diomande fortjener en sjanse på landslaget? Siden King og Søderlund sliter med å score, mens Diomande er vel så rask og sterk.. Og hva med Berisha? Synes han virker å ha "det lille ekstra"  i forhold til en del norske spilere... Har sansen for Johansen, og syns at selv om Ødegård sliter benk i Real, har han gang på gang vært såpassgod for Norge at han nesten burde være selvskreven... Så jo hvordan han herja med england u21... "Skjegget" får litt vel mye oppmerkseomhet for de 2 målene,,, men den iherdige deffensive løpingen, og forsåvidt offensive, må belønnes.. Og at han tilleg klarer komme i farlige scoringsposisjoner i boksen gjør oss svært farlige.. Men ser ikke på han som noen potensiell klassespiller på sikt. Uten ¨å ha sett alt for mye på Eirkem er dette en spiller jeg har sansen for som kan fordele ballen på et mer internasjonalt nivå enn enkelte andre...  Hellamd birde være selvskreven..

Og at ikke man kunne gjort noe med at Riise ikke fikk spille for landslaget pga en betsson reklame da han hvertfall på den tiden var soleklart førstevalg, på grunn av denne niorsk svindling promoteringen. Sørg hvertfall for at vi har med våre viktigste spillere...

La oss ta det fra toppen.
Island har ca halvparten av innbyggerne til Oslo. Det er mer enn "flyt" og flaks som gjør at de topper en gruppe med (skadeskutte) Nederland og Tyrkia. Island er råe på ball og mentalitet. OL-sølv i håndball og landslaget i fotball bekrefter dette. Island satser på at massene skal spille fotball i ung alder med målrettet trening. At de i de senere årene har fått en landslagssjef som kan organisere har gjort at de får prikken over i'en. Men ikke kom her og si at den barneidretten som drives på Island ikke har noe for seg når det kommer til dagens resultater. Det blir veldig bastant og over grensen til useriøst.

Videre er Diomande skada. Det samme med Helland. Veton Berisha falt gjennom på u-21 rimelig tydelig. Valon spiller i et kokoslag i en kokosliga, men kan komme innpå når motstanderen er trøtt. Burde kanskje fått 10 min mer i kroatiakampen. Ødegaard er en fin spiller og kommer til å bli stor for oss. Men taktikken var å banke livskiten utav primadonnaene på midten til Kroatia og her gjør Tettey, Berget, Johansen og Skjelbred en voksen jobb. De var naglet til tennene og kjørte på. Dette var en mannekamp fra vår side og jeg er helt enig i at det ville vært feil å slippe til Ødegaard her. Spesielt ettersom vi tok ledelsen. Høgmo har tatt med formspillere og det skal han ha kred for. Eikrem virker for meg å mangle det internasjonale tempoet, selvom han har fine elementer i spillet. Søderlund, han gjør en kjempeinnsats og mangler scoringen. Den ene headingen på 2-0(?) er fantastisk, men utenom så åpner han opp og viser at han er fysisk i kjempeform.

Til slutt Riise... For det første burde han aldri vinglet mellom å ville eller ikke. Jeg er litt der at "En gang nei, alltid nei". Dessuten har han vel spilt på baner sponset av tippemidler han også. At han nå velger et firma som betaler han privat og ikke fellesskapet sier jo mer om han enn landslaget. Få det bort!
At en venstreback på landslaget skal spille fotball fra oktober til desember er jeg også motstander av...

Tom Høgli derimot! Stor mann som det er synd ikke er bedre. Virker som en fornuftig type. Hadde han vært av internasjonal klasse, kunne han utgjort en forskjell mtp. Qatar osv. Så Riise: Look to Høgli :D
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."