20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet - Januar 2019  (Lest 49027 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #195 på: 30. Jan. 2019, 16:51 »
Vår rekordsignering er observert i Newcastle.. Skal vi virkelig få et hyggelig januarvindu

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #196 på: 30. Jan. 2019, 18:13 »
Vår rekordsignering er observert i Newcastle.. Skal vi virkelig få et hyggelig januarvindu

Her er bildene for de som ikke tror det:)
https://www.skysports.com/football/news/11095/11622510/miguel-almiron-arrives-in-newcastle-ahead-of-club-record-move-from-atlanta

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #197 på: 30. Jan. 2019, 18:24 »
Almiron, Barreca, Samaris og Limbombe inn hadde vært spennende! Absolutt en oppgradering, og godt hvis vi får gjort noe med vingene våre også!

Er bittelitt snakk om at det ønskes en spiss inn også, så Joselu får muligheten til å prøve noe annet.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #198 på: 30. Jan. 2019, 18:33 »
Skulle gjerne sett fullt fokus på en klasseving i tillegg til Almiron. Pluss en ordentlig back.

Samaris virker forsåvidt bra. Men Barreca og Limbombe tviler jeg sterkt på kommer til å heve laget (skal vi først hente en Limbombe skulle vi gått for broren hans. Stallone Limbombe. FOR et navn)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #199 på: 30. Jan. 2019, 19:03 »
For den som har sky sports news bør de se på nå. Ila denne timen komme de som til å ha en analyse av hans styrker.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #200 på: 30. Jan. 2019, 22:21 »
https://twitter.com/KieranMaguire/status/1090531144729313280/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1090531144729313280&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.chroniclelive.co.uk%2Fsport%2Ffootball%2Ftransfer-news%2Fnewcastle-united-news-transfers-live-15751658

Ser ut som vi har lånt penger fra Barclays. Noe uvanlig oppførsel fra Ashley og co, men tyder på at vi kanskje låner for å finansiere spillerkjøp.

Gjort meg et par tanker om dette, men kan hende jeg er helt på vidda her.

1) Ashley er desperat etter å beholde Benitez, og kliner til med å hente Miguel Almiron (som Rafa visstnok satte som et krav for å bli værende). Det jeg ser for meg at skjer, er at Benitez signerer en kontraktsforlengelse på et år, i håp om at klubben blir solgt, eller at Ashley plutselig endrer stil (neppe sannsynlig). At dette lånet er et tegn på at Ashley er desperat etter å beholde Benitez, er kanskje det jeg føler meg mest sikker på. Såfremt det går til å finansiere spillerkjøp.

2) Ashley har stor tro på at klubben blir solgt i nær fremtid. Og med nær, mener jeg før sesongstart 2019/20 (dette er bare noe som har kvernet i hodet mitt ;) ). Ashley nekter å bruke egne penger (i grunnen fair enough), men ser alvoret i situasjonen vi er i. Det å miste Rafa etter sesongen kan potensielt være en krise i mine øyne, jeg tør ikke å tenke på hva som vil skje hvis han forlater oss i februar etter et mislykket januarvindu.
Hvor pengene klubben har tjent siden opprykket har blitt av, er et spørsmål jeg gjerne skulle ha visst. Har han tatt penger ut av klubben i form av nedbetaling av lån, eller hva? For vi har vel både tjent penger på overgangsmarkedet hvis jeg ikke husker feil, og brukt minimalt av penger på overganger, lønn, etc (ser ikke for meg at nysigneringene våre skal ha så veldig mye mer i lønn enn de som har forlatt oss, Shelvey er vel fortsatt en av de som tjener desidert best).

Så i stedet for at Ashley bruker sine penger, og klubben tydeligvis ikke har veldig mye penger pr dags dato, ser han på lånet som en investering for å få klubben solgt. Det er tvilsom at det er ekstremt mye penger klubben har tatt opp i lån, og vil dermed ikke være noe stort hinder for de som eventuelt kjøper klubben. Når PL-klubber tjener såpass mye penger, og Newcastle har et stort forbedringspotensiale i kommersielle inntekter, anser jeg dette lånet som et bittelite hinder i en eventuell oppkjøps-prosess.

Et annet poeng, i mitt hode, er at klubben allerede har gjeld. Til Ashley. Den gjelden er sannsynligvis innbakt i kjøpesummen. Hvis Ashley da skal bruke sine egne penger på å kjøpe spillere i januar (gitt at klubben ikke har penger, noe det virker som mtp dette lånet), vil jo kjøpesummen bare øke enda mer. Et banklån vil jo ha en nedbetalingsplan, skal ikke betales til Ashley og dermed ikke påvirke kjøpesummen ved et salg.


Som sagt er dette kun mine tanker/drømmer, men for meg virker det ikke heeelt usannsynlig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #201 på: 30. Jan. 2019, 23:12 »
Klubben har penger/likvider, men hvor de er gjemt er et godt spørsmål.

To ting vi skal huske på dog når det gjelder transfers i denne klubben:

1. Når vi selger spillere, gjør vi som de fleste andre, godtar en eller annen form for nedbetalingsavtale, f.eks. Sissoko der overgangssummen nedbetales over 5 år o.l

2. Imidlertid, når vi skal kjøpe spillere, vil Ashley at hele beløpet betales med en gang. Tanken bak dette er at de fleste klubber godtar en noe mindre overgangssum når de får hele beløpet rett i fanget, i stedet for være avhengige av å få deler av pengene etter hvert.

Husker ikke nøyaktig beløp, men i sommer skyldte andre klubber Newcastle flere hundre mill i fremtidige nedbetalinger.

Fra et Excel-perspektiv er jo dette fornuftig. I praksis i en fotballverden betyr det at vi aldri kommer til å handle noe særlig med kvalitetsspillere under Ashley.

Såvidt jeg forstod har klubben nå inngått avtale om en kassakreditt på 21 mill pund, i stedet for å låne penger av Ashley. Dette beløpet skal tilbakebetales innen kort tid ut fra hva jeg har lest. Antar ved sesongslutt og utbetaling av TV-penger og plasseringsbonus.

Har ingenting i mot at klubben klarer å sniffe frem noen gode deals her og der, og ikke spytter ut lassevis med penger bare for å bruke penger. Imidlertid, noe må endres skal vi henge med. Kan ikke drive transfer-business slik vi har holdt på senere år.

Mye enig ellers i hva Anders skriver. Får håpe Ashley selv ser klubben må bruke noe penger for å fremstå som en attraktiv klubb å kjøpe. Og summen på 300 mill pund er INKLUDERT "gjelden" til Ashley såvidt jeg har forstått.
« Siste redigering: 30. Jan. 2019, 23:18 av Geordie »
No fate but what you make

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #202 på: 31. Jan. 2019, 02:18 »
Ja, gjorde nok ikke en god nok jobb med å få frem det i innlegget mitt; men har også skjønt at kjøpesum er inkl gjeld til Ashley (derfor jeg mener at £300m isolert sett ikke er en for høy sum).

Ellers kan man lese på den berømte ryktebørsen at Samaris visstnok skal ha blitt tilbudt en ny kontrakt i Lisboa. I et håp om at han blir. Skjønner ikke hvorfor Benfica ikke bare kansellerer lånet, men blir spennende å følge den saken på DLD.
Limbombe var ikke med i kamptroppen til Nantes i cupkampen onsdag kveld, så det kan jo virke som om det er en overgang (LES: lån 🙄) på ferde der også.

Ser at West Ham prøver å overbevise Chelsea om å la Batshuayi spille de siste mnd av sesongen for dem, i stedet for Valencia. Ikke hatt stor suksess i Valencia, men hadde ikke hatt noe i mot om vi hadde prøvd oss med er bud der. Eventuelt sendt Kenedy på første buss tilbake til Stamford Bridge, og tatt i mot Batshuayi i stedet. Da kunne Joselu godt få dra til Kina!
« Siste redigering: 31. Jan. 2019, 02:21 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #203 på: 31. Jan. 2019, 08:51 »
For den som har sky sports news bør de se på nå. Ila denne timen komme de som til å ha en analyse av hans styrker.

Så analysen. Gud jeg håper vi signerer ham. Kan bekle flere posisjoner: Har spilt kant, nr. 10 og spiss. Videre beskrevet som hardtarbeidende, brukbart rask og teknisk. Han slår innlegg (2/3 av innleggene treffer mottaker) og kan ta frispark. Han er også en av de mest skuddglade i ligaen. Ja dette er i den amerikanske ligaen, men flere av disse egenskapene er det vi desperat savner. Bare det at vi har en som kan skyte er fantastisk. Topplagene har alltid noen som kan kline den i vinkelen fra avstand, og dermed kanskje redde laget på en dårlig dag. Vi skårer aldri fra distanse.
 

jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #204 på: 31. Jan. 2019, 11:06 »
Ender vel med at pennen de skal skrive under med går tom for blekk og vips ingen spillere inn.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #205 på: 31. Jan. 2019, 11:18 »
Luke Edwards melder at Samaris-dealen har kollapset, som igjen betyr at Hayden må være misfornøyd i Newcastle enda et halvår.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #206 på: 31. Jan. 2019, 11:21 »
Andreas Samaris is likely to sign on loan for Newcastle today plus another surprise permanent deal being negotiated in the background. - (via @LukeEdwardsTele) #NUFC

Melder det motsatte her?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #208 på: 31. Jan. 2019, 11:45 »
Fikk varsel øyeblikket etter jeg postet 😉

Tielemans? 😇😇😍🤣
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet - Januar 2019
« Svar #209 på: 31. Jan. 2019, 12:03 »
Syns det drøyer fælt med Almiron, ryktene sier de venter på Atlanta, klokka er 0600 der nå.. Bør skje noe i løpet av de neste timene.