20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270781 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Filla

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 312
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #885 på: 05. Sep. 2009, 14:26 »
Ja, jeg mener at hvis unggutta kommer seg til utlandet, spiller med de spillerne som de to gutta spiller med, blir de bedre enn hvis de skulle vært i henholdsvis Molde og Vålerenga.
Jeg ser det som positivt hvis det drar flere ut. Men når de runder 20-21-22, burde de enten ha sjans på a-lagspill, eller komme seg til en "dårligere" klubb og få matching på a-lag :)

Det er helt individuelt. Det er mange norske talenter som har kasta bort en god fotballkarriere ved å dra altfor tidlig ut, mens det samtidig er mange som har lyktes godt med det også. Jeg liker at norske talenter drar tidlig ut, men at det er så jævla mye bedre å spille reservelagsfotball når du er 18 år, kontra å spille i tippeligaen er vanskelig å si. Treningstilbudet vil såklart være bedre i England, men i fotball handler alt om å spille førstelagsfotball.

Enig med deg der. Fotball er også veldig mye mentalt og får man ikke sjansjen på a-laget etter en lang tid på reservelaget, så går det utover selvtillitten til slutt og da blir det veldig vanskelig å prestere på det nivået man kanskje har.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #886 på: 02. Okt. 2009, 13:57 »


Disse to gutta blir jævla spennende å følge fremover!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #887 på: 02. Okt. 2009, 17:39 »


Disse to gutta blir jævla spennende å følge fremover!

Juuuk, trodde moderatorne her passet på at brukerne ikke postet spamlenker??  ;D ;)
« Siste redigering: 02. Okt. 2009, 18:03 av InspectorC »

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #888 på: 02. Okt. 2009, 17:47 »
høhø

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #889 på: 02. Okt. 2009, 23:46 »


Disse to gutta blir jævla spennende å følge fremover!

Der kan man se hvor viktig det er å satse på å få frem egne talenter. ManU har under Red Nose ledelse hatt et fabelaktig ungdomslag i nesten alle år.

Der har NUFC mye å lære. Det som kjennetegner de beste lagene i PL idag er at alle har et veldig godt ungdomsakademi og gir flere av dem sjansen på A-laget med jevne mellomrom. Så jo f.eks. hvor mye ManU sitt juniorlag rundspilte Hull i forrige sesongs siste kamp!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #890 på: 03. Okt. 2009, 00:55 »
Absolutt. Men vi har vel over flere år brukt endel penger på å styrke akademiet. Det er vel så viktig å ha en stabil sportslig ledelse og dyktige folk i de rette postene. Håper at Richard Money er så dyktig som det kan virke til at han er, og at han kan bli i jobben over en lengre periode. Så får vi håpe at vår neste permanente manager også kan bli permanent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #891 på: 03. Okt. 2009, 10:48 »
Ja, vi har i over ett år nå hatt en midlertidig manager. Houghton har hatt gleden av å bli innsatt som midlertidig manager ikke mindre enn 3 ganger, Joe Kinnear 1 gang, på ett år. Hurrra.

Men over til norske spillere. Huseklepp, Annan og Skjelbred ville gjort humøret bedre for min del.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #892 på: 03. Okt. 2009, 11:03 »
Men over til norske spillere. Huseklepp, Annan og Skjelbred ville gjort humøret bedre for min del.
  ::)

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #893 på: 03. Okt. 2009, 13:10 »
Jeg vil påstå at Scum hadde en god talentfabrikk, da de slo gjennom i 92 med beckham og resten av den gjengen.

Men å si at Scum er best i klassen nå er å ta fullstendig feil. Hvis dere sjekker lagoppstillingen nå, er det fryktelig mange spillere som kosta flesk: Her er bare å nevne Ferdinand, Rooney, Berbatov, Valencia, Carrick, Nani og den andre portugiseren. Ferdinand kostet vel over 30. Alle de andre kostet fra 17 og oppover.

Det hjelper ikke å ha et "fabelaktig" juniorlag når nesten ingen av disse spillerne slår gjennom på a-laget. Fast på a-laget nå er det kun Fletcher som stiller som er et talent fra nyere tid. Forøvrig synes jeg Vidic og Fletcher er latterlig dårlige spillere, som blir overbeskyttet av den britiske dommerstanden pga av de spiller nettopp for scum. Blir utrolig lei av å se Vidic åpenbart å felle en mann som er på vei gjennom ved å stikke ut en fot, uten å få gult kort (se hvor dårlig Vidic er når han spiller mot virkelig raske og bevegelige spillere hvor han ikke får tid til å benytte tyvtriksene. Les: Torres i fjor). Eller Scholes som gang på gang slipper unna straff etter horrible taklinger. Og Fletcher ble jo latterliggjort av Norge.   

Scholes og Giggs er vel de eneste som hører til den game garde som plaget castle på 90-tallet.

De virkelig gode talenfabrikkene i PL er Arsenal, Everton som klarer å forvandle gull om til gråstein. Henter inn spillere få har hørt om og som gjør sukess. Scum derimot har kunnet valgt fra øverste hylle i mange år, deres plasseringer blir dermed mindre imponerende enn de 2 førstnevntes.

Dette er kanskje et veldig subjektivt innlegg.  Jeg er en "gammel traver" som fulgte ivrig med på 90tallet, men opplevde gjentatte skuffelser da Scum slo oss på streken. Kamper der Scum ble fullstendig overkjørt av oss, men ble reddet av Schmeichel, som uten tvil var verdens beste keeper på den tiden. At Norge er gjennomsydet av idiotiske scumtapere har vel gjort psykosen komplett  ;) (Ari Behn, Alex Rosen osv)
« Siste redigering: 03. Okt. 2009, 13:12 av InspectorC »

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #894 på: 03. Okt. 2009, 13:33 »
Man City har jo også fått frem en del gode spillere via sitt juniorlag de siste årene. Richards, Ireland, Johnson, Onuoha, Hart, Sturridge (nå i Chelsea) og Wright Phillips er alle gode PL spillere. Kunne egentlig hatt et ganske bra lag ved å statse på spillere de har fått frem selv.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #895 på: 03. Okt. 2009, 14:40 »
Absolutt. Men vi har vel over flere år brukt endel penger på å styrke akademiet. Det er vel så viktig å ha en stabil sportslig ledelse og dyktige folk i de rette postene. Håper at Richard Money er så dyktig som det kan virke til at han er, og at han kan bli i jobben over en lengre periode. Så får vi håpe at vår neste permanente manager også kan bli permanent.

Jeg tror uansett talentsatsingen er det området hvor det er minst sammenheng mellom pengebruk og resultater. Det er rett og slett ekstremt viktig å gjøre det på riktig måte. Det er mange eksempler på lavbudsjettsklubber som gjør det bedre enn klubber som bruker mye penger på dette, og jeg tror ikke det bare er fordi de MÅ gi talentene sjansen.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #896 på: 04. Okt. 2009, 12:56 »
Jeg vil påstå at Scum hadde en god talentfabrikk, da de slo gjennom i 92 med beckham og resten av den gjengen.

Men å si at Scum er best i klassen nå er å ta fullstendig feil. Hvis dere sjekker lagoppstillingen nå, er det fryktelig mange spillere som kosta flesk: Her er bare å nevne Ferdinand, Rooney, Berbatov, Valencia, Carrick, Nani og den andre portugiseren. Ferdinand kostet vel over 30. Alle de andre kostet fra 17 og oppover.

Det hjelper ikke å ha et "fabelaktig" juniorlag når nesten ingen av disse spillerne slår gjennom på a-laget. Fast på a-laget nå er det kun Fletcher som stiller som er et talent fra nyere tid. Forøvrig synes jeg Vidic og Fletcher er latterlig dårlige spillere, som blir overbeskyttet av den britiske dommerstanden pga av de spiller nettopp for scum. Blir utrolig lei av å se Vidic åpenbart å felle en mann som er på vei gjennom ved å stikke ut en fot, uten å få gult kort (se hvor dårlig Vidic er når han spiller mot virkelig raske og bevegelige spillere hvor han ikke får tid til å benytte tyvtriksene. Les: Torres i fjor). Eller Scholes som gang på gang slipper unna straff etter horrible taklinger. Og Fletcher ble jo latterliggjort av Norge.   

Scholes og Giggs er vel de eneste som hører til den game garde som plaget castle på 90-tallet.

De virkelig gode talenfabrikkene i PL er Arsenal, Everton som klarer å forvandle gull om til gråstein. Henter inn spillere få har hørt om og som gjør sukess. Scum derimot har kunnet valgt fra øverste hylle i mange år, deres plasseringer blir dermed mindre imponerende enn de 2 førstnevntes.

Dette er kanskje et veldig subjektivt innlegg.  Jeg er en "gammel traver" som fulgte ivrig med på 90tallet, men opplevde gjentatte skuffelser da Scum slo oss på streken. Kamper der Scum ble fullstendig overkjørt av oss, men ble reddet av Schmeichel, som uten tvil var verdens beste keeper på den tiden. At Norge er gjennomsydet av idiotiske scumtapere har vel gjort psykosen komplett  ;) (Ari Behn, Alex Rosen osv)

Dette innlegget er nok gjennomsyret av hat mot ManU fra din side, noe jeg forstår og også støtter meg til. Men jeg kan allikevel ikke si meg enig i din påstand om at ManU ikke er blant de beste "talentfabrikkene" i England.

Bare for å komme med noen fakta. I flere kamper forrige sesong bestod nesten halvparten av laget til ManU av egenproduserte spillere. Et eks er i bortemøte mot Chelsea der startellveren bestod av blant annet Neville, Evans, Fletcher og Scholes samt at Kuszczak og O'Shea fikk innhopp og Brown og Giggs var ubenyttede reserver. Det vil si at av en tropp på 16 spillere var nøyaktig halvparten så godt som egenproduserte spillere.

Vi så også det samme igår mot Sunderland. Da startet Ferguson med 6 egenproduserte spillere. Det var Foster, O'Shea, Evans, Fletcher, Scholes og Welbeck. I tillegg ga Sunderland 3 tidligere ManU juniorer spilletid. Richardson og Bardsley startet for dem mens Frazier Campbell kom inn som innbytter.

Jeg tørr påstå at ManU så absolutt er blant de aller beste i klassen når det gjelder å gi unge spillere tillit og spilletid. Macheda kom jo fra intet og ble en kjempesuksess i innspurten forrige sesong, og med Kuszczack, Rafael, Brown, Neville, De Laet, Nani, Fletcher, Gibson, Martin, Welbeck, Macheda + Eckersley, Possebon og Tosic på banen i sesongens siste PL kamp ble Hull rundspilt og latterliggjort så til de grader.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #897 på: 04. Okt. 2009, 22:49 »
En venn av meg, som spiller på G-15 landslaget, skal KANSKJE trene med juniorlaget til Blackburn  :o

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #898 på: 05. Okt. 2009, 00:20 »


9 år gammel! :o
Hvis han får utviklet seg, er dette en STOR spiller for fremtiden. Han spiller i Djerv 1919 som er en klubb nær Haugesund (hvis jeg husker riktig).

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #899 på: 05. Okt. 2009, 00:26 »
Ikkje nær men i Haugesund ;). FK Haugesund er ein fusjon av av Djerv1919 og Haugar sine A lag.
Godt og sjå det gror bra bak Grindheim og & hehe.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]