20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?  (Lest 270727 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #90 på: 23. Okt. 2007, 17:49 »
Kunne vært spennende, men syntes vi skal vente. Han er jo egentlig litt typen jeg ønsker inn som høyreving. Ung, teknisk og rask, men han er som Joakim sier ikke fysisk nok enda. Men han har et bra potensial og skal bli interesant å følge utviklingen hans...

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #91 på: 23. Okt. 2007, 19:59 »
Skjelbred er vel ikke direkte rask ::) Hallo, han har fart men er ikke direkte rask. Ikke rask  nok til å bli en meget god spiller i Premier Leauge. Kansje Championship..
Nei takk til Skjelbred.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #92 på: 23. Okt. 2007, 20:03 »
Snakker om Elyounussi. Riktig at farten ikke er Skjebreids styrke.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #93 på: 23. Okt. 2007, 20:07 »
Oki. Han har fart, men han er ikke god nok, kommer ikke til å bli god nok heller. Iallefall vist vi skal bli et topp europeisk lag. Han kan bli stallfyll. Men som Nordmann er han vel kansje en av de som kunne klart seg sånn tålig, tror jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #94 på: 24. Okt. 2007, 00:31 »
Synes Tarik hadde vært en meget spennende mann å hente. Han er utvilsomt en mann for fremtiden og i en klubb som Newcastle kan han plutselig blomstre til. Tror ikke han vil være spesielt dyr heller. I alle fall ikke i forhold til alternativene. Fysikken hans er riktignok foreløpig et problem, og det mener nok også Big Sam...

IamFreddie

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 102
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #95 på: 24. Okt. 2007, 20:55 »
Hva med joakim austnes fra AAfk,  er veldig rask og har et bra finterepotoar.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #96 på: 24. Okt. 2007, 23:31 »
Nei ellers takk?? Da hadde jeg heller gått for en ukjent spiller fra Indre Uganda..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #97 på: 25. Okt. 2007, 15:36 »
Eller hva med en fra Indre Østfold!;)

Etter å ha sett Skjelbreid på ny leke på internasjonalt nivå mot Valencia i går er jeg ikke i tvil om at han hadde fortsvart en plass i NUFC sin tropp. Hadde gjerne sett at vi henta han:) I går var han overalt!

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #98 på: 25. Okt. 2007, 15:47 »
Etter å ha sett Skjelbreid på ny leke på internasjonalt nivå

På ny? Dette var vel første gang siden Olympiakos kampen.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #99 på: 25. Okt. 2007, 18:40 »
Kunne vel neste ikke sagt meg mere enig. Skulle vi kjøpt spillere som imponerte en gang i året, da hadde vi aldri blitt et topplag.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #100 på: 25. Okt. 2007, 18:51 »
Det er prat om en spiller som har et enormt potensiale. Greia er å få frem dette potensialet, men Per Ciljan har bevist langt mer enn at han spiller en kamp i året bra.
Det er så mye negativtet rundt spørsmålene rundt om norske spillere skal klare det i PL. Det er mange eksempler på at de faktisk har klart det. Norske spillere passer godt inn i England.
Jeg syns selv det er vanskelig å plukke ut spillere som ikke er i England allerede som kan klare seg i PL. Per Ciljan er uten tvil en slik spiller. Elyonussi har også et stort potensiale, Hangeland kan med fortsatt utvikling bli en meget god stopper, and so on. Det vil alltid være en gamble med slike handler, men man kan tjene masse på det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #101 på: 25. Okt. 2007, 21:20 »
Etter å ha sett Skjelbreid på ny leke på internasjonalt nivå

På ny? Dette var vel første gang siden Olympiakos kampen.
Mot Chelsea spilte han i en helt feil posisjon. Skjelbred er ingen ving. Mot Schalke var han en av de bedre på et veldig dårlig RBK-lag. Hvis du ser på CL 2005, så ser du at Skjelbred spilte skjorta av Roberto Carlos og gutta fra Madrid, både hjemme og borte, selv om RBK tapte begge kamper. Det var ikke bare mot Olympiakos han var god. Og flere ganger i Tippeligaen, både i år og i 2005, har Skjelbred bevist at han holder internasjonalt nivå. I 2006 slet han med ettervirkninger fra beinbruddet. Både psykisk og fysisk. Skjelbred har selvsagt vanskelig for å storspille når resten av laget er drit elendig. Men han har som regel alltid vært en av de bedre. Han går alltid foran med 100% innsats, en imponerende nærteknikk, stor fart og et godt fotballhode. Han kan ennå hente mer på fysikken, men det er fullt mulig å trene opp, men det må trenes opp i England. I Norge er han mer enn god nok som det er allerede.

Blackburn, Tottenham og Chelsea, med flere, var å så Skjelbred i går kveld. Newcastle bør så utvilsomt være blant disse klubbene hvis en eventuell budrunde skulle starte en gang. Gutten har et enormt potensiale, og i går var han banens suverent beste spiller. Imponerte også som førsteforsvarer flere ganger. Likevel, jeg vil nok vente til tidligst neste sommer med et kjøp, ihvertfall optimalt sett.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #102 på: 25. Okt. 2007, 22:02 »
Når jeg tenker på internasjonalt nivå er dette ute i europa. Man kan vise storspill i Tippeligaen, men da leker man ikke PÅ internasjonalt nivå.

Mot Schalke var han god, men etter min mening lekte han ikke med Schalke. Heller ikke med Chelsea. Sist han da spilte i Europa var 2005. Jeg vet også at han hadde flere gode kampener i CL og ikke bare Olympiakos kampen, men det var den siste kampen han lekte på internasjonalt nivå siden han ble skadet i denne kampen. Altså slik jeg ser det var kampen mot Valencia kampen den første kampen han lekte på internasjonalt niå siden Olympiakos kampen.

Men Skjelbreid er en svært spennende spiller som vi bør følle med på han er ung, men likevel har han bevist mye. Håper Allardyce føler med på slike spillere.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #103 på: 26. Okt. 2007, 16:45 »
Venter du at en 20-åring fra Norge skal leke seg mot Schalke, i en kamp laget hans faktisk taper, og spiller dårlig i? Selvfølgelig lekte ikke Ciljan seg med Chelsea, han spilte jo ving, for svarte. Altså en helt feil posisjon. Alan Smith har spilt dårlig som ving i Newcastle han også, og Steven Taylor er ikke akkurat noen spiss, han heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3216
    • Vis profil
Sv: Noen norske spillere vi kunne tenkt oss i Newcastle?
« Svar #104 på: 26. Okt. 2007, 18:28 »
Jeg har da ikke skrevet at jeg forventer det. På kung_zlatans innlegg virker det som Skjelbreid har lekt seg med mange av lagene rbk har møtt i CL. Det har han ikke gjort og du sier også inderekte selv at du er enig at dette var den første kampen han lekte på internasjonalt nivå siden Olympiakoskampen med det andre innlegget ditt fordi alle de andre kampene du nevner der han har vært fantastisk i CL har vært etter Olympiakos kampen.
« Siste redigering: 26. Okt. 2007, 18:48 av fredd »