20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 363880 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2925 på: 31. Aug. 2010, 22:37 »
Van der Vaart er en grinepikk... Kommer til å floppe i Tottenham og i PL.
Tottenham har bedre alternativer på midten fra før.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2926 på: 31. Aug. 2010, 22:39 »
Hadde ikke sagt nei til Van der Vaart, men heler på lån enn permanent. Har hatt mye problemer med skade i sin tid i Real Madrid.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2927 på: 31. Aug. 2010, 22:40 »
Hahaha, Tottenham har bedre alternativer på midten fra før? Ja, fortell meg gjerne hvem de har som er bedre alternativer enn VDV!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2928 på: 31. Aug. 2010, 22:50 »
Jermaine Jenas ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2929 på: 31. Aug. 2010, 22:55 »
Sier det noe om nivået på norsk fotball når det største spisstalentet Marcus Pedersen blir solgt til Vitesse (!) for 12 millioner?

Dette er jo småpenger for klubbene i England, Italia, Spania, Tyskland osv.

Jeg synes det er merkelig at ingen større klubber har kjøpt ham for de brødsmulene.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2930 på: 31. Aug. 2010, 23:34 »
Hahaha, Tottenham har bedre alternativer på midten fra før? Ja, fortell meg gjerne hvem de har som er bedre alternativer enn VDV!

Synst personlig Modric og Kranjcar er bedre. VDV var god i Hamburg ellers har vel han vært overvurdert av mangen inkl. DEG!!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2931 på: 31. Aug. 2010, 23:36 »
Jermaine Jenas ;)
På sitt beste en veldig god spiller. Men Van der Vaart er bedre.

Tippeligaen er ikke lenger noe utstillingsvindu. Hvorfor er det ingen som har hentet Anthony Annan? Hvorfor er Annan fremdeles Rosenborg-spiller, etter å ha spilt et så godt VM?

Marcus Pedersen er veldig god i Tippeligaen, men han spiller for et veldig dårlig Tippeliga-lag. Det er nok flere speidere som har vært å sett på ham, men Tippeligaen er ingen god arena for å vurdere spillernes kvaliteter i forhold til internasjonal standard. Derfor tror jeg de største klubbene har valgt å holde seg unna, og ikke gamble på en spennende spiller, som man ikke vet hvor god egentlig er.

Dessuten tror jeg Vitesse er et veldig bra steg for Pedersen. Nederlandsk liga er betraktelig bedre enn norsk. Og Erik Nevland har tidligere har stor suksess i Groningen. Pa Modou Kah gjør det for tiden meget bra i Roda JC. Nederlandsk liga er en god utviklingsarena. Vitesse trenger spillere som scorer mye mål, og de har tidligere produsert mye nevnte van wolfswinkel, så de må da ha noe for seg.

Og hva angår prisen: Moa ble solgt for akkurat det samme. Du får ikke mer penger for norske spillere i dagens marked. Spesielt når de bare har Tippeligaen å vise seg frem i. Moa har riktignok også hatt landslaget som utstillingsvindu, uten at det har vært mye å vise frem der hittil.

Rosenborg selger Kris Stadsgaard for en antydet pris rundt 15-16 millioner kroner til Malaga. Og han spiller altså for Norges beste klubblag, og har spilt meget godt i flere europacupkamper. Riktignok har han bare ett år igjen av kontrakten, og har tidligere vært svært skadeplaget (noe som ble fikset foran denne sesongen). Mens Anthony Annan visstnok bare har tiltrukket seg interesse fra... hold deg fast... Galatasaray. Og den interessen var ikke så veldig stor, at de gadd å slenge inn et bud.

Jeg synes ikke det er merkelig at Marcus Pedersen havner i Vitesse Arnhem for 12 millioner. Og jeg tror Pedersen har gjort et glimrende karrierevalg. Imponerer han i Eresdivisie er veien til større ligaer kort.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2932 på: 31. Aug. 2010, 23:40 »
Hahaha, Tottenham har bedre alternativer på midten fra før? Ja, fortell meg gjerne hvem de har som er bedre alternativer enn VDV!

Synst personlig Modric og Kranjcar er bedre. VDV var god i Hamburg ellers har vel han vært overvurdert av mangen inkl. DEG!!
Herregud mann. Modric er på nivået ja, men Kranjcar? Der gav du meg en god latter!

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2933 på: 31. Aug. 2010, 23:43 »
Hahaha, Tottenham har bedre alternativer på midten fra før? Ja, fortell meg gjerne hvem de har som er bedre alternativer enn VDV!

Synst personlig Modric og Kranjcar er bedre. VDV var god i Hamburg ellers har vel han vært overvurdert av mangen inkl. DEG!!
Herregud mann. Modric er på nivået ja, men Kranjcar? Der gav du meg en god latter!

Kjekt for deg det at du kan få le litt din måsabjønn.. Hva har VDV bevist på banen da? Sutring og skader?? Kun sporadiske innhopp på landslaget??


Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2934 på: 31. Aug. 2010, 23:47 »
La oss snu på spørsmålet: Hva faan har Kranjcar bevist som gjør han til en bedre spiller enn Van der Vaart?

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2935 på: 31. Aug. 2010, 23:54 »
Var jævla god for Pompey.. Kan takke han for at de vant Fa cupen i 2008..

Uansett, tiden vil vise oss hva VDV leverer i PL.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2936 på: 31. Aug. 2010, 23:58 »
Kranjcar var jo jævla god for Spuds i fjor også da. Van der Vaart er sjukt god på sitt beste, men han har stått litt på stedet hvil de siste par åra grunnet skader.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2937 på: 01. Sep. 2010, 00:03 »
hehe nå skal ikke jeg få denne diskusjonen til å skli ut her, men jeg må svare Joakim.:)

Når Kah og Nevland har levert på veldig høyt nivå i Nederland så er jeg ikke sikker på at nivå er så ekstremt høyt der. Nevland er bra, men ingen stjerne akkurat. Han hamret inn mål. Jeg har ikke sedd Kah masse i Roda, men de gangene han har fått vise seg fram på landslaget så har han slitt. da snakket jeg ikke bare om den kampen mot Wales :)

Det er noen ekstremt gode lag der jah, men jeg er usikker på om ikke noen av tippeliga lagene skulle klart å holde midtsjikte nivået ganske greit. Vitesse som ligger 3 sist er vell ikke akkurat en stor klubb? Hamburg og Moa kjøper jeg, men Vitesse er jeg skeptisk til.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2938 på: 01. Sep. 2010, 00:10 »
Har Moa gått fra Hannover til HSV allerede? ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2939 på: 01. Sep. 2010, 01:15 »
Ting skjer ført kristoffer;p her må du holde tunga rett i munnen så det ikke blir rot :-[ Hehe.
Han kom, ble mett og dett var dett....