20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Crystal Palace (Premier League) - 21.10.17, 16:00 - TV2 PL 3 opptak 18:15  (Lest 12173 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Helt uenig. Han jobber hardt. Thats it. Perez Joselu får meg til å savne Shola.
Da får vi bare være enige om å være uenige mr. dentist  ;)
Perez er fantasisk flink til å være førsteforsvarer. Klart best av være offensive i mine øyne. Og er ofte innblandet i målene fremover også. I form av gode pådrag som skaper rom for de andre spillerne. Og mål forrige kamp  :)
Må ikke glemme at gutten så vidt er ferdig med puberteten heller.
Tydeligvis er Benitez enig med meg og gitt han plassen foran Diame. Sier kanskje mer om Diame enn Perez  ;D ,men Benitez må jo se noe i unggutten ;)

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Noen som bjuder på en motd-link?

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Perez:

No shots
No successful dribbles
No successful crosses
6/8 passes (2 forward)
Most dispossessed (3)
No clearances
1 tackle

Har du også stats på antall meter løpt og antall pasningsmuligheter avskjært?
Føler Perez har fått en utakknemlig rolle i laget under Rafa. jobben han legger ned i presset er stor og viktig.

Jeg synes statistikk av og til bli meningsløs å bruke fordi statistikk ikke tar hensyn til kontekst. Den tar ikke hensyn til spillerens spillestil,  posisjon på banen eller hvordan motstanderen eller prestasjonene til øvrige spillere.  La oss ta de i rekkefølge og starter med spillestil: En spiller som har høyere vanskelighetsgrad i sitt spill, vil, så fremt man ikke er De Breune, som treffer på alt om dagen, ha en lavere treffprosent enn for eksempel en som Colback som nøyer seg med enkle tversover eller støttepasninger. De gangene Perez har truffet i år, har det faktisk medført gode muligheter for oss, for eksempel den nydelige gjennombrudspasningen til Mitros mål. Den kom også mens han hadde en forsvarsspiller rett i ryggen. Og det leder meg over til punkt to, posisjon på banen.  Perez  mener jeg har en av de klart vanskligste rollene på banen. Det er etter mitt skjønn en god del vanskeligere å ha en 10'er rolle, hvor man både blir satt under press av motstanderens midtstoppere og midtbane, enn en kantspiller som i mye større grad skal ha oversikt over spillet. Det leder meg over i punkt tre, motstanderens oppsett. Palace parkerte bussen fullstendig, og hadde som hovedregel alle menn bak ballen, og fokuserte på overganger. Det gjorde Perez jobb enda vanskeligere. Han fikk nesten ikke rom å bevege seg i, og fikk han ballen hadde han en eller to Palace-spillere rundt seg tvert.  Det ble forsterket av at jeg synes vår midtbane ikke var god nok, vi hadde en drøss med pasningsfeil, som gjorde at Perez ikke fikk ballen når det faktisk var rom rundt ham fordi Palace var i ubalanse. Altså siste punkt, statistikken til Perez kan bli forverret av andre spillere var under pari.

Når det er sagt, så er jeg enig i at Perez er ujevn. Men  jeg synes vi må vente med avskrive ham fullstendig inntil vi  har fått på plass et mer balansert lag, og jeg etterlyser spesielt en bedre venstreside og en bedre spiss. Det il gjøre Perez sine arbeidsvilkår bedre.  Jeg synes han har en X-faktor som få andre på vårt lag har.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Selv er jeg overbevist om at både Merino, Shelvey og Ritchie kunne gjort en mye bedre jobb i tilsvarende posisjon.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Helt enig i at Perez må roses for sitt defensive bidrag, men de statsene Eivind viser til her tegner et bilde av svakhetene med Perez som 10er mot svakere motstand. Vi må ha en 10er som evner skape mer hjemme mot lag som CP hvor motstander blir liggende dypt og vi skal styre.
For meg er der 3 svake punkt i laget: Spiss, 10er og venstreback. Her bør nye førstevalg kjøpes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Helt enig i at Perez må roses for sitt defensive bidrag, men de statsene Eivind viser til her tegner et bilde av svakhetene med Perez som 10er mot svakere motstand. Vi må ha en 10er som evner skape mer hjemme mot lag som CP hvor motstander blir liggende dypt og vi skal styre.
For meg er der 3 svake punkt i laget: Spiss, 10er og venstreback. Her bør nye førstevalg kjøpes.

Støttes! Perez jobber absolutt bra og løper mye, men bidrar med fint lite motsatt vei. Og blir temmelig frustrert over hvor lett og ofte han mister ball.
No fate but what you make

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Støtter diagnosen av at vi sleit med å åpne etablert forsvar mot CP, men føler at enkelte her har lagt feil pasient på operasjonsbordet.

Hovudansvaret for å åpne forsvar kan jo ikkje ligge på 10-aren, men heller på Shelvey. Det er jo han som må få fart på kula og vri spelet, slik at kantspelarane får rom til å utfordre backane, slik at CP kjem i ubalanse, slik at det blir rom for Perez og Joselu i og rundt boksen.

Kan også legge til at eg har absolutt null tru på den ideen om at Shelvey skal kunne fungere i den rolla som Perez har p.t. Han er altfor treig på små flater og arbeidsinnsatsen hans er (om enn i betring) altfor variabel. Merino kan kanskje fungere der.

Like fullt: Støtter at vi oppgraderer Joselu/Perez i januarvinduet. Så er det sagt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Alle har gode poeng synes jeg, dog tror jeg verken Sheøvey eller Ritchie ville klart denne rollen. Som nevnt tror jeg ingen av dem er gode nok på små flater.Poenget mitt var at alt ansvaret ikke kan ligge på Perez alene  når motstanderen ligger så lavt. Perez fikk nesten ikke rom å bevege seg i fordi midtbanen var for treig. Skal Perez klare å vende opp må han f ballen raskt. Eller så må midtbanen sørge for at ballen enten går lynhurtig fra side til side. Vi fikk ikke det så mye til det mot Palace, og da ble jobben enda vanskeligere for perez. Men også jeg synes at perez har gjort ting som har vært dårlig

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Eg startar neste tråd og! :D


jonni_e

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 675
    • Vis profil

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Du starter alle trådene til noe annet blir sagt Lars!! :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Du starter alle trådene til noe annet blir sagt Lars!! :D

 ;D

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Ja, Lars! Jeg tør ikke gjøre noe upopulært her. Vi trenger en ny tråd  :D
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida