20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 159330 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #225 på: 11. Des. 2011, 19:36 »
Slik lagene framstår nå, så vil jeg vel si at Real Madrid er bedre i alle posisjoner, bortsett fra at Messi er bedre enn Ronaldo og Xavi bedre enn Xabi Alonso. Og siden du drar søppelmotstand-argumentet kan det vel være verdt å nevne at Messi har 43 mål og 13 assists på 63 CL-kamper, og Ronaldo har 32 mål på 80 kamper i Europa. Fant dessverre ikke stats på assists.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #226 på: 11. Des. 2011, 19:54 »
Slik lagene framstår nå, så vil jeg vel si at Real Madrid er bedre i alle posisjoner, bortsett fra at Messi er bedre enn Ronaldo og Xavi bedre enn Xabi Alonso.
Hva i alle dager er det du sier nå?

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #227 på: 11. Des. 2011, 19:56 »
Hovedpoenget mitt var ikke det i det hele tatt, men når statistikken til Messi, som hele sitt profesjonelle fotballiv har spilt mot søppelklubber med budsjett som likner på Aalesund FK sin, blir dratt frem i hytt og gevær på hvorfor han er så jævlig god, så begynner jeg å undre. Ronaldo har spilt i verdens to beste ligaer og herjet vilt - der han i den ene ligaen spilte på det beste laget og i den andre ligaen spilte på et dårligere lag.

Messi har spilt på verdens beste fotballag hele tiden, møtt søppel og gjort det svært bra mtp statistikker.

Det der "Ronaldo vs Messi"-opplegget hver gang det spilles El Clasico er så jævlig latterlig når man uansett vet hvilket lag som stikker av med seieren hver gang. Mener jeg da.

Så... Er la liga en av verdens to beste ligaer eller består la liga bare av søppelklubber?
Same old Shearer, always scoring!

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #228 på: 11. Des. 2011, 19:57 »
Hovedpoenget mitt var ikke det i det hele tatt, men når statistikken til Messi, som hele sitt profesjonelle fotballiv har spilt mot søppelklubber med budsjett som likner på Aalesund FK sin, blir dratt frem i hytt og gevær på hvorfor han er så jævlig god, så begynner jeg å undre. Ronaldo har spilt i verdens to beste ligaer og herjet vilt - der han i den ene ligaen spilte på det beste laget og i den andre ligaen spilte på et dårligere lag.

Messi har spilt på verdens beste fotballag hele tiden, møtt søppel og gjort det svært bra mtp statistikker.

Det der "Ronaldo vs Messi"-opplegget hver gang det spilles El Clasico er så jævlig latterlig når man uansett vet hvilket lag som stikker av med seieren hver gang. Mener jeg da.

Så... Er la liga en av verdens to beste ligaer eller består la liga bare av søppelklubber?

Den består av 18 søppelklubber, og 2 supergode.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #229 på: 11. Des. 2011, 20:08 »
Søppelmotstand? Er det La Liga vi snakker om da? I såfall er det minst like mye søppelmotstand for Ronaldo, som for Messi. Du vinner ikke La Liga på walkover.

Champions League er for pokker ikke noen mikke mus-turnering, selv om ManU-fansen ser ut til å tro det.

Valencia, Bilbao, At. Madrid, Villareal, Sevilla osv er overhodet ikke søppelklubber. Det er en av verdens tre tøffeste ligaer vi snakker om. Selv om det skiller 20 poeng fra nummer to til nummer tre, så må du fremdeles plukke over 90 poeng for å vinne serien.

Og er ikke dette søppelklubb-argumentet minst like gyldig for Ronaldo, som for Messi? Ronaldo møter ikke noe særlig mye bedre motstandere enn Messi han heller.

Valencia har vel omtrent tidobbelt Rosenborg-budsjett, vil jeg tro. De deltar jevnlig i CL eller EL, og er i stand til å vinne turneringene. Å slå Valencia på Mestalla er ikke noen enkel oppgave for verken Messi eller Ronaldo.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #230 på: 11. Des. 2011, 20:21 »
Messi må bevise han kan dominere i ein anna klubb/liga enn Barcelona.Fyren har jo vert piska inn i Barca systemet siden han var 11 år :( Er jo ganske unike dei relasjonene han har opparbeidet seg i Barca , er usikker på om han vil få fram potensialet på samme måte i noen annen klubb egentlig. Ser liksom ikkje for meg Messi score 40+ mål i England uansett klubb. Dessverre frykter eg Messi blir i Barcelona så lenge at ein aldri vil få svar på kor god han "egentlig" er.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #231 på: 11. Des. 2011, 20:37 »

Og er ikke dette søppelklubb-argumentet minst like gyldig for Ronaldo, som for Messi? Ronaldo møter ikke noe særlig mye bedre motstandere enn Messi han heller.

Han har vel gjort det i mange sesonger allerede, vil jeg tro. Og Messi spiller på et mye bedre lag enn det Ronaldo gjør.

Jeg mener i hvert fall det er rimelig skotske tilstander i La Liga, til tross for at de nest beste i Spania selvfølgelig er bedre enn de nest beste i Skottland. Forspranget på penger og kvalitet i stallen er ekstremt merkbar for både Barcelona og Real Madrid, det skal det mye til for å være uenig i.


Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #232 på: 11. Des. 2011, 20:52 »
Den likner kanskje litt på den skotske i og med at det handler bare om to lag. Men det er likevel ikke sånn at Barcelona leker seg gjennom alle kamper mot alle andre motstandere. De er fremdeles i stand til å tape mot "søppelklubbene", og de vinner ikke ligatittelen sånn uten videre. Ja, de har en helt annen økonomi, og en helt annen spillerstall. Og det er på papiret klasseforskjell. Likevel, forskjellen er ikke større enn at Barcelona fremdeles må prestere oppimot sitt beste for å slå disse lagene. Og det er det ikke alltid de gjør.

Og jeg vil være uenig i at nivåforskjellen på Real og Barca er så veldig stor. Real leder tross alt La Liga, og har resultatmessig prestert bedre enn Barcelona i CL hittil. Så jeg vil argumentere for at forskjellen på lagene er ganske liten, men at Barcelonas gjennomarbeidete spillestil som samtlige spillere i klubben kan i blinde, og ikke minst enkeltspillere i ypperste, ypperste verdensklasse utgjør forskjellen på lagene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #233 på: 11. Des. 2011, 20:58 »
Det går ikke ann å diskutere dette p en fornuftig måte med en person som mener Ronaldo har bevist nivået i verdens to beste ligaer, mens Messi spiller på et mye bedre lag og bare spiller mot søppellag.

Ronaldo svikter igjen og igjen når det teller som mest, mot de store lagene og i de store oppgjørene.

Så får dere heller kose dere med de 40 overstegsfintene mot Racing Santander, mens Messi smeller 4 mål inn på Emirates stadium i en CL kvartfinale. Alt takket være sine lagkamerater - selvsagt ;)
If it has tits or wheels, count on problems!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #234 på: 11. Des. 2011, 21:08 »
Helt enig Flatline, sånn det virker som at det er :)

Utrolig hvor mange dårlige argumenter det er.. Er det så klart at Barca skulle vinne på bortebane mot Real Madrid? Er virkelig Real Madrid ett så mye dårligere lag?


plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #235 på: 11. Des. 2011, 21:08 »
Nei, for det er mye bedre å diskutere med folk som mener at Real Madrid er bedre i 9/11 posisjoner på banen. :besty:

Klarer du for øvrig å argumentere mot det du skriver der i første avsnitt? :P

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #236 på: 11. Des. 2011, 21:14 »
Jeg har aldri skrevet det. Det er to jevngode lag, så kan man diskutere hva det er som gjør at Barcelona alltid virker å være hakket bedre...
If it has tits or wheels, count on problems!

John Marius

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 627
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #237 på: 11. Des. 2011, 21:14 »
Skriver du til meg? Skal jeg argumentere for hvorfor jeg er enig med Flatline?

Skjønner ikke helt hva jeg isåfall skal argumentere for da jeg sier at jeg er hele enig med det som står der..

Det er vel ingen tvil (Selv hos de som foretrekker Ronaldo), at Messi har en bedre evne til å storspille mot bedre lag enn det Ronaldo har?

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #238 på: 11. Des. 2011, 21:16 »
Nei, john marius. ikke til deg.

Jeg har aldri skrevet det. Det er to jevngode lag, så kan man diskutere hva det er som gjør at Barcelona alltid virker å være hakket bedre...

Du skrev at det er håpløst å diskutere med en som mener blant annet at:

1. Ronaldo har dominert i verdens to beste ligaer.
2. At Messi spiller på et bedre lag enn Ronaldo.

Tell me. Hvorfor mener du at dette er feil=? :)

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #239 på: 11. Des. 2011, 21:19 »
Klarer du for øvrig å argumentere mot det du skriver der i første avsnitt? :P
Det går ikke ann å diskutere dette p en fornuftig måte med en person som mener Ronaldo har bevist nivået i verdens to beste ligaer, mens Messi spiller på et mye bedre lag og bare spiller mot søppellag.

Ronaldo: Spilt i Spania og England som er verdens to beste ligaer.
Messi: Spilt i Spania som bare har søppellag.

Stort klarere kan man neppe gjøre hullet i tankerekken.