20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Messi vs Ronaldo  (Lest 158742 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #15 på: 16. Nov. 2011, 18:18 »
Har vi noen manu-supportere her, som fortsatt elsker Ronaldo for tiden hans på OT?

1 : Når ble den portugisiske ligaen en av verdens beste?`

2 : Ronaldo et angrep alene, mens Messi må ha hjelp fra medspillere?

3 : Messi har da aldri sagt han vil avslutte landslagskarrieren pga dårlige prestasjoner!

4 : Messi litt bedre i de store oppgjørene? Og det pga medspillerne sier Peter.. Legger ved en link for å motbevise dette.

Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #16 på: 16. Nov. 2011, 18:40 »
Nå klarte du å hente all argumentasjonen fra den ene debattanten som er 12 år da. Så det får han svare for selv. Men at Ronaldo er dårlig/i nærheten av like dårlig som Messi på landslaget blir for dumt for meg, altså. Der er det klasseforskjell. Og han spiller på et dårligere landslag imo.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #17 på: 16. Nov. 2011, 19:04 »
Det syns jeg er tøv. C.R har også fått masser av stick for at han aldri har prestert bra nok på landslaget. Jeg syns også C.R. i langt større grad faller lettere ut av matcher enn hva godeste Messi gjør. Ser ikke at der er noen grusom klasseforskjell der. Begge de to gutta floppa ganske godt sist Verdensmesterskap for sine respektive landslag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #18 på: 16. Nov. 2011, 19:06 »
Som jeg skrev i en annen tråd. Messi kan være verdens beste, men kan ikke bli det og tidenes beste hvis han ikke presterer i en annen liga, subjektiv mening. Maradona dro jo i sin tid Napoli til seriegull nesten på egenhånd. Håper Messi drar til en annen klubb en gang, selv om dette nå ikke virker sannsynlig.

Skal også sies at jeg ikke liker Barca.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #19 på: 16. Nov. 2011, 19:08 »
Nå klarte du å hente all argumentasjonen fra den ene debattanten som er 12 år da. Så det får han svare for selv. Men at Ronaldo er dårlig/i nærheten av like dårlig som Messi på landslaget blir for dumt for meg, altså. Der er det klasseforskjell. Og han spiller på et dårligere landslag imo.

Nå er vel ingen av dem sjokkerende dårlige på landslaget heller. Ronaldo står med 32 mål på 87 kamper, et snitt på 0,37 per kamp. Lionel Messi har 19 mål på 66 kamper, et snitt på 0,29 per kamp. Begge er altså et godt stykke unna samme snitt som de har i sine respektive klubblag. Nå sier selvfølgelig ikke målsnittet alt om deres prestasjoner med flagget på brystet, men jeg sliter i alle fall med å se at det Ronaldo har gjort med Portugal tilsier klasseforskjell i forhold til det Messi har gjort med Argentina.

Og neste punkt: Har egentlig Messi så mye bedre medspillere? I mine ører så høres ikke Villa, Pedro, Iniesta, Xavi og Busquets så mye bedre ut enn Benzema, Di Maria, Özil, Xabi Alonso og Khedira (har valgt de jeg ser på som mest faste). Og i forsvar og på keeperplass mener jeg jo Real faktisk stiller sterkere enn Barca.

En annen vinkling kan jo også være om det ikke virker til Messis fordel i denne debatten at han har "bedre" lagkamerater. Da er det jo oppsiktsvekkende at han fortsatt dominerer spillet så mye. Etter min mening er det altså mye på grunn av Messi at Barcas spillere virker bedre enn Reals (dvs. at de vinner flere trofeer), eller, om du vil, at det er på grunn av Ronaldo sin manglende evne (i forhold til Messi naturligvis) til å spille medspillerne gode som hindrer Real i å være like gode som Barca.

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #20 på: 16. Nov. 2011, 19:11 »
Har vi noen manu-supportere her, som fortsatt elsker Ronaldo for tiden hans på OT?

1 : Når ble den portugisiske ligaen en av verdens beste?`

2 : Ronaldo et angrep alene, mens Messi må ha hjelp fra medspillere?

3 : Messi har da aldri sagt han vil avslutte landslagskarrieren pga dårlige prestasjoner!

4 : Messi litt bedre i de store oppgjørene? Og det pga medspillerne sier Peter.. Legger ved en link for å motbevise dette.



1. Når Ronaldo er kanskje ligaens beste spiller i en alder av 17-18 år i Portugal... det er kanskje ikke en av de beste ligaene, men når du som så ung dominerer en så bra liga til de grader er det imponerende.
2. Du misforstår. Ronaldo må ofte gjøre alt selv i Real, og dermed ofte et angrep alene, mens Messi får mye assistanse og det blir ofte et angrep der flere spillere er innom ballen, altså at Messi ofte ikke skal ha så veldig mye av æren for målene han scorer, selvom de er vakre.
3. Messi har aldri sagt det selv, tror jeg, men har lest at flere eksperter tror Messi vil gi seg på landslaget ganske tidlig pga manglende prestasjoner og stort press.
4.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #21 på: 16. Nov. 2011, 19:13 »
Den spanske midtbanen til Barca er så samspilt at det nesten er urettferdig for andre lag, de har spilt sammen i mange år, med samme mentalitet og uten de store utskiftningene på trenersiden.

Real har et ganske "nytt" lag med "ny" trener, blir ikke det samme, selv om spillerne èn mot èn kanskje er jevnbyrdige. De relasjonelle ferdighetene i Barca gjør spillerne bedre.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Peter

  • Gjest
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #22 på: 16. Nov. 2011, 19:14 »

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #23 på: 16. Nov. 2011, 19:16 »
Ja, og Messis rolle i de relasjonene og den samkjørtheten skal ikke bli undervurdert, og det mener jeg er med på å gjøre ham til en bedre spiller.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #24 på: 16. Nov. 2011, 19:17 »
Og han spiller på et dårligere landslag imo.
Ok? Jeg stiller meg noe tvilende til akkurat den. Argentina har etter det jeg kan lese av meritter siden høsten 2005 da Messi debutert ikke akkurat vært ekstremt mye bedre enn det Portugal har vært. Argentina er kanskje rent enkeltspillermessig endel bedre, iallefall offensivt, men det blir jo i tilfelle noe annet.

Portugal har vel gjort det bedre i VM i denne perioden med en 4. plass i 2006 og en kvartfinale i 2010, mot Argentina sine to kvartfinaler i samme mesterskap. Portugal har også ett sølv og en kvarfinale i EM, mens Argentina har ett sølv og en kvartfinale i Copa America. Argentina tok vel et gull i OL i 2008, da Messi forøvrig herjet mot antatt svak OL-motstand, og Argentina har ikke klart å kvalifisere seg til Confederations Cup siden Messi debuterte.

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #25 på: 16. Nov. 2011, 19:18 »


Treningskamp, var det ikke? Og uansett, begge har så usannsynlig mange syke youtube-videoer at vi trenger ikke akkurat å lage en poste-krig med linker her...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #26 på: 16. Nov. 2011, 19:25 »
En annen vinkling kan jo også være om det ikke virker til Messis fordel i denne debatten at han har "bedre" lagkamerater. Da er det jo oppsiktsvekkende at han fortsatt dominerer spillet så mye. Etter min mening er det altså mye på grunn av Messi at Barcas spillere virker bedre enn Reals (dvs. at de vinner flere trofeer), eller, om du vil, at det er på grunn av Ronaldo sin manglende evne (i forhold til Messi naturligvis) til å spille medspillerne gode som hindrer Real i å være like gode som Barca.

 :thumbu:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #27 på: 16. Nov. 2011, 19:26 »
1. Når Ronaldo er kanskje ligaens beste spiller i en alder av 17-18 år i Portugal... det er kanskje ikke en av de beste ligaene, men når du som så ung dominerer en så bra liga til de grader er det imponerende.

Jaha? 25 kamper på to sesonger og 3 mål i samme periode er vel ikke akkurat ligaens beste spiller? Hvor har du det fra at han dominerte eller var ligaens beste spiller den gang?

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #28 på: 16. Nov. 2011, 19:29 »
Det er jo mildt sagt en tvilsom påstand. Vitner om at man kanskje ikke fulgte veldig godt med da denne ukjente portugisiske tenåringen signerte på Old Trafford.  :P

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Messi vs Ronaldo
« Svar #29 på: 16. Nov. 2011, 19:31 »
Som jeg skrev i en annen tråd. Messi kan være verdens beste, men kan ikke bli det og tidenes beste hvis han ikke presterer i en annen liga, subjektiv mening. Maradona dro jo i sin tid Napoli til seriegull nesten på egenhånd. Håper Messi drar til en annen klubb en gang, selv om dette nå ikke virker sannsynlig.

Skal også sies at jeg ikke liker Barca.

Stooooor forskjell på 1986 og 2011.

Og som nevnt tidligere, Messi dominerer stort i CL mot alle de store laga! Pluss han dominerer så og si alle el classico(som er 3-4 stk hver sesong) Som da er mot et av verdens beste fotballag


Og jeg kan virkelig ikke forstå at folk som liker fotball, ikke kan like barcelona.
Same old Shearer, always scoring!