20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux  (Lest 4613 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« på: 26. Jan. 2013, 17:06 »
Har min lille statistikk blogg, som eg legger ut litt ulike ting. Akkurat nå har eg startet ein liten artikkelserie, der eg fokuserer på spelarar frå eit land. Først ut er Frankrike:

http://svartpaokvitt.blogspot.no/2013/01/newcastle-united-frankrike.html

Me har brukt ca 70mill pund på franskmenn siden starten av PL.

Kven er din favoritt Newcastle franskmann eller drømme XI?

----

BeNeLux: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=4632.msg355824#msg355824
« Siste redigering: 27. Jan. 2013, 14:43 av Christian »

MLerbakk

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2541
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #1 på: 26. Jan. 2013, 17:08 »
Artig blogg, Christian! Slagkraftig på topp med Sibierski. ;) Favorittfranskmann må bli Ginola.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #2 på: 26. Jan. 2013, 17:10 »
Me har ikkje hatt så mange franske spisser, og valget av Sibierski vart litt med hjerte. Itilegg så var han meget god den sesongen han var her.

Ginola må bli min også, men Ben Arfa er ikkje langt unna nå.
« Siste redigering: 26. Jan. 2013, 17:12 av Christian »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #3 på: 26. Jan. 2013, 18:05 »
For meg er det dristig, kanskje til og med hinsides,  å la Robert utebli fra et slikt lag. Ville satt han inn på en av vingene, og flytta Benny bak spissen.
Ellers står nok også valget mellom fransk favoritt mellom Ben Arfa og Robert. Ginola var tidlig i min karriere - og jeg fikk ikke sett i nærhten nok matcher til å kunne si at han står like nært hjertet mitt som de to andre. Valget faller nok på Ben Arfa siden jeg mener han er noe helt unikt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #4 på: 26. Jan. 2013, 18:08 »
Robert hadde eg virkleg lyst å ha med, men kunne ikkje sette han på høgreving da.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #5 på: 26. Jan. 2013, 18:42 »
Skjønner veldig godt de unge som har Ben Arfa som en favoritt. Han står for noe ekstremt som det er lenge siden NUFC har hatt. Personlig synes jeg han kan gå fra å være helt enestående til å være helt usynlig og håpløs. Veldig av og på.
Derfor blir han også utelatt fra min topp 3 liste pr dags dato. Min soleklare favoritt er David Ginola, og plassen hans skal det godt gjøres å true.
Lista blir slik:

1. David Ginola
2. Laurent Robert
3. Olivier Bernard

Bak disse er det beintøff kamp mellom flere av dagens spillere der Cabaye og Ben Arfa leder an.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #6 på: 26. Jan. 2013, 20:46 »
Jeg vil vel ikke karakterisere meg som helt ung. Jeg starta heie på Newcastle i Ginola sin tid - men sånn skikkelig supporter som fulgte ordentlig med ble jeg under Sir Bobby. Så jeg har fått med meg Robert som også var et unikum som kunne være helt grusomt svak når han ikke hadde dagen sin - men samtidig helt brilliant på sitt beste. Dog mener jeg at Ben Arfa er et unikum i enda større grad - og at der ikke er en Newcastle-spiller som har gitt meg magadrag som han får til. En magisk spiller som du aldri veit hva du får av på godt og vondt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike
« Svar #7 på: 26. Jan. 2013, 21:26 »
Frankrike sin neste XI: Lloris - Sakho - Newcastle - Ribéry - Benzema  :france:

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Newcastle United - BeNeLux
« Svar #8 på: 27. Jan. 2013, 14:42 »
Turen har nå gått videre til BeNeLux landene:

http://svartpaokvitt.blogspot.no/2013/01/newcastle-united-benelux.html

Ymse kvalitet på spelarane frå desse tre landene. Kven er din favoritt? Min må bli Albert og Krul.

(Kommer ikkje til å forsette i samme tempo, så vil bli lengre mellom kvar gang)

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #9 på: 27. Jan. 2013, 20:41 »
...og jeg har en forkjærlighet for Kluivert selv om han leverte svært varierende for oss. En fyr som med litt bedre innstilling kunne vært så mye større - og vi fikk dessverre bare se klassen hans noen få ganger når han gidda. 
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1293
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #10 på: 27. Jan. 2013, 21:00 »
Ingen tvil om at Albert troner på toppen der, men Krul har alle muligheter til å ta over 1 plassen om han blir ett par år til i klubben.
Kluivert var en kul kis, men når ikke Albert og krul til knærne som Newcastle spillere.
sunt pueri pueri puerilia tractant

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #11 på: 27. Jan. 2013, 21:05 »
Kluivert har fått flopp-merkelappen av mange for det året han spilte i Newcastle, det mener jeg er helt feil. 13 mål på 37 kamper er godkjent. Ikke i nærheten av det han var i Barca og Ajax, men helt ok.

Ang. Frankrike: Ganske drøyt i mine øyne å utelukke Laurent Robert fra en sånn 11´er. Robert og Ginola er i særklasse de beste franske spillerne vi har hatt i Newcastle i min tid. Robert og Bellamy kom til Newcastle i 2001 og revolusjonerte laget til Sir Bobby. Robert skal ha sin del av æren for at Shearer sin karriere for alvor skjøt fart igjen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4096
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #12 på: 27. Jan. 2013, 21:22 »
Absolutt. De to burde være de første på laget. Å utelate Robert synes jeg er så grov skivebom som det nesten kan bli.

Christian

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8642
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #13 på: 27. Jan. 2013, 21:34 »
Ang. Frankrike: Ganske drøyt i mine øyne å utelukke Laurent Robert fra en sånn 11´er. Robert og Ginola er i særklasse de beste franske spillerne vi har hatt i Newcastle i min tid. Robert og Bellamy kom til Newcastle i 2001 og revolusjonerte laget til Sir Bobby. Robert skal ha sin del av æren for at Shearer sin karriere for alvor skjøt fart igjen.
Korleis ville du få plass til begge to i laget? Grunnen er at begge er venstreving, og eg måtte ta eit hardt valg. Robert hadde fått plass i laget om ikkje.

Evnt. måtte være flytte Ben Arfa bak spissen. Og ein av dei to over på høgreving.

Edit: Og eg liker Robert godt sjølv, har hatt ein liten hyllest til han før på "bloggen": http://svartpaokvitt.blogspot.no/2012/10/laurent-robert-frispark-kongen.html
« Siste redigering: 27. Jan. 2013, 21:43 av Christian »

BenArfa

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3151
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Frankrike & BeNeLux
« Svar #14 på: 27. Jan. 2013, 21:47 »
- : Ginola
- : Ben Arfa
- : Robert

I 2015 håper jeg det blir slik :

- : Ben Arfa
- : Cabaye/Ginola
- : Robert
Same old Shearer, always scoring!