20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00  (Lest 87221 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.


Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #601 på: 17. Okt. 2011, 20:00 »
Helt uenig Kristoffer! For det første prøver Raylor seg på flere offensive valg enn Simpson. Hvis han skulle slått seg til ro med Simpsons pasningsvalg, dvs støttepasninger og 4 meters innsidepasninger eller pol, så tror jeg pasningsnøyaktigheten til Raylor ville gått opp. Forøvrig synes jeg ikke han bommet så mange.  I tillegg spilte Raylor mot Thams bedre side (Bale Walker) og i gal posisjon, Simpson ble satt under mindre press fordi Modric trakk inn, likevel spilte Raylor mye bedre. Flytt Simpson over på venstre og du får en katastrofeback av episke dimensjoner.

Flytt Raylor og Jonas over på høyre og kjør Santon og Mav på venstre og vi vil ha to kanonsider.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #602 på: 17. Okt. 2011, 20:04 »
Det er jo ikke tvil om at Jonas og Raylor har en bedre link enn Obertan og Simpson. Bare å telle antall pasninger mellom de det.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #603 på: 17. Okt. 2011, 20:11 »
Det er jo ikke tvil om at Jonas og Raylor har en bedre link enn Obertan og Simpson. Bare å telle antall pasninger mellom de det.

Er ikke rart det siden Simpson ikke er i stand til å slå enkle pasninger til obertan :boxer:

boris.

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8655
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #604 på: 17. Okt. 2011, 20:16 »
Jonas ser latterlig bra ut om dagen. Helt suveren. For hans del virker det nesten som om det er bra at vi ble kvitt Enrique. :P
Nei.

Bladerunner

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 124
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #605 på: 17. Okt. 2011, 20:42 »
Målet til defoe er vel på Steven Taylor sine skuldre, hvorfor han trakk ned som sweeper ? Hans navnebror Ryan rekker ikke inn sentralt i tide pga han har Modric å passe på.
vi får se hva AP velger neste kamp, vi har ihvertfall god kunkurranse om flere plasser nå og det lover godt.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #606 på: 17. Okt. 2011, 21:18 »
Jonas ser latterlig bra ut om dagen. Helt suveren. For hans del virker det nesten som om det er bra at vi ble kvitt Enrique. :P

Jonas har utviklet seg. Samtidig drar han også nytte av laget nå er bedre balansert (kremt kremt).  Selv om Obertan gjør ting tungvint til tider, har vi gjennom han fått en spiller som holder bredden og som er  i stand til å føre ballen oppover langs linja. Barton trakk som vi husker for mye inn. I tillegg har vi fått en sentral ballfordeler i cabaye. Han vrir ballen til den kanten hvor motstanderen er undertall. Ergo blir Jonas i større grad satt opp i mellomrom i år enn tidligere. Hvis ballen kom ut til barton i fjor, så vridde han den tilbake til Jonas og Enrique. De to - og Jonas spesielt - fikk alt ansvar for å få ballen oppover i banen, gjerne mot etablert forsvar.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #607 på: 17. Okt. 2011, 21:36 »
Da er jeg veldig uenig med deg. Sett bort fra den ene kampen nå har ikke Raylor gjort stort fremover på banen. Simpson spilte dog med Bale på rettsida størstedelen av kampen - men klarte seg fortsatt meget godt bra defensivt - og var bedre med fremover på bana. Obertan derimot hadde utallige ballmist hele omgangen - noe Simpson vanskelig kan lastes for selv om han stadig gikk på løp. Hvordan det er mulig å skylde Obertans udugelige distribusjon av ballen med Simpsons pasningsspill har jeg vanskelig for å ta innover meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #608 på: 17. Okt. 2011, 21:53 »
Jeg er enig med de som hyller Jonas. Husker en episode fra 1.omgang hvor Jonas ble ståleid av Walker. Walker gikk bare rett inn i kroppen på ham og skjermet ballen. Jeg følte jeg kunne se på Jonas at han ble mektig irritert og tenkte kanskje "faen neste gang skal jeg forbi".

Så glir han rett forbi Modric og Walker i forkant av målet. Herlig!!!  :drool:
Jonas er kongen av 2.omganger. Når andre blir slitne blir han mer springesugen.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Sholadinho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 443
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #609 på: 17. Okt. 2011, 22:01 »
Det som er med Jonas er at han drar de sykeste fintene, uten å egentlig dra noen finter i det hele tatt. Elsker fyren.

Flatline

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1761
  • HWTL
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #610 på: 17. Okt. 2011, 22:05 »
Ronaldo`s overstegsfinter er som tunneller fremdriftsmessig i forhold
If it has tits or wheels, count on problems!

bjørni

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2915
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #611 på: 18. Okt. 2011, 00:03 »
At noen kan forsvare Obertan er for meg en gåte. Har ikke sett mer udugelig fyr siden Sholadinhos glansdager. Hjelper jo ikke om han sniffer krittet dagen lang Thomas, så lenge han bare spiller støttepasninger. Til sammenlligning kan man si at Oba var like rask som Obertan, men brukte heller ikke farten sin fornuftig. Jeg tør banne på at 90% av årsaken til at Obertan har blitt proff var hans hurtighet. Hvorfor bruker han den ikke da???

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #612 på: 18. Okt. 2011, 07:16 »
Litt offtopic !!

Gratulera så mye med dagen Nordin !!  :punk:
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Hans J

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1644
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #613 på: 18. Okt. 2011, 07:38 »
Gratulera så mye med dagen Nordin !!  :punk:

Tiltredes! Gratulerer med dagen, Nordin!  ;)

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Tottenham 16. okt 17.00
« Svar #614 på: 18. Okt. 2011, 07:54 »
Det er jo ikke tvil om at Jonas og Raylor har en bedre link enn Obertan og Simpson. Bare å telle antall pasninger mellom de det.

Er ikke rart det siden Simpson ikke er i stand til å slå enkle pasninger til obertan :boxer:

Ja, for all del. Skuld på Simpson :lol: Obertan har vore skuffande, og det er ikkje Simpson som er grunnen til dette. Kanskje Simpson "stjeler energien og ferdigheitane" til Obertan, med reine magien.
Eg er einig i at Raylor er meir pasningssikker enn Simpson, men samtidig meinar eg at Simpson er hakket betre defansivt enn Raylor. Eg tykkjer Simpson hadde ein ok kamp laurdag, og Spurs skapte fleire sjansar på Raylor si sida. Simpson kom på eit flott løp då Obertan valgte å skyta istaden. Obertan gjer feil valg mesteparten av tida, og me har vel ikkje sett noko av driblefanten som han var omtala som. Han har vel rekord i tal feilpasningar med helen...
« Siste redigering: 18. Okt. 2011, 07:59 av lgrinde »