20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Norwich - Newcastle 17.08.19 kl 16 (går naturligvis ikke på tv2)  (Lest 15727 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Man jobber jo med de ressursene man har, som i Newcastle var svært begrenset. Ellers er det mye rart han har hentet med mye penger tidligere, så han er kanskje ikke den manageren som jeg helst skulle sett brenne av en milliard eller to om vi hadde hatt det på kistebunnen. Men når han treffer så treffer han jo godt.

Synes Benitez er god. Hylles litt for mye kanskje, men fortjener slik jeg ser det honnør for jobben i Newcastle. Har flere ting jeg stiller spørsmålstegn ved, men han er fortsatt en manager som holder høy standard og er noen skonummer større enn Newcastle der vi er p.t. Tror han fint kunne tatt kontrollen i CL-nivå klubber i flere ligaer uten å gjøre seg bort, men de aller største oppgavene er han kanskje ikke passende til (lenger)?

Mest av alt kunne jeg tenke meg en manager som Nagelsmann for 2-3 år siden e.l. En totalt ukjent manager som kunne tatt oss med storm. Benitez er god, men for å være ærlig så er han en litt uinspirerende og kjedelig type.

Deler mange av dine tanker her. Imidlertid har jeg en litt annen teori når det gjelder de største klubbene. Rafa passer ikke til de største, grunnen er det vi så i Chelsea og Real Madrid. Han spiller ganske enkelt en for safe fotball til at fansen i de klubbene godtar det. Rafa er derimot, slik jeg ser det, perfekt for de klubbene på nivået under. Der man med stram organisering, og litt "kjedelig" fotball kan gå veldig langt om man får ressurser å handle for, slik Liverpool gjorde når de kjøpte Torres for Rafa. I de største klubbene vil fansen bli underholdt, OG vinne alt. Da må du ha f.eks. Guardiola, ikke Rafa. Hadde Rafa fått hente sine spillere for 60-70 mill pund, tror jeg vi glatt hadde kunne kjempe om en Europa Legaue plass om en sesong eller to, kanskje CL om et par av de store hadde en dårlig sesong. Ikke med glitrende fotball, men med stram organisering som ga de nødvendige seirene, og noen kjempekamper innimellom.

Frode, var Rafa som godkjente de kjøpene der, men tror du de var 1., 2, eller 3. valget? Tipper vi beveger oss ganske så langt ned på lista. Som jeg sier, nødkjøp for å ha nok hoder over et visst minstemål. Får en manager valget mellom ingen spillere, eller en halvdårlig en, velger de nok oftest den halvdårlige for å ha dekning i stallen. 
« Siste redigering: 20. Aug. 2019, 20:37 av Geordie »
No fate but what you make

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Om Rafa ikke klarte få 1-2 valgene sine er jo en prosess han selv var med om. Pardew hadde ikke endritt han skills sagt.
Artig at du skriver «safe» fotball. Er vel bare et fancy ord for defensiv kjedelig fotball😂

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Om Rafa ikke klarte få 1-2 valgene sine er jo en prosess han selv var med om. Pardew hadde ikke endritt han skills sagt.
Artig at du skriver «safe» fotball. Er vel bare et fancy ord for defensiv kjedelig fotball😂

Kommer det fra han som sikla vilt etter Mourinho....
No fate but what you make

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Om Rafa ikke klarte få 1-2 valgene sine er jo en prosess han selv var med om. Pardew hadde ikke endritt han skills sagt.
Artig at du skriver «safe» fotball. Er vel bare et fancy ord for defensiv kjedelig fotball😂


Og du gir deg ikkje med desinformasjonen din. Kor har du dette frå? Og om han ikkje fekk 1-2 valga. Korleis veit du om han fekk førstevalget? Og om han først fekk det, kva grunnen var til at det ikkje vart noko av. Dei fleste 1,2,3,4 og 5 valga gjekk me vel glipp av pga ekstrem treigheit, ekstrem pruting og inkompetanse frå MA og LC.
Rafa messa no nesten frå dag 1 om å "do the right things..." eller noko liknande. Tolka det som han var ofte frustrert øve spelara som glapp.
 
« Siste redigering: 21. Aug. 2019, 08:14 av lgrinde »

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Man jobber jo med de ressursene man har, som i Newcastle var svært begrenset. Ellers er det mye rart han har hentet med mye penger tidligere, så han er kanskje ikke den manageren som jeg helst skulle sett brenne av en milliard eller to om vi hadde hatt det på kistebunnen. Men når han treffer så treffer han jo godt.

Synes Benitez er god. Hylles litt for mye kanskje, men fortjener slik jeg ser det honnør for jobben i Newcastle. Har flere ting jeg stiller spørsmålstegn ved, men han er fortsatt en manager som holder høy standard og er noen skonummer større enn Newcastle der vi er p.t. Tror han fint kunne tatt kontrollen i CL-nivå klubber i flere ligaer uten å gjøre seg bort, men de aller største oppgavene er han kanskje ikke passende til (lenger)?

Mest av alt kunne jeg tenke meg en manager som Nagelsmann for 2-3 år siden e.l. En totalt ukjent manager som kunne tatt oss med storm. Benitez er god, men for å være ærlig så er han en litt uinspirerende og kjedelig type.

Deler mange av dine tanker her. Imidlertid har jeg en litt annen teori når det gjelder de største klubbene. Rafa passer ikke til de største, grunnen er det vi så i Chelsea og Real Madrid. Han spiller ganske enkelt en for safe fotball til at fansen i de klubbene godtar det. Rafa er derimot, slik jeg ser det, perfekt for de klubbene på nivået under. Der man med stram organisering, og litt "kjedelig" fotball kan gå veldig langt om man får ressurser å handle for, slik Liverpool gjorde når de kjøpte Torres for Rafa. I de største klubbene vil fansen bli underholdt, OG vinne alt. Da må du ha f.eks. Guardiola, ikke Rafa. Hadde Rafa fått hente sine spillere for 60-70 mill pund, tror jeg vi glatt hadde kunne kjempe om en Europa Legaue plass om en sesong eller to, kanskje CL om et par av de store hadde en dårlig sesong. Ikke med glitrende fotball, men med stram organisering som ga de nødvendige seirene, og noen kjempekamper innimellom.

Frode, var Rafa som godkjente de kjøpene der, men tror du de var 1., 2, eller 3. valget? Tipper vi beveger oss ganske så langt ned på lista. Som jeg sier, nødkjøp for å ha nok hoder over et visst minstemål. Får en manager valget mellom ingen spillere, eller en halvdårlig en, velger de nok oftest den halvdårlige for å ha dekning i stallen.

Det er vi helt enige i, og det er vel det jeg også sier. De største oppgavene som Real Madrid, Chelsea, PSG, Bayern etc. går bare ikke lenger. Både pga. det du nevner rundt spillestil, og fordi jeg tror at han rett og slett ikke fenger disse klubbene på det personlige plan. Det ville vært et dårlig narrativ slik tilstanden er i dag.

Klubber som ikke er øverste hylle, men som likevel er i CL, eller som utfordrer om å få komme seg til CL kunne han gjort en god figur i tror jeg. Etterhvert som de jobbene blir ledige tror jeg også at han kunne blitt ansatt. Tenker da på klubber som Lille, Lyon, Leipzig, Leverkusen, Atalanta, Napoli (kanskje ikke denne pga. historikken?), Valencia, Roma, Monaco, Schalke, Hoffenheim osv. Sikkert toppklubber i "mindre" land som også kunne vært aktuelle. Det er neppe alle som er aktuelle av ulike gode og dårlige grunner, men er i prinsippet helt enig med deg.

Jeg har imidlertid svært liten tro på at Rafa med 60-70 millioner pund i valgfrie overganger i 1-2 år glatt hadde tatt Newcastle til hverken EL eller (ved svakheter i 2-3 av de 5-6 øverste lagene på tabellen) til CL. Da skal i tilfelle alt klaffe maks (EL) eller så snakker vi å trille yatzee 20 ganger på rad (CL).

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Om Rafa ikke klarte få 1-2 valgene sine er jo en prosess han selv var med om. Pardew hadde ikke endritt han skills sagt.

Dette var voldsomt bombastisk uten noen som helst forankring i den virkelighet som jeg opplever. Det fortjener en utdypende kommentar som overlever utenfor ekkokammeret.

Det sagt så blir det for meg rart å "rose" de bedre kjøpene under Benitez samtidig som de dårlige kjøpene avskrives som ufrivillige nte valg som han endte opp med. Vi kan ikke beholde kaken samtidig som vi spiser den.

Tommyok

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1538
  • Nr 10
    • Vis profil
Påtide å åpne ny kamp tråd?