20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 198661 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1275 på: 02. Sep. 2017, 12:58 »
Sagt (skrevet) det før, og sier det igjen: mye av denne skuffelsen skyldes forventninger som er skapt av media. Det var snakk om 8 spillere: aldri bekreftet av klubben.

Vi hadde £70 mil. å handle for: igjen aldri bekreftet av klubben. Ashley var lur igjen som ga en lovnad det ikke gikk an å ta ham på fordi tall aldri ble nevnt. Noe han var i sin fulle rett i, og han gjorde fornuftig i.

Vi skulle selvfølgelig hente McCarthy og Townsend i sommer fordi vi ikke hentet dem igjen i januar: vel, guess what, igjen ikke bekreftet av klubben.

Hvor god dagens stall er, og hvor godt den klarer seg i PL, vil vi først få svar på utpå vårparten, med endelig fasit etter 38 kamper.
Jeg må innrømme at jeg har beundret klubber som har kommet opp i PL og klart å jobbe seg til fornyet kontrakt uten de helt store stjernene/navnene, og tenkt "hvorfor kan ikke Newcastle få til dette"?! Kanskje dette endelig er anledningen?

Når vi ser tilbake på sommerens overgangsmarked så tror jeg at klubben har gjort noen gode og spennende signeringer. Skuffelsen er vel heller knyttet til de spillerne som aldri kom!
Men hvem var det som fikk oss til å tro på det? Som sagt først: medieskapte forventninger. Husker jeg leste et sted at Benitez ville ha 8 nye spillere. Tror det var Lee Ryder som skrev det? Husker min umiddelbare tanke var at det skjer bare ikke. Faktisk i stedet imponert over hvor nærme man kom.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1276 på: 02. Sep. 2017, 13:51 »
Her var det mye bra i fem avsnitt Chickenman. Edruelig beskrivelse av tingenes tilstand slik jeg ser det.

Kjipt at det er der vi er. Men det er så mye forhåpninger og antatte gnisninger som er rørt i hop i hodet på journalister som serverer det helt kildeukritisk som vedtatte sannheter.
- It is our understanding...
- My sources tell me...
- Officials within the club tells us...
Alt dette betyr: Its 5 minutes to deadline and I need something to present my boss.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1277 på: 02. Sep. 2017, 14:24 »
Kjedelig når majoriteten endelig har fått meg litt negativ, så begynner vinden å snu... Nå må jeg liksom bli positiv igjen?!?

Gode innlegg fra mange her. Medieskapte forventninger er veldig vanlig, de har jo tross aviser (og lignende) å selge. Likerklikk og lesninger teller mye på Facebook/nettsider.

Stallen vår er ikke veldig svak, men ganske sårbar for skader/karantener. Ut ifra Merinos første kamper, er vi ikke fullt så avhengig av Shelvey som i fjor. Men helst holder begge de to seg skadefri, og unngår karantener.......

Rafa er dyktig på defensiv organisering, så vi må bare få litt fart på angrepsspillet. Det håper jeg kommer seg utover i sesongen :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1278 på: 02. Sep. 2017, 14:29 »
Jeg vil påstå at 11'eren vår totalt er medioker minus, men at stallen er svak. Ingen går uten et par lange fravær av nøkkelspillere, i alle fall ikke oss sånn historisk.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1279 på: 02. Sep. 2017, 14:40 »
Chicken..Ashley sa aldri tall, men han sa at alt klubben tjente skulle Benitez få bruke. Vi brukte rundt £15m. Allerede her har han brutt løftet sitt. Det er en grunn for at nufc ikke blir snakket om som en nyopprykket klubb som f.eks Hudderfield og Brighton. Det skal vere litt mer forventninger til en klubb som nufc, litt mer prestige og større navn. Vi er et hav større klubb enn nevnte og det er klart at media forventer mer av en klubb på denne størrelsen. Vi hadde Benitez i CS, det sier vel alt.
Men du har helt rett i at den største skuffelsen er knyttet til de spillerne som aldri kom. Ingenting feil i de spillerne vi hentet, men at vi etterlater så store hull i laget er uakseptabelt. Det er utilgivelig, og her har ikke ledelsen gjort jobben sin overhodet. De har feilet stort.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1280 på: 02. Sep. 2017, 16:22 »
Kjedelig når majoriteten endelig har fått meg litt negativ, så begynner vinden å snu... Nå må jeg liksom bli positiv igjen?!?

Gode innlegg fra mange her. Medieskapte forventninger er veldig vanlig, de har jo tross aviser (og lignende) å selge. Likerklikk og lesninger teller mye på Facebook/nettsider.

Stallen vår er ikke veldig svak, men ganske sårbar for skader/karantener. Ut ifra Merinos første kamper, er vi ikke fullt så avhengig av Shelvey som i fjor. Men helst holder begge de to seg skadefri, og unngår karantener.......

Rafa er dyktig på defensiv organisering, så vi må bare få litt fart på angrepsspillet. Det håper jeg kommer seg utover i sesongen :)
Kler deg ikke å være negativ. Så bit i det "søte " eple og bli positiv. Den kule gjengen er positive😜😂

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1281 på: 02. Sep. 2017, 16:47 »
Gjeng og gjeng fru Blom:)
Personlig syns jeg det blir litt påtatt å være positiv. Det handler ikke om summer eller signeringer i seg selv. Det handler om lovnadene man kommer med fra eiersiden. Hadde den klovnen bare sagt at det nesten ikke var penger og lagt det premisset til grunn, så OK. Men en går så forbanna høyt ut for så å ro ro til Fiskeskjær.

Det blir sagt at Playoff-finalen er verdens mest verdifulle kamp med det et opprykk til PL genererer. Så blir det sagt at Rafa disponerer alt av midler, men ender opp med vekslepenger i denne sammenhengen. Når eieren i tillegg bruker store flater av SJP for å øke omsetningen i eget selskap for den billigste pengen i PL, samtidig som han flagger at formuen er på papir og ikke i cash og dermed ikke kan bruke noe. Han hindrer dermed klubbens kontantstrøm for egen vinning og klager over dette etterpå.

Men jeg håper jo at troppen viser seg bedre enn jeg frykter og at Rafa blir så lenge og presterer så bra som bare det. Jeg er jo supporter, bevares. Men i det ligger det også et previlegium i å være kritisk. Det vil jeg jo benytte meg av.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1283 på: 03. Sep. 2017, 11:40 »
Hvorvidt majoriteten har snudd her kan nok diskuteres, og selv har jeg aldri vært noen "gjeng-fyr". ;)

Misforstå mitt innlegg riktig, jeg spiller ikke djevelens advokat her. Klubben vi heier på var en gang blant de største av de nest-største i PL, ca. sånn som Everton er idag. At vi har blitt redusert til en nedrykkskandidat som dessverre kjemper med kniven på strupen og med ryggen mot veggen, er den feite helvetens skyld, og ingen annen. Han kjøpte en fotballklubb uten å ha peiling på hvordan man styrer en klubb, og opp gjennom årene har han litt for ofte ansatt feil folk i de viktige rollene. Derfor har det gått rett nedover med klubben vår.

Og JA, Newcastle er en større klubb enn Hudersfield og Brighton som ble nevnt her. Men at det er de to man sammenligner klubben med, rettmesig fordi vi rykket opp sammen med dem, sier dessverre alt. Er vi derimot større enn Palace? Større enn Villa? Større enn Sunderland? Iflg publikumsinteressen: ja. Iflg sportslige resultater: NEI!
Newcastle begynner å ligne en rykke opp og ned kandidat, alá QPR og Norwich dessverre! Skriver jeg dette fordi jeg liker det? Nei selvfølgelig ikke! Men "at the end of the day" så er det den harde og brutale realiteten. Det er bare å innse det!

Det er kjipt, og det tror jeg journalistene syns også, og som Hughie oppsummerte mye kortere og bedre enn meg over her, de har en deadline å holde og en avis å selge. Sånn er det bare, og som en følge av det så bygger de opp forvetningene våre (som fans) noe voldsomt. Og etterpå er det noen helt andre som blir hengt ut som de ansvarlige for at forvetningene ikke innfris. Så kan de gripe tak i det etterpå og skrive om det. Og hvilke nyheter er det som selger best? Jo, det er ingen nyheter som selger like bra som dårlige nyheter. Ergo win win for media, Mike Ashley kjøpte klubben og kjører den sakte men sikkert(?) i dass og media fråtser i det og gjør vondt verre for oss som heier på klubben med å minne oss om gode gamle dager og snakke om store signeringer som ikke kommer.

Akkurat nå er spenningen knyttet til hvor lenge Rafa blir, fordi klubbens håp hviler på hans skuldre. Jeg tipper ut sesongen, fordi det ikke vil ta seg bra ut og stikke midt i en sesong, mannen har jo et rykte og renome og ta vare på, men har selv sagt at han ikke lengre ser NUFC som et langsiktig prosjekt -forståelig nok.
Mitt håp er at Rafa får sving på sakene nå, og kan få dagens lag til å overprestere såpass at Ashley faktisk får solgt klubben til en eier med ambisjoner og midler/vilje til å gjenoppbygge klubben vår til det den en gang var. Det er litt luftslott og derfor et tynt håp, men med Ashley på toppen så blir det bare ikke bedre. Det tror jeg vi alle kan være enige om nå!

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1284 på: 03. Sep. 2017, 12:57 »
Leser på tv2 at man fortsatt kan signere spillere uten kontrakt. Guiseppe rossi er en av di... Ka vi tru? Kolo toure? Claudio pizzaro? Joe Ledley? Mathiue Flamini? Youseff Mulumbu?

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1285 på: 03. Sep. 2017, 15:39 »
Shay Given
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

Fluffy

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3336
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1286 på: 03. Sep. 2017, 23:28 »
Du skriver nå iallefall bra innlegg chicken  ;)

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1287 på: 03. Sep. 2017, 23:47 »
Leser på tv2 at man fortsatt kan signere spillere uten kontrakt. Guiseppe rossi er en av di... Ka vi tru? Kolo toure? Claudio pizzaro? Joe Ledley? Mathiue Flamini? Youseff Mulumbu?

Så den lista selv, men det var ikke mange som frista🙈 (om det i det hele tatt var noen?🤔)

PS: godt skrevet, chickenman👌

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1288 på: 04. Sep. 2017, 00:43 »
Vi kan vel ikke hente noen uansett? Troppen vår på 25 mann er såvidt jeg veit full?
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #1289 på: 04. Sep. 2017, 08:35 »
Ja stemmer det. Vår lille røde fikk jo plass på tampen...