20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44808 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sondre

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 64
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #180 på: 18. Mai 2008, 12:47 »
Personlig synes jeg Riise hadde vært en kjempesignering. Solid og trygg venstreback som sjelden gjør store feil(CL var en sjelden gang). Profesjonell og ikke altfor dyr. Kan konkurrere med Enrique, og har spilt i PL kjempelenge.
Rett og slett ett trygt kjøp uten noen form for risiko og vi ville fortsatt hatt penger til å kjøpe krutt på midtbanen.

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #181 på: 18. Mai 2008, 13:06 »
Vel, det er ingen hemmelighet at jeg liker å uttrykke meningen mine litt sterkere enn andre, men akkurat angående denne saken, så er jo grunnlinjen at "Riise ville vært en bra signering for Newcastle", og det er jeg sterkt uenig i. Jeg har argumentert nok for denne saken tidligere i tråden og alle vet hvor jeg står her, så jeg har ikke tenkt til å spre mer av mine meninger her. Hvorvidt Riise kommer til denne klubben eller ikke, er utenfor min kontroll, men jeg mener alt tilsier at Riise ville vært det klart dårligste valget vi kan gjøre når det kommer til det å kjøpe en venstreback som skal konkurrere, eller eventuelt overgå Enrique. Åpne heller en tråd for Shorey.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Radar

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1767
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #182 på: 18. Mai 2008, 13:31 »
En venstreback som i mange år har vært et førstevalg for Liverpool innehar en god del erfaring. Vi kan ikke hente spillere fra øverste hylle. Vi er ikke gode nok! Likevel er det en spiller som kan tilføre en del rutine og erfaring i laget. Og å stille spørsmål om kvaliteten til en spiller som får være med i troppen i 44 av 59 kamper for et lag som denne sesongen har prestert ganske mye bedre enn Newcastle er etter min mening kun et spørsmål om janteloven. Han er norsk, han har hatt suksess, han tjener fett med penger, han har vunnet troféer i England og Europa osv.

Og om noen sier han er for gammel så ta en titt på hva dere har skrevet på tråden om Owen ; at han absolutt ikke er for gammel og har hatt toppen av sin karriere. Stikk fingeren i jorda og innse at vi ikke har et eneste godt argument for å tiltrekke store navn til Nordøst.

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #183 på: 18. Mai 2008, 13:46 »
Enig i det du skriver frem til siste avsnitt, Radar.

Gode argumenter for å komme til castle:

1. Fansen!
2. Kevin Keegans offensive fotball.
3. Penger!
4. Muligheten til å spille i PL.
5. Spille på lag med spillere som Michael Owen, Oba Martins og Shay Given.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #184 på: 18. Mai 2008, 14:50 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Feil. Alan Smith er dårligere og Geremi er omtrent på Butts nivå. Ellers så har vi jo spillere som Cacapa, Rozehnal og Duff i den kategorien. På hvilken måte er det morsomt at jeg tror Riise ville vært en gigantflopp i Newcastle? Veldig mye taler for det, og jeg ser ikke vitsen i å hente en middelmådig venstreback som bare blir dårligere og dårligere. Heldigvis får vi ikke Riise uansett, Keegan er smartere enn som så!

Jeg synes dine argumentasjoner baserer seg stort sett på "trynefaktoren", om du liker spilleren eller ikke. Noen av spillerne du nevner over her er spillere som ihvertfall gjorde alt de kunne for klubben da den slet i motgang, både denne sesongen og forrige.
På den annen side "hyller" og skryter du av Emre, en spiller som ikke har løftet en finger for klubben da den har slitt, både denne og forrige sesong. Spille for landskamper for Tyrkia kan han men ikke for sin arbeidsgiver NUFC.
(PS! Jeg har selv en drakt med Emre på ryggen, men skal ikke legge skjul på at han sammen med Duff er de som har skuffet meg desidert mest, ihvertfall i forhold til forventninger. Emre har vært i klubben 3 sesonger nå, hva har han bidratt med?)

Jeg er også en av de som ikke har altfor mye til overs for Butt, men man kan ikke unngå å se at han har vært en viktig brikke både på og utenfor banen de 2 siste sesongene.

Angående Riise ramset du opp en del argumenter i transfertråden for hvorfor man ikke skulle kjøpe han.
For å sitere et par av dem, "Norges og Liverpools flaggskip ifølge norsk media" og "Prøver og prøver å farge håret, men det går ikke John Arne".
Dette har jo ingenting med fotballferdigheter å gjøre og du nærmest ber om at vi ikke skal ta deg seriøst.

steppe

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 843
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #185 på: 18. Mai 2008, 15:00 »
Riise vil jeg definitivt ikke ha i klubben.
Greit han har erfaring, spilt det meste som spilles kan, vunnet så og si alt utenom PL Gull og Gull med landslaget.
Men spm. Vil han heve Newcastle det som trengs?
Vil han være en spiller og satse på om 3-4 år?
Og han er vell en Squad spiller i Poool, og det er jo nettopp slike spillere keegan ikke vil ha

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #186 på: 18. Mai 2008, 15:56 »
Newcastle har fulgt Riise i lang tid, men venstrebacken ønsker å spille i mesterligaen.

Ifølge velinformerte News of the World kommer nordmannen derfor til å takke nei til et eventuelt tilbud fra Kevin Keegan, selv om Benitez gjerne vil ha James Milner motsatt vei.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/18/535542.html

Han vil ikke til oss heller. Skal faen ikke ha flere umotiverte spillere hos oss. Gledelig lesing!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #187 på: 18. Mai 2008, 15:58 »
Enig i det du skriver frem til siste avsnitt, Radar.

Gode argumenter for å komme til castle:

1. Fansen!
2. Kevin Keegans offensive fotball.
3. Penger!
4. Muligheten til å spille i PL.
5. Spille på lag med spillere som Michael Owen, Oba Martins og Shay Given.

Akkurat den treeren der er jeg litt usikker på.
Når Owen tydeligvis må gå kraftig ned i lønn for å få lov å bli i Newcastle, så vet jeg ikke helt om Riise nødvendigvis vil bli så mye rikere av å flytte nordover.
Har en følelse av at Riise tjener langt bedre i Liverpool, enn han evt. vil komme til å gjøre i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #188 på: 18. Mai 2008, 15:59 »
Det er morsomt å lese at Fredrik VET at Riise ville blitt en gigantflopp i Newcastle...

Forøvrig, i dag linkes Riise til Villareal, Atletico Madrid, Juventus og Schalke. Altså fire klubber som skal spille CL neste sesong.

Ikke glem at dette er personen som også mener at Butt er Newcastles dårligste spiller.

Feil. Alan Smith er dårligere og Geremi er omtrent på Butts nivå. Ellers så har vi jo spillere som Cacapa, Rozehnal og Duff i den kategorien. På hvilken måte er det morsomt at jeg tror Riise ville vært en gigantflopp i Newcastle? Veldig mye taler for det, og jeg ser ikke vitsen i å hente en middelmådig venstreback som bare blir dårligere og dårligere. Heldigvis får vi ikke Riise uansett, Keegan er smartere enn som så!

Jeg synes dine argumentasjoner baserer seg stort sett på "trynefaktoren", om du liker spilleren eller ikke. Noen av spillerne du nevner over her er spillere som ihvertfall gjorde alt de kunne for klubben da den slet i motgang, både denne sesongen og forrige.
På den annen side "hyller" og skryter du av Emre, en spiller som ikke har løftet en finger for klubben da den har slitt, både denne og forrige sesong. Spille for landskamper for Tyrkia kan han men ikke for sin arbeidsgiver NUFC.
(PS! Jeg har selv en drakt med Emre på ryggen, men skal ikke legge skjul på at han sammen med Duff er de som har skuffet meg desidert mest, ihvertfall i forhold til forventninger. Emre har vært i klubben 3 sesonger nå, hva har han bidratt med?)

Jeg er også en av de som ikke har altfor mye til overs for Butt, men man kan ikke unngå å se at han har vært en viktig brikke både på og utenfor banen de 2 siste sesongene.

Angående Riise ramset du opp en del argumenter i transfertråden for hvorfor man ikke skulle kjøpe han.
For å sitere et par av dem, "Norges og Liverpools flaggskip ifølge norsk media" og "Prøver og prøver å farge håret, men det går ikke John Arne".
Dette har jo ingenting med fotballferdigheter å gjøre og du nærmest ber om at vi ikke skal ta deg seriøst.

Det var jo bare en del av hele Riise-oppsummeringen, og det stemmer jo? Han blir jo skamhyllet i VG og Dagbladet bare han sitter på benken. Kommentatorene får orgasme bare han begynner å varme oppe. Du siterer ikke de resterende argumentene mine ser jeg. Antar at det er fordi du ikke er så uenig i dem likevel. Innerst inne, har du virkelig lyst på Riise til denne klubben?
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Fredrik

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2408
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #189 på: 18. Mai 2008, 16:00 »
Newcastle har fulgt Riise i lang tid, men venstrebacken ønsker å spille i mesterligaen.

Ifølge velinformerte News of the World kommer nordmannen derfor til å takke nei til et eventuelt tilbud fra Kevin Keegan, selv om Benitez gjerne vil ha James Milner motsatt vei.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/05/18/535542.html

Han vil ikke til oss heller. Skal faen ikke ha flere umotiverte spillere hos oss. Gledelig lesing!

Fantastisk. Nå kan jeg puste lettet ut.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #190 på: 18. Mai 2008, 16:04 »
Enig i det du skriver frem til siste avsnitt, Radar.

Gode argumenter for å komme til castle:

1. Fansen!
2. Kevin Keegans offensive fotball.
3. Penger!
4. Muligheten til å spille i PL.
5. Spille på lag med spillere som Michael Owen, Oba Martins og Shay Given.

Akkurat den treeren der er jeg litt usikker på.
Når Owen tydeligvis må gå kraftig ned i lønn for å få lov å bli i Newcastle, så vet jeg ikke helt om Riise nødvendigvis vil bli så mye rikere av å flytte nordover.
Har en følelse av at Riise tjener langt bedre i Liverpool, enn han evt. vil komme til å gjøre i Newcastle.

Riise tjener ikke noe vanvittig i Liverpool, tror faktisk Gamsten med sin nye kontrakt gikk forbi Riise på lønnstigen. Tipper Riise vil få litt bedre betalt i Newcastle enn i Liverpool, men ikke noe radikalt.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #191 på: 18. Mai 2008, 16:06 »
Velinformerte News Of The World? Joda, sant nok. De vet jo alt det som alle andre ikke vet, mye fordi det overhodet ikke er sant.
Jeg baserer meg ALDRI på NOTW eller The Sun.

Jeg sier ikke at Riise er spesielt godt betalt i Liverpool, men jeg ser ikke for meg at han får mer penger i Newcastle, når Ashley konsekvent vil kutte lønningene.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #192 på: 18. Mai 2008, 16:36 »
Umotivert?
Riise er da en topp profesjonell spiller som jeg OVERHODET ikke kommer til å frykte manglende innsats eller svak innstilling av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #193 på: 18. Mai 2008, 16:50 »
Umotivert?
Riise er da en topp profesjonell spiller som jeg OVERHODET ikke kommer til å frykte manglende innsats eller svak innstilling av.

Så du vil ha spillere som absolutt ikke vil spille for klubben med andre ord?

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #194 på: 18. Mai 2008, 16:52 »
Umotivert?
Riise er da en topp profesjonell spiller som jeg OVERHODET ikke kommer til å frykte manglende innsats eller svak innstilling av.

Så du vil ha spillere som absolutt ikke vil spille for klubben med andre ord?

Hva mener du med det?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida