20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: John Arne Riise  (Lest 44650 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #45 på: 26. Jan. 2008, 00:04 »


Dette er feil! Riise har 2 assist i PL og 3 totalt! Vår beste mann er Zoggy, han har 4 assist, mens Emre har 3, like mange som Riise!!


Hmmm. 1 assist i PL, 1 assist i Carlig Cup og 1 assist i FA-cup. http://liverpool.no/CDA/subpg.aspx?zone=36


Merklig, da er det èn side som har feil!?!
For ifølge premierleague.com har Riise 2 assist, og de pleier å være ganske nøyaktige på dette, men de kan sikkert bomme av og til de også......
http://www.premierleague.com/page/Statistics/0,,12306,00.html

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #46 på: 26. Jan. 2008, 00:06 »
Til folka som ønsker riise:
Hvorfor tror dere LFC supporterne digger når de hører han er på vei vekk? Ligger det ikke noe bak dette? Hver eneste LFC supporter jeg kjenner ler når det står på nettsider og i aviser at newcastle ønsker Riise.

For folk som har fulgt med LFC og Norge sine kamper i året som har vært, så burde man ikke være æresmedlem av mensa for å se at Riise er mye dårligere enn hva han tidligere har vært. Hjelper ikke om han har 3 assister eller hva det enn er, han er rett og slett ikke bra nok. Han sløser med opplagte muligheter og spiller med en selvtillit som om han var verdens beste. Når jeg sier sløser, så snakker jeg om alle de håpløse skuddene han feier over eller til side for mål. Han har scort et par nydelige mål gjennom disse årene, men det spiller ingen rolle så lenge han sløser mer enn han burde. Vi trenger ikke spillere som var gode tidligere, vi trenger spillere som er gode nå. Selv om Roberto Carlos var helt syk for noen år siden, så henter vi ikke han i dag likevel (kanskje å sette det litt på spissen, men dere forstår hva jeg mener).

Enig i det meste Olav skriver. Skaff oss en midtstopper av rang i stedet for en 3. venstre back (teller da Zog som den andre i tillegg til Enerique).
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #47 på: 26. Jan. 2008, 00:54 »
helt enig med Frode. Og Ripsgaard, det å kjøpe Riise blir langt ifra å kjøpe en tredje venstreback.... Er gangske sikker på at en hver Newcastle supporter på denne kloden mener at zoggy burde spille lenger framme på banen og at han lang fra er noen veldig "god" venstreback. Når enrique mangler erfaringen og forsatt må vende seg til PL, trenger vi en venstreback til, og Riise hadde absolutt vært en god signering så lenge prisen ikke toucher månen.
Toon till I die.

BallaJazz

  • Gjest
Sv: John Arne Riise
« Svar #48 på: 26. Jan. 2008, 01:12 »
Jeg er absolutt IKKE enig med deg her ripsgard.Riise er 27 år og i sin beste fotball alder.Har mange år igjen på topp nivå.

Han er uten tvil en god nok spiller for oss.Hva liverpool supportere synes har ingenting å si og er langt ifra relevant i saken her om han som fotballspiller.

Han har lang erfaring med PL spill og ikke minst internasjonal erfaring så han vill takle nivået.Selvom han har hatt en litt dårlig sessong så er jeg bombe sikker på at hvis han kommer til en ny klubb hvor han får tillitt og sikkelig spilletid så vill han blomstre opp igjen.

Å si Riise ikke er god nok er feil.Han er i dårlig form men det betyr ikke at han er en dårligere fotball spiller .Han har fortsatt mye å gi!.Også har Riise gått ut å sagt at han trener nå mere på å bli en mye mere reindyrka forsvar spiller.

Men ripsgard..correct me if im wrong..mener du seriøst at Zoggy er et bedre alternativ enn Riise på på venstre VB plassen???

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #49 på: 26. Jan. 2008, 01:28 »
Nei, det mener jeg ikke. Men jeg mener at vi ikke burde prioritere en Riise som spiller dårlig for tiden (siste året), enn å bruke penger på en stopper eller deffensiv midt. Hvis det er snakk om 7 mp for riise, så er det en alt for høy pris. Riise har erfaring ja, men det forsvarer ikke at han er elendig for tida. Gi Enerique litt tid, og han vil bli kanonbra.
Synes ikke Zog har spillt dårlig i år i det hele tatt, tvert i mot. Jeg mener zog har vært en av våre beste spillere. Han er best på kant, men skulle vi få enerique ute, så er zog kapabel til å steppe inn som back i noen kamper. 

Du sier det er irelevant hva liverpool supporterne mener om riise, men vet du hvorfor de er så lei av han da? Riise kan selvfølgelig komme tilbake på nivå, men da burde vi heller vente til han er der, for så å hente han. Kan ikke tenke meg at han akkurat kan stige så mye over 7 mp
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #50 på: 26. Jan. 2008, 01:38 »
Ja, det er jo smart. Alle klubber selger jo spillere som er i kanonform for slikk og ingenting :D hehe...

Vi har ikke noe grunnlag for å si om Enrique er god nok til å forsvare en plass i start 11`eren eller ikke, vi trenger T O gode VB. Men du har helt rett i at vi også bør ha inn en defensivmidtbane, og nå ser det også ut til at vi får inn en klassestopper i Woodgate :)

ripsgard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 792
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #51 på: 26. Jan. 2008, 01:41 »
så du mener 7 mp er en slikk og ingenting?
Er det ikke noe grunnlag for å si om enerique er god nok til å forsvare en plass i start 11'eren? Kan ikke skjønner hvorfor du sier det. Enerique har jo spillt godt i de fleste kampene han har spillt. Å si noe annet vil være patetisk. Hvis du mener det på den måten at Enerique ikke har noen å "måle seg med", så kan jeg forstå deg. Men han er absolutt en god spiller. U-landslagsspiller atpåtil.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

BallaJazz

  • Gjest
Sv: John Arne Riise
« Svar #52 på: 26. Jan. 2008, 02:52 »
Vell litt over 80 mill for en spiller av Riises kaliber må man regne med å betale.Men jeg er  enig i at det er ikke der vi burde bruke penga på nå.Akuratt nå trenger vi å forsterke mest nødvendig midtbanen og forsvaret sentralt mest også en spiss.

"Du sier det er irelevant hva liverpool supporterne mener om riise, men vet du hvorfor de er så lei av han da? "

Vell akuratt hvorfor dem er lei av riise eller hva grunnen er til det.Akuratt det driter jeg langt faen i for å si det rett ut.For det har ingenting å si iforholden til om han er god nok for oss eller ikke.Jeg ser på hva Riise er som fotballspiller å ikke hva noen supporterer syter over.

Men får vi sjangsen på å hente Riise i detta transfer vinduet så synes jeg vi burde slå til.Zoggie er kun en nød løsning på VB å ikke noe annet

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #53 på: 26. Jan. 2008, 03:27 »
Får me Riise tilbake i god gammal form er han eit knall spiller.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

kø1

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5551
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #54 på: 26. Jan. 2008, 07:35 »
Vi nordmenn klarer ikke å sette pris på våre landsmenn sin suksess osv. Misunnelse og jantelov er et problem i Norge...Det er liksom tøft å hate Riise og Gamst for å nevne noen.

Riise er en veldig god back, som spiller på et av europas beste lag, han har spilt to CL finaler på tre år og har vunnet mer enn noen annen spiller i Newcastle(med unntak av Butt). Riise vil forsterke oss kraftig, han er 27 år og er inne i sine beste år som fotballspiller. Han har over 200 ligakamper i england og har 60-70 landskamper for Norge, med andre ord er Riise en meget rutinert fotballspiller som har spilt på det aller største nivået, ja han har til og med vunnet det gjeveste trofeet en klubbspiller kan vinne.

Hva er problemet til folk som ikke vil ha Riise(å påstå at han er dårlig, teller ikke, fordi han er ikke dårlig), at han har datet idol-sandra, pult aylar, kjørt rød ferrari...?? det Riise har gjort, altså sendt sms til kjendiser, flørtet med fotomodeller, kjøpt dyre biler for å imponere...tror dere han er den eneste PL spilleren som driver sånn? Skal vedde på at det det finnes enda mer utagerende personer, og enda større egoer i Newcastle enn Riise, faktisk tør jeg påstå at Riise er en av de mest professjonelle spillerne i hele PL!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kesse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5587
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #55 på: 26. Jan. 2008, 08:33 »
så du mener 7 mp er en slikk og ingenting?
Er det ikke noe grunnlag for å si om enerique er god nok til å forsvare en plass i start 11'eren? Kan ikke skjønner hvorfor du sier det. Enerique har jo spillt godt i de fleste kampene han har spillt. Å si noe annet vil være patetisk. Hvis du mener det på den måten at Enerique ikke har noen å "måle seg med", så kan jeg forstå deg. Men han er absolutt en god spiller. U-landslagsspiller atpåtil.

Nei, som jeg har sagt tidligere så synes jeg 70 millioner er for mye for Riise, men 40-50 er en pris som både Liverpool og Newcastle burde være fornøyde med.

Angående Enrique mener jeg at vi har ikke noe grunnlag til å si om han vil prestere godt over tid i PL, han har bare spilt en håndfull kamper som han på ingen måte har gjort seg bort, men han er ung og vil mest sannsynlig trenge perioder med hvile og tilvenning, og har vi ikke råd til å måtte rokkere om på hele laget for å bruke spillere som egentlig skulle spilt andre steder! (Beye og Zoggy).

annern

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3228
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #56 på: 26. Jan. 2008, 10:43 »
Å si at riise er en dårlig spiller er det største tullet jeg har hørt. Han har storspilt i Cl i flere år, og bare fordi han har hatt en dårlig sesong, så er han plutselig dårlig? Pr. idag, er han et hav bedre en hva jeg har sett av enrique. Han har nesten ikke vist noenting. Tror folk at det bare er for morro han ble linket til flere storklubber i europa i de siste årene.

Han kan jobbe intenst i 90 minutter. Hater og tape og er en meget profesjonell utøver.  Såklart ville jeg heller hatt bridge, men ville heller hatt riise en f.eks Shorey skal jeg være helt ærlig.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Toralw

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 286
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
Sv: John Arne Riise
« Svar #57 på: 26. Jan. 2008, 10:53 »
Riise er en av de absolutt beste norske spilerene! håper newcastle kjøper han!

hans måte å sjekke damer på har ikke noe med hvordan manen spiller fotball! så lenge han ikke skaper umoral blandt medspillere, er det ingen grunn til og fokusere på det som ikke har med fotball og gjøre!
« Siste redigering: 26. Jan. 2008, 10:57 av Toralw »
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

kico

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 107
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #58 på: 26. Jan. 2008, 12:08 »
Synes egentlig Riise stiller like svakt på sjekkern som på backen jeg.
Han er en veldig offensiv spiller, og i det hele tatt svak defensivt. Sånn sett er han ikke helt ulik Zog.
Er heller ingen hemmelighet at han har et stort ego og jeg tror ikke det blir mindre hvis han kommer til Newcastle, hvor han sikkert vil skyte enda mer og påta seg en rolle den store stjerna i klubben.

Walking in a Keegan wonderland!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: John Arne Riise
« Svar #59 på: 26. Jan. 2008, 13:10 »
Newcastle har hatt voldtektsmenn og voldsforbrytere i laget tidligere. Ja, vi har det jo faktisk fremdeles (Barton). Vi har hatt den gale, gale columbianeren Faustino Asprilla, fløtepusen og pin-up-modellen David Ginola, supersjekkeren Kieron Dyer, festløven Titus Bramble og gud vet hvor mange bad guys opp gjennom årene. Da tåler vi John Arne Riise, som sender tekstmeldinger til alt som kan krye og gå av kvinnelige norske kjendiser med et heldig utseende, uten å få napp.

Riise er fremdeles en god spiller. Michael Owen har vært nesten sammenhengende skadet i to år nå, men det betyr ikke at han er en dårlig fotballspiller, og langt over middagshøyden. Oba Maritns har ikke vært i den helt store formen denne sesongen. Han er da ikke en dårlig fotballspiller og på hell av den grunn? Alan Shearer ble sagt å være på hell og over the hill da han over natta (etter Robsons avgang og Souness' ankomst) ikke lenger greide å finne nettmaskene. Men skyldtes det ikke like mye en mangel på sjanser?

Riise har fremdeles nok fotball igjen i seg, til å overføre sin erfaring til våre unge og urutinerte spillere. Av våre nye forsvarsspillere er det jo bare Faye som ikke er ny i PL. Selv en 32 år gammel brasilianer opptrer uvørent, fordi han trenger tid til å tilvenne seg PL. Venstrebacken vår er 22 år, kom fra Spania i sommer og sliter fremdeles med å tilvenne seg tempoet i Premier League. John Arne Riise kan helt sikkert hjelpe ham på vei.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon