20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 146203 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #465 på: 23. Juli 2018, 21:48 »
Mexican defender Diego Reyes who is a free agent is very close to signing for Newcastle. (via @86_longo) #NUFC

Håper han erstattes snart Kristoffer 😉
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #466 på: 23. Juli 2018, 22:19 »
Ble vi ikke linka med Reyes for noen få dager siden? Var ikke aktuell stod det vel da, tidene forandrer seg fort. Får vi se hvem som eventuelt kommer inn da? :)

Nå må Ashley/Charnley/Barnes få ræva i gir og få inn spillere av et visst kaliber.
No fate but what you make

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #467 på: 23. Juli 2018, 22:59 »
Nå har en MP i Newcastle sendt inn et forslag til House of Commons om en lovendring der eierne (med spesielt fokus på Ashley) må sørge for å lage konkurransedyktige lag.

https://www.chroniclelive.co.uk/news/north-east-news/chi-onwurah-mike-ashley-petition-14943805

Hadde jo vært trivelig om Ashley kunne presses ut på en eller annen måte og vi kunne fått tilbake klubben vår og få inn noen kvalitetsspillere.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #468 på: 24. Juli 2018, 02:10 »
Isolert sett så kan jeg faktisk skjønne Mike Ashley.....

Å la Rafa bruke en del penger nå, når fremtiden er såpass usikker som den er, er ikke nødvendigvis så smart. En manager henter (i prinsippet) spillere som passer sin spillestil, og typer som han trenger. Hvis vi bytter ut Rafa om 10 måneder, kan det hende de spillerne som finnes i klubben ikke passer den nye manageren. Da må det byttes ut en hel haug med spillere.

MEN!! Rafa har gitt klart uttrykk for at han ønsker å bli, men savner ambisjoner og handlekraft! Så selvsagt blir det latterlig å ikke etterkomme hans krav om forsterkninger. For det trengs!

Veldig godt poeng!!!! Ingen vil gi masse overgangsmidler med en trener som forsvinner snart...Og selv ikke Bentez er verdt å bruke 2 milliarder(for å ta et ekstremt eksempel) i året på overganger, fordi han har en overdreven sportslig ambisjon......Så spørs hvor mye penger det er snakk om at Benitez forventer at eiern lar han bruke, og om dette er en muntlig avtale eller om han faktisk får det skriftlig at han SKAL få en viss sum hvert vindu.....For tror ikke han stoler spessielt på en muntlig avtale slik som forrige summer da han liksom skulle få 1,5 milliard eller noe....

Ashley vil såklart ikke gi Benitez ekstreme summer om han signerer en et års kontrakt.... Og om Benitez krever helt hinsides summer, fordi han er vandt med lede toppklubber og tenker Newcastle bør ha ambisjoner om å kjempe om top 4 eller noe.

Tror Ashley vil ha lengst mulig kontrakt(og med frykt for behov for å sparke han, om han mister garderoben etc, at han har mulighet løse han ut billig), lavest mulig lønn, og være tvunget til å gi minst mulig overgangspenger mot sin vilje...Mens Benitez vil nok ha overgangssummer som til tider er mer sportslige ambisjoner enn økonomisk fornuftig i Ashley sine øyne, så får håpe de finner en balanse og møtes på halveien....

Konklusjonen blir at jeg skjønner at begge parter vil komme til en enighet og møtes på midten, og ingen er tjent med å strekke seg for langt for den andre...  Men er svært lite snakk om at Benitez er på vei vekk på noe vis, så antar dette vil løse seg på et vis der begge til en viss grad er fornøyde. Selv Ashley innser nok at Benitez er verdt såpass mye poeng, og all den støtten han har av supporterne kontra da vi nesten spilte bortekamper hjemme med Pardew, og all fokus var "Pardew out /Ashley out". Nå løfter de oss framover og synger Benitez sanger. Og ikke minst at vi neppe kan finne en brukbar trener så lett heller, siden han har et ekstremt dårlig rykte på seg(Ashley altså). En manager sin marerittjobb må jo være nettopp Newcastle nå... Og at vi i tillegg har en trener som Benitez jeg vil rangere kanskje top 5 i verden, som har hatt stor suksess til tross for måttet selge unna viktige spillere og brukt lite penger, og kommet bra i ligaen. Var en av beste trenerne i PL forrige sesong.... Altså skal Benitez være nesten urimelig i sine krav om overgangsbudsjett, og kreve midler som gjør at en plass utenfor top 4 vil bety økonomisk krise.... Og dette er ikke lønnsomt da det er utenom oss 6 lag som konkurerer,,,og nå kommer nok også Wolves som en klar 7er og med rike eiere og utfordrer til CL(ja faktisk større utfordrer enn Everton og kanskje Arsenal iløpet av et par sesonger),, til en viss grad og...Så aldri vært vanskeligere og dyrere å kjøpe seg inn i en top 4.... Og ikke minst risikabelt med de absurde overgangssummende,,og at det er 3-4 pengedopa lag som går i minus vi må konkurere mot...La si vi er 8 lag om vi inkluderer oss selv og Wolves som går maniac for en top 4 plass....Og City Chelsea United som er helt umulig konkurere mot økonomisk på kort og lang sikt da de har kunstige overgangssummmer og ikke bryr seg om de går milliarder i minus....
« Siste redigering: 24. Juli 2018, 04:19 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #469 på: 24. Juli 2018, 03:07 »
Mbemba ser ut til å bli solgt i dag.. positivt med tanke på nye kjøp.
Schar er jeg derimot usikker på, alltid vært et navn som har sirkulert rundt.. men noen som faktisk har sett han spille som synes han er god? Men hvis det er et nytt 4-alternativ til midtstopper plassen så er vel han sikkert god nok.
Irriterer meg at vi ryktes til middelmådighet, og begynner å bli fornøyd med spiller som Schar, Fernandez, KI etc..  :'(. Ikke noen jeg gleder meg spesielt til å se i vennskaps kamper..

Siden Benitez er ute etter en target spiss så blir det sikker ikke noe av Welbeck, The chronicle melder at det ikke har vært noe snakk mellom klubbene om spilleren. Noe i L.Perez kansje? Klubben (og jeg) var jo veldig interessert i han forrige sommer-vindu

Hvorfor skal vi ikke bli linka til en middelmådig 4 valg? Lejune og Lascelles er ikke akkurat spillere som trenger direkte forsterkninger,,,og om det er 4 valg det er snakk om så forventer du vel ikkke mer enn et 4 valg?...

Når du sier oppspillspunkt vil jeg korrigere deg litt...Rondon er en form for oppspilllspunkt ja, men først og fremst en ekstremt god førsteforsvarer som jobber knallhardt, noe Benitez verdsetter veldig høyt noe vi til en viss grad ser i Gayle etc... Og i tillegg er han en habil målscorer i motsetningn til de fleste oppspillspunkt som nesten aldri scorer.....En spiller mange har hatt glede av på Fantasy, og WBA ikke uten grunn punga ut store summer for... En meget god spiller. Om man skal plukke spillere fra hvert enkelt lag, så er vel Rondon/Evans beste i WBA. Zaha i Palace, Mawson i Swansea, ETC. Og mener kun spillere som hever disse lagene kan heve oss....Rondon  er nok en dritkjip spiller i manges øyne og meget undervurdert da egenskapene hans ikke flasher av teknikk fart, men "skjulte egenskaper" som hardt arbeid og oppspillspunkt....Men med han sammen med Kendedy og fx Murphy som kan komme innover med tempo er jo dette er perfekt kombinasjon, da vi kan variere angrepsspillet, og han kan legge til rette for disse..

Når det gjelder Welbeck er han meget skadeplaget, har vel en ganske høy lønn han helst ikke vil kutt for mye ned på,,, og er ikke fan av ha spillere som er mye skadet ,da lag med faste spillere på laget kan forme seg bedre..... Og vil også tro vi er "litt for små for Welbeck", og han ender i Everton eller noe,,, men såklart et spennende navn, og kunne vært en fin tilvekst... Bare skriker ikke ut at det er skandale at vi ikke forsøker oss hardt nok.....

For de som har spilt mye FM har de nok frustrert seg gang på gang over at det er få spillere som vil forsterke laget vesentlig tilgjengelig i Newcastle...Husker før da kun delvis Knockhert, og knapt styrke laget...Nå er det Ings eller Grealish som er spillere man kan. Knockhert prøvde vi faktisk hente, og virker å ha stagnert litt etter opprykket...Grealish går nok til Spurs og er urealitstisk, mens Ings går til Southampton om ikke Klopp overtaler han til å bli, og vil si Southampton burde være blandt disse 10-11 klubbene som skiller seg ut, og der er ikke vi....Altså ganske vanskelig å ikke ende opp å handle uten å kjøpe spillere tilsvarende de vi allerede har eller dårligere....Da vil jeg faktisk heller at vi sparer pengene....Selv talenter er ikke bare bare å hente...Det er vel så stor konkuranse om disse, og de vokser kanskje ikke på trær, samtidig som den selgende klubben skjønner at de kan kreve en del for et stort talent, og også agenten/klubben kan lokke til seg konkuranse om spilleren, slik at prisen presses for høyt opp.... Så spørs det hvem som er villig til å by mest, og med dagens usunne transferpolitikk rundt om i PL, så vil fort disse priskrigene overprise det meste som er og går av spillere... Mens de spillerne som hever laget vårt, ender opp i top 6-7 lag og vi er i realiteten ikke i stand til å konkurere hverken økonomisk, eller i det hele tatt lokke spilleren over til oss.... Så syns folk skal være litt mer forståelsesfulle og ikke tro det bare er å hente hva man vil uten at andre klubber har tilsvarende interesser og ressurser, i tillegg til å være like attraktive....

Men vi slår nok til og prøver litt her og der om det er gode nok spillere tilgjengelig, eller spennende talenter, til en forsvarlig pris. Tviler heller ikke på at vi prøver oss på spillere som Grealish og håper han av en grunn ikke ender i Spurs, og en haug slike spillere, men naturligvis får vi minoriteten av dem...Vi hadde et eksempel ifjor da vi fikk Murphy selv om Spurs eller så var det Southampton som prøvde seg. Altså en spiller som valgte oss fremfor en bedre klubb.....Dette krever riktignok litt flaks...Få spillere som er Newcastlefans. Dette er i hovedsak spillere som er for dårlige for fast spilletid i top 6 lagene, og velger oss for å utvikle seg, som Perez...

Nå kommer nok svært lite av dette ut i kulissene...Benitez prøvde visst seg på Kovacic i Real ifjor, og Lucas Vascuez, noe jeg ikke tviler på,,,men gjorde nok dette med vel viten om at han trengte litt flaks, og prisen antakelig ville bli litt for høy....Så ikke vær for tidlig ute med å si at vi ikke prøver å hente spillere...


Og hva forventer du egentlig før Benitez har signert kontrakten sin?.... Jeg som eier hadde aldri latt en trener med en 1 års kontrakt jeg var usikker på gå berserk på markedet, i fare for sitte igjen med et helt annet lag enn neste trenern er tilfreds med....

Er gira på få dette gjort så fort som mulig, så de kan bli mest mulig samkjørt i pre season....
« Siste redigering: 24. Juli 2018, 04:33 av garyspeedfan »

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #470 på: 24. Juli 2018, 03:29 »
mouthinio til wolves for 5 mill.. hvor er vi :)?????.

Er langt fra den spilleren han kunne bli, var langt bak i køen i Monaco,,,er vel 30 år eller noe,,,høy lønn....Wolves overpriser og overlønner spillerne med den nye riike eiern som sagt. Merk mine ord. Wolves kommer til å kjøpe seg til en utfordrer av CL iløpet av noen år,,, så å konkurere med dem økonomisk er "selvmord"...Og isolert sett så er dette en spiller som byner bli gammel,,har mistet mye av det han hadde da han var spennende i Porto, og slitt med spilletid, og nok skal ha meget høy lønn siden han ble hentet da Monaco hadde disse rike eierne..Wolves har nok klart å gi han dette... Og med de sentrale midtbane spillerne vi har ville dette vært penger ut av vinduet nesten.........

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #471 på: 24. Juli 2018, 03:33 »
Bra. Han hadde tekniske ferdigheter, men mangler dessverre fysikken nødvendig for PL.

Manglet fysikken? Er jo en av de mest fysiske spillerne jeg har sett........ Spessielt med alder tatt i betraktning, men også uavhengig av alder......Taktisk var han derimot udugelig,,,og dette er neppe noe Benitez er noe fan av....Minnet om en David Luiz, som kunne gjøre mye bra individuelt og loke det til med en kjempetabbe, eller rett og slett ikke klarte kommunisere med resten av forsvaret....

Undiscloset fee...Om vi fikk igjen 60-70 prosent av det vi paya er jeg meget fornøyd,,virka som en meget spennende stopper, et kjøp jeg fortsatt forsvarer, men som viste seg å være for klønete taktisk, og med tanke på hvor dårlig han har vært de gangene han fikk sjansen,,,eller hvor lite han har spilt ,så er jeg glad om vi får igjen 60 prosent... Det var tydelig han var på vei ut, så vi kunne neppe kreve så mye, men summene som ryktes om er nesten tilsvarende hva vi betalte, noe som overrasker meg litt...Riktignok en spennende stopper fysisk og teknisk sett med stotrt potensiale, men når en mann som Benitez ikke liker det han ser, så gråter jeg ikke et sekund......

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #472 på: 24. Juli 2018, 03:37 »
Men nå må det faen ta å skje noe snart. Gårsdrift av en klubb. Spiss, 10er, back, midtstopper. Det er minimum. Får vi ikke inn det er det stryk fra hele gjengen. Ja det er Ashley som sitter på toppen og det er noen få dager til vinduet stenger, men sånn helt seriøst får vi ikke inn folk så kan vi like greit drite i hele sesongen og lage kaos hver eneste serierunde. Har lidd meg gjennom Pardew og Championship (jada det er flere klubber som lider enn oss Leeds og Portsmouth og bla bla bla), men nå er jeg faktisk lei. Jeg gidder ikke å se pre-season kampene (det har jeg gjort før), det dreper interessen min dette her og det er en fyr som er årsaken til det hele.

Ser også at vi er linket vagt til Joe Bryan. Kjempefin spiller, håper den går i boks. Ingen seriøse kilder ute enda dog.

Eh............Noen dager til...Er vel ca måned igjen......

Og vi har mistet Merino og erstattet han med tilsvarende spillertype,,,som er like god per dags dato, kanskje minimalt bedre også...Om vi får Rondon som er kjepmpeforsterkning på spissplass, der vi trengte forsterkning mest, og i tillegg har Kenedy en hel sesong med eller uten opsjon, så er vi jo styrket fra forrige sesong allerede en måned før sesongstart... Eneste er at Mbemba som hadde null tillitt er solgt, men vi  finner vel en 4. valg type slik Mbemba var iløpet av vinduet.....Newcastle utvikla seg voldsomt selv uten spillerkjøp, Diame ble plutselig klasse. Shelvet var enorm i perioder...Siste seriekamp mot Chelsea var sinnsyk. Tror det laget vi avsluttet sesongen med (da altså uten Kenedy mot Chelsea attpåtil), ikke er så svakt som folk skal ha det til....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #473 på: 24. Juli 2018, 04:39 »
Vil utfordre dere:

Klarer dere si 1-3 realistiske spillere som faktisk ville styrket laget?????? Jeg utfordrer dere. Da vil jeg ikke høre Grealish eller noe som så og si er klar for Spurs....Eller spilllere dere ikke har sett spille men "tror er spennende og leste et rykte og det stod han var god".... Skal legge meg langflat om dere finner noen, og forklare hvorfor jeg mener det er helt utenfor rekkevidde om jeg mener det er tilfelle...Men  høres ut som hele forumet tror det er bare å hente klassespillere dere kjenner til, til en overkommelig pris, uten konkuranse og hele pakka...(Litt satt på spissen at dere tror det, men dere skjønner hva jeg mener). Føler dere tror det er ALT FOR ENKELT å finne spillere som forsvarer prisen sin, spillere som faktisk vil styrke 11eren vår.....Om vi får Rondon på vårt svakeste ledd, mener jeg vi har spennende vinger, gode sentrale midtbane spillere, god spiss, Ayoze kan være spennende 10er, gode stoppere, fått inn en god keeper. Mangler kanskje bedre backer først og fremst da...Da tenker jeg på Shaw, Cedric, Bertrand i første omgang,,,men hvorfor skal Cedric og Bertrand ta "steget ned" fra en potensiell top 8 klubb? Når dette er spillere som fort kunne endt i toplag i PL...  Og Shaw ville nok fort endt i Spurs eller noe som Rose erstatter, men ser ut til å bli....

Så klarer noen komme med noen konkrete navn dere faktisk har sett spille, ikke bare sett på youtube eller lest om? Som er realistisk og vil sterke Newcastle? Jeg utfordrer dere...Eller er jeg alt for negativ?

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #474 på: 24. Juli 2018, 08:15 »
Skulle skjønt argumentet om å ikke backe Rafa om han var uvillig til å signere en ny kontrakt fordi han vil bort. Imidlertid er ikke det situasjonen her. Rafa vil jo bli, men vil være sikker på backing og at klubben investerer for å utvikle seg og holde følge med de andre klubbene i PL. Noe Ashley igjen viser han ikke er villig til.

En ting er sikkert med enhver forretning/bedrift. Går du på sparebluss uten evne/vilje til å utvikle deg, så blir du akterutseilt og døra til skifteretten kommer nærmere og nærmere. Historien er full av disse.

Basert på hva jeg leser rundt om ønsker Rafa følgende:
- At det skal investeres i akademiet
- At det skal investeres i treningssenteret
- At det skal investeres i spillere som stabilisere klubben som et topp 10 lag, og at Rafa har siste ordet på hvem som kjøpes/selges.
- Rafa er innstilt på å følge politikken i klubben med å i hovedsak hente yngre spillere som kan utvikles.

Ingen som forventer at vi skal hente dyre stjernespillere, heller ikke Rafa, men at vi nok en gang sliter med å få hente spillere i prisklassen 15-20 millioner pund finner jeg ikke annet en useriøst.

Alle disse tingene vil gjøre klubben sterkere, og bedre rustet til å stå i mot konkurranse fra andre lag på mellom og lang sikt. Vi ser hvordan grepene Rafa har gjort allerede har begrenset vår begredelige skadehistorikk. Dette sparer klubben for STORE penger. Tror Rafa og skjønner at Roma ikke ble bygd på en dag og at dette vil ta litt tid å få på plass. Han vil imidlertid at forpliktende budsjetter er der og planleggingen kan starte.

Økonomien for å få dette plass er også der, tro ikke noe annet.
« Siste redigering: 24. Juli 2018, 09:30 av Geordie »
No fate but what you make

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #475 på: 24. Juli 2018, 09:32 »
Ser vi blir rumpekjørt igjen :D

Fet klubb!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #476 på: 24. Juli 2018, 10:57 »
Ser vi blir rumpekjørt igjen :D

Fet klubb!

Rumpekjørt? Leste du ikke veggen av tekst over her? Det er lang tid igjen og dessuten ingen spillere som vil styrke oss nevneverdig uansett, akkurat som på FM...Forresten er det forståelig at Ashley ikke vil gi etter for Benitez' enorme ambisjoner om å utfordre Burnley og Wolves.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #477 på: 24. Juli 2018, 13:10 »
Skulle skjønt argumentet om å ikke backe Rafa om han var uvillig til å signere en ny kontrakt fordi han vil bort. Imidlertid er ikke det situasjonen her. Rafa vil jo bli, men vil være sikker på backing og at klubben investerer for å utvikle seg og holde følge med de andre klubbene i PL. Noe Ashley igjen viser han ikke er villig til.

Ja, og det var jo det som var litt av poenget med innlegget mitt også. Rafa er klar til å signere kontrakt, så fremt vi viser ambisjoner.
Dessverre tror jeg at både Camp Ashley og Camp Benitez er for sta, og at dette ender opp med at Rafa forsvinner etter sesongen :( (med mindre vi blir kjøpt opp)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #478 på: 24. Juli 2018, 13:40 »
I kjent stil så sparker vi Benitez dagen før åpningskampen, alternativt så sier Benitez opp dagen etter overgangsvinduet stenger.

#predictable

Jeg tror egentlig at det løser seg da, men altfor sent for god rekruttering og forferdelig unødvendig støy i en allerede turbulent tid.

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #479 på: 24. Juli 2018, 13:47 »
Tvilar på at Benitez trekker seg. Han tek siste sesongen og so går han til ein klubb som satsar og vinn noko med den.