20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FM 2010  (Lest 94640 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #600 på: 05. April 2010, 19:45 »
Har vært uten internett i 2 dager, så jeg starter nå!
Jeg skal prøve å bli ferdig så fort som mulig, men jeg har dessverre en del skolearbeid nå denne uken.

Skolearbeid første uka etter påsken? Den er lei..
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #601 på: 05. April 2010, 22:04 »
2 prøver denne uka, og mattetentamen uka etter... så mye spilletid blir det nok dessverre ikke...

Syns dere jeg burde selge Hamsik for 245 mill?
« Siste redigering: 05. April 2010, 22:54 av ErikLi »

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #602 på: 06. April 2010, 00:32 »
Syns dere jeg burde selge Hamsik for 245 mill?

Jeg mener du burde ta det valget selv, men du burde jo sjekke om du får en verdig erstatter billigere eller til samma pris da, spisser i verdensklasse er som regel JÆVLIG dyre på fm. (forsåvidt IRL også)

Loddo

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 20
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #603 på: 06. April 2010, 04:17 »
spisser i verdensklasse er som regel JÆVLIG dyre på fm. (forsåvidt IRL også)

Hamsik er Sentral midt/offansiv midt, så du mener vel midtbane i verdensklasse?

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #604 på: 06. April 2010, 15:07 »
Jeg avslo tilbudet, men om jeg finner bedre midtbanespiller til lav pris, selger jeg muligens Hamsik.

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #605 på: 06. April 2010, 15:13 »
Da tok jeg feil, var sikker på Hamsik var spiss, har aldri hatt han på FM, og ikke hørt nevneverdig mye om han IRL.
Men sentrale midtbanespillere i verdensklasse er som regel ikke billige de heller da.  :P

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #606 på: 06. April 2010, 15:57 »
Ville ikke solgt Hamsik. Tviler på du får bedre midtbanespiller for 245mill :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #607 på: 06. April 2010, 17:05 »
Ville ikke solgt Hamsik. Tviler på du får bedre midtbanespiller for 245mill :P
Har funnet ut at det ikke lønner seg å selge han ;) Hamsik er fortsatt en del av Newcastle troppen.

Oppdatering fra overgangsmarkedet, PL start og treningskamper kommer snart!
« Siste redigering: 06. April 2010, 17:21 av ErikLi »

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #608 på: 06. April 2010, 23:57 »
Sommer & Sesongstart

Jeg bestemte meg for å hente inn noen få kvalitetspillere, og heller kvitte meg med de som ikke er med i planene mine.



Mitt første trekk på overgangsmarkedet var å hente inn Ömer Toprak fra Schalke. En spiller som regnes av speiderne som mye bedre enn Steven Taylor, som er den nestbeste stopperen nå, og sendte dermed Michael Dawson på  benken. Spilleren var veldig overpriset, og jeg måtte bla opp MYE mer enn det jeg ville, men dette var dessverre nødvendig.

                                                      Ömer Toprak


Det andre trekket var å hente Simon Vukcevic fra Udinese. En veldig god spiller, som kan brukes sentralt og på venstrekant, og som er en god offensiv spiller. Jeg har hatt Vukcevic på flere FM saver, og vet hva jeg betalte for. En All-rounder på midtbanen, med unntak av høyrekant.

                                                    Simon Vukcevic


I tillegg hentet jeg inn en ung og spennende spiller som kun er 17 år, og spiller på reservelaget foreløpig, og kan muligens få et par innhopp senere denne sesongen.

Ryan McGorrigan gikk nettopp gratis til Morecambe i skrivende øyeblikk.
_________________________________________________________________

                                                          Kampene


Treningskampene gikk bra, men det var en tøff start på Premier League sesongen. Håpet selvølgelig på poeng mot Chelsea og Arsenal, men det endte med tap. Jeg hang bra med i kampene, men keeperne deres spilte sensasjonelt, og var heldige som vant.

Villa er også et greit lag, som har Newcastle spiller Fraser Foster i mål forøvrig. Vant den kampen greit. Mot Bolton derimot, spilte laget en grusom 1. omgang, og det var 1-1 til pause. Laget reiste seg, og spilte en legendarisk 2. omgang, og nettet 4 ganger. Jeg var nærmere 15, enn Bolton var 2! Jeg var uheldig som ikke fikk to sifret.

Alt i alt er jeg ikke veldig fornøyd, og håper på bedre resultater framover, men nå er Chelsea og Arsenal overstått for denne gang!



6 plass i ligaen... målet er topp 3.

Fikk en ganske tøff gruppe i Champions League, men det kunne vært mye verre. Barcelona kan jeg gratulere med 1. plass på forhånd, men 2. plassen skal jeg forhåpentligvis greie, da Shaktar og Dortmund er lag jeg ser på som dårligere, selv om jeg var på 4 seedingen.


_________________________________________________________________



Dette er taktikken jeg foretrekker. Jeg har egentlig ikke fast 11'er, jeg varierer veldig på Vela, Kadlec og Savola. Kadlec og Vela er unge, og prioriteres noe foran Saviola. Alle kommer nok til å få mye spilletid. Kadlec og Saviola har spilt mest denne sesongen, siden Vela har vært en del skada i sommer.

Jeg har veldig sansen for denne "juletre" formasjonen, og jeg prøver å få spilt ballen gjennom til spissen, på fot. Ingen av spissene er gode hodespillere, men alle har bra hurtighet og teknikk. Hele laget er teknisk bra, og har god hurtighet.

Kantspillerne Milner og Vukcevic spiller en del sentralt, slik at jeg ikke har kanter. Jeg foretrekker ofte å spille veldig smalt.

Jeg har foreløpig 6 forskjellige målscorere fordelt på 8 mål hittil, og John Fleck er toppscoreren med 3 mål på 4 kamper. Han er også den eneste med flere enn 1 mål.

Målscorere:

John Fleck          3
Vaclav Kadlec     1
Franco Zuculini   1
Marek Hamsik     1
Steven Taylor     1
James Milner       1
_________________________________________________________________

Spørsmål eller kritikk?
« Siste redigering: 07. April 2010, 00:18 av ErikLi »

Martin

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3256
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #609 på: 08. April 2010, 21:55 »
Jeg er glad for at du valgte å hente inn en ny stopper. Var der jeg følte at laget var svakest. Kanskje litt dyr? Kunne sikkert fått en like god 18-19 åring mye billigere, men men.

Simon Vukcevic er en veldig god spiller, ihvertfall på fm :P Kjøpte han til alle savene jeg hadde på fm09. Vurderte han jeg også.

Må si det er en spennende taktikk du bruker. Litt skeptisk til å ikke bruke 2 spisser og generellt er taktikken litt for offansiv for min smak  ;)

Men om det funker eller ikke får vi se utover i sesongen.



ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #610 på: 09. April 2010, 17:02 »
September
Beklager at jeg bruker lang tid, men jeg har hatt veldig mye å gjøre denne uka. Håper på å bli ferdig denne helgen.

Jeg vant prisen for månedens manager, Marek Hamsik kom på 2. plass for månedens spiller, og Vaclav Kadlec kom på 3. plass for månedens unge spiller.
                                                    Kampene


Jeg holdt meg til 0-0 mot Barcelona til pause, og hang bra med i kampen. Jeg innså da at uavgjort var mulig, men så er det et helt annet Newcastle lag i 2. omgang, og scorer 3 mot Barcelona! som også var tippet som Champions League mestre. Scoringer av Ömer Toprak, Kadlec og Saviola.

Liverpool ledet 2-0, og jeg har et høyt temperament, så jeg ble selvfølgelig forbanna, men plutselig kom tre kjappe mål, og stillinga var 3-2. Like etter på utligner Liverpool, men Hamsik svarte og satte inn 4-3. Like før slutt fikk jeg straffe, og denne satte Hamsik. 5-3!
Spilte med et forsvar bestående av 3 backup spillere, og Kasper Schmeichel i mål, siden jeg glemte å bytte dem ut fra Ligacup kampen mot Cardiff. Det forklarer kanskje at det ble så mange baklengs.
Mål av James Milner 2x, Hamsik x2 og Javier Savola

                                                       Tabell


Ligger nå på 2. plass, men blir sannsynligvis tatt igjen når de andre lagene har like mange kamper som meg. Er fornøyd med denne måneden, spesielt mot Liverpool og Barcelona.
_________________________________________________________________

                                       Målscorere (i alle turneringer)

Vaclav Kadlec        4
Carlos Vela           3
John Fleck             3
Marek Hamsik       3
James Milner         3
Javier Saviola        2
Franco Zuculini      1
Steven Taylor        1
Ömer Toprak         1

Panzer Stormo

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2299
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #611 på: 10. April 2010, 01:12 »
Jeg kan melde meg inn på lista igjen hvis jeg datt ut da jeg var i Spania i påsken:) Vil fortsette denne saven:)
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #612 på: 10. April 2010, 02:16 »
jeg kan sende den når jeg er ferdig :)
er i midten av desember.

ErikLi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1068
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #613 på: 10. April 2010, 02:28 »
Oktober, November og halve Desember

                                                      Kampene



Er i Ligacupens semifinale, der jeg møter Tottenham. Gikk videre fra CL gruppespillet to runder før slutt.

                                                Champions League




                                                        Tabellen




Franco Zuculini er skadet resten av sesongen.
_________________________________________________________________

Spørsmål eller kritikk?

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: FM 2010
« Svar #614 på: 10. April 2010, 10:23 »
kritikk: du leder ikke serien.

Ser veldig bra ut Erik :)