20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00  (Lest 29536 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« på: 09. Des. 2015, 19:55 »
Borte mot Tottenham er neste kamp for vårt (s)kjære magpies. På samme tid i fjor påførte Newcastle Chelsea sitt første tap for sesongen. Tottenham har ikke tapt siden serieåpningen, kan Newcastle igjen stikke kjepper i hjulene for en storfavoritt? Liverpool fikk begge hjulene sabotert forrige søndag, men Newcastle har ikke vunnet to på rad i serien siden 22. november 2014!

De to forrige sesongene har faktisk begge oppgjørene på WHL endt med borteseier. Alle husker vel Kruls fantastiske kamp i 2013, og hvordan kampen ble snudd fra 0-1 til 2-1 på ett blunk i andre omgang i fjor :)

Innbyrdes siden nedrykket: 3-2-6. På WHL: 2-0-4.

Tottenham skal ut i Europacupen på torsdag hjemme mot Monaco. De trenger ett poeng for å sikre førsteplassen. Det kan ventes noen rokeringer, men de stiller nok med tilnærmet toppet mannskap. Kane ryktes å få hvile.

De stiller trolig tilnærmet samme 11 som mot WBA, men det er mulig Son starter på Lamelas bekostning. Dembele er usikker.
Lloris-Walker,Verthongen,Alderweireld,Rose-Dembele,Dier-Lamela,Alli,Eriksen-Kane.

Dersom Dembele ikke rekker kampen vil trolig Alli trekke ned og Son starte på en kant og Eriksen inntar tierrollen.

Newcastle har muligens Tiote tilbake, men han starter nesten garantert ikke. Det finnes ingen grunn til å ta ut Anita etter en imponerende kamp mot Liverpool. De Jong og Cisse gjorde også sakene sine bra, så veien inn på laget ser tøff ut for Mitrovic og Ayoze. Kanskje er til og med Thauvin nærmere startplass?

Forventet Newcastle 11: Elliot-Janmaat,Mbemba,Coloccini,Dummett-Sissoko,Anita,Colback,Wijnaldum-de Jong-Cisse.

Personlig ville jeg stilt uforandret. Taktisk ønsker jeg egentlig å se Newcastle lavtliggende som mot Liverpool. Tar gjerne 0-0. Håper Sissoko viser seg fra sitt beste og straffer Tottenhams venstreside. Det bør ikke bli noe dans på Rose(r) for Tottenhams venstreback. Om Wijnaldum straffer Walker når han gjør dårlige valg (som da han mista konsentrasjonen mot Lanzini) så kan vi plutselig putte.

Hva tenker folket?
Black and white since 1996

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #1 på: 10. Des. 2015, 08:23 »
Tøff kamp, men Tottenham viste forrige helg at de ikke er helt kvitt problemene fra tidligere sesonger, der de ofte snublet mot svakere motstand (for eksempel som nevnt mot oss). Langt fra noen umulighet, men jeg tror nok vi går på et tap her. Har minst like lite troa her som før kampen mot liverpool, men det gikk veien, så hva vet jeg?

Tipper 3-1 til Tottenham.

Håper Cisse tas ut og Mitro får starte. Si hva du vil om hvordan Cisse gjorde det forrige helg, Mitro hadde nok gjort det bedre med samme forutsetninger. Har mista totalt troa på Senegaleseren.
« Siste redigering: 10. Des. 2015, 08:25 av Cadel »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #2 på: 10. Des. 2015, 11:42 »
Tottenham er et ganske stort lag, så jeg tipper våre menn blir motivert av det. Kane blanker og det blir 1-1. Så kommer vi ned på jorda med 1-2 mot Villa uka etter.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #3 på: 10. Des. 2015, 13:38 »
For å si det slik, jeg capper Kane på fantasy!

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #4 på: 10. Des. 2015, 15:33 »
Håper på dette laget :

                            Darlow
Janmaat-Mbemba-Dummett- Mbabu
Perez-Anita-Wijnaldum-Thauvin
                 De Jong
                       Mitrovic

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #5 på: 10. Des. 2015, 16:27 »
Unødvendig med så mange endringer på laget som var solid og slo Liverpool. Elliot har vært decent, ikke gjort noen spesielle feil og fortjener på ingen måte å bli benket. Coloccini kan jeg være enig i å benke, men det kommer aldri til å skje. Meget tvilsom til å benke Sissoko også. Var god mot Liverpool og det er ofte i oppgjørene mot de større laga at han har sine beste kamper.

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #6 på: 10. Des. 2015, 18:46 »
Når ikke Colo og Sissoko har blitt benka før, så er det bare tull og gjøre det nå etter Liverpool kampen.

Cisse derimot, har vel ikke gjort noe spesielt for å fortjene å starte denne kampen, få på Mitrovic igjen!

Jonny

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 659
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #7 på: 10. Des. 2015, 18:47 »
Tøff kamp, men Tottenham viste forrige helg at de ikke er helt kvitt problemene fra tidligere sesonger, der de ofte snublet mot svakere motstand (for eksempel som nevnt mot oss). Langt fra noen umulighet, men jeg tror nok vi går på et tap her. Har minst like lite troa her som før kampen mot liverpool, men det gikk veien, så hva vet jeg?

Tipper 3-1 til Tottenham.

Håper Cisse tas ut og Mitro får starte. Si hva du vil om hvordan Cisse gjorde det forrige helg, Mitro hadde nok gjort det bedre med samme forutsetninger. Har mista totalt troa på Senegaleseren.
Enig i at Cisse benkes, og at Mitro eller Ayoze får muligheten frå start!
Har også mista trua på Cisse, og at han nærmest har slått rot i offside er ingen styrke!! Men hadde gjerne sett han slik han var første halvår det året han kom til oss! Men han er veldig langt unna den formen om dagen.....

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #8 på: 10. Des. 2015, 22:26 »
Når ikke Colo og Sissoko har blitt benka før, så er det bare tull og gjøre det nå etter Liverpool kampen.

Cisse derimot, har vel ikke gjort noe spesielt for å fortjene å starte denne kampen, få på Mitrovic igjen!

Er vel heller det at Mitrovic ikke har gjort seg fortjent til plassen. Cisse har to mål 509 minutter, til sammenligning har Mitrocvic brukt 691 på sine to mål. Er ikke fan av Cisse, men jeg synes mange her inne kun baserer uttaket på navn og ikke form/kvaliteter. Til syvende og siste handler det vel om kampplanen, og kanskje Ayoze passer bedre enn både Cisse og Mitrovic.

Når det gjelder Coloccini var Myhres analyse upåklagelig. Han virker å gape over for mye og mister stadig posisjon. Men hvem i alle dager skal ta over? Bare å nevne Dummett synes jeg er helt latterlig. Vi må rett og slett vente til januar og håpe det kommer inn en ny leder i Colos posisjon.

Tror vi i beste fall har muligheten for en uavgjort på søndag. Tottenham er veldig gode hjemme. De rett og slett høvla over West Ham. 2-0. De som capper Kane i fantasy kan forvente seg 16 poeng :)
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #9 på: 10. Des. 2015, 22:59 »
Dummett i steden for Coloccini pdd er absolutt ikke latterlig.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #10 på: 11. Des. 2015, 01:22 »
Jo det er det. Dummett er vårt svakeste ledd. Han snur seg så fort han tror motstander skal skyte. Han misser på pasninger i det oppbyggende spillet. Han faller bak linja og opphever offsider. Han har veldig lite erfaring som midtstopper på øverste nivå. Jeg finner ikke en god grunn til å bruke Dummett som midstopper, og han burde strengt tatt ikke være venstrebacken vår heller. Men på samme måte som Coloccini spiller stopper i mangel på bedre alternativer, så spiller Dummett venstreback. Så kan det diskuteres om ikke Mbabu burde spilt, men vi som sitter og observerer fra Norge har ingen innsikt i hvor god han egentlig er. Forsvaret er vårt største problem, og rokere om på de bak der er vertfall ikke løsningen. Her må det hentes nytt. På sikt kan kanskje Lascelles og Mbabu være godt PL-materiale, men akkurat nå bør forsvarsfireren være satt. Nå slapp ikke Liverpool til allverden på søndag, så det er jo noe. Uten at noen oss tror at Newcastle blir stødige bakover av den grunn, men å gjøre endringer etter en smultring og med så få alternativer så er det latterlig.
Black and white since 1996

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #11 på: 11. Des. 2015, 08:20 »
Enig med Daniel. Dummett har ved flere anledninger vist seg å være en bedre stopper enn back, og å erstatte Coloccini er ikke akkurat som å hoppe etter Wirkola om dagen.

Cadel

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1932
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #12 på: 11. Des. 2015, 08:52 »
Når ikke Colo og Sissoko har blitt benka før, så er det bare tull og gjøre det nå etter Liverpool kampen.

Cisse derimot, har vel ikke gjort noe spesielt for å fortjene å starte denne kampen, få på Mitrovic igjen!

Er vel heller det at Mitrovic ikke har gjort seg fortjent til plassen. Cisse har to mål 509 minutter, til sammenligning har Mitrocvic brukt 691 på sine to mål. Er ikke fan av Cisse, men jeg synes mange her inne kun baserer uttaket på navn og ikke form/kvaliteter. Til syvende og siste handler det vel om kampplanen, og kanskje Ayoze passer bedre enn både Cisse og Mitrovic.

Føler at det blir feil å forsvare en Cisse-start på minutter mellom hvert mål. Han bidrar med absolutt ingenting i banespillet generelt, og hvis vi skal fortsette å spille med samme system som vi har til nå så er vi avhengig av en spiss som kan holde på ball og la oss flytte opp laget. De ekstra minuttene Mitro bruker pr. mål kan fort bli verdt det om han bidrar til at Perez/De Jong/Gini putter eller skaper sjanser.
Kunne gjerne sett Cisse i start-elleveren så lenge vi hadde spilt på et annet vis der han kunne fokusert på det han er god på - avslutninger rett foran kassa - og ikke måtte bidra i det oppbyggende spillet. Der synes jeg nemlig han er dårligere enn Mitrovic.
Så hvis vi skal fokusere på form/kvaliteter som du sier, så står jeg fortsatt på at Mitrovic er flere hestehoder foran Cisse hvis vi spiller med samme system som vi har gjort de siste kampene.
« Siste redigering: 11. Des. 2015, 09:04 av Cadel »

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #13 på: 11. Des. 2015, 12:34 »
Mitrovic over Cisse anyday. Blir vi bedre på å legge inn i boks kommer målene. Det er jeg overbevist om

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Tottenham-Newcastle 13.12.15 Kl. 17:00
« Svar #14 på: 11. Des. 2015, 13:35 »
Mitrovic på bortebane er viktig som et oppspillspunkt også. Der er Cisse ubrukelig.