20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: medlemspakken  (Lest 10213 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
medlemspakken
« på: 14. Mai 2015, 08:20 »
hei. jeg synes det burde være valgfritt om man vil ha kalender, medlemskort, t skjorte og blader. t skjorte, medlems kort og kalender tror jeg svært få har bruk for, mens blander for de yngste,, med gamle nyheter og artikler... det burde finnes et alternativ til de som ikke trenger det overnevnte, så sparer de penger, og supporterklubben slipper trykke det opp.. mvh andreas

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #1 på: 14. Mai 2015, 16:53 »
hei. jeg synes det burde være valgfritt om man vil ha kalender, medlemskort, t skjorte og blader. t skjorte, medlems kort og kalender tror jeg svært få har bruk for, mens blander for de yngste,, med gamle nyheter og artikler... det burde finnes et alternativ til de som ikke trenger det overnevnte, så sparer de penger, og supporterklubben slipper trykke det opp.. mvh andreas


Hei,

For å oppsummere det du lister opp kort
Kalender - dette har vi ikke
Medlemskort - dette er beviset på at man har betalt medlemskap
T-skjorte - denne er gratis. Prisen er den samme med og uten, og medlemskapet kostet 250 kr også før vi la ved denne på kjøpet
Blader - dette er hovedtilbudet vårt og veldig populært. Du kan selvsagt melde deg inn og si at du ikke vil ha det tilsendt. Prisen vil uansett være 250 kroner, som er en av de laveste medlemsavgiftene for engelske klubber i hele Norge.

Kommentarene du har om bladet: Ingen av de artiklene du finner der er gamle. De publiseres heller ikke på nettsiden vår, og skrives eksklusivt for våre medlemmer. Det er reportasjer om tidligere spillere, artikler med historiske tilbakeblikk, reportasje fra medlemsturen mot Sunderland og mye annet.

Vi får stadig vekk gode tilbakemeldinger og skryt for medlemsfordelene våre. Dette gjelder alt fra t-skjorte til drakttilbud, kampbilletter og jobben vi gjør for å serve medlemmene våre generelt.

Men forstår jeg det riktig hvis du vil være medlem uten å få noe i retur? Ikke blad, ikke t-skjorte, ikke plakat, ikke medlemskort... I så fall kan vi ordne sånn at du står registrert hos oss for en viss sum. Det er ikke noe problem.


Vennlig hilsen
Audun Hageskal
Leder i TAN
Keep calm and put Shola on.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #2 på: 14. Mai 2015, 20:47 »
"Men forstår jeg det riktig hvis du vil være medlem uten å få noe i retur? Ikke blad, ikke t-skjorte, ikke plakat, ikke medlemskort... I så fall kan vi ordne sånn at du står registrert hos oss for en viss sum. Det er ikke noe problem."

Er en viss sum et avslag fra den vanlige prisen? Eller betaler jeg like mye uansett. Dere vil spare penger på mindre produksjon av blader, t skjorter. etc. Jeg vil spare også, fordi jeg ikke trenger disse tingene. Og det er unødvendig å trykke opp papir og klær som ikke blir brukt... Så jeg ser bare en vinn vinn situasjon for alle parter om dere kan redusere min pris, og kutte ned deres utgifter. Men hva legger du i en "viss sum".

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #3 på: 14. Mai 2015, 20:51 »
Hva skjer hvis jeg møter opp på suportercupen uten å være medlem? Kommer det politi? Blir jeg bortvist? Kan dere virkelig kreve at jeg skal være medlem i supporterklubben for å delta i en supportercup? Synes det er urimelig, da jeg gjør en innsats for oss Newcastle supportere. Og denne supporterklubben, skal være non profit. Jeg har drakt og alt utstyr for å spille. Men har ingen planer om å dra på kamp, eller bestille drakt gjennom dere, elller er ikke interessert i noe av tingene dere skal sende. MVH

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #4 på: 14. Mai 2015, 21:27 »
Jeezzz, hvor gnien går det an å være? Noen ordner noe for deg, da er det naturlig å betale en liten sum! Tror du fanklubben og supportercupen  bare ordner seg sjøl fordi du møter opp i drakta di?

Tviler på at noen i fanklubben tjener seg rike på dette du, de bruker fritiden sin for å ordne noe mange har glede av.
« Siste redigering: 14. Mai 2015, 21:30 av Geordie »
No fate but what you make

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #5 på: 14. Mai 2015, 21:55 »
Hva skjer hvis jeg møter opp på suportercupen uten å være medlem? Kommer det politi? Blir jeg bortvist? Kan dere virkelig kreve at jeg skal være medlem i supporterklubben for å delta i en supportercup? Synes det er urimelig, da jeg gjør en innsats for oss Newcastle supportere. Og denne supporterklubben, skal være non profit. Jeg har drakt og alt utstyr for å spille. Men har ingen planer om å dra på kamp, eller bestille drakt gjennom dere, elller er ikke interessert i noe av tingene dere skal sende. MVH

Tviler på politiet kommer, men det er så enkelt at du ikke får spille for laget. Det er VI som har meldt på et lag og betalt avgiften, dermed er det VI som avgjør om folk kan få delta på VÅRT lag. Hvis du anser det som en innsats for supporterklubben at du deltar, så har du misforstått. Å delta er et tilbud medlemmene får, ikke motsatt. Vi betaler i tillegg til avgiften også penger for å være med i Supporterunionen som arrangerer cupen. Så dette koster oss en del penger. Mens du forventer at vi skal takke DEG for at du vil delta. Beklager, men det er ikke sånn det fungerer.

Denne supporterklubben ER non profit. Leser du ikke det jeg skriver? Vi BETALER for å delta på cupen. Derfor er det også rimelig at folk er medlem for å delta. Eller mener du non profit betyr at andre går i minus for deg?

Vi er 3 stk + en håndfull skribenter som driver denne klubben på fritiden. Vi har ikke tid til å skreddersy en pakke for deg. Vil du ikke ha det vi sender deg, så står du fritt til å kaste det og beholde medlemskapet.
Keep calm and put Shola on.

mr. fresh

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 120
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #6 på: 15. Mai 2015, 04:21 »
Jeezzz, hvor gnien går det an å være? Noen ordner noe for deg, da er det naturlig å betale en liten sum! Tror du fanklubben og supportercupen  bare ordner seg sjøl fordi du møter opp i drakta di?

Tviler på at noen i fanklubben tjener seg rike på dette du, de bruker fritiden sin for å ordne noe mange har glede av.

For det første liker jeg ikke spydigheten din. Kanskje ikke alle har like god råd, og da er det kjipt å betale flere hundre for en supporterklubb man i utgangspunktet ikke skulle bruke penger på i år... Jeg føler jeg bidrar like mye som går utpå der og spiller. Lurer på om de andre lagene tar betalt for å delta?... Eller om det er supporterunionen som egentlig skal ta slike eventuelle inntekter...Jeg bruker også fritiden på noe mange har glede av.... Kan godt boykotte hele greia... Hvis det skal være en pengesluker... Og attpå til skal min kamerat også betale... Som om vi ikke får dekkket utgiftene,,, tull... Hvor ufattelig lite objektiv går et ann å bli...? Bare fordi dette er supporterklubben vår betyr det ikke at vi må være enige i alt og ikke kan reagere på enkelte ting,, eller i minste stiller spørsmål... Prøv se ting litt objektivt og vær mindre negativ til andres folk mening om folk skal gidde diskutere... Dette føles som å diskutre hvem som er best av Manchester og Chelsea med en MUFC supporter... Null objektivitet og "supporterklubben gjør alt perfekt, og jeg er sytete"..........

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #7 på: 15. Mai 2015, 13:10 »
Om de andre lagene tar betalt, vet ikke jeg.
Men vi tar ikke betalt. Tilbudet om å spille supportercup er noe medlemmene våre får, og det er ikke noe ekstra utgift for å spille. Dette vet jeg, da jeg har spilt de siste 5-6 årene :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #8 på: 15. Mai 2015, 16:22 »
Jeezzz, hvor gnien går det an å være? Noen ordner noe for deg, da er det naturlig å betale en liten sum! Tror du fanklubben og supportercupen  bare ordner seg sjøl fordi du møter opp i drakta di?

Tviler på at noen i fanklubben tjener seg rike på dette du, de bruker fritiden sin for å ordne noe mange har glede av.

For det første liker jeg ikke spydigheten din. Kanskje ikke alle har like god råd, og da er det kjipt å betale flere hundre for en supporterklubb man i utgangspunktet ikke skulle bruke penger på i år... Jeg føler jeg bidrar like mye som går utpå der og spiller. Lurer på om de andre lagene tar betalt for å delta?... Eller om det er supporterunionen som egentlig skal ta slike eventuelle inntekter...Jeg bruker også fritiden på noe mange har glede av.... Kan godt boykotte hele greia... Hvis det skal være en pengesluker... Og attpå til skal min kamerat også betale... Som om vi ikke får dekkket utgiftene,,, tull... Hvor ufattelig lite objektiv går et ann å bli...? Bare fordi dette er supporterklubben vår betyr det ikke at vi må være enige i alt og ikke kan reagere på enkelte ting,, eller i minste stiller spørsmål... Prøv se ting litt objektivt og vær mindre negativ til andres folk mening om folk skal gidde diskutere... Dette føles som å diskutre hvem som er best av Manchester og Chelsea med en MUFC supporter... Null objektivitet og "supporterklubben gjør alt perfekt, og jeg er sytete"..........

Jeg prøver å forklare dette igjen: Vi betaler 1200 kroner for å delta på turneringen. I tillegg betaler vi en avgift til Supporterunionen for å være med der. Med andre ord koster det oss ganske mye å være med på denne cupen. Da kan ikke du forvente at vi skal sitte og betale de pengene fra egen lomme for at du skal få være med og spille. Det er det ingen av oss som driver supporterklubben som har råd til. Skal man være med på andre cuper, så koster også dette i 9 av 10 tilfeller penger - dette gjelder om det er lokale cuper eller større arrangement.

Jeg håper ikke alle er enige med alt vi gjør. Og på grunn av at de ikke er det, så har vi også utviklet den opp igjennom. Men det du sier nå er urimelig. Du forventer at vi skal ta regningen og takke deg for at du i det hele tatt vil stille opp og spille for supporterklubben. Vi har aldri hatt problemer med å stille lag på denne cupen, og du er den første som ikke er fornøyd med at man må være medlem for å delta. Dette fordi folk forstår at det i utgangspunktet er en utgift for oss, og i tillegg ønsker det vi tilbyr.

Og når det gjelder dine kommentarer her inne om at andre er negative i måten de kommenterer meningene dine på, så tror jeg du må se litt på hvordan du selv uttrykker deg. I tillegg kritiserer du andre for ikke å være objektive, mens du kun beskriver din egen (og delvis din kamerats) situasjon selv. Jeg tror ikke folk her inne anser deg som sytete, men som jeg har sagt tidligere, så tror jeg det er veldig få som deler ditt syn på oss.

Og som Anders her sier: Vi tar ikke betalt for å delta på cupen. Vi bare forbeholder den våre medlemmer.

Hvis du ikke ønsker å være medlem og boikotte cupen, så kan vi selvsagt ikke hindre deg i det. Men å anse supporterklubben som en pengesluker, det tror jeg du har svært liten grunn til å gjøre.
Keep calm and put Shola on.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #9 på: 15. Mai 2015, 21:19 »
+1 for den only1united
No fate but what you make

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #10 på: 08. Juli 2015, 07:32 »
dette er vel allerede betalt uavhengig om jeg er medlem eller ikke.....dere hadde tydligvis nok medlemmer til å dekke denne utgiften..... så om et ikke medlemm deltar i cupen gir dere ikke noe tapt inntekt, om han i utgangspuntket ikke skal melde seg inn,, og er ikke de 5-10 stykkene som spiler i cupen som holder klubben gående,,, er omsetning av alle medlemskontigentene spleiset sammen først å fremst som dekker dette,,, man kan vri og vende på det,,, men cupen gikk som den skulle,,, med eller uten meg,,, jeg er ikke medlem,, og hadde ikke tatt noe penger fra klubben ved å delta,,, riktig?

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #11 på: 12. Juli 2015, 22:45 »
dette er vel allerede betalt uavhengig om jeg er medlem eller ikke.....dere hadde tydligvis nok medlemmer til å dekke denne utgiften..... så om et ikke medlemm deltar i cupen gir dere ikke noe tapt inntekt, om han i utgangspuntket ikke skal melde seg inn,, og er ikke de 5-10 stykkene som spiler i cupen som holder klubben gående,,, er omsetning av alle medlemskontigentene spleiset sammen først å fremst som dekker dette,,, man kan vri og vende på det,,, men cupen gikk som den skulle,,, med eller uten meg,,, jeg er ikke medlem,, og hadde ikke tatt noe penger fra klubben ved å delta,,, riktig?

Så klart er det betalt, men det er betalt med penger som MEDLEMMER har betalt inn for sitt medlemskap. Derfor er det også en MEDLEMSFORDEL å kunne delta, nettopp fordi man har vært med å betalt for at TAN kan melde seg på. Man får lov til å delta FORDI man har betalt kontingenten (jeg vet ikke hvor mange måter jeg må forklare dette på for at det skal forstås).

Hvis alle tenker som deg, så er det ingen som betaler, det er ganske logisk hvis du tenker på det. Hvis alle sier "men det er jo allerede betalt for dette, så hvorfor skal jeg gidde å betale da, når andre gjør det for meg", så ender det til slutt med at ingen betaler og alle skal være med gratis. Da må vi som driver supporterklubben, som tidligere sagt flere ganger, betale dette av egen lomme. Det er uaktuelt, og da blir det heller til at vi ikke melder på lag.

Du får heller melde på ditt eget lag, hvis du absolutt skal være med uten å være medlem hos oss. Da kan du selv betale avgiften på godt over 1000 kroner og så kan du delta grat... nei, vent - det ble ikke gratis det heller.

Å være med på ting koster som regel noe her i verden. Så lenge det er organisert av noen, så er det sånn. Jeg har vært med på cuper som er arrangert både av frivillige og organisert idrett. ALLTID har det kostet en hundrelapp eller tre per person. Det er sånn det funker hos oss også. Så kan du velge selv om du vil være med eller ikke, men uansett må du forholde deg til at slik er det.
Keep calm and put Shola on.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #12 på: 15. Juli 2015, 04:16 »
Ja hvis eneste fordel ved å være medlem var at man kunne delta ville såklart ingen vært medlem om det var gratis å delta.. Men flesteparten av medlemmene er nok medlem av årsaker som kampbiletter, medlemsblader etc. Siden det er ca 10 stk som deltar i supporercupen, mens jeg antar dere har over 500 eller over 1000 medlemmer... Men ja,, jeg kan se poenget ditt,,,

only1united

  • NewUtd-teamet
  • Supersub
  • *****
  • Innlegg: 388
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #13 på: 15. Juli 2015, 12:43 »
Ja hvis eneste fordel ved å være medlem var at man kunne delta ville såklart ingen vært medlem om det var gratis å delta.. Men flesteparten av medlemmene er nok medlem av årsaker som kampbiletter, medlemsblader etc. Siden det er ca 10 stk som deltar i supporercupen, mens jeg antar dere har over 500 eller over 1000 medlemmer... Men ja,, jeg kan se poenget ditt,,,

Jeg forstår ikke dette... Du sier at du selv ikke er interessert i medlemsblader og kampbilletter, og at vi bør tilby en alternativ pakke som er billigere uten medlemsblader. Dette fordi det er så mange som ikke er interessert i disse produktene. Nå sier du at flesteparten av medlemmene nok er medlem nettopp pga dette. Du argumenterer så mye fram og tilbake at jeg mister helt oversikten.
Keep calm and put Shola on.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: medlemspakken
« Svar #14 på: 19. Juli 2015, 11:57 »
Denne tråden er det vel også bare å stenge...
No fate but what you make