20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 160059 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #30 på: 25. Sep. 2013, 10:08 »

I tillegg ville det vært en glede med bismak dersom vi endte på topp 10, og en Chelsea-spiller som forsvant tilbake igjen etter sesongen hadde scora nesten halvparten av målene våre.. Vet ikke om jeg i det hele tatt hadde kunne gledet meg over målene hans.

LOL

Slik Cisse spiller om dagen kan vi heller ha en kjegle stående i 16meteren!

Skjæren

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 485
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #31 på: 25. Sep. 2013, 10:35 »
Hadde vi hatt en gjeng konkurranse-dyktige spisser,forstår jeg argumentet med å ikke låne spillere, heller utvikle, matche og vise tillit til egne spillere. Men det er jo absolutt ikke appliserbart i dette tilfellet, det burde jo være klart for alle.
Om vi kunne lånt en spiller som Lukaka i ett år, kunne han bidratt til en høyere tabellplassering, som igjen genererer penger og økt "attraktivitet" ved neste overgangsvindu, så det burde det være ett enkelt regnestykker. Spesielt når Cisse er søppel, Gouffran er god men ikke fantastisk, Shola er crap, Remy brukes mye som ving, og Campbell er så langt unna å gjøre noe impact på laget at en lånt spiller som Lukaku ikke hadde forandret hans posisjon nevneverdig.
 
EDIT: det med å være stolt over laget og glede seg/ikke glede seg over en lånt spiller som scorer mål er jo helt ute på viddene.

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #32 på: 25. Sep. 2013, 17:26 »

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #33 på: 25. Sep. 2013, 18:50 »
Kan du forklare denne tabellen litt nærmere Eriksen? Hva er purchased gross?

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #34 på: 25. Sep. 2013, 18:53 »
Kan du forklare denne tabellen litt nærmere Eriksen? Hva er purchased gross?
Kjøp - Salg - Netto - Pr. sesong.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #35 på: 25. Sep. 2013, 22:24 »
Hadde vi hatt en gjeng konkurranse-dyktige spisser,forstår jeg argumentet med å ikke låne spillere, heller utvikle, matche og vise tillit til egne spillere. Men det er jo absolutt ikke appliserbart i dette tilfellet, det burde jo være klart for alle.
Om vi kunne lånt en spiller som Lukaka i ett år, kunne han bidratt til en høyere tabellplassering, som igjen genererer penger og økt "attraktivitet" ved neste overgangsvindu, så det burde det være ett enkelt regnestykker. Spesielt når Cisse er søppel, Gouffran er god men ikke fantastisk, Shola er crap, Remy brukes mye som ving, og Campbell er så langt unna å gjøre noe impact på laget at en lånt spiller som Lukaku ikke hadde forandret hans posisjon nevneverdig.
 
EDIT: det med å være stolt over laget og glede seg/ikke glede seg over en lånt spiller som scorer mål er jo helt ute på viddene.

Voldsomt enig her.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tremblem

  • Gjest
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #36 på: 27. Sep. 2013, 09:27 »
Hadde vi hatt en gjeng konkurranse-dyktige spisser,forstår jeg argumentet med å ikke låne spillere, heller utvikle, matche og vise tillit til egne spillere. Men det er jo absolutt ikke appliserbart i dette tilfellet, det burde jo være klart for alle.
Om vi kunne lånt en spiller som Lukaka i ett år, kunne han bidratt til en høyere tabellplassering, som igjen genererer penger og økt "attraktivitet" ved neste overgangsvindu, så det burde det være ett enkelt regnestykker. Spesielt når Cisse er søppel, Gouffran er god men ikke fantastisk, Shola er crap, Remy brukes mye som ving, og Campbell er så langt unna å gjøre noe impact på laget at en lånt spiller som Lukaku ikke hadde forandret hans posisjon nevneverdig.
 
EDIT: det med å være stolt over laget og glede seg/ikke glede seg over en lånt spiller som scorer mål er jo helt ute på viddene.

Voldsomt enig her.


I en ideel verden, er det seff bedre med kjøp enn lån, men kan en innlånt spiller heve laget så ser jeg absolutt ikke negativt på det. Lukaku hadde hevet laget vårt betraktelig!

Apropos lån, skulle gjerne sett at vi hadde fått lånt ut Adam Campbell til en klubb på passende nivå, se om det er noe i all hypen rundt han?

KarlRudolf

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 225
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #37 på: 03. Okt. 2013, 22:07 »
T.d. Will Zaha hadde vært drømmesituasjon å fått inn på lån!! Om han står i med Miss Moyes er vell kjangsane store .. Uansett ser det ikkje ut som han får spele, so då burde det være sannsynlig :)

Rudi

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 606
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #38 på: 06. Okt. 2013, 01:37 »
Zaha er akkurat den type spiller vi aldri skal ha inn på lån (uten klausul). Bra i Championship, åpenbart ikke i nærheten av god nok for manu. Vi er ikke en jævla samarbeidsklubb som videreutvikler andre klubbers spillere. Jeg kunne kanskje, aller nådigst, tatt Zaha på lån om vi fikk penger for det, og det ikke eksiterer en klausul som sier at han skal spille så og så mye.

I tillegg slår Zaha meg som ei gigantisk fitte.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #39 på: 06. Okt. 2013, 09:09 »
Noen som ikke fikk kveldsmat i går ser jeg...


Jeg tror muligens vi gikk glipp av en spiller i denne karen her i sommer:

http://www.transfermarkt.co.uk/en/juan-iturbe/profil/spieler_81455.html

Iturbe har blitt hypet en del, men har ikke slått helt til i Porto. Nå er han ikke mer enn 20 så det kan godt hende han kunne blomstret hos oss. Talentet er der og man trenger bare å se et par youtube-filmer for å skjønne at potensialet hans er stort. Nå ble han istedet utlånt til Hellas Verona!!! i sommer , som også har en opsjon på kjøp. Antagelig på ca 8 mill euro.

Jeg hadde gjerne sett at vi så nærmere på dette talentet.

lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #40 på: 08. Okt. 2013, 15:23 »
Jeg foreslår at vi prøver oss på vingen Mohammed Salah fra Basel. Har vært god i CL og Basel kommer ikke til å gå videre.

kung_zlatan

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1158
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #41 på: 08. Okt. 2013, 15:43 »
Mohamed Salah er et bra shout! Han har desverre kontrakt til 2016, men kanskje kan han være mulig allikevel! Spennende spiller!

http://www.transfermarkt.co.uk/en/mohamed-salah/profil/spieler_148455.html

Tremblem

  • Gjest
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #42 på: 08. Okt. 2013, 16:00 »
http://www1.skysports.com/football/news/11679/8962347

Denne dukka opp flere steder i dag. Noen som har kjennskap til Abdisalam Ibrahim og hvordan han har vært i Godset?


lefsen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 813
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #43 på: 08. Okt. 2013, 20:59 »
Er du ikke i den norske landslagstroppen så er du ikke god nok for oss. Basta. Uavhengig av alder. Hvis du ikke er 17 da.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #44 på: 08. Okt. 2013, 21:15 »
Er du ikke i den norske landslagstroppen så er du ikke god nok for oss. Basta. Uavhengig av alder. Hvis du ikke er 17 da.
Akkurat som den norske landslagstroppen avgjør om en spiller er god nok eller ikke.