20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tippeligaen 2007  (Lest 91588 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Håvard

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1998
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #15 på: 16. Nov. 2006, 20:35 »
Nå skal visst Rösler være i Stavanger.

http://www.dagbladet.no/sport/2006/11/16/483171.html

Håper ikke han blir ny trener...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #16 på: 16. Nov. 2006, 21:54 »
Sitat fra: "plebbster"


Men hva er det Tom Nordlie har gjort som fører han til jobben i en god norsk klubb?

- Opprykk med Odd ( med store pengesekker )

Store pengesekker?Mesteparten av spillerene han rykte opp med var egenproduserte spillere eller billig halvfabrikata fra andre klubber. Odd Grenland har aldri hatt god økonomi.
Carr har altfor få landskamper for England!

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #17 på: 16. Nov. 2006, 22:24 »
Sitat fra: "Gonzalez"
Viking bør gå for Semb! Hvis de prøver å hente Thodesen blir jeg bare trist. De driver med hyppig sparking av trenere og skal nå plutselig bare hente Thodesen som har bygd opp Sandefjord på 2 år etter at Dokken ødlagte dem. Thodesen er ikke ferdig med det arbeidet han har begynt i Sandefjord.

Semb er bra valg for Viking. Gå for Semb!

NEI! Semb er ikke et bra valg for Viking. Semb spiller akkurat samme fotball som Prahl. Det gikk jo kjempebra.

Viking vant serien med Benny Lennartsson som trener. Hva spilte han? Jo, OFFENSIV fotball, med spill gjennom lagdeler og mye mål. Viking vant cupen for ikke altfor mange år siden, hvem var trener? Lennartsson.
Viking ble reddet i siste liten i år av Tom nordlie. Hva slags fotball spiller Nordle? Langpasning med stuss og et lag fullt av Jostein Flo?

Hmm. Jeg forbinder ikke Start med Drillo-fotball. Jeg forbinder ikke Nordlies Odd med Drillo-fotball. Jeg forbinder ikke noe som helst ved Nordlie med Drillo-fotball, så hvorfor skal da Viking ansette en trener med den spillestilen Viking ikke er skapt for?

Viking er skapt for å spille Rosenborg-inspirert fotball. Ikke Drillo-fotball. Vikings beste perioder har bært preg av offensiv, angrepsvillig fotball. Vikings dårligste perioder har bært preg av det stikk motsatte. Og da er Semb løsningen?

Det er jo akkurat det samme som å si at Souness er en kjempegod manager som passet perfekt inn i Newcastle, og som oppnådde kjemperesultater med klubben.

Jeg har alltid hatt et godt øye til Viking, og jeg liker ikke å se navnet Semb i forbindelse med den klubben. Semb til Vålerengen!

Nils Arne, gjør comeback!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

plebbster

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #18 på: 16. Nov. 2006, 23:08 »
Sitat fra: "Rolfern"
Sitat fra: "plebbster"


Men hva er det Tom Nordlie har gjort som fører han til jobben i en god norsk klubb?

- Opprykk med Odd ( med store pengesekker )

Store pengesekker?Mesteparten av spillerene han rykte opp med var egenproduserte spillere eller billig halvfabrikata fra andre klubber. Odd Grenland har aldri hatt god økonomi.


Så du mener at Odd ikke hadde god økonomi til første divisjons-klubb å være den sesongen de rykka opp?

Agurksaft

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #19 på: 16. Nov. 2006, 23:45 »
"NEI! Semb er ikke et bra valg for Viking. Semb spiller akkurat samme fotball som Prahl. Det gikk jo kjempebra."
 
Javel Joakim?
No har eg så stor tru på Nils Johan Semb sine fotballfaglege kunnskapar at han    veit at det er fleire måtar å spela fotball på. Trur du Drillo vilde spelt 4-5-1 med lange passningar mot Tevez dersom han overtok Argentina i dag?
Klart Semb veit kva som skal til for å spela fin offensiv fotball.
[/quote]

Rolfern

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 919
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #20 på: 16. Nov. 2006, 23:52 »
At de hadde en økonomi som var bedre enn en del andre førstedivisjonsklubb er riktig, men Odd Grenland har aldri hatt "store pengesekker" og heller aldri særlig god økonomi.

Viking henter Semb?Det går mot Rösler skal man tro seneste rykter..
Carr har altfor få landskamper for England!

Gonzalez

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 226
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #21 på: 17. Nov. 2006, 18:13 »
Nå har heldigvis Thodesen signert ny kontrakt så nå er det ingen fare.

Nordlie er forresten den mannen som gjorde Sandefjord til en toppklubb i adeccoligaen. Så all respekt til det, hadde ikke vært der de er idag uten han. Uten Ditlefsen som dommer i kvalikkampen mot Vålerenga hadde også Sandefjord rykket opp på bekostning av storlaget Vålerenga.
ewcastle United vinner av Intertotocupen 2006!

plebbster

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #22 på: 01. Des. 2006, 14:36 »
Terminlisten 2007.

Vi spiller BORTE MOT TROMSØ i siste serierunde. Alltid skal vi spille der når det er mest snø. NFF + RBK = <3

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #23 på: 01. Des. 2006, 16:13 »
Slapp av. Serien er avgjort i lang tid før den tid...

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #24 på: 02. Des. 2006, 17:04 »
Seriemesterskapet feires etter at Lyn er banket på Lerkendal og Lillestrøm har fått juling på åråsen i runden før. Den er grei. Aalesund borte blir jo bare en formalitet. Grei terminliste.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4694
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #25 på: 02. Des. 2006, 18:14 »
Sitat fra: "Joakim"
Seriemesterskapet feires etter at Lyn er banket på Lerkendal og Lillestrøm har fått juling på åråsen i runden før. Den er grei. Aalesund borte blir jo bare en formalitet. Grei terminliste.


Hehe RBK har jo slitt mot Aalesund. Trur vi vinn.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Heinrich

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 193
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #26 på: 03. Des. 2006, 20:53 »
Kommer fra Sunnmøre, men er ingen spesiell fan av Aalesund.
Synes likevel det hadde vært utrolig morsomt om Joakim Austnes fikk det gjennombruddet han virkelig fortjener.
Han er en klasseving/spiss, ihvertfall i TL.

plebbster

  • Gjest
Tippeligaen 2007
« Svar #27 på: 04. Des. 2006, 22:10 »
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=159146

Alltid koselige spisser Start tiltrekker seg. Først David Nielsen og så han fyren her.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #28 på: 04. Des. 2006, 22:25 »
Sitat fra: "Hans Emil"
Sitat fra: "Joakim"
Seriemesterskapet feires etter at Lyn er banket på Lerkendal og Lillestrøm har fått juling på åråsen i runden før. Den er grei. Aalesund borte blir jo bare en formalitet. Grei terminliste.


Hehe RBK har jo slitt mot Aalesund. Trur vi vinn.

Hei, du vet vel hvem som er trener for Aalesund? Og du vet vel hvem som var trener for Rosenborg sist lagene møtte hverandre??

Riktig svar på begge deler er selvsagt Per Joar Hansen.
Ikke et vondt ord om Perry og ryggen hans, men vi har Knut Tørum...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

André S

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3214
    • Vis profil
Tippeligaen 2007
« Svar #29 på: 04. Des. 2006, 23:16 »
Jeg har en liten følelse av at Tørum vil oppleve det samme som Roeder når neste sesong starter. At alt går til hælvette...