20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2018  (Lest 147380 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #570 på: 29. Juli 2018, 09:06 »
Vi er ikke svakest i 10er rollen mener jeg. Uten målen og assistent til Perez hadde vi vært  nedrykkskandidat. Jeg mener spissen er vårt klart svakeste ledd: Gayle og Joselu holder rett og slett ikke.

Hva om Perez blir skadet da?

Shelvey, Diame, kan fint steppe inn i 10er rollen. Og dermed slenge inn Hayden/Sør Koreanern på sentral midtbane....

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #571 på: 29. Juli 2018, 09:11 »
Yo! Who diz?

Perez er ikke en optimal 10'er selv om han har gjort sine saker ok. Svakt reportoar hva gjelder pasninger og ikke allverdens spillesforståelse. Har blitt stadig bedre, men jeg tror vi lett kan finne en oppgradering her. Jeg tror Perez er best enten som en SA eller som VV, der han kan bli spilt opp i fart og dra seg innover.

Forslag: Enis Bardhi (Levante) , Andreas Pereira (Manutd), Bernard (Shaktar D) Free transfer

Spiss: Tøft marked, men ryktene tyder på at Tammy Abraham kan kjøpes for ca 15 mill. Kjør!

VB: Får vi Bryan fra Bristol tror jeg dette er en spennende signering. VI TRENGER EN BECK!

Mbemba-erstatter: Schär. Ferdig

Veldig enig angående Perez!!! Alltid imponert meg de gangene han fikk sjanse som VV, og har driblet seg fint innover og hatt fine pasninger og crossere/avslutninger... Eller prøve han som en falsk 9er. Husker da vi brukte han som spiss og han hadde noen kamper med scoringer.. Ser ofte han glimter til med noe som tyder på et spennende potensiale, så vil absolutt ikke gi opp Perez. Men om han ikke stabiliserer et høyere nivå kan det kanskje være aktuelt å se etter en utfordrer...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #572 på: 29. Juli 2018, 09:20 »
Linkes stadig med Ings og Rondon. Er de 2 jeg minst ønsker meg av de spissene vi har blitt koblet til. Ings på grunn av skadehistorikk i begge knærne. Rondon på grunn av hva han har vist i PL kontra noen av de andre navnene vi har blitt koblet til.

Selv om begge 2 forsterker laget håper jeg på noen andre. Welbeck, King er 2 stk som er nevnt tidligere og som frister meg mer.

Jeg tror Arsenal og Chelsea vil gjøre store utskiftinger i stallen med nye managere. Der ser jeg muligheter.

Du klager over skadehistorikken til Ings men vil ha Welbeck...Du er klar over at Welbeck er nesten kronisk skadet?....Ings hadde en langtidsskade som jeg håper for hans del ikke vil slås opp igjen, kontra Sturridge etc som slår opp samme skaden gang på gang...  Nå virker Ings å være frisk, og Klopp ville faktisk beholde Ings men det er ikke Ings så interessert i. Fikk noen innhopp mot slutten av forrige sesong i LFC...  Ings må være den mest undervurderte spillern her inne... Til å være engelsk og hvit er han så utypisk engelsk man kan bli. Meget tegnisk, lav, teknisk, smidig, god pasningsfot, god avslutter, og jobber knallhardt. Ikke noe typisk muskelbunt uten tekniske ferdigheter....En av de som minner mest om Firminho i Liverpool. God playmaker, i tillegg til avslutter og jobber knallhardt. Er nok derfor Klopp var keen på ha han som et alternativ ved en Firminho skade. Og hvorfor ikke Rondon? WBA punga ut stort for han med god grunn. Har scoret stabilt med mål, godt oppspillspunkt som kan variere angrepspillet vårt med innlegg, lange pasninger, mann i rygg, etc. Og i tillegg er en super førsteforsvarer som jobber knallhardt, noe som passer Benitez perfekt...Her mener jeg vi snakker om de 2 mest undervurderte spillerne i PL i øyeblikket. Altså Rondon og Ings...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #573 på: 29. Juli 2018, 09:22 »
Ser Ings prises til 20 mill pund. Da er ikke vi med der vil jeg tro. Og helt enig Frode, skadehistorikken tilsier vi bør holde oss langt unna. Etter min mening ikke vist noe som helst som rettferdiggjør den prisen.

Om Rondon koster 16, og Ings kan gå gjennom en medisinsk analyse at skaden hans er leget. Så er Ings en spiller jeg mener tilhøyerer i en bedre klubb....Ings for 20 vs Rondon for 16,,,ville kanskje gått for Ings...Ikke uten grunn at Klopp vil ha han med videre...

garyspeedfan

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 110
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #574 på: 29. Juli 2018, 09:24 »
Ryktes at Manchester United er nærme en signering av Harry Maguire. Hva tror dere dette vil ha å si for NUFC og Lascelles?
Blir det som følger, Manchester United henter Harry Maguire, Leicester henter Jamaal Lascelles, og Newcastle.........

Lascelles går nok ingen steder...Men Leicester er favoritter med en odds på hele 8 til å hente Lascelles, da det er den klubben som mest sansynlig legger inn et monsterbud for Maguiere pengene.... Så si det er 10 prosent sjasne for at han går til Leicester skal man tro oddsen...Tror ikke vi skal bekymre for at Lascelles forsvinner dette vinduet...Da blir jeg MEGET overrasket. Da måtte isåfall et av topplagene prøvd seg....

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #575 på: 29. Juli 2018, 09:31 »
Ser vi blir rumpekjørt igjen :D

Fet klubb!

Rumpekjørt? Leste du ikke veggen av tekst over her? Det er lang tid igjen og dessuten ingen spillere som vil styrke oss nevneverdig uansett, akkurat som på FM...Forresten er det forståelig at Ashley ikke vil gi etter for Benitez' enorme ambisjoner om å utfordre Burnley og Wolves.

Lukter litt sarkasme av innlegget ditt...Men Wolves kan bli en serriøs utfordrer til top 6, de skal handle enormt, og prøve komme til CL....De handler urimelig dyrt, og gir urimelig høye lønninger, så syns ikke vi skal sammeligne oss med Wolves... Men mener vi faktisk burde satse hardere enn Burney...Etter Everton, Soton, Leicester og West Ham mener jeg vi er klart den klubben som bør stå sterkest... I tillegg skal det tilføyes at vi har høyest omsetning etter top 6 lagene, så om vi tar med Wolves i en top 7, skal vi på sikt være det 8ende sterkeste laget i ligaen. Newcastle som by, stadion og alt er også ganske attraktivt. Omtrent bare London som slår oss der...

Altså, det er en forbanna katastrofe at vi nok en gang handler spillere på billigsalg og går £25 millioner i pluss. Faktisk helt utilgivelig. Med Rafas teft på overgangsmarkedet klarer vi å hente brukbare spillere for lite penger, men det skulle selvfølgelig vært supplert med noen storfisker.

Jeg merker hva Ashley gjør med interessen min, og det er ikke bra.

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #576 på: 29. Juli 2018, 10:04 »
Vi er ikke svakest i 10er rollen mener jeg. Uten målen og assistent til Perez hadde vi vært  nedrykkskandidat. Jeg mener spissen er vårt klart svakeste ledd: Gayle og Joselu holder rett og slett ikke.

Hva om Perez blir skadet da?

Shelvey, Diame, kan fint steppe inn i 10er rollen. Og dermed slenge inn Hayden/Sør Koreanern på sentral midtbane....
For Diame og Shelvey fungerte jo krutt som 10ere. Vi trenger forsterkning der.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #577 på: 29. Juli 2018, 10:40 »
Enig med deg Geir. Suverent å hente spillere som Schär og Dubravka til hyggelige priser, imidlertid kan man ikke satse på slike dealer hver eneste gang. For å få kvalitet må man bare innfinne seg med at det koster, spesielt når det gjelder offensive spillere.

Om vi henter Bryan for 6 mill pund, så har vi god dekning på venstrebacken for en rimelig penge, og resten av pengene som måtte finnes (her bør det være flere titalls millioner ledig fra driftsoverskudd, nedbetalinger fra tidligere salg som Sissoko/Gini, samt hva som er mottatt av salg i sommer), brukes på ny tier og spiss.

Vi har minimum 1 lån igjen, så lenge det ikke er fra Chelsea. Bryan for 6 mill + spiss + 10'er hvorav 1 lånes med opsjon? Bør være mulig å hente noe av god kvalitet med nåværende økonomi.

« Siste redigering: 29. Juli 2018, 11:01 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #578 på: 29. Juli 2018, 11:07 »
Ashley fucker opp for n'te gang. Dere får gjerne juble over hvor god Rafa er til å forvandle gråstein til gull, men hadde vært enda bedre om han i det minste kunne fått et litt bedre materiale å jobbe med. Da hadde det virkelig blitt spennende.

Ser med andre ord ut som det blir nok en nedtur av et vindu. Takk for null ambisjoner, Ashley. Din idiot.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #579 på: 29. Juli 2018, 11:19 »
Usedvanlig negativ i dag du da Kristoffer 😉

Jeg synes vinduet har vært bra TIL NÅ. Er fortsatt noen dager igjen før vinduet lukkes, og forhåpentligvis har vi da fått inn tre spillere til. Men det MÅ vi også. Hvis ikke er det litt katastrofe.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #580 på: 29. Juli 2018, 12:49 »
« Siste redigering: 29. Juli 2018, 13:05 av Geordie »
No fate but what you make

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #581 på: 29. Juli 2018, 13:10 »
Ja, regnestykket er klar på at det skal finnes penger igjen i kassen til noen kjøp.

Håper det kommer noen kjøp helt ut av det blå (alla budet på Plea)

Rondon er bedre enn hva vi har i dag, men det frister ikke så mye med en 29 åring som ikke har bevist så veldig mye i PL + at kan kan være ganske så klønete i avslutningsfasen.

Ings eller Welbeck på lån frister noe mer (selv om også Welbeck ikke er den mest kliniske spissen)

Batman inn fra Chelsea
Alfie Mawson inn fra Swansea
+ en kreativ 10`er.

Kom igjen Ashley....


« Siste redigering: 29. Juli 2018, 13:43 av Thomas Beckheim »

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #582 på: 29. Juli 2018, 13:49 »
Fra VG

"Back på vei bort fra Real Madrid

Venstreback Theo Hernández er på vei bort fra Real Madrid, ifølge Marca.

Sportsavisen skriver at han er like unna et sesonglån til Real Sociedad, og at avtalen kan komme til å bli bekreftet i løpet av nær fremtid."

Burde vi vært på denne?
No fate but what you make

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #583 på: 29. Juli 2018, 15:49 »
Theo Hernández hadde vært spennende han. Trenger jo en back som kan utfordre Dummett.

Her er også en spiller Newcastle burde prøvd seg på.

Fulham’s move for Swansea defender Alfie Mawson is edging closer with talks at an advanced stage, according to Sky sources.
There is agreement on many aspects of the deal and it is hoped the transfer can be finalised in the next 48-72 hours.
Personal terms are not expected to be a problem.
Burnley and West Ham have both held talks with Swansea, but it appears their interest has now cooled.


Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2018
« Svar #584 på: 29. Juli 2018, 16:00 »
https://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-boss-rafa-benitez-hopes-14966053

Ser ut som det blir et bytte Rondon - Gayle med penger i mellom fra oss. Bør ikke være store summen etter mitt skjønn. Gayle er yngre, britisk og målscorer-raten er ikke fryktelig forksjellig på disse 2. Henholdsvis 0,22 v 0,21 pr match i PL. Kan vel tyde på at Rondon sin er dårligere, da jeg mistenker han har spillt langt flere minutter.
« Siste redigering: 29. Juli 2018, 16:06 av Geordie »
No fate but what you make