20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00  (Lest 32445 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #15 på: 07. Des. 2012, 20:10 »
Noen nyheter om Hatem?
Trener i morra i følge Pards. Det samme gjør Santon, Ba og Obertan. Jonas trener på søndag.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #16 på: 09. Des. 2012, 19:26 »
Hangeland er tilbake, det er dumt for oss. Riether eneste tvilsomme utenom nevnte Ruiz. Skal tror at Fulham stiller noe som:
Schwarzer - Riether/Kelly, Hughes, Hangeland, Riise - Duff, Sidwell, Diarra, Kacanikilic/Richardson - Petric, Berbatov

Syns Fulham ser svekket ut i forhold til i fjor selv med Berba. Dembele, Zamora og Dempsey maltrakterte oss i januar i år, men alle disse er borte. Har et håp at det blir en jevn kamp, der vi på ingen måte blir dominert i banespillet slik tilfellet har vært altfor ofte denne sesongen. Marve og Ben Arfa bør starte begge to, og da er det ikke plass for to spisser. Cissé må starte på benken. Var jo framgang mot Wigan, men den episoden der han står i offside i det Ba spiller ballen inn på slutten viser hvor på bærtur han er om dagen. Usikker på om Bigi bør starte. Jonas kan jo også være sentralt, men han er jo ute av form.
Black and white since 1996

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #17 på: 09. Des. 2012, 19:28 »
Hvis ikke vi klarer å hamle opp med den midtbanen der, så klarer vi ikke å hamle opp med noen midtbaner.

Men Berba blir mannen å stoppe i morra. Har vært solid sålangt i Fulham.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #18 på: 09. Des. 2012, 19:47 »
Hvis ikke vi klarer å hamle opp med den midtbanen der, så klarer vi ikke å hamle opp med noen midtbaner.

Men Berba blir mannen å stoppe i morra. Har vært solid sålangt i Fulham.

Nå er ikke NUFC sin midtbane så veldig solid den heller.

Etter å ha sett NUFC spille sesongens 2 svakeste kamper denne uken (Wigan og Bordeaux) så er jeg redd Fulham på bortebane blir vel tøff. London er en by NUFC normalt ikke trives i også.

Men håpet er jo at også Fulham fortsetter med sin dårlige periode. Står med 1 seier på siste 10 kamper. Men de har flere sterke uavgjort resultater inne i samme periode, som f.eks. bortekampene mot Chelsea og Arsenal. 3 tap på fire siste er uansett ikke noe å skryte av og tapet hjemme mot Sunderland var pinlig.

Andymag

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2642
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #19 på: 09. Des. 2012, 19:48 »
Taper vi denne kan vi vel glemme å kjempe om noe topp 6 i år. Særlig når City er neste  :(

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #20 på: 09. Des. 2012, 19:53 »
Hvis ikke vi klarer å hamle opp med den midtbanen der, så klarer vi ikke å hamle opp med noen midtbaner.

Men Berba blir mannen å stoppe i morra. Har vært solid sålangt i Fulham.

Nå er ikke NUFC sin midtbane så veldig solid den heller.
Det har jeg aldri sagt heller, men er det en midtbane vi bør kunne hamle opp med så er det denne. Spesielt mtp at de spiller 4-4-2 også, selv om Berba ofte faller ned i en 5'er midtbane når de forsvarer seg.

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #21 på: 09. Des. 2012, 20:06 »
Hvis ikke vi klarer å hamle opp med den midtbanen der, så klarer vi ikke å hamle opp med noen midtbaner.

Men Berba blir mannen å stoppe i morra. Har vært solid sålangt i Fulham.

Nå er ikke NUFC sin midtbane så veldig solid den heller.
Det har jeg aldri sagt heller, men er det en midtbane vi bør kunne hamle opp med så er det denne. Spesielt mtp at de spiller 4-4-2 også, selv om Berba ofte faller ned i en 5'er midtbane når de forsvarer seg.

Er ikke mye Berbatov gidder å jobbe defensivt uansett. Om han ikke har dagen står han omtrent bare i midtsirkelen å sutrer. Har aldri vært kjent for å være den som jobber mest eller best, men han scorer bra med mål. Han må stoppes imorgen ihvertfall om vi skal ha sjanse på poeng.

akselho

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 476
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #22 på: 09. Des. 2012, 22:52 »
Synes det var mer positivt enn negativt å ta med fra Wigankampen. Vi spiller på resultat og med en del nøkkelspillere ute, så at Wigan har mye ball er ikke så ille,selv med b-forsvaret deres og ti mann. De skaper jo heller ingenting så og si. Tiote gikk dessuten ut i pausen og da mister vi en viktig brikke i gjenvinningsfasen og i posession.

Poeng i morgen er bra. Spiller vi best er det en kjempebonus. Er vi som vi har vært før denne sesongen har Pardew et forklaringsproblem. Hvor langt tid skal det ta for at løp og pasninger skal sitte sånn noen lunde?

Black and white since 1996

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7612
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #23 på: 09. Des. 2012, 23:19 »
Hvis ikke vi klarer å hamle opp med den midtbanen der, så klarer vi ikke å hamle opp med noen midtbaner.

Men Berba blir mannen å stoppe i morra. Har vært solid sålangt i Fulham.

Nå er ikke NUFC sin midtbane så veldig solid den heller.

Etter å ha sett NUFC spille sesongens 2 svakeste kamper denne uken (Wigan og Bordeaux) så er jeg redd Fulham på bortebane blir vel tøff. London er en by NUFC normalt ikke trives i også.

Men håpet er jo at også Fulham fortsetter med sin dårlige periode. Står med 1 seier på siste 10 kamper. Men de har flere sterke uavgjort resultater inne i samme periode, som f.eks. bortekampene mot Chelsea og Arsenal. 3 tap på fire siste er uansett ikke noe å skryte av og tapet hjemme mot Sunderland var pinlig.

Hvis det er vår svakeste kamp har jo sesongen vært fantastisk!

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #24 på: 09. Des. 2012, 23:23 »
Og å bruke Bordeaux-kampen som argument for at Fulham-kampen blir tøff blir vel også greit feil... :P

Hakiki

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1104
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #25 på: 10. Des. 2012, 10:04 »
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2245528/Hatem-Ben-Arfa-fit-Fulham-v-Newcastle-clash.html

Ser ut som Ben Arfa kanskje blir tiltenkt en mer sentral rolle igjen. Litt usikker på hvordan jeg skal tolke denne artikkelen, om Pardew er klar for å ha Ben Arfa inn sentralt allerede nå mot Fulham, eller bare som en framtidstanke.  Syns det kunne vært spennende å se ham der, men da blir det jo et spørsmål om hvem som evt skal ta høyrekanten. 

Ofte når Ben Arfa ikke har vært høyrekant er det jo Obertan som har fått den plassen, men han er vel skadet enda med den jævla tåa si.  Antar at det evt. blir Ba som blir ensom spydspiss i en slik formasjon, og betyr det at vi får se Cissé ute i en rolle så langt ute på kanten?  Alternativt kan vel også Marveaux brukes der og han har jo utvilsomt gjort mye bra i det siste og fortjener kanskje en sjanse fra start i PL nå?  Etter min mening heller han enn Sammy i hvert fall fra start.  Alternativet blir vel evt Jonas, men da vil jeg fortsatt foretrekke Marveaux på venstreving kontra Sammy/Fergie.
Genius by birth. Slacker by choice.

thomamkj

  • Flaskebærer
  • *
  • Innlegg: 28
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #26 på: 10. Des. 2012, 10:40 »
Hvis vi tar utgangspunkt i tabellen blir dette en ganske jevn kamp.

13   Fulham      15    4    5    6     25-26   17
14   Newcastle   15   4   5   6   17-21   17

Jaja, blir uansett en 2-0 seier til oss.
« Siste redigering: 10. Des. 2012, 13:08 av thomamkj »

nebur

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 402
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #27 på: 10. Des. 2012, 12:24 »
ganske sikker på uavgjort. 100% på at det ikke blir tap ihvertfall

snkz

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3581
    • Vis profil
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #28 på: 10. Des. 2012, 13:11 »
Gleder meg til denne da jeg også får se Berbatov spille :D

Tror på 2-2.

bbrandseth

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 323
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
Sv: Fulham - Newcastle, Man 10 des. 21:00
« Svar #29 på: 10. Des. 2012, 13:38 »
H:1,77  U: 3,20  B: 3,65

Litt av ein optimisme her syns eg. Det er jo såklart bra, men dette er jo ein svært viktig kamp for Fulham også. Fulham kjem frå to vanskelege kampar mot Tottenham og Chelsea, og mot Chelsea klarte dei å halde nullen. Det er imponerande med tanke på at det var utan Hangeland, sjølv med alt tullet som har vore i Chelsea den siste tida. At Berbatov ikkje har scora sidan 10.November i ligaen er dog veldig bra.

Eg trur Ben Arfa er nøkkelen (kanskje ikkje så rart) til seier her. Ba kan fort bli nøytralisert av Hangeland i duellspelet. Fulham har slik som eg ser det ingen som kan hamle opp med Ben Arfa. Håpar med andre ord han får eit reint offensivt ansvar idag, med Cisse på benken. Håpar på denne:

                        Krul

Simpson    Colo    Williamson   Santon

Jonas        Tiote       Anita       Ferguson   

                      Ben Arfa
                         
                         Ba
(utan to store bokstavar)

Inn: Sammy Ameobi for Ferguson, til nød Cissé i same rolle som Ba.

Tilslutt. Eg tipper jo såklart på Newcastle, og cashar inn 3.65 i odds.