20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2010  (Lest 363967 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1937
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2940 på: 01. Sep. 2010, 01:22 »
Var jævla god for Pompey.. Kan takke han for at de vant Fa cupen i 2008..

Uansett, tiden vil vise oss hva VDV leverer i PL.

Sant nok, men du sammenligner altså her prestasjonen "Være med å vinne FA-cup" med en som har vært nominert til Ballon d'Or og faktisk har spilt nesten 60 kamper for Real Madrid med et en mål/kamp ratio på 1/5. Han har scoret flere mål for Real enn Kranjčar har for Pompey, og det på en sesong mindre. Iallefall ikke helt vanvittig overvurdert om man mener Van der Vaart er bedre enn Kranjčar.

Om han takler Premier League sitt tempo, fysikk og spillestil er dog noe annet. Og som du sier så er det noe bare tiden vil vise. Jeg stiller også spørsmålstegn ved hans skadefrekvens.

Forøvrig et pussig verditap med £10m på 24 timer synes jeg (om ryktene stemmer da).

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2941 på: 01. Sep. 2010, 08:10 »
Poenget er at på en god dag så er Van der Fjert nesten like god som Ben Arfa;)

maik assly

  • Benkvarmer
  • **
  • Innlegg: 97
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2942 på: 01. Sep. 2010, 12:10 »
Keane hadde klart blitt vår beste spiller om han kom hit.
Først er gosling best og så keane? haha

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2943 på: 01. Sep. 2010, 14:44 »
Jeg synes det blir litt dumt Joakim, når du sier at Strømsgodset er et veldig dårlig Tippeligalag. Godset ligger faktisk på 4.plass i Tippeligaen. Altså bare Tromsø, Vålerenga og Rosenborg som er bedre. Godset er bedre enn "storlag" som Brann, Viking, Stabæk etc.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2944 på: 01. Sep. 2010, 16:04 »
Jeg tror nok Rosenborg kunne greid seg brukbart i Eresdivisie, men tviler sterkt på at noen andre Tippeliga-lag ville vært i stand til det.

Jeg sier ikke at nivået i Nederlandsk fotball er så forbanna høyt, men det er langt høyere enn i norsk fotball. Og det er et godt steg videre fra Strømsgodset. Ja, fjerdeplass i Tippeligaen er finfint det, for Godset, men ærlig talt, Godset er ikke en klubb som normalt sett er så høyt oppe. Godset har da vunnet cupen noen ganger også. Men hvem har ikke det? Nivået i Vitesse Arnhem ligger langt høyere enn nivået i Godset. Å møte Ajax, PSV, Twente og Groningen er noe helt annet enn å møte Rosenborg, Vålerenga, Tromsø og Viking. Tro det eller ei.

Luis Suarez er en ørliten tanke bedre enn Steffen Iversen og Rade Prica.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5852
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2945 på: 01. Sep. 2010, 16:43 »
Poenget er at på en god dag så er Van der Fjert nesten like god som Ben Arfa;)

Supporterbriller så det holder.  ;)

van der Vaart er etter min mening en verdensklassespiller. Veldig god med begge ben og scorer mye fra sin offensive midtbaneposisjon. Som tilrettelegger er det ikke mange som er bedre.
Når han i en alder av 27 år står med hele 83 landskamper for en så god nasjon som Nederland sier det veldig mye om kvaliteten på spilleren. Han har bare 7 spillere foran seg over dem med flest landskamper for Nederland, og kan klatre betraktelig på den lista bare i inneværende år.

Jeg tror Harry har gjort et kjempekjøp og synes Tottenham har en stall nå som kan konkurrere mot de beste. Får jo også brasilianeren Sandro tilgjengelig fra neste uke.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2946 på: 01. Sep. 2010, 16:46 »
Luis Suarez er en ørliten tanke bedre enn Steffen Iversen og Rade Prica.
På tide å ta av dei RBK brillene dine.

Var det ikke akkurat det han gjorde da? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

gardek

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 532
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2947 på: 01. Sep. 2010, 16:48 »
Ingen kan si at Van der Vaart ikke er en verdensklasse spiller. I en offansiv midtbanerolle er det få i PL som er bedre. Bra kjøp av Spurs.
Toon till I die.

Simmio

  • Gjest
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2948 på: 01. Sep. 2010, 16:59 »
Jeg tror nok Rosenborg kunne greid seg brukbart i Eresdivisie, men tviler sterkt på at noen andre Tippeliga-lag ville vært i stand til det.

Jeg sier ikke at nivået i Nederlandsk fotball er så forbanna høyt, men det er langt høyere enn i norsk fotball. Og det er et godt steg videre fra Strømsgodset. Ja, fjerdeplass i Tippeligaen er finfint det, for Godset, men ærlig talt, Godset er ikke en klubb som normalt sett er så høyt oppe. Godset har da vunnet cupen noen ganger også. Men hvem har ikke det? Nivået i Vitesse Arnhem ligger langt høyere enn nivået i Godset. Å møte Ajax, PSV, Twente og Groningen er noe helt annet enn å møte Rosenborg, Vålerenga, Tromsø og Viking. Tro det eller ei.

Luis Suarez er en ørliten tanke bedre enn Steffen Iversen og Rade Prica.

Enig at Strømsgodset er et dårligere lag enn Vitesse, men poenget mitt er at Strømsgodset ikke er et dårlig tippeligalag når de ligger på 4.plass, og det bare er 6-7 runder igjen. ;) Etter min mening blir Godset alltid undervurdert, og jeg sier ikke dette fordi jeg heier på de, for det gjør jeg faktisk ikke.




Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2949 på: 01. Sep. 2010, 17:07 »
Ingen kan si at Van der Vaart ikke er en verdensklasse spiller. I en offansiv midtbanerolle er det få i PL som er bedre. Bra kjøp av Spurs.

Jepp han er god, nesten like god som Ben Arfa, i den rollen :D

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2950 på: 01. Sep. 2010, 17:32 »
Er det offisielt at VDV er klar for Spurs da? Harry var ikke helt sikker selv i går :P

Hadde han signer for et lag som jeg ikke misliker så jævlig, hadde det blitt drakt med VDV ;) Hadde han havnet i Arsenal f.eks :P
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Daniel

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 10320
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2951 på: 01. Sep. 2010, 18:24 »
Van der Vaart er bekreftet på hjemmesidene til Spudz ja.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2952 på: 01. Sep. 2010, 18:30 »
Jeg tror nok Rosenborg kunne greid seg brukbart i Eresdivisie, men tviler sterkt på at noen andre Tippeliga-lag ville vært i stand til det.

Jeg sier ikke at nivået i Nederlandsk fotball er så forbanna høyt, men det er langt høyere enn i norsk fotball. Og det er et godt steg videre fra Strømsgodset. Ja, fjerdeplass i Tippeligaen er finfint det, for Godset, men ærlig talt, Godset er ikke en klubb som normalt sett er så høyt oppe. Godset har da vunnet cupen noen ganger også. Men hvem har ikke det? Nivået i Vitesse Arnhem ligger langt høyere enn nivået i Godset. Å møte Ajax, PSV, Twente og Groningen er noe helt annet enn å møte Rosenborg, Vålerenga, Tromsø og Viking. Tro det eller ei.

Luis Suarez er en ørliten tanke bedre enn Steffen Iversen og Rade Prica.

Enig at Strømsgodset er et dårligere lag enn Vitesse, men poenget mitt er at Strømsgodset ikke er et dårlig tippeligalag når de ligger på 4.plass, og det bare er 6-7 runder igjen. ;) Etter min mening blir Godset alltid undervurdert, og jeg sier ikke dette fordi jeg heier på de, for det gjør jeg faktisk ikke.
Fjerdeplassen i TL er ingen stor prestasjon. Bodø/Glimt ble nummer fire i 2008. Nyopprykket. Odd var nyopprykket og ble nummer fire i fjor.

Det er flere eksempler på lag som har kommet høyt oppe ett år, og rykket ned, eller nesten rykket ned det neste. Glimt er prakteksemplet på dette. Og i år er det altså Godsets tur til å gjøre en kanonsesong, langt over det som kan forventes av dem. Skal ikke nekte for at Godset har overprestert i år. Har null tro på at Godset er i toppen igjen neste sesong. Det skjer bare ikke. Jeg føler jeg kjenner det laget altfor godt (lærte meg Godset å kjenne så altfor godt i 1991).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2953 på: 01. Sep. 2010, 18:31 »
Luis Suarez er en ørliten tanke bedre enn Steffen Iversen og Rade Prica.
På tide å ta av dei RBK brillene dine.
Ehhh..... What?
Du ser vel du også at dette er klassisk understatement?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Rissen

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1192
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2010
« Svar #2954 på: 01. Sep. 2010, 18:32 »
Åå Fkh ender på fjerde plass i år ;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.