20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Veien mot Em 2012.  (Lest 94741 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #15 på: 26. Nov. 2009, 19:25 »
Det virker faktisk som at Rosenborg forsvaret er redde for å gi Jarstein ballen. Jarstein er aldri stabil, noe forsvaret har fått merke. Han gjør en helt grei kamp uten tabber, så når man minst venter det kommer det en forhåldsvis enkel lumpe som Jarstein enten glipper eller har for lite spenst til og ta. Når man ser på enkelte mål han slipper inn ser han jo ut som en bowlingkule som prøver å hoppe. Grunnen til at Jarstein ble proffesjonell keeper er mest sansylig at han var god på juniorlaget(ene), for og så komme til Odd. En dårlig klubb uten noe som helst av gode spillere, med et par untak. Som med Espen Johnsen som med Jarstein; Kan være gode i de små dårlige klubbene, men faller fullstendig sammen i de store klubbene. Jarstein KAN ha potensialet til å bli en stabil Tippeliga keeper, men legg merke til kan.
Man blir nesten rasende når man får se en keeper som spiller på Norges beste klubblag som ikke tar en ball man selv ville tatt! Det er nesten like provoserende som å se på damefotball det!
Ved et fåtall anledninger har Jarstein vist fram en og annen god redning. Blant annet den i bortekampen mot Odd før i år.

Han MÅ begynne og ta det 2.divisjonskeeperene tar. Han må ta de slappe innleggene fra kantene, han må greie å gå ut på cornerne og bokse ballen vekk eller ta den i fast grep uten å bokse til en med eller motspiller i hodet. Han må gjøre noen skikkelige redninger man kan kalle for gode og si at den ville ikke han og han klart å redde. Han må gjøre feberredninger oftere. Det er et must for gode keepere. Aller mest hvis man får æren av å spille på Rosenborg!

Jeg håper Rune Jarstein skjerper seg veldig, men dette er i mine øyne tvilsomt.
Å nei, jeg har absolutt ingenting imot Jarstein personlig. Han virker som en helt grei type han, det jeg kritiserer han for er ene og alene tabbene hans og det veldig ustabile keeperspillet hans. Det er bare rett og rimelig det!

HVIS Jarstein blir en brukbar keeper(noe han må bevise på landslaget(hvis de er dumme nok til å la han spille) ikke bare klubblaget Rosenborg. Vi kan ikke ha en landslagskeeper som bare er god i Tippeligaen de må bevise det på landslaget også. Det er DER man viser hvor god man egentlig er! Det finnes jo haugevis med eksempler på spillere som er gode i klubblaget, men som blir syndebukk og hakkekylling på landslaget.

Uansett ønsker jeg Jarstein lykke til med å bli en bedre keeper, for lykke er noe han virkelig kunne trenge! Ha det som et nyttårsforsett, Jarstein; Bli en stabil og god keeper til neste år også kan vi vurdere deg på nytt!

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #16 på: 26. Nov. 2009, 20:09 »
Ikke spesielt rettet mot denne saken, men når man skal beskrive hvorfor RBK vant i år og noen prøver å trekke fram en enkeltspiller er det alltid ville protester fra andre lags supportere som hevder det var noen andre på RBK som var så gode at vi vant suverent. Så, om f.eks. Jarstein virkelig var SÅ dårlig, hvem var det så ekstremt gode at RBK vant serien så klart?

Offe87

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1731
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #17 på: 26. Nov. 2009, 20:30 »
Å gi Jarstein all kreditt for at RBK slapp inn så få mål i år er tull hvertfall, han skal ha noe av æren, men han hadde nå faktisk et ekstremt godt forsvar foran seg, noe ikke Bugge Pettersen kan sies å ha hatt.
Og det kom litt feil ut å si at Pettersen var mer solid, mente stabil, og det står jeg for selv om han har måtte hente ut langt flere baller fra nettet enn det Jarstein har.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #18 på: 26. Nov. 2009, 20:54 »
Jeg nekter å tro at Joakim mener at Jarstein er Norges beste keeper. Det er nok bare et drøyt forsøk på å provosere. Knudsen har selvfølgelig allerede vist at han er den som er desidert mest moden for den oppgaven.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #19 på: 26. Nov. 2009, 21:54 »
Jarstein er selvfølgelig en glimrende keeper. Jeg mener faktisk han er Norges beste, men det blir vel fort supporterbriller. Faktum er uansett at han reddet oss fra en del poengtap i andre halvdel av TL, til tross for at han opptrådde noe klønete i første halvdel.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #20 på: 27. Nov. 2009, 23:50 »
Jeg føler det blir feil å angripe meg for supporterbriller og arroganse når man leser de ekstremt krasse angrepene fra Peter, som mener at enhver tullekeeper i Tippeligaen er bedre enn Jarstein. Hvis Peter da har rett, så burde jo selv Bjarte Flem vært en mer aktuell landslagskeeper enn Jarstein.

Ja, Jarstein har vært ganske ustabil i perioder. Men å si at han hver gang mister baller som enhver annen idiot ville tatt blir feil. Jeg føler det blir å forenkle keeperyrket noe vanvittig.

Ja, noen av tabbene til Jarstein ser vanvittig dumme ut, og er det. Men man kan heller ikke glemme alle de glimrende inngripene hans, som dessverre har blitt overskygget av alle feilene.

Vis meg den keeperen som har mer ro med ballen i beina. Vis meg den keeperen som er mer offensiv i feltet, som forhindrer flere sjanser enn Jarstein gjennom sitt offensive spill.

I første halvdel av 2009-sesongen var Jarstein ustabil, men likevel på sitt beste mye bedre enn året før. I siste halvdel av sesongen var Jarstein sikkerheten sjøl, og reddet mange poeng for Rosenborg.

Det er ingen som har påstått at Jarstein alene har æren for at Rosenborg vant serien så suverent og slapp inn over 10 mål færre enn noen andre klubber. Men at han har en stor del av æren kommer man ikke utenom. For Rosenborg solide forsvar har ikke alltid vært like solide. Men når forsvaret sviktet nå på høsten, så var Jarstein sikkerheten selv, og tok det som kom.

Norges beste keeper er han utvilsomt i mine øyne. Men jeg innrømmer glatt at jeg har supporterbriller på meg. Men ingen av oss er 100% objektive. plebUTG, du har også supporterbriller på deg, når du mener Opdal er mye bedre enn Jarstein. Noen heier på Brann, noen på Molde. Noen heier på Tromsø og andre på Stabæk. Mens jeg og noen til heier på Rosenborg. Vi har alle våre personlige oppfatninger, og verdsetter enkelte ferdigheter mer enn andre.

Jeg mener Jarstein hadde fortjent flere sjanser på banen i stedet for å bare sitte på benken for landslaget. Samtidig så er det ikke tvil i mine øyne om at Jarstein og Knudsen er Norges to beste keepere. Men hvem som er best av de to vil jeg ikke være fullt så sikker på.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Ipt

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 518
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #21 på: 28. Nov. 2009, 00:34 »
Angriper det ikke for å ha supporterbriller. Det er bare en kommentar om noe som mange har, men som riktignok kan være litt irriterende i en diskusjon

Mener bare at du bør holde deg for god til uttrykke deg på en slik måte.

plebUTG

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2626
  • skjer
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #22 på: 28. Nov. 2009, 01:52 »
plebUTG, du har også supporterbriller på deg, når du mener Opdal er mye bedre enn Jarstein.

Vel... hadde jeg noensinne skrevet det, så hadde jeg nok hatt noen supporterbriller (populært ord om dagen ) på meg, ja. Men det har jeg ikke skrevet. Jeg skrev at jeg ville mye heller ha Opdal enn Jarstein i mål fordi jeg verdsetter blant annet to ting når det kommer til keepere (og spillere generelt):

1. Mental stabilitet
2. Tabbeprosent som ikke er altfor høy

Nå er Opdal en klar vinner på punkt èn, mens begge har noe å gå på når det kommer til tabber. Allikevel ser jeg på Opdal som en keeper som gjør mindre tabber enn Jarstein, men da kan du vel sette på meg disse populære supporterbrillene med en gang om du absolutt ønsker det. :)

Ta opp et lån.
« Siste redigering: 14. Mars 2011, 12:22 av plebUTG »

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #23 på: 28. Nov. 2009, 02:08 »
Jeg føler det er supporterbriller ute å går her i hytt og gevær! Fra alle kanter :P
Opdal bør ikke nevnes i samme åndedrett som verken Jarstein eller Knudsen. Opdal bør først sørge for å bli kvitt skadene, deretter bør han sørge for å gjøre tabber i mindre grad (ja, jeg anser Opdal som klart mest tabbe-prone av samtlige nevnte).
Jarstein er i mine øyne helt klart den keeperen som har høyest potensiale av de norske. Og han hadde en GOD sesong i 2009, med unntak av en periode der han slet med tabber. Jarstein er enda ung, klarer han lære av sine feil og bli mer tykkhudet, tror jeg det er vår landslagskeeper de neste åra. Knudsen er en fin backup. Vår per nå klart mest stabile keeper, men han har et ordinært øverstenivå.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #24 på: 28. Nov. 2009, 10:27 »
Kenneth Høie hvorfor har ingen valg han?
Han gjør ikke flere tabber enn de nevnt over her, i løpet av en sesong ;)
Å det han har vist i år, er til tider glimrende keeperspill.
En av disse 4 er iallefall keeper for Norge regner jeg med.
Jarstein, Opdal, Knutsen, Høye å kansje Bugge(ble 5 det da)

Men det som er spørsmålet?
Har vi noen bak disse 5 som er unge å gode med et stort potensiale?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Peter

  • Gjest
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #25 på: 28. Nov. 2009, 10:31 »
Kenneth Høie, han hadde en bra vårsesong med til tider veldig bra keeperspill, men kolapset vel i høstsesongen akkurat som resten av Start laget, men jeg skal ikke legge meg for mye opp i dette ettersom jeg ikke har sett hver kamp han har spilt.
Uansett tror jeg ikke han blir landslagskeeper, ihvertfall ikke i løpet av årene som kommer. :)

Sogning

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4534
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #26 på: 28. Nov. 2009, 10:46 »
Jarstein har kanskje eit høgare toppnivå enn Knudsen men det hjelper lite når han er så ustabil. Norge trenger en keeper som er god og stabil og det er nettopp det Jon Knudsen er.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Geir

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3749
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #27 på: 28. Nov. 2009, 11:10 »
Jeg føler at tabbestempelet har sittet litt i Jarstein hele denne sesongen, selv om han egentlig bare gjorde store tabber en periode i vårsesongen. Etter dette har han "bestemt" seg for å stå skikkelig bra og gikk en periode nesten 7 hele kamper uten å slippe inn mål, noe som ville vært ny rekord. Han har i tillegg reddet poeng på egenhånd for oss på høsten. Han har forbedringspotensiale, men er absolutt en svært dyktig keeper allerede.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #28 på: 28. Nov. 2009, 12:46 »
Kenneth Høie, han hadde en bra vårsesong med til tider veldig bra keeperspill, men kolapset vel i høstsesongen akkurat som resten av Start laget, men jeg skal ikke legge meg for mye opp i dette ettersom jeg ikke har sett hver kamp han har spilt.
Uansett tror jeg ikke han blir landslagskeeper, ihvertfall ikke i løpet av årene som kommer. :)

Helt riktig. Kenneth Høie viste at han er alt for dårlig 1 mot 1, og har alt for liten rekkevidde. Han kommer aldri til å bli landslagskeeper om han ikke skjerper de områdene.

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: Veien mot Em 2012.
« Svar #29 på: 28. Nov. 2009, 13:13 »
Det er utrolig sjelden med keepere som gjør så vavittig mye tabber som Jarstein. Når man gjentatte ganger ikke klarer å fange enkle polballer har man selvfølgelig ikke noe på et landslag å gjøre. Det som kanskje er mest verdt å nevne i denne situasjonen er at bunnivået er langt viktigere enn toppnivået for en keeper. En ustabil keeper er den verste lagdelen man har, punktum. Det bør stå mange folk i køen foran Jarstein.