20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tim Krul  (Lest 96416 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #555 på: 11. Okt. 2015, 21:40 »

Eriksen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7611
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #556 på: 12. Okt. 2015, 02:02 »
Vet ikke om det finnes noen stats på det, men Krul må jo være den mest skadeutsatte førstekeeperen i PL? Rob Elliot er jo den heldigste 2. keeperen i PL..


GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #558 på: 18. Aug. 2016, 08:25 »
Meget synd om dette stemmer, men også forståelig. Krul har vært svak de siste sesongene og vært mye skadet. Vi har pr. dags dato keepere og det sier seg selv at alle 5 ikke kan spille samtidig. Regner med at 2 av dem forsvinner på lån eller blir solgt før vinduet stenger.

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #559 på: 18. Aug. 2016, 08:42 »
Skjønner meg ikke på de som mener at Krul har vært svak de siste sesongene. Ikke fullt på høyde med det voldsomme nivået i jubelsesongen vår, men i mine øyne en av våre beste spillere når skadefri. Hans store svakhet er at han er svak med ball i bena, og selvfølgelig at han ikke har spilt nok kamper på grunn av skadeproblemer.
Nå er jeg heller ikke overbevist av Sels sålangt, så for min del blir det trist at en spiller som har vært så lenge i klubben vår kanskje forlater.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3381
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #560 på: 18. Aug. 2016, 16:27 »
Enig her Kristoffer. Skulle gjerne ha likt å gitt Krul en god runde med kamper når han er klar igjen fra skaden. ( Skal ikke være så langt unna) Sels har ikke overbevist meg med noe og det er et eller annet med han i spillet jeg ikke liker.

Vil heller at vi selger Elliot om vi skal kvitte oss med en keeper.

GMC

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2573
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #561 på: 19. Aug. 2016, 11:09 »
Er ikke enig med dere. Krul har vært svak de siste sesongene og tatt mange dårlige valg inne i feltet. Det hjelper heller ikke at forsvaret har vært svak, dette smitter automatisk over på Krul som fort kan bli usikker.
Har ikke lyst å miste Krul, men litt konkurranse om plassen skader ikke.

Thomas

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8169
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #562 på: 19. Aug. 2016, 11:33 »
Krul er god på strek, og har tradisjonelt vært god i felt. Problemet mener jeg med ham er at han har vært for mye skadet. Vi kan ikke ha en førstelagskeeper som er så ofte skadet som han har vært i siste. I tillegg er han ikke en moderne keeper. Han er etter min mening evneveik med føttene. Vi har flere ganger fått farlige brudd i mot fordi Krul ikke klarer å avklarere enkle tilbakespill. Nåtidens keepere er i stand til å gjøre noe konstruktivt med ballen når de får den slik at laget ikke mister ballen. Å sentre til Krul er omtrent å gi bort ballen mener jeg. Derfor blir jeg ikke særlig trist om han forsvinner.

superswag

  • Supersub
  • ***
  • Innlegg: 481
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #563 på: 20. Aug. 2016, 20:00 »
Enig med Kristoffer.. Krul har reddet oss utrolig mange ganger med noen ganske ekstreme redninger. Et forsvar som har gitt han ekstremt vanskelige forhold, og en mot en situasjoner etc. Allikevel har han ofte reddet oss mer enn man kan forvente av en keeper på et avarage Premier League... Og bunnnivået hans er heller ikke dårlig.. Han gjør sjelden store tabber, og går fra geni til syndebukk annenhver kamp, men varierer fra grei til meget god. Kan rangerers under keepere som Chec pga rekkevidden , og kan for eksempel få et greit frispark til å se fantastisk ut, der Chech får det til å se ut som et alt for svakt frisparkforsøk, uten at dette er noe stor svakhet. Har kanskje variert mer i prestasjonene enn før, og var mer outstanding oftere før, men totalt sett har nok Krul vært en av de som har reddet flest poeng for oss, og er absolutt ikke skyldig i nedrykket. At vi rykket ned nettopp den sesongen han ble langtidsskadet, selv om Elliott riktignok gjorde en god jobb, er kanskje ikke tilfeldig. Da vi ofte kjempet midt på tabellen var han ofte forskjellen mellom tap og uavgjort, eller uavgjort og seier, med refleksredninger av de sjeldne.  Hvor mange ganger han reddet hos i forhold til hvor mange ganger han ødela for oss, vil jeg si at han er en solid keeper, som enkelte kamper gjør geniale ting, mens andre hvertfall tar det som er forventet og ikke driter seg ut voldsomt..

Logisk sett skal det være tilfeldig hvilke klubber som pleier å lykkes med keeperne sine. Manchester United slet lenge med å finne en keeper som ikke var apekatt etter Schichel gikk... Arsenal hadde samme problemet i mange år. Mens vi har tendens for å ha toppkeepere, og ende opp med at andrekeeperen vår, spiller så bra, at vi ofte får et vanskelig valg... Kanskje det er lettere å stå i mål for et dårligere lag. Du får flere skudd på deg, og redder såklart mer da. Målene som ikke er direkte tabber blir oversett. Mens i topplag er det forventet at er solid god, og ikke trenger gjøre disse en mot en redningene hvert sekund...Uansett så er jeg ikke så redd for å miste Krul. Antar med tanke på prisen at vår nye keeper holder et ganske høyt nivå med tanke på at vi pleier bruke pengene våre fornuftig... I tillegg har vi Darlow som startet svakt, men reddet en viktig straffe, og har hatt veldig lite spilletid til å vurdere han. Men er ganske sikker på at han er et stort talent, og kan bli minst like god som Krul... I tillegg har Elliott vært vår kanskje beste spillesr ifjor,(noe som egentlig sier litt om de andre, selv om Elliott faktisk gjorde en god jobb)..

Og med tanke på at han har vært langvarig skadet, så tror jeg det er en stor sjanse å ta å kjøpe Krul, som sikkert ikke går gratis for å si det sånn... De som sier han er for skadeplaget syns jeg ser det helt feil. Nå har han hatt en langvarig skade. Han har vært ute få og korte perioder før, men aldri vært plaget med langvarige gjentatte skader, og vært inn og ut hver kamp...

Synes heller ikke Krul når helt opp mot de beste i PL, som har langt større rekkevidde på fx frisparkskudd, eller straffer. Mot Costa Rica ble han helt, men dette virket som en straffekonk med skyttere på et helt annet nivå enn man bør bedømme en keeper eter... Han er visstnok høy, men føler Hart, Chec for eksempel ser langt større ut. Nå er riktignok Hart vært tidvis klønete, mens Chec har vært solid.. Men når disse gjør jobben sin, så trenger du megasjanser for å ha sjans å score, mens Krus derimot kan til tider virke som han ikke har rekkevidden som gjør han til en verdensklassekeeper, uten at den er direkte dårlig. Han er vel heller ikke en av de beste i feltet, uten at dette har ført til alt for mange baklengs. Riktignok noen helt sinnsyke refleksredninger. Tottenhamkampen der vi vant 1-0 og burde tapt med 10 mål, men Krul spilte det mange mener er tidenes kamp av en PL keeper, er et godt eksempel på hvor rå han er til tider i enkelte faser av spillet.. Samtidig er han ingen "David James" som kan variere fra verdensklasse til udugelig, men ganske trygg, solid, og ikke en typisk av/på keeper med hundrevis av tabber...

For 7-10 mill er det greit at han går. At han har vært hos oss så lenge er nesten litt rart. Vil såklart ha de beste spillerne, og slippe å selge for å kjøpe, og tror at et salg av Krul er mer fordi han insisterer på å dra enn for å få inn penger til en ny, selv om disse sikkert vil bli brukt på et vis... Så om han vil bli, og vi ikke er i økonomiske problemer, og han er vår beste keeper, og ingen bedre er på vei inn, og vi ikke får et helt unaturlig høyt bud på han, så vil jeg gjerne beholde han.

Skjønner fortsatt ikke at alle er så opptatt av å selge unna squadplayers, eller spillere i det hele tatt...Hadde vi vært i økonomiske problemer, fått astronomiske bud på spillerne, langt mer enn de er verdt, eller sittet på spillere som hevet alt for høy(og ikke fikk spille) lønn vi kunne bli kvitt, eller det var tullinger som ødela moralen i laget, da kunne jeg forstått... Leicter vant ligaen med ca samme 11er hele veien men var nok  råheldige med skadeproblemer, og i tillegg hadde de ikke noe euro å delta i... Mens andre lag har haugevis av skader, og om vi da kvitter oss med alt som ikke er høykvalitet for førstelaget, ender vi plutselig med å måtte slenge en u18 spiller på banen i lang tid. Vi mister muligheter for å rotere om vi vil at enkelte skal hvile av og til.. I tillegg vil nok disse kun øke, og tvilsomt synke noe mer i verdi enn nå, derfor evt bedre å selge dem etter de har vist hva de kan og vi faktisk får noe særlig for dem...

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #564 på: 22. Aug. 2016, 09:45 »
Lee Ryder ‏@lee_ryder  10m10 minutes ago
Reports in Holland say Tim Krul close to joining Ajax on loan but goalkeeper with also renew #NUFC contract.

Vel dette er interessant. Krul aktuell for Ajax-utlån - og ny kontrakt i Newcastle.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #565 på: 20. Sep. 2017, 16:19 »
Krul solgt til Brighton permanent.
https://www.nufc.co.uk/news/latest-news/krul-completes-permanent-brighton-switch


Takk for strålende innsats, dette er kampen jeg alltid vil huske deg for:



Nico

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1139
  • Legend
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #566 på: 20. Sep. 2017, 19:34 »
Uten noe kunnskap om hva som skjer bak lukkede dører - en rar historie for Krul.

Takk for innsatsen! En keeper som gjorde overgangen fra Given enklere.

Og DEN kampen! Må ha vært den beste kampen av en keeper i Newcastle-trøya i moderne tid.

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #567 på: 20. Sep. 2017, 22:17 »
Kommer også til å huske meget godt en kamp i Palermo, er vel 11 år siden nå. Meget hakkete stream, Given og Harper ute med skade. Albert Luque matchvinner på assist fra James Milner (kan være omvendt, men tror det stemmer), og en spinkel, 18 år gammel nederlender i mål. Gjorde en fantastisk debut!

Kommer til å savne han, og selv om han ikke er noen fantastisk keeper, mener jeg han er bedre enn Elliot! Men gidder ikke en diskusjon rundt det her nå, så takk for alt Tim! :D
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Tim Krul
« Svar #568 på: 21. Sep. 2017, 07:54 »
Var fantastisk på sitt beste, og spesielt 5. plass-sesongen. Kommer også til å savne han, så nær geordie du kommer uten å være det :)

http://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/tim-krul-s-parting-message-to-newcastle-fans-after-ending-major-chapter-in-his-life-and-career-1-8773445

« Siste redigering: 27. Sep. 2017, 09:42 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida