20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2017  (Lest 198657 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1088
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #870 på: 14. Aug. 2017, 17:08 »
Er Joselu egentlig en stor oppgradering i fra Daryl Murphy?

TooN

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3679
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #871 på: 14. Aug. 2017, 17:36 »
Ja! Vil rangere han som Gayle ca. Så bedre enn murphy og mitrovic. Problemet er at vi helst skulle hatt en bedre en Gayle. Men når stova er som den er må vi ta til takke med en slik spiss. Holder til topp 10 😜
« Siste redigering: 14. Aug. 2017, 17:39 av TooN »

orderud85

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 617
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #872 på: 14. Aug. 2017, 17:44 »
Vår nye xisco??
Eller vår nye demba ba??
Håper virkelig på den siste👍🏻

lgrinde

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8981
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #873 på: 14. Aug. 2017, 18:38 »
Fleste, inkludert meg sjølv, var vel meget lunkne til Atsu og. Til no har jo han vore veldig god.

For å sei det slik, er ikkje Joselu ok når ein teinke på Ashley sine ambisjonar og rammer? Det er jo rundt nedrykksstriden og holde seg oppe akkurat.
Er berre å sjå intervjuet med han og stikka fingeren i jorda.
« Siste redigering: 14. Aug. 2017, 18:40 av lgrinde »

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #874 på: 14. Aug. 2017, 21:06 »
Ja, de fleste var vel lunkne til Atsu, Manquillo og sikkert fler.
Enig at vi skal gi han en sjanse, og gir oss andre muligheter på topp. Hvertfall muligheter for rotering, noe som faktisk kan bli veldig viktig i år.

Han skal få lov til å vise seg frem, men jeg hadde mye heller sett Lucas Oerez inn.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #875 på: 14. Aug. 2017, 21:22 »
Husker jeg tenkte på dominoeffekt/ringvirkninger av Neymar-overgangen, og om dette var noe som kunne få påvirknning på Newcastles transfervindu, og nå ser det altså ut til at Stokes "out of favour" spiller havner på Tyneside fordi Stoke henter Jese fra PSG.

Joselu i seg selv er en overgang jeg er spent på. Det er på en måte en vinn-vinn fordi det er lav risiko med så lav overgangssum, og en spiller med minimale forventninger som kommer inn. Han kan egentlig "bare overraske posetivt". Ikke det at jeg er sikker på at han gjør det. Men ettersom Rafa helt tydelig ikke vil satse på Mitrovic, og at Gayle aldri har overbevist i PL, så et det enda mindere sjanse for at Joselu blir en "failure" i Newcastle.

Når man ser på de astronomiske summene Klubber som Everton og West Ham har betalt for enkelte spillere i sommer, så er jeg slett ikke sikker på at de får bedre valuta for pengene enn Newcastle selv om overgangssummene er det mangedobbelte.

Geordie

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3011
  • Love it!
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #876 på: 14. Aug. 2017, 21:34 »
OM Gayle holder seg skadefri, tipper jeg han er god for +/- 15 mål. Var toppscorer i Crystal Palace 2 år på rad, uten å spille all verden på grunn av en godt kjent løk ved navn Pardew.

Joselu? Ikke overbevist akkurat, men vi får se. Er nok ikke kjøpt inn som annet enn backup vil jeg tro.

Til tross for at jeg ser at Newcastle har økonomiske utfordringer med å sitte på en lang rekke gråstein og daukjøtt som det virker umulig å bli kvitt, må jeg si jeg trodde de hadde litt mer krutt i pungen og ville legge lista noe høyere! 

I følge Telegraph ønkser Rafa 5 nye tryner før DD...

http://www.telegraph.co.uk/football/2017/08/14/newcastle-manager-rafa-benitez-targets-five-signings-month/

Litt mer bakgrunninfo om Joselu: http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/joselu-who-is-newcastle-stoke-13475115
« Siste redigering: 14. Aug. 2017, 21:54 av Geordie »
No fate but what you make

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #877 på: 15. Aug. 2017, 11:18 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/joselu-signing-announced-today-rafa-13477995

Joselu passert den medisinske testen og blir antakeligvis bekreftet i løpet av dagen.
Videre ser det ut som om Kenedy-dealen etterhvert også vil gå i orden. Videre hevder også Chronicle at Rafa vil ha 4 spillere til inn i tillegg til de to nevnt ovenfor. Enda en spiss, keeper, cover i forsvar og en midtbanespiller. Ser det enda spekuleres i James McCarthy fra Everton blant enkelte. Stiller meg tvilsom til at vi er villige til å gi rundt 20 mill pund for ham.
Videre er vi nok litt avhengig av at klubben klarer få ut Krul, Colback, Riviere og Haidara for at vi skal kunne kjøpe inn nye til de posisjonene spekulert i ovenfor.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

siddis

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 746
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #878 på: 15. Aug. 2017, 12:46 »
Newcastle kjøper Joselu og Viking selger Adegbenro til RBK. Joda, tiden vil nok lege alle sår :'(
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

chickenman

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5191
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #879 på: 15. Aug. 2017, 13:18 »
Fra Spania ryktes det at representanter fra Deportivo er på vei til London for å kjøpe Lucas Perez.

Skjønner ikke helt at vi skal selge Colback. Altså, jeg skjønner at han ikke er god nok til å være et førstevalg, men Colback kan fort bli en verdifull og anvendelig squadplayer. Å selge en som faktisk kan bli litt verdifull fordi man ikke klarer å bli kvitt daukjøttet er liksom ingen løsning på noe i mitt hode. I beste fall en kortsiktig løsning! Men en god en, nah skeptisk!

Har også lest dette med at Rafa vil ha inn fem nye spillere før vi er ferdige på sommerens overgangsmarked. Men i det tempoet Charnley signerer spillere så har jeg ikke noe tro på at det faktisk skjer!

Kristoffer

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 25712
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #880 på: 15. Aug. 2017, 13:33 »
Det er jo greit å selge Colback dersom målet er i få inn en ny midtbanespiller pluss enda en coverspiller i bakre rekker.  Jeg veit at Colback kan spille både venstreback og sentralt på midten, men han havner ganske langt bak i køen dersom vi faktisk henter inn spillere på de nevnte plassene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #881 på: 15. Aug. 2017, 14:07 »
Har også liten tro på at vi henter inn 4-5 spillere, men håper selvfølgelig at vi gjør det! Virker som at MA fikk litt panikk under kampen på søndag, og at RB også har begynt å pushe enda mer.

SM/- og eller SOM, spiss, v.back+ eventuelt stoppercover, hadde vært magisk! Irriterende at vi ikke blir kvitt "daukjøttet", men hadde det ikke vært en idé og brukt Haidara no?

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #882 på: 15. Aug. 2017, 15:54 »
Diego Laxalt linkes fra Genoa, samtidig som de er interessert i å hente Lazaar (sannsynligvis som erstatter for Laxalt). En byttehandel med litt cash i mellom burde la seg gjøre da! :)
Sky Italia som melder.


Wikipedia og transfermarkt har han som venstre kant (eller sentral midtbane), men sky Italia skriver venstre back. Ble linket til Chelsea i slutten av april.
« Siste redigering: 15. Aug. 2017, 15:58 av Anders »
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Jonas99

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1602
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #883 på: 15. Aug. 2017, 16:42 »
Hadde vært digg dersom en byttehandel hadde latt seg gjøre, og dersom Laxalt faktisk kan brukes som v.back!

Ellers; "And news today in the Shields Gazette and NUFC Blog that Newcastle has been linked with 23-year-old Bristol City left back Joe Bryan." Skal visst være en av de beste spillerne Bristol har fått frem!

Anders

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 8355
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2017
« Svar #884 på: 15. Aug. 2017, 17:55 »
Så den linken, kan være spennende han! 😊
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒