20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: R.I.P Tråden.  (Lest 59569 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
R.I.P Tråden.
« på: 14. Okt. 2008, 12:13 »
Tenkte enn kunne ha denne tråden her, slik at det ikke alltid dukker opp nye tråder for alle som går bort.
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=527367
Hockeytalent (19) døde på isen: 
- Han falt plutselig bare om
Fortvilede lagkamerater kunne ikke gjøre noe
Aleksej Sjerepanov var ekstremt lovende og skulle til NHL. I går døde han på svært dramatisk vis i en ishockeykamp i Russland.
Grunnen skal vistok igjen være hjertestans. Dette har skjedd alt for ofte innen idretten i de seneste årene.

R.I.P Aleksej Sjerepanov.
 
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #1 på: 14. Okt. 2008, 17:44 »
Jeg skal ikke si at jeg har den minste kjennskap til spilleren. Men for all del, dødsfall på idrettsarenaen har blitt mer og mer utbredt, og det er alltid synd når en 19-åring mister livet.

For øvrig, er det bare jeg som hater å bruke R.I.P? Vi er da nordmenn for søren. Hvil i fred er i mine øyne mye bedre enn R.I.P., som uansett står for Rest In Peace, altså Hvil i fred. Så hvorfor bruker vi den engelske forkortelsen i Norge? Hva med å forkorte det til H.I.F.?
Høres kanskje ikke like fancy ut, men vi er da nordmenn. Så snakk norsk, der det finnes gode norske ord.

Men å samle alle dødsfall i en egen tråd er bra.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 5561
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #2 på: 14. Okt. 2008, 18:09 »
Faktisk enig, Joakim. RIP høres bare dumt ut.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #3 på: 14. Okt. 2008, 18:44 »
Trist ja, men er det ærlig talt noen som har hørt om fyren? Skal vi sitte her å sørge over gud og enhvermann som dør i de forskjellige sportene?

Erlend Simonsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 2087
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #4 på: 14. Okt. 2008, 18:52 »
Trist ja, men er det ærlig talt noen som har hørt om fyren? Skal vi sitte her å sørge over gud og enhvermann som dør i de forskjellige sportene?

det står ingen plasser at du er pliktig å sørge.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #5 på: 14. Okt. 2008, 19:23 »
Jeg skal ikke si at jeg har den minste kjennskap til spilleren. Men for all del, dødsfall på idrettsarenaen har blitt mer og mer utbredt, og det er alltid synd når en 19-åring mister livet.

For øvrig, er det bare jeg som hater å bruke R.I.P? Vi er da nordmenn for søren. Hvil i fred er i mine øyne mye bedre enn R.I.P., som uansett står for Rest In Peace, altså Hvil i fred. Så hvorfor bruker vi den engelske forkortelsen i Norge? Hva med å forkorte det til H.I.F.?
Høres kanskje ikke like fancy ut, men vi er da nordmenn. Så snakk norsk, der det finnes gode norske ord.

Men å samle alle dødsfall i en egen tråd er bra.

Du er uten tvil den største flisespikkeren jeg vet om, haha :) Skal vi slutte å bruke alle engelske ord bare fordi vi er norske ? Hva om det er i en kamptråd, og noen skriver "YEEEEEEES" når laget scorer ? "KUTT UT DET SVINERIET DER, SKRIV "JA" ELLER HOLD DEG UNNA"
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Berntsen

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3060
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #6 på: 14. Okt. 2008, 20:58 »
Jeg skal ikke si at jeg har den minste kjennskap til spilleren. Men for all del, dødsfall på idrettsarenaen har blitt mer og mer utbredt, og det er alltid synd når en 19-åring mister livet.

For øvrig, er det bare jeg som hater å bruke R.I.P? Vi er da nordmenn for søren. Hvil i fred er i mine øyne mye bedre enn R.I.P., som uansett står for Rest In Peace, altså Hvil i fred. Så hvorfor bruker vi den engelske forkortelsen i Norge? Hva med å forkorte det til H.I.F.?
Høres kanskje ikke like fancy ut, men vi er da nordmenn. Så snakk norsk, der det finnes gode norske ord.

Men å samle alle dødsfall i en egen tråd er bra.

Du er uten tvil den største flisespikkeren jeg vet om, haha :) Skal vi slutte å bruke alle engelske ord bare fordi vi er norske ? Hva om det er i en kamptråd, og noen skriver "YEEEEEEES" når laget scorer ? "KUTT UT DET SVINERIET DER, SKRIV "JA" ELLER HOLD DEG UNNA"

 ;D

Ble jo en morsom tråd. Men personlig ser jeg ikke helt vitsen i å skrive RIP foran navnet til folk som har daua på en nettside, uansett om jeg kjenner dem eller ikke.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #7 på: 14. Okt. 2008, 22:43 »


Du er uten tvil den største flisespikkeren jeg vet om, haha :) Skal vi slutte å bruke alle engelske ord bare fordi vi er norske ? Hva om det er i en kamptråd, og noen skriver "YEEEEEEES" når laget scorer ? "KUTT UT DET SVINERIET DER, SKRIV "JA" ELLER HOLD DEG UNNA"

Haha, du er meg faen meg en god en, Tommy. Vel talt!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 7493
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #8 på: 14. Okt. 2008, 23:53 »
Meningsløst å sørge over personer man ikke hadde noe forhold til overhodet.

Lasse

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3014
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #9 på: 15. Okt. 2008, 00:59 »
Dette handler ikke om å sørge. Det handler om å syntes at en 19 åring som dør er trist. Og det er det unektelig. Lars Arild mente nok ikke at dette var en tråd hvor alle bare skulle skrive inn R.I.P, H.I.F eller hva faen man skal si. Jeg tror han mente at dette skulle være en tråd hvor man kunne snakke om dødsfall, enten det er en fotballspiller, en musiker eller damen din.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

  • NewUtd-teamet
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 17344
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #10 på: 15. Okt. 2008, 18:43 »
Du er uten tvil den største flisespikkeren jeg vet om, haha :) Skal vi slutte å bruke alle engelske ord bare fordi vi er norske ? Hva om det er i en kamptråd, og noen skriver "YEEEEEEES" når laget scorer ? "KUTT UT DET SVINERIET DER, SKRIV "JA" ELLER HOLD DEG UNNA"
Takk for komplimentet. Men du drar det jo mye, mye lenger enn jeg noen gang har gjort.
Har ikke sagt at det ikke er lov å bruke engelske ord i noen som helst tilfeller. Men jeg synes bare at R.I.P. høres noe så vanvittig teit ut på norsk. Er det ikke bare bedre å si Hvil i fred? Det klinger langt bedre i mine ører.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 6845
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #11 på: 15. Okt. 2008, 19:37 »
Til ein norsk person vil det kanskje vere litt rart med RIP. Men til ein utlending så synes eg ikkje det blir dumt.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Tommy Sten

  • Midtbaneanker
  • ****
  • Innlegg: 1056
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #12 på: 15. Okt. 2008, 20:04 »
Du er uten tvil den største flisespikkeren jeg vet om, haha :) Skal vi slutte å bruke alle engelske ord bare fordi vi er norske ? Hva om det er i en kamptråd, og noen skriver "YEEEEEEES" når laget scorer ? "KUTT UT DET SVINERIET DER, SKRIV "JA" ELLER HOLD DEG UNNA"
Takk for komplimentet. Men du drar det jo mye, mye lenger enn jeg noen gang har gjort.
Har ikke sagt at det ikke er lov å bruke engelske ord i noen som helst tilfeller. Men jeg synes bare at R.I.P. høres noe så vanvittig teit ut på norsk. Er det ikke bare bedre å si Hvil i fred? Det klinger langt bedre i mine ører.

Spørsmålet er hvorfor i HELVETE du bryr deg om en sånn filleting ? Haha, herregud mann
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Lars Arild Stordal

  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 3655
  • Newcastle United
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #13 på: 29. Okt. 2008, 20:01 »
http://www.shieldsgazette.com/nufc/Football-fan-died-at-WearTyne.4641251.jp
Ja, dette har jeg ikke fått med meg før idag. Men mann døde rett før avspark i Sunderland-Newcastle kampen. Noen som husker om det ble 1 min stillhet? Jeg fikk desverre ikke med meg de første 20 min av kampen..
Uansett. H.I.F....R.I.P
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andy

  • NewUtd.no
  • Kaptein
  • *****
  • Innlegg: 4437
    • Vis profil
Sv: R.I.P Tråden.
« Svar #14 på: 29. Okt. 2008, 20:06 »
HIF! hehe